Stránka 1 z 2
Jedna skromna pravda
Napsal: 07 led 2007 15:48
od Mikael
Konecne jsem diky hattorimu nasel neco,co jsem dlouho hledal.Neco,co vysvetluje vecne hadky fandu koncernu Fiat !!!!!
"Saab vstoupil do vyšší střední třídy poprvé v roce 1984 modelem 9000, který se později stal jedním z nejdéle vyráběných modelů v novodobé historii automobilového průmyslu. Jeho vývoj začal v roce 1977 pod vedením technického ředitele Saabu Gunnara Larsona, a již tehdy se počítalo s tím,
že bude postaven na platformě kterou později převezmou i některé budoucí modely koncernu Fiat."

Napsal: 07 led 2007 15:50
od hattori_hanzo
To není pravda,já jsem v tom nevinně,já fetuju,já jsem nedůvěryhodná osoba...

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 08 led 2007 11:07
od Mikael
Aha...tak v tom pripade je to kravina a prosim o smazani.
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 08 led 2007 11:55
od hattori_hanzo
Mikael píše:Aha...tak v tom pripade je to kravina a prosim o smazani.
No ale ten článek jsem nepsal,takže není důvod to mazat...

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 08 led 2007 13:16
od ARV6
Ale stejne na to pasujou dvere z Cromy...

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 08 led 2007 16:31
od V12
mno a taliani tuto platformu nejen zdokonalili ale dokazali i to, ze se na teto platforme necha postavit nejen krasny auto ale i relativne sportovni..... A saab uz tehdy ukazal, ze bez pomoci jinych znacek nema sanci na preziti....
Napsal: 08 led 2007 20:34
od Mikael
Nekomentovacz

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 08 led 2007 21:10
od hattori_hanzo
ARV6 píše:Ale stejne na to pasujou dvere z Cromy...

A taky vokopírovali ty kulaty kola!

Napsal: 08 led 2007 23:35
od Chevron
Nemas nekde link na celej ten clanek

?
Napsal: 08 led 2007 23:39
od hattori_hanzo
Chevron píše:Nemas nekde link na celej ten clanek

?
Saab 9000: Nesmrtelný Viking
Docela mě dostal ten systém na udržování tepla v motoru...

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 13:25
od ARV6
Je mozny ze to tak bylo, nevim tohle je prvni clanek kde je aspon neco vysvetleny... By mne jenom zajimalo co vsechno ta spolecna platforma obsahovala, asi jenom ciste skelet?
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 16:49
od Mikael
Jo,tot otazka....jestli mas na mysli skelet jako kastli,tak tu ma kazdej jinou...urco je stejnej podvozek...zadni naprava s "Panhard rod" a predni taky asi....nevim....je to celkem fuk.Dal sem to sem jen jako upresneni...nechci vyvolavat zabomysi valku zas...
Napsal: 10 led 2007 21:07
od OttoNR
ja mam presnejsie a overenejsie info -
"vedeni spolecnosti dospelo k presvedceni ze po temer 15 letech musi prijit na trh se scela novym autem, ktere by tovarne zajistilo existenci i v devadesatych letech. jeho projekt X-22 byl sice s dostatecnym predstihem zahajen v druhe polovici sedmdesatych let jiz zminenou spolupraci s vytvarnikem giorgiem giugarem a s lancii, ale vzhledem ke slozitosti kooperacnich vztahu pokracoval saab prilis pomalu.
komplikace vyvrcholili zasadnim sporem pri reseni spolecne karoserie, protoze saab a jeho hlavni navrhar bjorn envall pozadoval nejdrive stanovit vsechny rozmerove a bezpecnosti parametry prostoru pro cestujici a teprve pak resit vnejsi tvar karoserie a podvozek. italove zmineny pristup odmitli a saab proto v roce 1981 od smlouvy s fiatem odstoupil. jako pamatka na pokus spolupracovat s lancii a fiatem zustala propravovanemu saabu 9000 jen vnejsi podobnost se zminenymi italskymi vozy..."
citovane z knizky p. prochazky
btw, croma aj thema su sice podobne saabu, ale saab je aj tak 100000000x krajsi a hlavne je to saab

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 21:11
od MarauderZ28
může sem dát někdo fotky zmíněnejch aut ať to vidím jak moc jsou stejný ?
Napsal: 10 led 2007 21:15
od OttoNR
croma

thema

saab 9000 (stary model)

Napsal: 10 led 2007 21:36
od OttoNR
hm, nejak ten posledny obrazok blbne..., ale sak tu su fotky saabu
http://mari.blog.auto.cz/0612/saab-9000 ... lny-viking
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 22:00
od MarauderZ28
teda nechci do Vás rejpat, ale neřekl bych že Saab je nejhezčí z týhle trojky :o(
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 22:08
od Mikael
V12 píše:mno a taliani tuto platformu nejen zdokonalili ale dokazali i to, ze se na teto platforme necha postavit nejen krasny auto ale i relativne sportovni..... A saab uz tehdy ukazal, ze bez pomoci jinych znacek nema sanci na preziti....
Uz tenkrat = v dobach vyroby modelu 9000 byla automobilka ciste Svedska,"jen dalsim vlastnikem" se stala Scania,coz jsou take Svedi....
Tvoje narazka je patrne na odkoupeni automobilky koncernem GM.Jenze Saab 9000 se nevyrabel pod GM.....koncern GM zpatlal az Saab 900 / II,jehoz platforma byla pouzita z Opelu,jakozto i pozdeji Dieselove motory pro zacinajici model 9-3 a take skoncila era Svedskych turbomotoru,do kterych se zacalo GM take patlat...Jedina vec,ktera pro Saab 9000 vyplynula z vlastnictvi GM je zaklad motoru 3,0 V6 prevzaty z Opelu.Tento motor byl prakticky cely prepracovan Saabem a z puvodniho motoru zustal jen blok.... jen tak na okraj...
Nevim,proc tady napadas automobilku v dobach,kdyz jeste prosperovala.Myslim,ze si troufnu sebevedome rici,ze o historii Saabu vim vic nez ty,stejne tak jako ty vis o BMW mnohem vic,nez ja....Nejak nechapu,oc z tve strany jde.
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 22:34
od Mikael
Mozna o nic nejde,treba si to jen blbe vykladam.Nechci aby to vypadalo,ze sem hned v opozici.
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 22:41
od MarauderZ28
mno díky GM se ten Opeláckej usmolenej 3,0 litr se stal jedním z nejlepších šestiválců na světě ...
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 22:48
od Mikael
MarauderZ28 píše:teda nechci do Vás rejpat, ale neřekl bych že Saab je nejhezčí z týhle trojky :o(
Souhlas...je to proste divny auto...

ale kazdej mame to svy...
Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 10 led 2007 22:49
od Mikael
MarauderZ28 píše:mno díky GM se ten Opeláckej usmolenej 3,0 litr se stal jedním z nejlepších šestiválců na světě ...
V Saabech mel taky dlouhou zivotnost,akorat furt praskalo tesneni pod palici.
Napsal: 11 led 2007 00:24
od hattori_hanzo
A co na tý druhý fotce dělá to Ferrari?To je taky na podvozku Saabu?

Re: Jedna skromna pravda
Napsal: 11 led 2007 02:22
od Mikael
To ja nevim...Italske vozy nejsou moji specializaci,takze se obrat jinam...
Napsal: 11 led 2007 09:29
od OttoNR
Napsal: 11 led 2007 09:45
od ARV6
Hele Svede

to je origo tovarni Thema 8.32 s Ferrari V8 (aspon vidis co se do ty boudy da nacpat)
Ja proti Saabum vubec nic nemam, tyhle stary se mi libi, stejne jako stary Volva

Jo a z tech fotek vypada Saab nejlip pac je to studiovy foto
No a k tem spolecnejm vecem, dejme tomu ze skelet je stejnej (podobnej), predni naprava taky, zadni maji taliani viceprvkovou s hlinikovejma ramenama vs. Panhard Saabu. Pak jeste nezapominejte ze v tomhle projektu byly 4 auta, jeste AR164, ta ma stejnou jenom podlahu, zadni naprava stejna jako FIAT, Lancia, predni ma progresivne ulozeny tlumice (jako Bmw)...
Napsal: 11 led 2007 10:07
od ARV6
a ted jsem nasel jeste tohle:
The Fiat and Lancia looked much like the Saab, but the Alfa Romeo only shared the chassis. The wheelbase is 2.67 m (105 inches) on all models.
Because they were very similar, many parts can be exchanged between the four cars regardless of brand. For example, the doors from the Fiat Croma fit directly on the 9000, but are lighter, due to less side impact protection. The windshield from the Croma can also be used on the 9000. Because its platform was shared closely with three other cars, the Saab 9000's ignition key was situated on the steering column instead of between the front seats.
ale cert vi jak to bylo
Napsal: 11 led 2007 10:34
od OttoNR
ARV6 píše:Hele Svede

to je origo tovarni Thema 8.32 s Ferrari V8 (aspon vidis co se do ty boudy da nacpat)
Ja proti Saabum vubec nic nemam, tyhle stary se mi libi, stejne jako stary Volva

Jo a z tech fotek vypada Saab nejlip pac je to studiovy foto
No a k tem spolecnejm vecem, dejme tomu ze skelet je stejnej (podobnej), predni naprava taky, zadni maji taliani viceprvkovou s hlinikovejma ramenama vs. Panhard Saabu. Pak jeste nezapominejte ze v tomhle projektu byly 4 auta, jeste AR164, ta ma stejnou jenom podlahu, zadni naprava stejna jako FIAT, Lancia, predni ma progresivne ulozeny tlumice (jako Bmw)...
sak ked si lancia nevie vyvynut poriadny motor a musi brat od ferrari
saab si vie aj s maleho 4 valca spravit ferrari killer
http://www.youtube.com/watch?v=S5Cfnlcd6NQ
aby ste zas nepovedali ze to je 900 a bavi sa tu o 9000 tak tu je jeden kusok
http://maptun.com/cars.php?id=30 
Napsal: 11 led 2007 10:44
od ARV6
OttoNR píše:ARV6 píše:Hele Svede

to je origo tovarni Thema 8.32 s Ferrari V8 (aspon vidis co se do ty boudy da nacpat)
Ja proti Saabum vubec nic nemam, tyhle stary se mi libi, stejne jako stary Volva

Jo a z tech fotek vypada Saab nejlip pac je to studiovy foto
No a k tem spolecnejm vecem, dejme tomu ze skelet je stejnej (podobnej), predni naprava taky, zadni maji taliani viceprvkovou s hlinikovejma ramenama vs. Panhard Saabu. Pak jeste nezapominejte ze v tomhle projektu byly 4 auta, jeste AR164, ta ma stejnou jenom podlahu, zadni naprava stejna jako FIAT, Lancia, predni ma progresivne ulozeny tlumice (jako Bmw)...
sak ked si lancia nevie vyvynut poriadny motor a musi brat od ferrari
saab si vie aj s maleho 4 valca spravit ferrari killer
http://www.youtube.com/watch?v=S5Cfnlcd6NQ
aby ste zas nepovedali ze to je 900 a bavi sa tu o 9000 tak tu je jeden kusok
http://maptun.com/cars.php?id=30 
co to je? Tam sou popisky jako v Ikee
Nepochybuju ze to auto pojede jako hovado, ale tech 600PS/700Nm se mi zda nejaky prehnany... At hodi nejakej graf z mereni tomu se da +- verit
Jinak tohle nema smysl, ti sem zas muzu hodit V6 biturbo a budem se tady takhle pretloukat do pristich vanoc...

Napsal: 11 led 2007 11:42
od OttoNR
to je jasne, kazde auto ma nejake brutal upravy

z toho graf neni, ale tu je video z 9-3SS ktora ma na brzde cez 850ps
http://www.youtube.com/watch?v=U2IJeMgcvTs
ale uz koncim
