Stránka 1 z 2
100 oktanovej benzín
Napsal: 17 led 2005 15:29
od Seaman
Chtěl bych vědět co by to udělalo s autem kdybych do něj nalil 100 oktanovej Shell V-Powe Racing,jinak do něj leju 95ku.Díky
Napsal: 17 led 2005 15:31
od Mike Mad
co to je za auto?
Napsal: 17 led 2005 15:34
od Seaman
Mike Mad píše:co to je za auto?
Honda Civic 92-95
Napsal: 17 led 2005 15:39
od Kapka
kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor

Napsal: 17 led 2005 15:41
od Seaman
Kapka píše:kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor

1,6 ESi 16V V-Tec
Napsal: 17 led 2005 15:55
od Kapka
určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Napsal: 17 led 2005 15:57
od Seaman
Kapka píše:určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Ale motor by se měl nějak na to seřídit ne?????????????????
Napsal: 17 led 2005 16:01
od Kapka
ne to si zchroupne sama ECU...i když jsme zkusil dát do mojí eRSky 108 ockanu/benzin namíchaný na závody/ a moc se jí to nelíbilo

Napsal: 17 led 2005 16:27
od Seaman
A co spotřeba???Zvýší se nebo sníží???Co katalizátor a emise?????
Napsal: 17 led 2005 16:34
od Kapka
spotreba zaleží jak budes mit tezkou nohu na plynu...katik a emise vubec neres,myslis ze kdyby to likvidovalo motory a katiky,že by treba Shell riskoval soudni zaloby po celem svetě za znicenéá auta???
Napsal: 17 led 2005 16:37
od Seaman
Ok díky.
Napsal: 17 led 2005 17:00
od Taboo
Kapka píše:určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Promin, ale to je naprosta blbost. Jak presne ta ECU vi ze ten motor jede na vysoko-oktanovy benzin a jak a proc to turbo najednou tlaci vic? Muzes to nejak logicky vysvetlit?
Napsal: 17 led 2005 18:17
od PJ
Taboo: Páč je to dražší a páč to určo řikal Wenca Nafta a ten přeci autum rozumí
Napsal: 17 led 2005 18:22
od Zemi
Neni divny ze jen zmenovou Octanu se ti zvedne tlak Turba?
Napsal: 17 led 2005 18:25
od Taboo
PJ píše:Taboo: Páč je to dražší a páč to určo řikal Wenca Nafta a ten přeci autum rozumí
Tak to potom vysvetluje vsechno!

Wenca Nafta knows his sh*t and shouldn't be ever questioned...

Napsal: 17 led 2005 18:28
od PJ
Taboo: přesně nerozumim cos psal, ale jestli nevíš kdo je Wenca Nafta tak si to trochu uprav Wenca=>Vin + Nafta=>Diesel =>Vin Diesel
Napsal: 17 led 2005 20:48
od Seaman
Hele tak jak to teda je?????Víte to někdo?????
Napsal: 20 led 2005 21:55
od vrabi
Pokud máš motor s detonačním čidlem (čidlo klepání) tak ECU pozná kvalitu benzínu a sama se jí přizpůsobí. Jediné co, ale udělá je že změní předstih. S turbem nic dělat nebude. Pokud tvůj motor toto čidlo nemá tak žádné extra zlepšení nečekej. Nejvíc mě může dostat tuningář se Š105L co mi vkládá že nalil ten "póver" a teď mu to jezdí jak s turbem, u motorů typu Š105 akrát skončíš s podpálenými ventily právě kvůli špatnému předstihu

Napsal: 20 led 2005 22:14
od Taboo
vrabi píše:Pokud máš motor s detonačním čidlem (čidlo klepání) tak ECU pozná kvalitu benzínu a sama se jí přizpůsobí.
To plati pouze v pripade, kdy to oktanove cislo jde dolu a ten motor zacne klepat. Ta ECU ale nevi proc ten motor klepe a je ji to uplne jedno. Jestli to klepani je zpusobeno nizsi kvalitou benzinu, zvysenou teplotou vstupniho vzduchu, nespravnym predstihem zapalovani anebo velkym tlakem turba, te ECU na tom nezalezi. Pokud ten motor neklepe, ta ECU nemuze rict mezi treba 95 a 110-octane benzinem.
Napsal: 20 led 2005 22:47
od Martin_534
a nemůže to bejt tím, že ten lepší benzím se líp spálí a tím uvolní víc energie a ta zase o malinko víc roztočí turbo, který pak zase tlačí o trochu víc?
mě to totiž na naturál 100 tlačí o kousek víc, ale asi jenom o 0,05b
Napsal: 21 led 2005 00:46
od Taboo
Martin_534 píše:a nemůže to bejt tím, že ten lepší benzím se líp spálí a tím uvolní víc energie a ta zase o malinko víc roztočí turbo, který pak zase tlačí o trochu víc?
mě to totiž na naturál 100 tlačí o kousek víc, ale asi jenom o 0,05b
Ne. Ta boost control je uplne nezavisla. Ten tlak turba je vetsinou kontrolovan na zaklade signalu MAS, MAF anebo MAP sensoru a ta ECU otevira a zavira boost control solenoid, ktery vypousti cast toho boost signalu z intake manifoldu do actuatoru wastegate toho turba.
Mnohe motory s vysoko-oktanovym benzinem naopak ztrati vykon, nez aby jim to vykon pridalo. Ten vysoko-ktanovy benzin neni "lepsi" anebo se nespali "lip". On jenom hori pomaleji.
Napsal: 21 led 2005 11:11
od Velbloud
už se to tu několikrát probíralo.... (mám takový pocit že v Tuningu)
Jinak já tankuju 98 - a je to docela rozdíl oproti 95.. tzn. auto jde líp do otáček, je pružnější.... 100 zas tak poznat není...(oproti 98).
Každopádně chod motoru je klidnější a vyrovnanější.. a spotřeba záleží na tobě... když budeš jezdit jako normálně (o čemž pochybuju, protože to s tim prostě nejde) tak se zůstane stejná....
Napsal: 21 led 2005 11:23
od Zemi
Ja jezdim neustale (i na srazy - jen naposled s 98 ) na 95 JET...
Napsal: 05 úno 2005 19:47
od Návštěvník
Ecu, aspon podle toho co ja vim jak to funguje, to pozna podle lambdy-je to mozna pro nekoho prekvapive-ale ECU ma jakousi pamet, do ktere se ukladaji jednak chyby a pak taky nektere charakteristiky nastaveni motoru-ktere si otestuje a muze i mirne zohlednit, jak se s tim autem jezdii a podle toho upravit smes-nebo treba mozna i turbo
Napsal: 07 úno 2005 12:44
od Beaver
Jezdil jsem Suprou na 100 oct. pak jsem zkoušel 98 oct. a skončil jsem u N95 a jezdí to furt stejně. Akorát pokud u atmosférickýho motoru snížíte hlavu, může vám provoz na benzín s vyšším oktanovým číslem pomoct aby se tahle úprava líp využila.
Napsal: 09 úno 2005 08:35
od semysak
co jsem poznal tak u starsich (hlavne turbo) motoru pomuze ze vseho nejvic vymenit ty jednorazove spony na hadicich za se sroubkem a dotahnout je, potom se clovek i divi jak by to melo ve skutecnosti jezdit

no potom se muze zacit s tuningem
podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu
Napsal: 09 úno 2005 10:28
od Beaver
semysak píše:co jsem poznal tak u starsich (hlavne turbo) motoru pomuze ze vseho nejvic vymenit ty jednorazove spony na hadicich za se sroubkem a dotahnout je, potom se clovek i divi jak by to melo ve skutecnosti jezdit

no potom se muze zacit s tuningem
podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu
... a taky vyměnit zpuchřelý podtlaky, to udělá úplný divy

Napsal: 23 úno 2005 18:04
od Návštěvník
Myslím že to je blbosť takovať do toho motoru 100 okt. benzin. Oktány hovoria ne o hodnote benzínu /viac oktánov - lepšie horí/ ale o teplote pri ktorej sám detonuje. Čím viac oktánov tým vyšia teplota. Ten 100 Okt. benzín sa používa ak máš vysoký kompresný pomer abz to vo valci nedetonovalo skôr ako skočí iskra. Ak nemáš zbrúsemú hlavu alebo iné úpravy tak to nepocítiš
Napsal: 23 úno 2005 22:16
od Bordel
Seaman píše:Kapka píše:kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor

1,6 ESi 16V V-Tec
heh ten sme meli pred davnymi lety, normalne tata jezdil na N95, kdyz tam jednou nacpal prnou nadrz novinky 98Pelus bla bla bla tak napoznal rozdil

Napsal: 23 úno 2005 22:21
od Ritchma
Já tankuju neustále u SHELLU obyč N95 (motor 1,6 120ps), zkoušel sem různý 98 a shell V-POWER a nevim jak ostatní, ale že by to byl nějakej rozdíl
takže jezdim stále na 95