Stránka 1 z 1
Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 26 lis 2011 21:12
od Conscious
Ahoj,potřeboval bych poradit s motorkem Ford HCS 1,3i,už jsem z toho jelen a fakt nevím čím by to mohlo být stejně jako mechanici od Fordu kde auto bylo na diagu. Auto prostě drží vysoké otáčky,je jedno jestli ujedete 1km nebo 100km,otáčky prostě zůstávají viset na úrovni jakou měl motor v záběru předtím. Nemusím na plyn ani šlapat a auto jede samo a zrychluje. Plynové lanko nedrhne,je napnuté spíš navolno, klapka se vrací, otáčky nekolísají takže bych lambdu vyloučil. Vše se tváří jako že je bez závady. Ale asi není protože kromě zmíněných otáček je koncovka výfuku komplet černá od sazí a auto žere 12-14L na sto. a to u tak miniaturního motoru fakt není asi v pořádku.

Chci tomu dát šanci... ale pokud by se nemělo přijít na závadu tak jde do šrotu. Nevíte někdo co by to mohlo být za haluz? Díky.
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 00:51
od Fifi
Ten motor vubec neznám, ale napadá mě třeba volnoběžný ventil, jestli tam nějaký je, netěsnost v sání, tlak paliva, bordel může dělat třeba i špatně nastavené čidlo úhlu klapky jestli tam je...
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 03:39
od Conscious
jj,jednobod Weber. Ale co jsem sundával airbox tak mě dost vyděsila ta elektrocentrála pod ním.

Nějakej motorek a spousta čidel... někde na cizím fóru jsem vyčetl že tam je nějakej píst taky... Mám na Fiestu i servisní manuál,ale tam není Endura v 1,3L ale jen 1,1 a to je zase úplně jiný. Mám Fiestu Classic,ty se dělaly souběžně s Fiestama Mk.IV s tím že ten motor byl v něčem překopanej.

Pokud jde o ventily tak je jistý že by chtěly udělat,jenže nevím jak,je to OHV motor a musím říct že po bavorech je to pro mě španělská vesnice.

Napadlo mě čidlo teploty motoru,předehřev lambda sondy,vadná klapka nebo něco na ní... nebo ECU. Jinak fajn autíčko,spolehlivý,jezdí furt... ale ta spotřeba je katastrofa. Nejede to a ještě to bere jak 2,5L bmw.

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 11:13
od Conscious
Za chvíli jdu ten motor rozdělat až na ventily a pojede se odspodu. Seřídím vůle,to je stejně potřeba protože to má zvuk jak chrochťák a uvidíme.

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 11:18
od Rudi
mě to u mondea dřív drželo plyn pořád na 2-3tis. otáčkách a nechtělo to spadnout dolů, tak se odpojilo čidlo teploty motoru a už to bylo cajk...
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 11:44
od Conscious
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 11:58
od Tiger.s
nemá ten motor třebas za klapkou nějaký vedení který by mohlo rupnout? celkem častá závada u x14xe a x16xe . ty motory mají za klapkou gumovou redukci a ta praská .
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 12:02
od Conscious
Pod klapkou je asi 5mm tlustá guma co jsem koukal,mohlo by to být ono? Jinak se vše zdá být OK na pohled. Víc zjistím asi při rozborce,no doufám že to nebude nějakej extra průser.

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 12:07
od Tiger.s
zkus na ní kouknout ja tenhle tvuj motor vůbec neznám ale u x14xe to dělalo hrozný problémy . a zjistils to až když si sundal klapku .
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 27 lis 2011 16:40
od Conscious
Ta guma se zdá být OK. Vůle ventilů po těch 15ti letech bez servisu byla okolo 3mm takže si jistě zvuk dovedete představit.

Na vysoké otáčky jsem zatím nekápnul,klapka maká jak má a k proměřování čidel jsem se zatím nedostal.
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 02 pro 2011 19:30
od Conscious
Nuže po seřízení ventilové vůle,výměně svíček a nějakých dalších drobnostech jde auto jak úplně jiný. Motor jde tiše,měkce,líp to startuje,ochotněji to jde za plynem atd. ale otáčky... spadnou o něco dříve ale visí dál. Asi to bude nějaké to čidlo,horší je že nevim kde je hledat.

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 02 pro 2011 20:44
od fulda007
Tady ti snad nekdo poradí:
http://www.fordfans.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 02 pro 2011 22:31
od Conscious
jj,dík,to tam prošmejdím jestli se to neřešilo.

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 02 pro 2011 22:39
od Mirek-200sx
co to je za rv? Ja se ve fiestach moc neorientuju, takze nevim presne o jakym motoru se bavite. Nicmene co jsem delal ted fiestu znamemu (rv89), tak mel problemy s volnobehem. Jednou jsem si vsiml ze z boku klapky (jakoby pred ridicem byl snimac a do nej vedly 3 draty, nejspis k volnobeznymu ventilu. Ty 3 draty mely totalne sezranou izolaci a slo to do zkratu. Kdyz se to dotklo, vylitnul volnobeh. Jak pisu nevim jestli se nebavis o jine generaci, ale dle popisu motoru to vypada podobne

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 02 pro 2011 23:04
od máca
ma to servorizeni? pokud jo, tak na vedbi serve je taky cidlo a to dava impuls ke zvysenym otackam kuli potrebe pohonu servocerpadla, me to blblo na 14 escortu, cidlo se odpojil a potiz se zmensila, ted ma v hajzlu jeste volnobeznej ventil, ale ten dela opacnej problem, nez se mi auto ohreje na provozku, tak chcipa, ale zena uz se s tim naucila jzdit, tak to neresim
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 02 pro 2011 23:31
od Mr_xx
U Fordu Ka stačilo vypojit čidlo od spojky

Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 03 pro 2011 04:23
od Conscious
Jde o starý 1,3L OHV motor HCS Endura E (montoval se do Escortů,Fiest a Ka) opatřený jednobodovým vstřikem Weber. Auto je rok výroby 1996, jde o Fiestu Mk.III dělanou již souběžně s Fiestama Mk.IV a označenou cedulkou Classic. Servo má,to je pravda. Je teda fakt že jak jsem koukal tak všechno umístili tak aby se k tomu nedalo dostat

takže věci jako rozdělovač nezkontroluju. Napadla mě ještě lambda nebo její předehřev,ale to by asi otáčky houpaly a to nedělají,jen jsou volnoběžný někde okolo 1500 což je skoro dvojnásobek maximálních co to má mít. V létě co pamatuju po nastartování občas houpaly nebo to i chcípalo. Diagnostika byla bez chyb,to se však neslučuje s poslechem a vizuelní kontrolou auta.
EDIT: nojo... tak mě napadlo že to servo může být fakt viníkem... kolikrát když zatočím tak má auto tendenci se dusit,nechce vůbec jet.

Vždy to udělá když je větší rejd,jinak ne.
čidlo od spojky?

No je tam mechanická lanková na páku. A nad pákou... tuším... no nebo někde u ní je něco elektrickýho,taková černá kostka. to je ono?
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 03 pro 2011 18:01
od Mr_xx
Jo to by mělo byt ono (na skříni s převodovkou nebo někde pobliž) pokud to není tachák

Odpoj, zkus a uvidiš.
Na Kačku byl taky problem s otáčkama, při přeřazování to pořad drželo plyn, na mistě při zatočení se to skoro zadusilo.
Odpojení konektoru pomohlo, o d ty doby je klid.
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Napsal: 03 pro 2011 18:27
od noreking
fordy do roku 2000 jsou touto zavadou uplne znamy ... volnobezny ventil
