Stránka 1 z 1

kolisani otacek

Napsal: 03 črc 2012 11:42
od bóďa
auto mi na volnoběh trochu cuká a to z důvodu, že se otáčky stále mění v rozsahu cca 40 rpm. teď jsem si všiml, že když mám zařazený kvalt a vyřadím (tedy otáčky mají spadnout), tak spadnou, ale ještě se několikrát houpou v rozmezí asi 200 rpm. když ale stojím a přidám na volnoběh plyn a zase pustím, tak to neudělá. prostě jen po zařazeném kvaltu. další věc, když z volnoběhu přidám plyn cca do 8% otevření škrtící klapky, což je max do 2000 rpm a plyn držím stále stejně, otáčky se taky neustálí. mám diagnotiku, takže můžu sledovat určené otáčky, které kolísají v rozsahu cca 100 rpm a skutečné otáčky kolísají v rozsahu cca 200 rpm. asi třikrát za rok mi taky udělalo, že otáčky zůstaly držet (jakoby se zasekl plyn) třeba v 2000 rpm.
babo raď :D. mám podezření na čidlo tlaku v sání (musím vyzkoušet jiné). škrtící klapka je čistá. další věc, potenciometr škrtící klapky se chová tak, že při plném otevření ukazuje jen 81%. nevím, jestli je to normální, nicméně nedá se kalibrovat, takže bych potřeboval vědět, jestli rovnou koupit nový...

jinak jde o motor PSA V6 24v ren safrane, laguna, peugeot 406, citroen xm, xantia atd

Re: kolisani otacek

Napsal: 04 srp 2012 22:48
od twingo.driver
zdar, asi ti neporadím, chtěl bych se jen zeptat, jestli se ti ten problém už podařilo vyřešit. Mám teď auto v servisu kvůli asi stejnému problému, sice jinej motor, ale ty projevy jsou podobný, akorát mně motor za studena navíc ještě chcípá, jak lítaj ty otáčky. Původně mi mechanik tvrdil, že to je nějakej volnoběžnej ventil a že ho za čtyřku vymění. Nadšenej jsem nebyl, ale souhlasil jsem. Druhej den mi volal, že to vyměnil, ale problém nezmizel a že to je způsobený nejspíš tim, že řídící jednotka pracuje s jinou teplotou motoru, než jakou ve skutečnosti má a pouští sytič ve chvílích, kdy by běžet neměl atd. Nevím, jak velká je to blbost, jsem v tomhle směru celkem laik, ale po víkendu by mi měl mechanik zavolat, co s tím provedl, tak jsem sám jak na trní, co to bude. Ty už máš opraveno? Mohl bys mi kdyžtak napsat, čím to je/bylo? Já mam Xsaru 2,0 16v, ale jak říkám, dělá mi v podstatě to samý.

Re: kolisani otacek

Napsal: 05 srp 2012 00:08
od Libor12
Změřit kompresi

Re: kolisani otacek

Napsal: 05 srp 2012 00:23
od JRD McLAREN
alebo vymenit mechanika...
lebo najprv menit IAC ventil za 4t.. a potom menit CLT cidlo za 250kacek...

to mi pride trochen blby postup... :roll:

Re: kolisani otacek

Napsal: 05 srp 2012 00:25
od twingo.driver
Díky za rady kluci, jak píšu, jsem lama, takže je mi jasný, že mě ten mechanik může celkem lehce motat.

Re: kolisani otacek

Napsal: 07 srp 2012 09:37
od bóďa
dnes to budu řešit, protože se mi pak párkrát stalo, že mi to hodilo chybu ecu (čidlo tlaku v sání) a začly strašně kolísat otáčky nebo mi to i chcíplo. včera mi to začalo dělat tak, že to prostě dělá pořád a je vadnej konektor na tom čidle, když se s ním zahýbe, tak to nedělá, tak si myslím, že až to opravím, popřípadě vyměním i to čidlo, tak by mohl zmizet i tamten jev.