Stránka 1 z 1
TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 18:50
od STANDA 480
Jedna se o motor 1,9TDI PD 77kw. Je u tohohle motoru normalni spotřeba oleje 0,5-0,8l na 10tis km? Je v OCT combi rv 2008 na motoru najeto 110tis km už je tam druhej. Auto ma najeto 300tis..
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 18:52
od tholis
Já mám podobnou

Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 19:01
od STANDA 480
Mě se to zdá dost ja mam 2,5litrovej benzinovej přeplnovanej 5tivalec a od vyměny do vyměny nedoleju ani deci.. a ve stary TDI 66kw otec taky nic nedolejvá. v TDI se nevyznám ale o tu podnikovou OCT na zajem kamoš tak se vyptavam.
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 19:31
od maRkus
to zere este malo oleje.... udavana spotreba vyrobcem je litr na desettisic
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 19:39
od STANDA 480
maRkus píše:to zere este malo oleje.... udavana spotreba vyrobcem je litr na desettisic
Takže 1l na 10tis je uplně normální spotřeba kterou udava automobilka. Takže hlidat hladinu oleje a neřešit...
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 19:42
od maRkus
presne tak... jinac ono si to auto o olej umi rict samo, rozsviti se ti kontrolka oleje ZLUTE.

Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 19:47
od STANDA 480
maRkus píše:presne tak... jinac ono si to auto o olej umi rict samo, rozsviti se ti kontrolka oleje ZLUTE.

Diky tohle jsem taky nevěděl.
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 20:15
od martin51253
mam stejný motor na audi a3 a za 2 roky co ho mam (pravidelná výměna oleje) mě nevzal ani kapku . olej Liqui Moly (long) ale měním po 10-12tisících
kamarád má Octavii2 a dolévá cca 1,5litr za rok. jinak kontrolka začne poblikávat žlutě ,pak se uplně rozsvítí ,pak červená a následuje smrt

Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 20:55
od Mike Mad
77cka pd ve fabce mi za 180tisic nevzala ani decku oleje, meneno po 15tis
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 21:40
od STANDA 480
Tak to s tou spotřebou oleje vypada že zaleží jak se jim kterej motor povedl

Tohle auto najezdilo i 6000km za měsíc a kamoš ten najede tak 12tis za rok. Ale ta spotřeba oleje mě zaraží ja to beru tak že pokud motor bere olej je něco špatně

Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 22:02
od jajiN
mám taky A3 1,9TDi PD 77kw a od výměny do výměny nedoliju ani kapku. Najeto 300+++ km.

Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 22:18
od JRD McLAREN
Presunut do poruch...
BTW: 12tis na PDcku je maalo, to to jazdi stale studene, nedivim sa ze zere olej.
Re: TDI- PD
Napsal: 22 črc 2013 22:20
od martin51253
v dnešní době každý motor originál (co směna ve fabrice to jiný motor)
vůbec bych to neřešil ,pokud to není dolívání litru každý měsíc. jo máš fitr pevných částic?(funkční)
Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 15:00
od STANDA 480
Jestli je ne tom autě funkční filtr pevnejch častic to fakt netuším.
Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 15:16
od Berry
Ja nevim, ale me to prijde dost, ale dle tabulek a normy VW, je to v toleranci. Ja jsem mel TDI-PD 74Kw (ATD, pozdejsi oznaceni je AXR) a nemel jsem ubytek ani deci , ale je mozne, ze je to kus od kusu, a asi cim novejsi tim horsi, neco podobneho ted resime u 1.2 TSI 77Kw /najeto 29tis Km)

Ja ted mam ve sluzebni Octe (2012/2013) 1.6TDI 77Kw je to teda CR (CAYC) a taky jsem zvedavy na ubytek pri prvni vymene, ted najeto 9400Km.
Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 17:08
od phaeton_esc
1.9 PD v Leonu, výměna po 15 tisících a nedolévám ani kapku. Najeto něco přes 120 tisíc
Filtr pevných částic by neměl být, nebo jo? Co jsem slyšel tak je až u 2.0

Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 17:31
od Eon
Verze BLS má filtr pevných částic. Myslím, že to dávali do scoutu.
Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 20:11
od Mike Mad
dpf se dalo dat I do fabky kdyz sem ji kupoval, ale bylo za priplatek

takze

Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 21:06
od martin51253
fitr pevných částic mam já v 1.9 tdi PD motor BLS audi A3 jen pro zlost ,jak začne blbnout půjde ven . Scout ho má taky na 2.0tdi od roku 07-08
nevím zda má vliv fitr pevných částic .? jen tam musíš lít olej s normou 507 00 (nevím přesně

) jsou v něm náké aditiva pro PDF nebo tak neco

jen vím ,že pokud se dá bez této normy začne blikat kontrolka kvality oleje.
když jsme u těchto motorů ,tak trochu odbočím jaké jsou idalní otáčky na tento motor,někdo říká .Že nemá rá nízké otáčky cca pod 1500 jiný ,že tenhle motor jede furt a jemu to jedno.
já si myslím ,že idealní je řadit na 2500 -3000 a normálně to držet cca 2000.
jezdím v naftě krátce ,vždy jsem měl benzín

Re: TDI- PD
Napsal: 23 črc 2013 22:35
od twingo.driver
martin51253 píše:mam stejný motor na audi a3 a za 2 roky co ho mam (pravidelná výměna oleje) mě nevzal ani kapku . olej Liqui Moly (long) ale měním po 10-12tisících
kamarád má Octavii2 a dolévá cca 1,5litr za rok. jinak kontrolka začne poblikávat žlutě ,pak se uplně rozsvítí ,pak červená a následuje smrt

Nejsem žádnej olejovej guru, tak mě kdyžtak opravte, ale proč leješ longlife, kterej je zbytečně dražší a navíc "horší", než nelonglife, když stejně měníš po deseti tisících? Jestli jsi tim Liqui Moly
long myslel něco jinýho, tak sorry.
Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 08:22
od phaeton_esc
Eon píše:Verze BLS má filtr pevných částic. Myslím, že to dávali do scoutu.
Já teda přesnej typ nevím, ale když jsme kupovali Leona (1P) tak nám přímo prodejce říkal "vemte radši tu 1.9, ta nemá dpf". Takže furt žiju s tím, že tam asi není..

Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 08:53
od Berry
Jen pro info BLS (jedna z verzi 1.9 TDI PD 77Kw) se do Scoutu nedavalo (z nafty tam sly 2.0 TDI - BMM (má DPF) ,BKD a pak nejake modifikace CBAA, CBAB, CBDB, CFHC), zde jsou modely, kde bylo BLS a jeho pozdejsi i drivejsi modifikace pouzity:
77 kilowatts (105 PS / 4,000 rpm; 250 Nm / 1,900 rpm) — BJB, BKC, BLS, BSV, BXE
Audi 8P A3 (Mk2) (BKC: 06/03-05/06, BLS: 10/05-05/10, BXE: 06/06-05/10)
SEAT Ibiza 6J (Mk4) (BLS: 02/08->)
SEAT León 1P (Mk2) (BKC: 07/05-02/06, BLS: 11/05->, BXE: 02/06->)
SEAT Altea (BJB: 04/04-09/05, BKC: 04/04-05/06, BLS: 10/05->, BXE: 02/06->)
SEAT Toledo Mk3 (BJB: 09/04-09/05, BKC: 09/04-02/06, BLS: 10/05-09/09, BXE: 02/06->)
Škoda Fabia 5J (Mk2) (BLS: 04/07->)
Škoda Roomster (BLS: 11/06->)
Škoda Octavia 1Z (Mk2) (BJB: 02/04->, BKC: 05/04-02/06, BXE: 03/06->, BLS: 05/06->)
Škoda Superb 3U (Mk1) (BSV: 10/05-05/07, BLS/BXE: 03/08->)
Volkswagen Golf Mk5 (BKC: 10/03-07/07, BLS: 06/05->, BXE: 05/07->)
VW Jetta Mk5 (BKC: 05/05-??/09, BLS: 08/05-??/09, BXE: 02/06-??/09)
VW Golf Plus (BLS: 05/07-12/08, BXE: 05/07-01/09)
Volkswagen Touran (BKC: 08/03-02/06, BLS: 06/05->, BXE: 02/06->)
VW Passat B6 (BKC: 03/05-02/06, BLS: 06/05-11/08, BXE: 02/06-11/08)
Volkswagen Caddy Mk3 (BJB: 02/04->, BLS: 06/05->)
Jinak motoru 1.9TDI PD s DPF opravdu moc neni, spis je k videni v 2.0TDI CR a taky 1.6 TDI CR - CAYC, to mam nyni bohuzel ja.
Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 11:23
od phaeton_esc
Díky za info Berry

Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 16:54
od Mike Mad
dpf je shit. dneska mi chcipnul chevy. nejspis pricpany dpf, tlaci mi to olej a naftu ven, chcipa a nejede. pritom vypaluju jak se ma a jezdim dlouhy trasy po okreskach.
Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 18:07
od martin51253
twingo.driver píše:martin51253 píše:mam stejný motor na audi a3 a za 2 roky co ho mam (pravidelná výměna oleje) mě nevzal ani kapku . olej Liqui Moly (long) ale měním po 10-12tisících
kamarád má Octavii2 a dolévá cca 1,5litr za rok. jinak kontrolka začne poblikávat žlutě ,pak se uplně rozsvítí ,pak červená a následuje smrt

Nejsem žádnej olejovej guru, tak mě kdyžtak opravte, ale proč leješ longlife, kterej je zbytečně dražší a navíc "horší", než nelonglife, když stejně měníš po deseti tisících? Jestli jsi tim Liqui Moly
long myslel něco jinýho, tak sorry.
já mam Long za nízkou cenu (kamarád odebírá ve velkém)
taky se extra v olejích nevyznám ,ale myslím.Že long jnení horší (spíš to ,že se tam nechává dost dlouho,že to je long) a vše tím trpí od motoru po turbo. proto měním jako u klasiky
třeba se mílím

Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 18:16
od Boháček
long je horší
je to překvapivé, ale je to tak
oleje pro dpf mají minimální obsah popelnatých částic, aby právě neucpávaly dpf
celý svět je značí C3, akorát koncern to musí mít jinak
jinak drahé polovičky octaII, tuším taky nějak 2008-09 žrala úplně stejně tzn. litr na 15000
problém vyřešili za nás, když ji po dvou letech a 75tkm ukradli z předbaráku
u PD nefiltrovejch je třeba si hlídat hlavně normu 505.01 - obsahuje navíc aditiva která snižují otěr vačky
Re: TDI- PD
Napsal: 24 črc 2013 18:23
od martin51253
Boháček píše:long je horší
je to překvapivé, ale je to tak
oleje pro dpf mají minimální obsah popelnatých částic, aby právě neucpávaly dpf
celý svět je značí C3, akorát koncern to musí mít jinak
jinak drahé polovičky octaII, tuším taky nějak 2008-09 žrala úplně stejně tzn. litr na 15000
problém vyřešili za nás, když ji po dvou letech a 75tkm ukradli z předbaráku
u PD nefiltrovejch je třeba si hlídat hlavně normu 505.01 - obsahuje navíc aditiva která snižují otěr vačky
ten olej Liqui Moly long co tam liji je na dpf (to číslo normy si nepamatuji myslím 507 00,nejsem si jistý)
a long je teda v čem hoší když obsahuje daná aditiva na pdf ? pár názoru jsem už slyšel proto měním po cca 12tis.
Re: TDI- PD
Napsal: 07 srp 2013 16:57
od STANDA 480
tak sem byl s OCT v servise na lince a bavil sem se s mechošem a ten říkal že jim tam jezdí auta a TDI PD motorama a žerou i 2l oleje na 10tis km. Podle mě je na tom motoru něco špatně.
Re: TDI- PD
Napsal: 08 srp 2013 22:03
od Boháček
martin51253 píše:
ten olej Liqui Moly long co tam liji je na dpf (to číslo normy si nepamatuji myslím 507 00,nejsem si jistý)
a long je teda v čem hoší když obsahuje daná aditiva na pdf ? pár názoru jsem už slyšel proto měním po cca 12tis.
je-li pdf myšlen filtr pevných částic a ne soubor v compu, pak jak jsem psal se nejdná o žádná aditiva, ale o to, že olej je vyroben tak, aby neobsahoval částice při jejichž spalování dochází k tvorbě popela.
long je horší v tom, že je většinou jen ve viskozitě 30 (5W nebo 0W)
prostě máš-li normální PD, tak se koukni po 5W-40 VW505.01
měň po těch 12-15tkm a budeš bez starostí
doporučím i používat stejnou značku resp. výrobce
ony se pak neperou ty zbytky co zůstanou někde v rohu atp.
