Stránka 1 z 3

Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 21:51
od Kane13
Pánové motoráři, obracím se na vás s prosbou o rady.
Před nedávnem jsem si koupil Punto GT. Během projížďky mi všechno přišlo v pořádku, ale po cestě domů, cca 150 km, jsem zjistil, že auto "cuká" ve vyšších otáčkách. Záhy se ale zjistilo, že v autě byly nevhodné kabely ke svíčkám. Dalším problémem, který mě trápí doteď, je nízký volnoběh a silný zápach benzínu. Situace se ještě zhoršila dnes, kdy se začalo ozývat podivné chrastění z motorového prostoru, auto začalo vařit a nebylo možné jej uchladit ani jízdou na volnoběh z kopce. Po chvíli jsme zaznamenali taky bílý dým.
Kamarád mechanik slíbil, že mi s autem pomůže, ale s GT také nemá zkušenost.

Nevíte někdo...
- jaký tlak by mělo mít turbo? (To moje zabírá cca ve 2500 ot. a během okamžiku jde podle budíku až za hranici max tlaku)
- jaký je kompresní poměr u GT?
Případně můžete poradit s některým úkazem popisovaným výše?

Předem moc díky za jakýkoli konstruktivní náměty.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 21:57
od LiberaleMiguel2
zápach benzínu + cukání - nechčije ti někde benzín ?

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 22:02
od Kane13
Nechčije... to cukání se do jisté míry vyřešilo kabelama, ale auto stejně v horních otáčkách polevuje v tahu.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 22:08
od D´ice
zkus kontaktovat uživatele reproboy nebo phob 8)

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 23:20
od ernst
nemohla se ti rozpadnout vrtulka vodní pumpy? a s tím benzínem bych mrknul na lambdu, nebo hadičky vedoucí do sání.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 23:26
od Gooder
Nemůže být to škubání způsobené svíčkami? Corsa mi občas škubla(ale málo) -> výměna svíček a bez problému. Octavie mi to dělala celkem dost, kdykoliv při větší akceleraci, jakoby vynechávalo turbo. Myslel jsem, že to budou špatné zapalovací cívky. Mechanik řekl, že to spíš vidí na svíčky. Daly se nové a je po problému.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 23 úno 2014 23:40
od wesly.TDI
možná umřelo těsnění pod palicí :wink: , koukni na olej a vodu, pokud je to ok, změř tlaky, myslím že bys neměl jít pod 10-11 :wink: , když jsem měl mrtvé Gt mělo tlaky 10-10-9-0 :D , ale to byl 1 ventil Ko, a kruhy a valce už taky byly docela KO.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 08:58
od Lukinho
jeto fijat

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 09:10
od crocjirka
Gooder píše:Nemůže být to škubání způsobené svíčkami? Corsa mi občas škubla(ale málo) -> výměna svíček a bez problému. Octavie mi to dělala celkem dost, kdykoliv při větší akceleraci, jakoby vynechávalo turbo. Myslel jsem, že to budou špatné zapalovací cívky. Mechanik řekl, že to spíš vidí na svíčky. Daly se nové a je po problému.
ja jsem mel podobny problem a u me to nakonec byl pricpanej kat.. ;) ale zajimave bylo, ze se to projevovalo az po zahrati v 90%

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 09:58
od Kane13
wesly.TDI píše:možná umřelo těsnění pod palicí :wink: , koukni na olej a vodu, pokud je to ok, změř tlaky, myslím že bys neměl jít pod 10-11 :wink: , když jsem měl mrtvé Gt mělo tlaky 10-10-9-0 :D , ale to byl 1 ventil Ko, a kruhy a valce už taky byly docela KO.
Bojím se, že to bude to těsnění, snad ne prasklá hlava. Krom toho se bojím o turbo, ale bývalej majitel se dušoval, že je loni po repasi. A zacházím s ním jako s vlastní dívkou.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 10:44
od wesly.TDI
Kdybys co potřeboval dej vědět, seženeme něco z PL :wink:

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 10:51
od Kane13
Díky moc. Zjistím co a jak a případně napíšu 8)

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 12:30
od ála.
co vím, tak hlava byla dělaná před půl rokem, páč byla v prdeli, takže i to těsnění by mělo být ok...

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 13:14
od Kane13
No, nevypadá to moc hezky. Existuje nějaká možnost, že tím, že turbo tlačí víc, to těsnění nezvládne? To mě napadá jako příčina, protože turbo tlačí na můj vkus dost pozdě (ale nemám srovnání), ale tlačí přes 1,6.

@.ála: Rozhodně nedávám vinu předchozímu majiteli, doufám, že to tak nepůsobilo.... :oops:

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 14:08
od crocjirka
na 1.8T tlaci turbo tusim 1.7-18..

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 14:12
od wesly.TDI
nad 1.6 :shock: , serie by něměla přelézt 1 bar si myslim, to turbo je tam na piču dole, zkontroluj zda je regulace WG ok (hadičky,hybnost) může to být přirezlé nebo seklé a tím pádem ti to turbo tlačí do nebes :wink: , a v tom případě bude určo seriové těsněni v pič :wink:

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 24 úno 2014 14:31
od Kane13
@wesly: No, prostě dlouho se nic neděje (relativně) a od cca 2500 velice rychle vylítne až za červený pole...

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 15:48
od Kane13
Tak menší update, pokud to někoho zajímá... Změřily se tlaky - na třech válcích okolo 7, na čtvrtým 4. Bývalej majitel říkal, že měl v minulosti už jednou propálenej píst. Krom toho regulace tlaku turba tam samozřejmě nebyla... Takže sundat hlavu a modlit se :kladivo: Obávám se, že tohle mi ale bývalej majitel "zapomněl" říct. Vzhledem k tomu, že tam motor dával si myslím, že to nejspíš musel vědět.

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 16:11
od Venca Brody
Tak to předpokládám je důvod k vrácení peněz a odstupu od smlouvy.. Nebo budeš řešit jinak?

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 16:48
od Kane13
Vůbec nevím :(

Musíme zjistit jak moc je to vlastně v prdeli a potom uvidíme. Každopádně pokud to jen trochu půjde, pokusím se auto dát do kupy. Kastle je krásná (ve smyslu bez koroze) a motor se dá vždycky nějak vymyslet. V rozumných intencích, pochopitelně. Každopádně majiteli zavolám, po konzultaci s klukama, co mi to rozdělávali...

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 17:19
od wesly.TDI
no jakožto ex majitel GT, které jsem kopil ve stavu "jede na 3 válce, to bude kabelama" a nakonec se z toho vyklubala kupa překvapení :roll: , dnes můžu říct, že si připrav na GO vršku tak 5-7tis, pokud je už hrbolatý a netěsný i spodek nat se snad do dvacky vejdeš :wink: .....

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 20:13
od Kane13
Nakonec jsem dospěl k tomu, že zítra volám majiteli a budu to chtít nějak řešit. Píst je v prdeli, turbo KO, některý hadice zalepený silikonem, BOV zapojený taky špatně... Je toho na můj vkus trochu moc. Uvidíme jak dopadnu, ale našlo se toho víc než dost a některý prvky se rozhodně dají chápat jako skrytý vady... Samozřejmě chápu, že auto má roky a bude mě něco stát, ale od udávanýho stavu je tohle na míle daleko...

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 20:36
od Venca Brody
Tak to přeji hodně štěstí v jednání s předchozím majitelem.. 8) Pak dej vědět jak jsi dopad. 8)

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 21:21
od tholis
kane13: Držím palce, pokud je seriózní aspoň nabídne slevu 8)

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 25 úno 2014 21:48
od Gooder
Nechápu, že je někdo schopný něco nevykládat a potom je realita opakem :kladivo: Hodně štěstí, každopádně GO vršku za 5-7 tisíc mi přijde celkem jako dobrá cena 8)

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 26 úno 2014 10:11
od wesly.TDI
Tak my co máme za kopcem ty kluky polský ušatý si nemůžeme stěžovat :D

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 26 úno 2014 10:28
od LiberaleMiguel2
wesly.TDI píše:Tak my co máme za kopcem ty kluky polský ušatý si nemůžeme stěžovat :D
to jsou pak aji kované ojnice za 8k atd :D
(sorry za OT)

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 26 úno 2014 10:41
od Kane13
@wesly: Vypadá to, že tě asi budu kontaktovat ohledně nějakýho nákupu v Plosku...
@LM: kovaný ojnice by nebyly marný, ale bohatě by mi stačilo, kdyby to auto jelo... :(

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 26 úno 2014 10:45
od wesly.TDI
Určitě, něco se sežene, sice navím zda na 1.4T něco bude,snad ano. Každopádně se nedej, nalož to na lafetu, a jeď mu to otřískat o hlavu :wink:

Re: Problémy Punto GT

Napsal: 26 úno 2014 18:23
od Květoslávek
Co potrebujes,dneska sem byl u borca co ma gt na dily,bral sem od nej luftak,videl sem tam motor a spoustu picovin...