Stránka 1 z 1

Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 15:31
od Kmotr1
Po dlouhém shánění auta v perfektním stavu jsem si koupil dodávku Renault 2.0 DCi od prvního a velmi pečlivého majitele s prokazatelným nájezdem 112 tis. Člověk se o auto vzorně staral a olej pravidelně měnil po 15 tis km. Auto jezdilo výborně, tichoučké a bylo zcela bez problémů.
Brzo po koupi mě napadla šílenost, nechat si vozidlo nachipovat. Našel jsem kontakt na pána Tunera severně od Brna, říkejme mu třeba Powered by.
Po příjezdu nás očekával v notebookem v ruce venku před garáží. Pána tunera jsem požádal, že chci úpravu provést jen mírně a decentně, aby to nebylo na úkor životnosti. Napíchl se a cca 25 minut Tunil. Mezitím jsem si vyslechl, jak to málokdo umí...
Na moji otázku o kolik upravil hodnoty, krouťák a výkon mi odpovědět neuměl. Chápu, že auto nebylo na brzdě, ale čekal jsem aspoň, že mi řekne orientačně co tam asi mám.
Poté zůstal připojen a jelo se na zkušební jízdu. Zkušební jízda probíhala tak, že mi říkal na jaké mám jet otáčky /1800/ a který mám dát rychlostní stupeň, poté prudce šlápnout plyn, držet na max otáčky a to se v různých režimech opakovalo.
Po ukončení testování jsme měli auto v normálním režimu. Už jsme se vraceli pána Tunera odvézt zpět ke garáži či jeho firmě. Najednou jsem zacítil, že dole auto změnilo zvuk, bylo hlučnější a naráz něco začalo mírně vibrovat. Původně jsem si myslel, že se nějak dodatečně změnil předvstřik apod. Auto jsem si vyzkoušel a hned druhý den jsem mu volal, že se s tím nedá kvůli vibracím jezdit. Dohodli jsme se, že mi dá vše do původního stavu a továrního nastavení. To relativně ochotně o víkendu provedl /musel/ a dokonce mi vrátil i 4 tis. korun. Auto jsem opět odzkoušel, ale vibrace bohužel nezmizely. Následující den jsem mu volal, že problém stále přetrvává s dotazem, jestli je jeho firma na tyto případy pojištěna. Vysmál se mi. Řekl mi že se jedná o auto, který má něco najeto a že je asi načatá dvojhmota. Diskuzi, že auto před jeho zásahem bylo v pořádku pan Tuner nepřipouští. Pánovi Tunerovi jsem pěkně poděkoval a dohodl jsem se s odborníkem, který se za moje peníze pokusí dát auto do pořádku po tomto neautorizovaném zásahu. Proto Vám všem chci doporučit, nechejte si v sériovém autě fabrické nastavení. Auto s chipem jelo trochu líp, dřív se rozjelo, ale reakce na plyn v horní části byla šíleně citlivá, jako by někdo natvrdo utáhl plynové lanko, ale od spodní poloviny plynu dolu se s chipem vůbec nic nedělo. Při továrním nastavení se auto rozjíždí pěkně plynule. Těch pár kW navíc Vám za to fakt nestojí. Teď už jen čekám co servis zjistí a co mě bude stát oprava po tomto nerozvážném kroku.
R

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 15:47
od Dacan
kdybys první použil gůgl a přečetl si jak má chipování vypadat tak bys aj ušetřil 8)

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 15:56
od Venca Brody
debilní story. Každopádně od pána tunera co neodzkouší před a po úpravě auto na brzdě, bych si nechal načipovat tak leda koloběžku :zadek:
Pokud vím, tak firmy chipováním se zabývající, ti auto neudělají za 30minut.
Takto to vypadá, když se šetří tam kde nemá.. :lol:

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 16:05
od awaj12
To jsem sám komu tahle story přijde jako pohádka? Jen nechápu co tím chtěl básník říct :D

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 16:07
od Jord
asi tak, nebál bych se auto čipovat, ale jestli si bereš čip, co jsem tak pochopil, za 4 tisíce, tak nemůžeš čekat zázraky. Je to bohužel tvoje hloupost, že jsi tomu podlehl. Kdyby sis přečetl recenze a našel správného "tunera kárla", tak seš třeba spokojenej. I když nevím jak u renolta :lol:

Co mi to připomíná? "Lidi neberte drogy, jsou špatné" anebo co tím chtěl básník říci? :D

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 16:47
od Breakthru
tak tak, neodzkoušený auto.Nikde nemáš údaje jak to jelo před a po úpravě.Nikdy žádný realný hodnoty.
Jak si vůbec na toho dotyčnýho kápnul?Nějaký recenze atd. si o něm našel nebo si vzal hned toho nejlevnějšího nebo nejbližšího.A pak taky to nemusela být jeho chyba a mohlo se na autě podělat něco jinýho.Takovýhle souhry náhod se stávaj.Nenapsal si ani co se podělalo.A že to za svý náklady necháš spravit?Pokud si na to nemyslel a na autě sis nechal dělat něco bez záruky, tak plať.....a DCI nemá plynový lanko :D

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 18:12
od Kmotr1
Tam ani nešlo o to jestli brzda nebo nebrzda, či 4 tisíce nebo víc. Dostal jsem na toho člověka tip, prej je že to umí. Tvrdil mi jak udělal hafo aut i firmám. A taky mi navykládal, že to dělá řadu let, že málokdo to dělá dobře, on samozřejmě ano. Jeho zázemí mě taky nepřesvědčilo, žádná firma, která je vidět. Takže jsem fakt rád, že to přehrál Z5. Bralo to brutálně na špičce plynu, pak dál už nic moc. Vím, že Dci má na rozdíl od Hdi potenciometr přímo pod pedálem, ale bylo to jen přirovnání k lanku.Teď to musím nechat po něm komplet překontrolovat a to vrnění nějak zjistit. Asi se to bude blbě hledat. Nenapadá někoho co se mohlo podělat? Dvojhmota? Ložisko na převodovce? Po vyšlápnutí spojky žádná změna. Rozpadený silentblok, který se opírá kov na kov? V Bystřici si už nenechám opravit ani koloběžku.

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 18:56
od Breakthru
Jo, však nic proti.Každej občas šlápneme vedle.Příště se otoč na patníku a raděj pryč, když se ti něco nezdá....Ikdyž hogo fogo firma plná kravaťáků taky neznamená, že vše bude 1A.S tím lankem to byla taková glosa ode mne, proto ten smajlík....
Na jeho obranu, prachy ti vrátil, jednotka je nejspíš tam, kde byla.....
Nicméně přes net se motory opravujou asi nejhůř, když to člověk neslyší, nevidí, necejtí....A u těhle aut to může dělat pomalu cokoliv.Klidně to může být i vstřikovač a nemusí to být hned dvouhmota....
Ale proti chipu bych zaujatej nebyl.Když to někdo umí a udělá se to na motoru, kterej je OK,nepřepálí se to s chipováním, tak proč ne....
Poučil ses pro příště, tak si na tom de facto vydělal. :D

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 19:12
od Kmotr1
Taky mě to napadlo, že mohl odejít vstřik. Pokud to tak je a půjde vstřik ven tak to je to nejmenší. Jen aby nebyl v háji šálek dole na klice nebo něco v motoru.
Ponaučený jsem, to tedy hodně. Vycházel jsem z toho, že motory M9R jezdí v Lagunách s výkonem 110 kW, tak proč nechipnout 84kW na cca 100kW že?
Netvrdím, že je to jen vina toho človíčka kterýho jsem ho k tomu pustil. Ale štve mě, že mi nebyl schopen říct co a kolik toho tam asi nastavil.
Jasně jsem mu řekl, že chci chipnout jen decentně. Vina je to hlavně moje, že jsem auto svěřil garážistovi.
Chápejte moje rozhořčení, když mi auto před chipem fungovalo jako švýcarské hodinky a po chipu mi vrní.
Moc díky, za každou radu a tip kde hledat závadu. Pokud bude v háji dvojhmota, od jakého výrobce mám sadu mám koupit? R

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 19:29
od gizmi
Kmotr1: prosim o vase foto u auta 8) Vzdycky jsem chtel videt cloveka, ktery schani auto v perfektnim stavu a nakonec jej sveri nekomu, koho nezna, kdo nema firmu, nema zazemi, nema brzdu, atd :lol: Nezlobte se na me, ale to je mazec. Sam mam auto delane v DieselPower, na brzde a hlavne mam najeto po uprave pres 100t a pohoda. Chipovani funguje, jen to nesmi delat nalejvac softu, ktery si koupil kabel za par ecek na ebayi a soft nekde stahl. Pokud mu nekdo i pres to sveri auto, tak musi pak pocitat s brekotem a problemy.

PS: diagnostikovat "vrneni" po PC take nebude nikdo umet. Sverte auto odbornikum, o kterych si prectete jen kladne reference a ktery opravdu umi. Setrit na tak zasadni veci jako je srdce motoru? Proc proBoha.. :nono:

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 20:09
od Kmotr1
Jasný, jdeme dál, co plakat na rozlítým mlíkem. Teď se to musí dát do kupy, proto jsem tu a zkouším zjistit jestli nemá někdo podobnou zkušenost...Taky jsem tu proto, abych případně ušetřil dalším potencionálním zájemcům následné výdaje po chipování u firem, které to suprově zvládají za 25 minut!

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 20:09
od Breakthru
ty DCI na spodcích zkapávaj hlavně díky LL olejům ale až tak při čtvrt mega, ne?A hlavně bejt to lágr, tak by to mělo rychlej spád :D pokud se tam lil po 15 000km, tak by neměl bejt s tímhle problém a řešil bych prvně ty vstřikovače, ty jdou dobře odzkoušet, potažmo i čištění není drahý a repas (když se sežene solidní člověk) je taky OK.....

nejlepší je to auto dát do servisu a neřešit to po internetu, protože se přes net může rozebrat celý auto a ve finále to bude něco úplně jinýho....Pokud to bude dvouhmota nebo cokoliv jinýho, tak si material koupí tak jako tak ten, kdo to bude měnit.Hlavně nebrat žádný sráče, ale nejlíp nějaký prověřený značky jako třeba LUK, Sachs atd....tady se nevyplatí šetřit nebo nedejbože vyejšlet šetření typu náhrada jednohmotou atd...

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 20:13
od Breakthru
podívej.Pokud jde o čas, tak ono to není práce na den.....Chipujou se stejně většinou motory, kterých jezdijou mraky a ten motor nebyl první ani poslední, co byl chipovanej.....stejně takl není záruka kvality to, že za ten chip dáš dvacet litrů a auto tam bude týden....
nicméně ještě jedna věc.Ten chip vážně mohl být OK a chyba je někde jinde.Pokud se tady nenapíše co všecko je na motoru 100% OK, co bylo zkontrolovaný a vyloučený jako vadný, tak jsou tyhle diskuse zcela bezpředmětný a vaří se akorát tak z vody...

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 20:38
od Svobda
Taky nám zheblo čerpadlo 100km po čipu tenkrát . Jde o to že buď můžeš odpravit načatou věc rychleji nebo něco posral .
U tihle motorů mohl něco udělat klidně se vstrikem občas odejdou - ,ale modli se abys ho vytáhl bejvá u nich parádně zarezlej ,že se tahá hydraulikou a přetrhává :lol:
Pokud plyn reagoval bez citu tak podle mě akorát upravil reakce na plynovej pedál a max trochu tlak turba . Clověk co dělá čip pořádně to nebude dělat na placebo efekt ,aby to vypadalo jak to startuje po dotknutí plynu

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 22:18
od Kmotr1
Kluci moc díky za názory a za podporu. Myslel jsem že u 2.0 Dci už není takový problém dostat vstřiky ven, tak jak tomu bývalo na 2.2 Hdi apod. Koukneme aspoň na korekce. Jinak ten DieselPower vypadá už podle webu i recencí dost solidně a profesionálně. Jen ho mám docela z ruky až do Prahy. Někam to musím zavézt, naštěstí mám na jezdění ještě druhou káru. Zatím díky R

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 22:22
od Kmotr1
Kluci ještě mě napadlo, jestli pán Tuner nepošahal něco na tlaku turba? nestalo se vám někdy někomu, že se turbo pak rozhodilo /rozvážilo/ a potom ty vibrace? Ale je tam vodou chlazený, tak snad by mělo být docela odolný. R

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 22:30
od Jord
tak zrovna turbo u 2.0dci je jeden z největších průserů ne? Co jsem tak pobral z názorů pyčamajitelů.

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 15 bře 2014 23:18
od Kmotr1
Turbo bylo všeobecný problém u F9Q a G9U nikoliv u M9R.

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 15:16
od Kmotr1
Takže jsem prošel originální diagnostikou, která samozřejmě nepoznala vůbec nic. Nepomohla ani výměna spojkového ložiska, ani výměna silentbloků pod motorem. Vibruje stále. Vysledoval jsem, že nejvíce se to projevuje v zátěži v oblasti 2000-2500 otáček a při dálniční rychlosti 120-130 km/h. Autem se projeli dva zkušení technici motoráři, kteří se shodli, že se s největší pravděpodobností rozhodil vyvažovací hřídel. Motor se tedy musí rozebrat a bude se řešit dál.
Pokud někoho zajímá u koho jsem si to nechat takto potunit, tak je to v Bystřici nad Perštejnem, akce proběhla mezi nádražím a nějakou rozestavěnou garáží a ten člověk co měl 20 minut noťas v ruce se jmenuje Aleš Škutchan. Bohužel jsem nedostal od toho žádný papír, servisní protokol, ale aspoň peníze mi za jeho práci po týdnu vrátil. Takže jen těžko se na problém tohoto typu uplaťnuje záruka. Nejsem schopen z něho dostat informaci co mi tam všechno softwarově nalil.
Rozhodně z vlastní zkušenosti nemohu pana Škutchana doporučit, sám jsem ponaučen víc než dost. Rád bych se mýlil, ale bohužel nepřesvědčil svojí odborností. Když jsem mu hned druhý den volal, že auto vibruje, tak mi řekl, že mám roztřepanou dvohmotu! Tento vůz vůbec dvojhmotu nikdy neměl a nemá!
Pokud opravdu někoho mrzí, že mu auto dobře funguje a přece jenom chce nachipovat, tak rozhodně doporučuji jen u renomované firmy s brzdou a profi vybavením. Vždy je potřeba si vyžádat účet, servisní protokol a hlavně se předem informovat na případné uplatnění záruky, pokud se následně stane na motoru něco podobného jako mě!

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 16:36
od Jord
Děkujeme za report a doporučení, jak správně užívat služby a produkty 8)

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 17:17
od pokorneo

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 18:36
od Rotah
"Říkejmu mu třeba Powered by." a hned sem věděl o koho se jedná.. :D
On ten garážista p. Škutchan ty chipy ale opravdu umí a nachipoval už několik stovek aut.. :mrgreen: Mimo to postavil takový auta, který v ČR na sprintech měli/mají těch konkurentů jenom pár.. "Žádná firma, která je vidět" ? Ano, p. Škutchan se nežíví pouze chipama a nemá firmu na chipování, je to pouze jeho přivýdělek, nicméně jeho firma http://www.r32turbomotors.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; si myslím, že je celkem známá.. Pokud jsi byl v Bystřici, tak jsi byl v jeho osobní garáži a to, že se tobě nelíbí je opravdu vhodnej argument k tomu, jaký kdo dělá nebo nedělá chipy.. :D

Já mám od něho taky chip, dokonce za 3000Kč :lol: už 3 rokem naprosto bez problémů (dělám pouze pravidelnou údržbu motoru jako olej, filtry atd. a jezdím a jezdím), x dalších známých a známých od známých si u něho taky nechalo dělat chip a taky několik x let bez jakýchkoliv problémů.. Taky mně neřekl kolik tam bude koní po chipu, nejsu ale trotl abych se na něco takovýho taky ptal, když vím, že auto nebylo na brzdě před ani po.. Nicméně přibližnej nárust koní ze 110 na cca 130 a nárust krouťáku z 230nM o cca 20% mně sděleno bylo.. Já se jenom dívím, že se pustil do chipování ňáké Renault mrdky dodávky, když se specializoval na VW koncern only, ale třeba se něco změnilo.. A možná by stálo za to, prvně pořádně zjistit co vlastně máš s autem za problém, než hned zakládat klamavý topicy na fórech a plivat na něco, co třeba vůbec není původem tvýho problému..

A pro rýpaly, ne není to můj známej, takže se nepotřebuju zastávat jeho chipování a je mně opravdu jedno kolik práce bude nebo nebude mít.. Jen píšu svou zkušenost s "Pánem garážistou a Tunerem".. :roll: Na druhou stranu by jsi měl být rád, že bez problémů vrátil origo chip a ještě ti vrátil všechny peníze.. Většina nalívačských firem by se na tebe zvysoka vysrala.. :hlazeni

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 19:07
od Kmotr1
To Rotah: M9R je motor oproti starým F9Q docela jakš takš povedeným. To se určitě nedá tvrdit o výplodech WW jako je poslední 2,5Tdi apod. Celý problém je v tom, že auto před návštěvou tohoto servisu provedeného za 20 minut na ulici fungovalo zcela bezvadně. Ted je z toho vibrátor, který mě teď stojí spoustu navíc peněz a času. Závodní vozy bych se sériovými vůbec nesrovnával, tam se nehledí na nějaké vibrace a na dlouhodobou trvanlivost ale na výkon. Z mého úhlu pohledu na závodní káře když se něco pokazí za pár okruhů nebo za půl roku, tak se s tím vlastně i počítá.

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 20:39
od Rotah
Nevím co je WW, ale musím se zeptat.. Přečetl sis jenom to, co se ti hodilo abys mohl dál plivat nebo sis přečetl všechno co jsem psal ? Já jeho závodní vozy se sériovýma samozřejmě ani nesrovnávám.. Zmíníl jsem je pouze, protože tady o p. Škutchanovi mluvíš, jak kdyby to byl člověk, co viděl auta tak max na obrázku.. Já závodní auto taky nemám, x našich známých taky ne, jejich známí taky ne a všem nám ty auta fungujou a s chipem jsme neměli problém, takže to asi aspoň trochu bude muset umět.. Ale jestli chceš, můžeš mně ještě vysvětlit, jak to teda s těma závodníma kárama je nebo není..

Re: Chipování už nikdy!

Napsal: 12 dub 2014 22:48
od Kmotr1
To Rotah. Sorry za překlep. WW=VW koncern