Stránka 1 z 3

Bmw e36-316i m43 startuje, ale vybíjí se

Napsal: 28 čer 2014 12:21
od Venca Brody
Čau. Motor M43b16 bmw e36 316i Jezdilo to v klidu, ale dnes v tom chcanci to vypovědělo službu. Od práce jsem odjel, ale za jízdy zdechlo a nechytlo ani za jízdy přes rychlost. Po chvilce chytlo, ale po ujetí 10metrů to zdechlo a už nechytlo. Takže na laně domu a po dvou hodinách jsem k tomu přišel a nestartovalo to hned. Jen po minutě chcíplo a zase nechytlo. Odpojil jsem váhu vzduchu a konektor k "rozdělovači" opět spojil a zase chytlo hned. Jenže opět po cca minutě to zdechlo a zase nic. Koukal jsem na čido na klice a je zasr. od oleje. Ale to pochubuju, že to bude. Spíše někde nějaká elektrika. Koukal jsem na kostru na motoru a kabel je zpuchřelej a na jednom místě zoxidovanej.
Dále by mě zajímalo, jak to má být s čerpadlem. Po zapnutí klíčku natlakuje, ale když nechytne, tak tlak tam zůstane pořád? Protože po dalším pokusu startu se čerpadlo nerozběhne.
Zatím nemám kde co a jak zkoušet.

EDIT: Po točení není ani cítit nespálenej benzin z výfuku.

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 28 čer 2014 14:02
od Juraj
chytni vrtuli 8)

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 28 čer 2014 16:55
od Venca Brody
Tu jsem chytnul a moh si s ní točit kam jsem chtěl. To už mi v autě lezl teploměr k červenýmu. Takže je KO předpokládám..

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 28 čer 2014 17:17
od JUICE
Visco se zkouší stočenýma novinama, pokud je vrtule rozseká tak je ok...takže v tvém případě asi není.

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 28 čer 2014 18:25
od Venca Brody
Jj v klidu jsem jí zastavil prstem, ani mě nešvihla. Samozřejmně na volnoběh.

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 29 čer 2014 16:21
od Juraj
takze je v haji ;-)

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 29 čer 2014 20:30
od Venca Brody
Už jí shánim jinou :-) 8)

Re: Viscospojka- KO?

Napsal: 30 čer 2014 20:26
od Venca Brody
Tak menší změna. Visca je asi total, ale nějak se mi ztrácí voda. V sobotu jsem dolil na max, dnes jsem ujel 5km a zase bylo na dně nádobky. Tak jsem opět dolil a teď jsem na to koukl opět a zase ubylo (celkem už asi litr). :( Auto nekouří bíle, olej nepřibejvá, hadice jsou měkký takže asi ani netlakuje, vrchní hadice z chladiče je teplá, spodní vlažná. Jen se mi zdá, že topení na max teplej vzduch nefouká moc teple a teď když jsem dolil vodu a promačkával hadice, tak kolem hlavy motoru je slyšet jakoby praskavej zvuk. Ani nevypadá, že by někde voda tekla. Jsem z toho zmatenej.. :-D spek
e36 316i 75kw motor m43b16

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 22 črc 2014 18:43
od Venca Brody
Takže opět problém, tentokrát se startováním. Viz první příspěvek. :lol: zatim nemám jak kde zkoušet

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 23 črc 2014 09:45
od Ovarlord
ukus zapalovací modul u tý m43 se občas rozhodne odejít na věčnost

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 23 črc 2014 10:54
od matt
Zkusil bych se diagnostikou podívat na to čidlo na klice :wink: .. Na e46 docela často odchází a má to podobné příznaky :wink: .. Dále často na e46 se vyboulí chladič a praská expanzka.. To k té ztrácející se vodě :wink:

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 23 črc 2014 11:41
od fereros2
heledte nechci se hadat, ale m43 nena visco vrtuli, ale elektrickou. Teda v e36 a v prvnich serii e46, jak je to u novych nevim. v e36 ji meli snad sestihrnce, nafta a ISa - takze defakto vsechny ostatni.

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 23 črc 2014 19:54
od Venca Brody
Ovarlord píše:ukus zapalovací modul u tý m43 se občas rozhodne odejít na věčnost
Zítra se na to koukneme 8)
matt píše:Zkusil bych se diagnostikou podívat na to čidlo na klice :wink: .. Na e46 docela často odchází a má to podobné příznaky :wink: .. Dále často na e46 se vyboulí chladič a praská expanzka.. To k té ztrácející se vodě :wink:
Bohužel diagnostiku nemám, kámoš ano, ale nemá koncovku na bmw
Voda je vyřešená. Bylo zavzdušněno, jak se mi to podařilo odvzdušnit, tak už je to ok. Zatim. Nicméně viscu budu muset sehnat.
fereros2 píše:heledte nechci se hadat, ale m43 nena visco vrtuli, ale elektrickou. Teda v e36 a v prvnich serii e46, jak je to u novych nevim. v e36 ji meli snad sestihrnce, nafta a ISa - takze defakto vsechny ostatni.
Já měl dvě e36 316i a obě měli viscospojku s vrtulí. A 328 měla také 8)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 23 črc 2014 22:13
od fereros2
aha, tak jsem na to koukal a pravda, měli to M40 a některý první m43, já měl rv.98 s digiklimou ve viscózy a kámoš má v kábru taky bez viscózy, jinak jsem měl pak jen 6-ti válce a tam to maj všeci. Rád jsem se dozvěděl něco nového 8)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 08:58
od Venca Brody
Kluci prosím radu. Znalci e 36tek, co je tohle za relátka? Jedno z těch třech cvaká a nejspíše i vybíjí baterku. Bohužel jsem odpojil baterku a dal na nabíječku ještě před tím, než jsem vyzkoušel jaké to vůbec bylo.. :kladivo:

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 10:15
od fereros2
tyhle 3 jsou (nevím pořadí) Jedno je palivová pumpa, druhý je "main" relé a třetí je výhřev lambdy, ale může to být asi u některých modelů jinak.

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 10:23
od fereros2
jinak ještě jsem neslyšel, že by vybíjelo nějaký baterku, jsou spouštěný buď spínačkou nebo imobilizérem, ale to nevím na beton, nikdy jsem to nějak nezkoumal....to vybíjení baterky bych viděl spíš na nějaký dráty (asi všechny lidi co měli e36 měli polámaný káble na kufru)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 11:40
od Venca Brody
Tož to jo. Káble bych věřil, kdybych měl kupé nebo sedana. Kompakt je myslím v pohodě, jelikož tam není takové namáhání..

Zkoušel jsem teď zapojit baterku a jak je trochu nabitá, tak už je ticho, ale jakmile odpojím a následně připojím kontakt na baterku, tak prostřední relé cvakne. Po vyndání relátka je klid, navíc na kontaktech relátka je jakoby očouzenej povlak a nepatrně je cítit spálenina.. No odpoledne nebo zítra si půjčím měřák a poměřím to všechno.. :roll:

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 14:30
od fereros2
to určitě, ale main relé (nejspíš to prostřední) by mělo být seplé snad trvale, je to DME (řj) jestli spíš není v prdelce baterka, ale to můžeš zjistit podle odběru ampérmetrem (dáš ho mezi nezapojenej plus a plus baterky a uvidíš jakej proud si bere auto v klidu, něco málo to bude, já měl myslím 700mA, páč tím nápájíš obvody co jsou pod stálým napětím)

edit: prostřední je DME, levý je čepadlo a to pravý je o2 heater

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 14:32
od Venca Brody
No když baterku nabiju a nepřipojim jí, tak není problém. Vydrží nabitá. Nicméně to dělá i s jinou baterkou 8)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 14:40
od fereros2
tak ona může držet napětí, ale ne kapacitu - tj. že digiťákem ji naměříš 12v, ale digiťák ti jí nezatíží, ale jak dostane zátěž, tak to spadne třeba na 7V, ale když říkáš že je to i s jinou baterkou, tak bych zkusil ty proudy, když tam poteče pár A, tak hned víš že je někde skrat nebo nějakej odběr, kterej tam nemá být....každopádně kouknu do schémat jestli má být relé řj pod stálým napětím nebo ho spíná spínačka, tam by mohl být taky problém...

edit, tak jsem koukal do chytré knihy :D odběr by měl být téměř nulový při vypnutém klíčku a zamčeném autě, takže max nějaká paměť rádia, alarm, centrál a pod, v rámci mA, dle knížky 1-3mA, což je míň než jsem měl já. Když bude větší, tak vyhazovat jednu pojistku za druhou dokud nespadne na úplný minimum, pak zjistíš kde je chyba podle pozice pojistky.

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 16:49
od Venca Brody
Díky moc. rádio jsem právě vyhodil a nepomohlo :-D Každopádně zítra až bude baterka plně nabitá, tak to proměříme. A jak radíš, budou se vyhazovat pojistky, dokud nebudu na minimu 8)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 04 říj 2014 17:50
od fereros2
pokud bude ale odběr minimální a bude se baterka stále vybíjet, tak bych to viděl na ní no, ale může to být cokoliv od překlesánýho drátu ve dveřích (i v předních dveřích jsem to zažil, sice ne u BMW, ale stát se může ledacos :D ) Každopádně to pojistkama zjistíš ;-)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 05 říj 2014 15:26
od Venca Brody
Tak mám poměřeno. S tímto relátkem je odběr 0,75A a bez něj je odběr 0,1A což je v pořádku. Otázka je jestli je v háji jen relátko, nebo je pak něco jinýho v háji.. Po vyndání tohoto relé jde v autě el. normálně, jen nejde nastartovat.
Když připojim baterku, tak v něm dost silně a slyšitelně cvakne, to je v pořádku?
A to očouzení kontaktů asi taky není dobrý znamení co? :roll: Kdy
Obrázek

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 05 říj 2014 21:30
od fereros2
no ono můžou být jen seškvařený kontakty na relátku, takže je pak seplé stále, takže zkusit buď rozebrat a nebo vyměnit....ale tak či tak kuchnout. :D

edit: každý relé cvaká a je to slyšet, otázka je jak moc, ale může se stát, že cvaká, ikdyž kontakty se neodepnou

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 05 říj 2014 21:34
od Venca Brody
Co přesně mám kuchat? Mě už to hlava dneska nebere :-D :lol:

No seženu na zkoušku ještě jedno relátko a uvidí se..

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 05 říj 2014 21:46
od LiberaleMiguel2
Sundej z relátka ten plast a zacvakej s ním rukou a uvidíš, jestli dobře spíná 8)

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 06 říj 2014 14:19
od fereros2
spíš jestli nejsou kontakty stále seplé, ale lepší je vyměnit :D kdyby si potřeboval, tak jich pár desítek doma mám :D

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 06 říj 2014 15:40
od Venca Brody
Dnes jsem ho odevzdal na kontrolu, tak zítra uvidím. 8) Snad to bude jen to a ne nic v el. auta.. To se mi fakt chtít hledat nebude :roll:

Re: Bmw e36-316i m43 nestartuje..

Napsal: 08 říj 2014 11:55
od fereros2
tak nějaký novinky?