Stránka 1 z 1

nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 07 čer 2016 18:00
od Dacan
dnes jsem dělal rozvody na archaickém K7M (renault 1.6 8V) a při zaaretování motoru v horní úvrati trnem nebyly v zákrytu značky na ventildektu a ozubeném kole vačky. Provedl jsem jen výměnu rozvodu jelikož auto normalně jezdí, ale stále mi to vrtá hlavou, v servisním manuálu jsem se nic o tom nedočetl. Máte někdo zkušenost?

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 07 čer 2016 21:52
od Hondzik
nejde třeba povolit vačkový kolo vs vačka?

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 07 čer 2016 22:16
od Breakthru
jak píše Honza.Povolit vačku, pokud jde, tak s ní pootočíš.Ale ty se asi ptáš na to, co bylo před sundáním řemene.V tom případě bych tak jako tak před nandáním novýho nastavil vačku tak, jak má být.Tuším, že je to podobný i s ostatníma motorama, co byly třeba ve starým cliu.Tam jdou ještě zuby přes pumpu, na tý jdou zuby ke klice taky docela doladit, protože mám za to, že vačka je na pevno s klínkem a nejde točit...

a další otázka.Co to je nebyly v zákrytu?Půl zubu, jeden, zub a půl, dva?...

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 07 čer 2016 23:12
od Dacan
o zub dopředu, s vačkovým kolem se mi moc hrát nechce, je tak nastavené už z výroby a tuším má stejně nějaký ''zub'' aby nešlo nasadit naopak nebo s nim točit. Spíš mě jde o to jestli nemohl řemen o ten zub přeskočit, auto bylo často roztláčeno.

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 08 čer 2016 18:15
od Breakthru
nerozumím, jestli se nemejlím, tak si nastavíš vačku podle rysky vzádu na vačce za tím deklem, nastavíš kliku na trn, povolíš vačkový kolo a hotovo.Co řešíš?Tam je podle mě na 95% na kuželu.vačka stojí a na kole si to doladíš.Z fabriky jak nastavený?Spíš jen namontovaný....

Ryska na kole jsou z výroby nebo sis nějakou značil?Pokud značil a kreslil si pod deklem se značkovačem, tak chápu, že ti nejdou nastavit rozvody.....
nehledal bych chybu na motoru, ale spíš v rukách....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 08 čer 2016 19:57
od Dacan
dle manuálu ve zkratce se má nastavit o -1 zub na rysce (trojuhelníček) oproti rysce na ventildeklu (pětiuhelník), našroubovat trn a pote nastavit horní uvrať, nic o nastavovaní podle rysky v zadu nepíšou.
Dle cad náčrtů (pokud jsou správné) co jsem našel má kolo vačky zezadu trn aby nešlo nasadit jinak, nebo protočit. https://grabcad.com/library/stock-cam-gear" onclick="window.open(this.href);return false;
Spíš mě jde o to jestli někdo má zkušenost s tím jestli mají být ty rysky vačkového kola při horní úvrati nad sebou nebo můžou byt o tub posunuté.
Značky na kole na klice jsou při HU přesně nad sebou.

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 09 čer 2016 09:26
od johnyd1
Značky musia sediet jak na kluke tak na vačke.Žiadne zub hore-dole.Vačka je na klin to nelze otocit.

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 09 čer 2016 18:21
od Breakthru
včera večer jsem nebyl línej kouknout do dat a je to přesně tak, jak tady na obrázku.Nechápu, proč by se měly značky nepřekrejvat, nikdy jsem to neviděl u žádnýho auta.Vždycky na rysky, značky....To by pak ty značky neměly význam....Renaulty nějak nedělám resp. moc jsem jich nedělal, krom nějaký 1.4 a to je tak šest let zpátky a už si piču pamatuju, takže sorry za dezinformaci s kuželem....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 10 čer 2016 12:06
od johnyd1
Breakthru píše:včera večer jsem nebyl línej kouknout do dat a je to přesně tak, jak tady na obrázku.Nechápu, proč by se měly značky nepřekrejvat, nikdy jsem to neviděl u žádnýho auta.Vždycky na rysky, značky....To by pak ty značky neměly význam....Renaulty nějak nedělám resp. moc jsem jich nedělal, krom nějaký 1.4 a to je tak šest let zpátky a už si piču pamatuju, takže sorry za dezinformaci s kuželem....

To je ok ja robím väčšinou rencky,ale ono všetky rozvody majú svoje čaro.Inu kužel používa opel a niektore renaulty nemajú kklin na kluke.Tam je to len plocha na plochu. :rock:

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 29 zář 2016 17:44
od Krakousch
taky mi u xtraila stale piskaji klinaky, menil jsem a furt piska, dost casto pri rozjezdu...snad to nebude tema kladkama...

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 24 říj 2017 21:45
od ratavar
S dovolením obnovím toto téma, ať zbytečně nezakládám nové.
Dělám si na autě rozvody a poprvé za celou dobu, co si je na autech měním mi nesedí značky. Jedná se o 1.9 tdi 81kw AFN konkrétně v Audi A4 b5 r.v. 97.
Jakmile si srovnám motor do horní úvrati, zmizí mi zářez na setrvačníku...takhle to asi nikdy nezaaretuju :( Je možný, že někdo kdo to dělal přede mnou to špatně nastavil a auto s tím jezdilo ? Na řemenu a kolech jsou ještě vidět zbytky fixy, tak je možný, že to vůbec nearetoval a hnulo se mu to ne ? Jinak nechápu, co to má znamenat ? :?
Poradíte někdo prosím ? :oops:

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 25 říj 2017 19:53
od Breakthru
asi nejprimitivnější rozvody.
potřeba přípravky, sundej ventildekl a vzádu na vačce nastav pravítko, setrvačník na nulu a čerpadlo na díru, má tuším 11mm průměr.Sundej to všechno, měj hlavně povolený vačkový kolo, to je na kuželu a znova to nastav.Na fixy se vyser, todle je prasárna a vůbec se na to nedívej.Ale sundej si kolečko na klice a zkontroluj tu opěrnou plochu a jestli není vyrezlý.Může se totiž stát, že budeš mít vačku a čerpadlo zaaretovaný, kliku na nule, ale otočíš pro kontrolu motorem a ryska bude v hajzlu....
u tehle motorů je problém právě to kolečko, vymačká se a pak to v pohodě o zub a půl hodí kliku bokem.Ale určitě ten motor nemohl dobře startovat a fungovat.Po nastavení rozvodů budeš muset nastavit i čerpadlo na TDI grafu....

pokud nemáš přípravky, místo pravítka pásovinu 4mm nebo klíč a místo kolíku na čerpadlo třeba prodlouženej ořech na malou ráčnu, aby pasoval do kola....Jestli tam někde hledáš horní úvrať šroubovákem, tak nepochodíš.Hlavně nepovoluj šroub na vačce, dkyž bude zaaretovaná jinak ju zkurvíš....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 25 říj 2017 21:37
od ratavar
Pásovinu na vačku a ořech na čerpadlo mám :wink: Fixama to očividně dělal borec přede mnou. :roll:
Vím, že ty rozvody jsou jednoduchý, ale tohle mě zarazilo.Když budu chtít povolit tu řemenici na klice, tak si strčím pásovinu do toho výřezu zespoda na převodovce, kde si našteluju i výřez v setrváku? Předpokládám, že tam je kvůli povolení tý řemenice.
Jinak díky 8)

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 26 říj 2017 17:54
od Breakthru
a vylomíš ten hliník v převodovce.To okýnko je tam pro kontrolu, nad tím je myslím druhý na aretování při nastavování, ale ten šroub vem vzduchem.Ani vačku nepovoluj zaaretovanou, vylomíš ju vzádu...ty zářezy jsou jen pro kontrolu....barvičky neřeš, dej si kola do základu, nahoď řemen, napni napínák a máš to....měj povolený vačkový kolo, je na kuželu, tak při nasazování super věc.....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 říj 2017 08:06
od ratavar
Dobrá, díky :potlesk:

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 21 pro 2018 07:18
od Dejv
Breakthru píše:včera večer jsem nebyl línej kouknout do dat a je to přesně tak, jak tady na obrázku.Nechápu, proč by se měly značky nepřekrejvat, nikdy jsem to neviděl u žádnýho auta.Vždycky na rysky, značky....To by pak ty značky neměly význam....Renaulty nějak nedělám resp. moc jsem jich nedělal, krom nějaký 1.4 a to je tak šest let zpátky a už si piču pamatuju, takže sorry za dezinformaci s kuželem....
J se stim setkal na Suzuki wagon (g13bb) všechno sedělo mimo risky na vacce. Vacky byli aretovany

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 21 pro 2018 18:59
od Breakthru
origo značky nebo něčí fixa?...

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 22 pro 2018 12:41
od Dejv
Breakthru píše:origo značky nebo něčí fixa?...
Origo vyrazeny do kola.... Ale nebylo to od nová s jasnou historii tak nemůžu vědět jestli někdo kola neměnil Třeba z jiného typu.
Teď sem dělal motor kfw z Peugeot... Měnil jsem bloky stejného typu a oba byli rozdílné... Oba byli že stejného vozu oba Euro4....ale jinak nalitky fremy převodovky a úplně jiný rozvody, jiny napínak, jine průměry všech kol. Rysky tam taky byli... Ale úplně jinak a k houno.. Aretuje se kolikama

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 22 pro 2018 14:27
od Breakthru
to je klidně možný....nejjistější je mít při ruce haynes a k tomu přípravky.Několikrát jsem dělal auto, kde byly rozvody nastavený na fixu a samozřejmě to nesedělo.Někde je těch fix už i po víc a v jinejch barvách, jak se to během života auta měnilo.Takže koluje takovej for, že ryska uprostřed je standart, vlevo economy a vpravo sport :lol:
Třeba teď jsme tam měli nový 2.0 TDI, kde byly rozvody dělaný na fixu.Běželo to jak skopaný...tam se aretuje i čerpadlo, to bylo o 180 stupňů, klika ale o 3 zuby....
největší chyba je dělat rozvody na vlastní značky a myslet si, že stačí dát první válec do HÚ....a občas mě fascinuje, jak si někdo dělá značky a počítá si zuby mezi vačkou a klikou....
Ale co vím, tak některý JTD a HDI třeba 2.8 maj origo rysky na novým řemenu.....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 22 pro 2018 21:38
od Hondzik
doteď si vzpomínám když jsme spolu dělali Vládíka. Zetec po mistrovi z učňáku , ten měl tak 4 různý barvy fixek a tak 16 různých rysek. Muselo dát strašnou práci vytvořit takový omalovánky a ve výsledku to posrat na vačce o 3 zuby :-D. Občas jdou vypozorovat strašný harakiri

Jinak JTD má na novým řemenu rysky z výroby

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 23 pro 2018 12:48
od JRD McLAREN
..no ja som prednedavnom robil Meg2 1.6 16V..
to je ten co nema aretaciu na kolecku na kluke..

vacky clovek akotak zaaretuje "pripravkom" . a.k.a. pasovinou ...
ale zaaretovat hornu uvrat na kluke ..tym srubom z boku bloku...
..to bolo neco ...

som si racej isiel zobrat uchylkomer .. a nastavit HU podla toho...

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 24 pro 2018 13:51
od Breakthru
Hondzik:krásnej příklad...a to má tahle Sigma ještě řemen s kolečkama tak krásně na volno :lol: nerealný tyhle motory dělat na fixu...

JRD:jo, tak u tohodle motoru jsem poprvně nepochopil, co mi Haynes tvrdí a o je skutečně v autě :lol:

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 25 pro 2018 21:22
od Dejv
A jak děláte VTicka? Mám na mysli zázrak s koncernu psa/BMW. Už se na to taky chystám, pac se ty merdky rozmnozily jak houby po dešti... Ja se toho bojím jako čert kříže a vůbec se mi do toho nechce... Jenom sem slyšel od kluků z Citroënu že to je luxus....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 25 pro 2018 22:09
od Breakthru
abych se přiznl, tak od PSA znám jen nafty.Na ty 1.6 turbobenzínu jsme taky něco dělal, ale rozvody ještě ne....ono udělat jde vše.V čem tam je špek?Frantíci jdou tak nějak mimo mě....rozhodně to ale bez přípravků nepůjde

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 pro 2018 07:13
od Dejv
Breakthru píše:abych se přiznl, tak od PSA znám jen nafty.Na ty 1.6 turbobenzínu jsme taky něco dělal, ale rozvody ještě ne....ono udělat jde vše.V čem tam je špek?Frantíci jdou tak nějak mimo mě....rozhodně to ale bez přípravků nepůjde
No všechny trpí na posouvání kol na vacce nebo klice. Nemaji klídek, ani kužel. A je jedno jestli to je řemenem nebo řetězem. A já myslím že tam je řetěz... Mel jsem dělat nějakou 1.3cdti v combo, to je isuzu a používá ji i Fiat a tam sem se ztratil už v autodatech... Nokonec sem to nedělal a hrozně mě to sere... Chtěl jsem si to vyzkoušet.

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 pro 2018 09:36
od JRD McLAREN
..ten 1.6T od PSA .. to je to iste co clovek najde aj v MINI ,, ??
pripadne 1.6 kompresor ..??

..lebo "vyfackane mini" som uz robil. ...

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 pro 2018 10:06
od Dejv
Zřejmě ano.. Peugeot a Citroën označuje jako vti 1.4 a 1.6 obojí NA

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 pro 2018 21:11
od Breakthru
Dejv píše:
Breakthru píše:abych se přiznl, tak od PSA znám jen nafty.Na ty 1.6 turbobenzínu jsme taky něco dělal, ale rozvody ještě ne....ono udělat jde vše.V čem tam je špek?Frantíci jdou tak nějak mimo mě....rozhodně to ale bez přípravků nepůjde
No všechny trpí na posouvání kol na vacce nebo klice. Nemaji klídek, ani kužel. A je jedno jestli to je řemenem nebo řetězem. A já myslím že tam je řetěz... Mel jsem dělat nějakou 1.3cdti v combo, to je isuzu a používá ji i Fiat a tam sem se ztratil už v autodatech... Nokonec sem to nedělal a hrozně mě to sere... Chtěl jsem si to vyzkoušet.
Já su zvědavej na ten Fordí 1.0 EB, prej to je zajmavý na výměnu a bez přípravků prej nemožný....

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 pro 2018 22:17
od Dejv
Já už to chci vědět jen tak, protože si myslím že celý tyhle zlatý hody okolo autoservisu už brzy skončí.... Lidi jsou zblby z reklam že nový auto stojí houno... Hlavně na operák, takže se vlastně trh s ojetinama nebude ani konat a servis 5letyho auta bude stát takovéj balík že to nemá smysl... Spoustu věcí už doma bez online diagnostiky nelze udělat a bude to tak pokračovat dál i v mech. Věcech.

Re: nastavení rozvodového řemenu

Napsal: 27 pro 2018 22:20
od JRD McLAREN
..no a tu v slovakistane navyse vymysleli "Certifikovane miesto opravy" ..
..kde sa budu musiet opravovat vsetky auta po dopravnej nehode..


..ale v podstate mas pravdu ...

mne uz teraz ludia "picuju" do telefonu, ze predavam 13 rokov stare auto .. !!!