Stránka 1 z 2
nastaveni BOV
Napsal: 14 led 2017 21:55
od norcofiala
Zdravim ve spolek.
Přišel mi ventil, ale obávám se že je někde něco špatně.
Po pročtení fóra, sem pochopil funkci originálního uzavřeného ventilu na mem turbu (TD04L-12T), ten dostává kompresor turba do "zkratu", tak sem pochopil že při volnoběhu je asi otevřený a zavře se při akceleraci.
Mam tenhle ventil
Kód: Vybrat vše
http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawabilletadjustablemitsubishiturboblowoffvalvebovvolvosrt-4gm.aspx
dostal jsem k němu ventilu:
- Green Spring : 5~15 psi
- Yellow Spring : 15~23 psi
- Blue Spring : 23~30 psi
Dal jsem tam tu nejsilnější modrou ale ventil mi při volnoběhu zůstává otevřený. Což by asi neměl že ?
Při akceleraci se zavře a drží, po puštěni plynu se zas otevře a zůstane otevřený, tím mi nastává i problém při návratu do volnoběhu, dlouho trvá než se to ustálí a zůstane i tak otevřený.
Podle mně je slabá pružina, jak ale zjistit správnou hodnotu pružiny ?
Mam VOLVO V40 2T B4204T3.
Díky za rady Tomas
Re: nastaveni BOV
Napsal: 14 led 2017 22:21
od Lio666
Nejsem moc odborník na turba a BOV, ale ten ventil je nejspíš řízen jen podtlakem, takže když motor běží na volnoběh, v sání je podtlak a ten ventil je otevřený. Takže funguje správně. Síla pružiny ovlivňuje pouze to, aby ji nepřetlačilo turbo, když fouká.
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 00:01
od norcofiala
Já to spíš chápu tak, že ta pružina má bejt nastavená tak, aby byla na hraně síly podlaku, a při deakceleraci ten podtlak tomu má pomoct a otevřít ventil.
Co sem se zatim dočetl, tak ventil ma byt zavřeny při volnoběhu.
Podle mě ta pružina, i přesto že má být nejsilnější, je slabá.
V tý hadici kde je podtlak, je podle mě i tlak, když turbo tlačí.
nevim no, sem z toho jelen

Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 14:30
od Beaver
BOV má být rozhodně zavřený, dokud nenastane výrazný rozdíl mezi tlakem co produkuje turbo a tlakem v sání (odkud by ti měla vést k tomu ventilu tenká hadička). Jakmile je v sání podtlak a v turbu přetlak, otevře ten podtlak ventil. Aby ho neotvíral furt, je tam ta pružina. Pokud ti to visí v otevřeném stavu i za volnoběhu, je pružina na hovno, což by u Kinugawy poc nepřekvapilo...

Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 16:56
od norcofiala
to Beaver: ANO to sem potřeboval slyšet, a dneska po podložení pružiny sem zjistil že to tak s tou pružinou opravdu je (ta nejsilnější je pořad slabá )
Otázkou je, v kterým obchodě sehnat tu správnou.
Nějaký ověřený prodejce ?
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 17:03
od JRD McLAREN
dve sa tam nevmestia ..??
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 17:10
od Beaver
Bohužel kde sehnat pružinu do BOV od Kinugawy netuším, neznám ani tyhle Mitsubishi turba. Je možné, že Kinugawa udělala repliku nějakého Japonského výrobku a teoreticky by potom mohla pasovat pružina z originálu. Druhá varianta je, že "sešroubuješ" dvě ty pružiny do sebe, pokud to je konstrukčně možné a budou fungovat společně. A nebo sehnat/nechat udělat pružinu na zakázku. Případně ještě zkusit to vypodložení, ale jestli i s modrou pružinou podtlak otevírá ten BOV, tak to stačit nebude. Ty Čínské pružiny jsou v tomhle úplně klasika, kamarád pro změnu za boha nemohl přijít na to, proč má strašlivou prodlevu turba a ukázalo se, že i "tvrdá" pružina v externí wastegate Made In China je tak měkká, že výfukové plyny ji dokážou přetlačit ještě dřív, než vůbec turbo začne něco rozumného tlačit a tím pádem "profukuje". Bída s nouzí tyhle výrobky...
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 17:33
od Libor12
Lio666 píše:Nejsem moc odborník na turba a BOV, ale ten ventil je nejspíš řízen jen podtlakem, takže když motor běží na volnoběh, v sání je podtlak a ten ventil je otevřený. Takže funguje správně. Síla pružiny ovlivňuje pouze to, aby ji nepřetlačilo turbo, když fouká.
Jsem na tom s turbomotory podobně,ale souhlasím s tebou,že funkce tohoto pistového bov je spravná - na volnobeh otevřen,jakmile přidaš plyn,bov zavře. - open bov - vzduch jde pryč. Problem je uplně stejný jako nastal na supře po montáži bov co pustil změřený vzduch pryč. Příznaky byly stejné,kolísající volnoběh,bohaté při přeřazení - to by bobr mohl pamatovat. Tento bov je vhodný pro motory řízené MAP. Ty potřebuješ uzavřený okruh,který odpuštěný změřený vzduch vrátí zpět do sání.
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 19:13
od norcofiala
Libor12 píše:Lio666 píše:Nejsem moc odborník na turba a BOV, ale ten ventil je nejspíš řízen jen podtlakem, takže když motor běží na volnoběh, v sání je podtlak a ten ventil je otevřený. Takže funguje správně. Síla pružiny ovlivňuje pouze to, aby ji nepřetlačilo turbo, když fouká.
Jsem na tom s turbomotory podobně,ale souhlasím s tebou,že funkce tohoto pistového bov je spravná - na volnobeh otevřen,jakmile přidaš plyn,bov zavře. - open bov - vzduch jde pryč. Problem je uplně stejný jako nastal na supře po montáži bov co pustil změřený vzduch pryč. Příznaky byly stejné,kolísající volnoběh,bohaté při přeřazení - to by bobr mohl pamatovat. Tento bov je vhodný pro motory řízené MAP. Ty potřebuješ uzavřený okruh,který odpuštěný změřený vzduch vrátí zpět do sání.
Ano libore, original mi vrací tlak těsně před vrtulku kompresoru.
ale nevidím důvod proč tam nemít otevřený, pokud bude dělat to co má, nebo snad zkrz ten zavřený BOV saje motor při volnoběhu a tim obchází kompresor ?
Pružinu si hold musím sehnat sám

Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 19:18
od Lio666
Záleží, jestli máš MAP nebo MAF.
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 19:39
od norcofiala
Lio666 píše:Záleží, jestli máš MAP nebo MAF.
Mam zřejmě MAF
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 19:49
od Libor12
norcofiala píše:Lio666 píše:Záleží, jestli máš MAP nebo MAF.
Mam zřejmě MAF
A to je tvůj problém. ECU si jeho pomocí změří masu vzduchu a uměrně ji nadávkuje palivo a předstih. Ty jednoduše tímto bov odpustíš část vzduchu pryč a problém je na světě - ecu nadavkuje palivo a vzduch je pryč. Proto ten tovární vrací odpuštěný vzduch před turbo ale ne před MAF.
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 20:01
od norcofiala
takže u těhle systému se zvukového efektu nedá docílit ?
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 22:16
od LiberaleMiguel2
Ale dá. I s uzavřeným BOV můžeš dělat stejný "kravál" jako s otevřeným

Jen musíš koupit uzavřený aftermarket BOV. Jsou běžně k dostání
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 22:56
od norcofiala
LiberaleMiguel2 píše:Ale dá. I s uzavřeným BOV můžeš dělat stejný "kravál" jako s otevřeným

Jen musíš koupit uzavřený aftermarket BOV. Jsou běžně k dostání
kdybys našel chvilku času dáš mi sem nějaký příklad? vůbec netuším

Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 23:05
od LiberaleMiguel2
http://www.highperformanceparts.cz/blow ... -25mm.2846" onclick="window.open(this.href);return false;
Něco takového prostě. A z toho vyvodu to bude foukat zpátky před turbo jako origo BOV
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 23:19
od Beaver
Libor12 píše:...souhlasím s tebou,že funkce tohoto pistového bov je spravná - na volnobeh otevřen,jakmile přidaš plyn,bov zavře. - open bov - vzduch jde pryč...
Tak asi nechápu, co píšeš. Pokud bude ten BOV otevřený na idle, tak to bude za MAFem skrz něj přisávat falešný vzduch a potěš koště... Nepřijde mi to jako nějak moc správná funkce teda
Za prvé, slyšet to moc nebude, když se to vrací do sání, je to prostě utlumené.
Za druhé, to turbo je osazené integrovaným BOV, takže ten z odkazu tam jen tak místo něj nedá.
Za třetí, doporučit mu místo vyřešení problémů s Čínským šmejdem koupi jiného Čínského šmejdu, to dovede opravdu jen blb tvého formátu s nulovýma zkušenostma v oblastni přeplňování. Vidím, že se vracíš ke starým zvykům - hovno o tom vědět, ale co nejvíc do toho kecat.
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 23:24
od norcofiala
Ahaaaa, a ten kravál půjde pak ze sani, chápu to spravně ?
asi sem našel předlohu toho mího od kinugawi
http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: nastaveni BOV
Napsal: 15 led 2017 23:48
od LiberaleMiguel2
Bobre, ty demente, já mu nic nedoporučil, jen jsem mu hodil odkaz na první Closed loop BOV, který mi Google vyhodil. Norco to jako doporučení snad ani bralt nemohl....
Re: nastaveni BOV
Napsal: 16 led 2017 08:35
od Beaver
Velmi pravděpodobně. Jedna z možností by tím pádem mohl být nákup téhle sady, ovšem je to dost hop nebo trop...
http://www.forgemotorsport.co.uk/Valve_ ... --826.html
Re: nastaveni BOV
Napsal: 16 led 2017 16:15
od Libor12
Beaver píše:Tak asi nechápu, co píšeš. Pokud bude ten BOV otevřený na idle, tak to bude za MAFem skrz něj přisávat falešný vzduch a potěš koště... Nepřijde mi to jako nějak moc správná funkce teda
Trolíš?

Tady na tom odkazu v popisu
http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false; píší taktéž že je to normalní za volnoběhu otevřené... a že použití silnější pružiny je špatná funkce potom. první video na YT..
https://youtu.be/SmDRy2H_-KY" onclick="window.open(this.href);return false; ano tohle je správná funkce. Co by tam kde přisávalo? klapka je zavřená,volnoběh řídí ventil volnoběhu nebo elektronicka klapka. Tak či tak je tam podtlak a ten snímá MAP až za klapkou. Turbo se samozřejmě lehčeji roztáčí když nemá zpočátku akcelerace žádný odpor a tady norco ti potvrdí že i na volnoběh z toho bov fouká vzduch,proto hledá pružinu

špatná cesta. a protože mu průtok vzduchu měří maf tak i to turbo otevřeným bov ventilem dopravuje docela velké množství vzduchu a to je ten kolísající volnoběh. Chovají se tak všechny motory s maf a open bov včetně tvojí supry pokud ten vzduch nevrátíš do sání nebo nepřejdeš na konverzi na map.
Noorco chceš zvuk? Kup tohle
http://www.tuning.sk/dokument-blow-off- ... -autostyle" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: nastaveni BOV
Napsal: 16 led 2017 19:53
od norcofiala
Hlavně se klucí neperte, kvůli takové banalitě.
Chtěl jsem příklad, odkaz sem pochopil, nějaký základy funkce mám, jen sem nezapočítal to, čím je ten motor řízenej.
Moje blbost.
Hold mam pro mě špatnej systém neslučitelnej s OPEN BOV
Na ten fén sem ti nahrál, máš bod
V tom případě bych potřeboval víc osvětlit funkci systému MAP , ten si hlidá vzduch jak ?
Protože v tom případě ten motor (konkrétně u ty hyundaiky) taky saje vzduch mimo filtr .....
jak to teda funguje ?
MAF bych už asi chápal
Re: nastaveni BOV
Napsal: 16 led 2017 21:01
od norcofiala
Ještě jedna technická.
Na tomhle videu ma stejnej motor, a ma tam BOV s dvouma ventilama, co je to zač ?
https://www.youtube.com/embed/OPJysVbP_Cs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: nastaveni BOV
Napsal: 17 led 2017 02:03
od LiberaleMiguel2
Manifold Absolute Pressure sensor (MAP sensor)
Anglicky snad umíš, ne ?

podle názvu si funkci musíš domyslet

Re: nastaveni BOV
Napsal: 17 led 2017 09:41
od Beaver
Libor12 píše:Beaver píše:Tak asi nechápu, co píšeš. Pokud bude ten BOV otevřený na idle, tak to bude za MAFem skrz něj přisávat falešný vzduch a potěš koště... Nepřijde mi to jako nějak moc správná funkce teda
Trolíš?

Tady na tom odkazu v popisu
http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false; píší taktéž že je to normalní za volnoběhu otevřené... a že použití silnější pružiny je špatná funkce potom. první video na YT..
https://youtu.be/SmDRy2H_-KY" onclick="window.open(this.href);return false; ano tohle je správná funkce. Co by tam kde přisávalo? klapka je zavřená,volnoběh řídí ventil volnoběhu nebo elektronicka klapka. Tak či tak je tam podtlak a ten snímá MAP až za klapkou. Turbo se samozřejmě lehčeji roztáčí když nemá zpočátku akcelerace žádný odpor a tady norco ti potvrdí že i na volnoběh z toho bov fouká vzduch,proto hledá pružinu

špatná cesta. a protože mu průtok vzduchu měří maf tak i to turbo otevřeným bov ventilem dopravuje docela velké množství vzduchu a to je ten kolísající volnoběh. Chovají se tak všechny motory s maf a open bov včetně tvojí supry pokud ten vzduch nevrátíš do sání nebo nepřejdeš na konverzi na map.
Noorco chceš zvuk? Kup tohle
http://www.tuning.sk/dokument-blow-off- ... -autostyle" onclick="window.open(this.href);return false;
Vůbec, tenhle koncept jsem zatím v tom případě neviděl (pravda, netuním Genesis (nebo Volva) a do ventilu ani nějak neměl potřebu nakukovat

Každopádně nerozumím co píšeš, protože zároveň mi oponuješ, zároveň vyvracíš co píšeš a stejně tak zároveň potvrzuješ co jsem napsal

To Volvo má MAF. BOV je na housingu kompresoru, tj. za MAF. Pokud je mi známo, tak MAP už to nemá. ISCV nebo ETCS saje vzduch, co už prošel MAFem. V případě ETCS to prostě jen pootevře klapku, nemáš tam ani žádnou extra hadici. Logicky tak při použití ventilu otevřeného při volnoběhu bude docházet k tomu, že motor podtlakem bude přisávat vzduch tou dírou až do okamžiku, než se ventil zavře, protože úkolem toho ventilu je vypustit přetlak a nic jiného.
Tak či onak, buď dát zpátky origo recirkulační BOV nebo počítat s neduhama co ten open BOV přinese (kurevsky bohatá směs při odfuku).
Re: nastaveni BOV
Napsal: 17 led 2017 15:09
od Taboo
Beaver píše:Tak či onak, buď dát zpátky origo recirkulační BOV nebo počítat s neduhama co ten open BOV přinese (kurevsky bohatá směs při odfuku).
Presne

. Treti moznosti je prechod z MAF na MAP ( + adekvatni piggyback jako treba MAP-ECU3 anebo programovatelny standalone ECU), coz je samozrejme pouze za ucelem zvyseneho hluku financni nesmysl.
Co se tyka otazky, jestli BOV ma byt pri volnobehu otevreny anebo zavreny, zalezi jestli je recirkulacni (s MAF) anebo ne. Recirkulacni BOV ve spojeni s MAF sensory byvaji casto pri volnobehu castecne otevrene, protoze to nicemu neskodi (vzduch ktery jimi prochazi je uz mereny a filtrovany) a ucineji reguluji compressor surge pri deceleraci. Jedinou nevyhodou castecne otevreneho BOV pri volnobehu nerecikulacniho BOV (s MAP) je nasavani nefiltrovaneho vzduchu. Proto se otevrene BOV vetsinou nastavuji vzhledem k podtlaku v sani pri volnobehu (pomoci rucni podtlakove pumpy MityVac stylu).
Dalsi veci, za kterou musim dat Beaveru palec nahoru

je nepouzivani te technicky nespravne "open loop, closed loop" BOV "ricer" terminologie se kterou nekdo prisel pote, co slysel tyto pojmy ve spojeni s rezimy ECU. K tomu, aby nejaky loop mohl byt otevreny, tak musi nejdriv existovat, coz u otevrenych BOV neni jaksi pravdou. Bezne se pouzivaji technicky spravne pojmy "recilculated" a "vented" (anebo "VTA" - Vented To Atmosphere).

Re: nastaveni BOV
Napsal: 17 led 2017 15:27
od Beaver
No jo, už sis mě vychoval

Re: nastaveni BOV
Napsal: 18 led 2017 18:05
od norcofiala
Achjoo

takže mám prostě smůlu.
Díky za objasnění problematiky

Re: nastaveni BOV
Napsal: 18 led 2017 21:41
od Lio666
Musel bys koupit jiný ventil, který je na volnoběh zavřený a otevírá se jen když v potrubí je tlak. Pak by zůstal jen problém příliš bohaté směsi při tom odfouknutí.
Například GReddy FV.
Re: nastaveni BOV
Napsal: 19 led 2017 23:17
od norcofiala
Lio666 píše:Musel bys koupit jiný ventil, který je na volnoběh zavřený a otevírá se jen když v potrubí je tlak. Pak by zůstal jen problém příliš bohaté směsi při tom odfouknutí.
Například GReddy FV.
Diky ti, jeste to promyslim
Rysknu ze budu za blbce, ale vznika mi otazka.
Senzor maf neni jednocestny ventil ze, tak mi tak vrta hlavou, kdyz za turvem se predklapkou nahromadi tlak kterej bov posle mezi turbo a filtr, tedy před turbo, přece se ten tlak musi pres ten filtr ,vratit i pred to cidlo ne? nebo aspon jeho cast ..
nebo sem uplne mimo misu

Hlavne me nekamenujte

tak sem se do toho nejak zamotal
