Stránka 1 z 1

Odpojení Lambda sondy

Napsal: 05 kvě 2005 14:53
od AleXHH
Měl bych dotaz předělával jsem na autě výfuk a zapomel jsem zapojit lambda sondu.. A k velkému prekvapení motor slapal jak hodinky a znatelně se zvednul výkon.. Občas bych toho výkonu docela využil na sprintech. :-)) Tak by me zajímalo jestli to není riziko pri odpojede sonde jezdit.. :?:

Napsal: 05 kvě 2005 15:23
od Paolo.n
Jo, bude ti to zrat jako krava. A neprojdes emisema. A co na to ridici jednotka? Nevim jak je stavena tvoje, ale nektery se prepinaji pri podobnejch "zavadach" do nouzovyho rezimu, ale to by spis jelo hur nez lip.

Napsal: 05 kvě 2005 21:12
od YANEK
:( no jasně přepne se a žere to jak svině :?:

Napsal: 05 kvě 2005 23:30
od NTI
Tak si na to dejte vypinac a odpojujte jen kdyz potrebujete :o)

Jinak ECU ma svoje "tovarni mapy" ktere slouzi k urceni davky paliva v dany okamzik ... do urciteho uhlu otevreni klapky vyuziva ECU taky signalu z labda sondy ke korekci mnozstvi paliva a tyto korigovane hodnoty se dal ukaladaji do pracovni pameti aby se posleze stali temi vychozimi mapami :) ... uff

Teoreticky pokud se odpoji lambda a ECU by to mela poznat, tak by mela jednotka jet pouze podle tech ulozenych map nebo podle tech tovarni (nevim) ... takze v samotnem provozu by nemel byt problem provoz bez lambdy ... pokud zapojena lambda koriguje tovarni mapy smerek ke snizeni snizeni pomeru F/A pak by bez labdy byl pomer F/A vissi => v urcitych podminkach vissi vykon => vissi spotreba ...
tohle je jen moje uvaha na zaklade poznatku o funkci ECU

Nicmene nekdo z praxe by to mohl presne objasnit :o) (vime o koho jde)

Napsal: 19 kvě 2005 13:11
od Návštěvník
Tak to asi ne všichni ne?? Tak řekni jméno

Napsal: 19 kvě 2005 13:16
od NTI
No prece nas guru Taboo ;)

Napsal: 19 kvě 2005 16:42
od semysak
to zalezi jak je udelana ridici jednotka, protoze nekdy to jede na bohatsi nekdy na chudsi a tu lambdu nemas pripojenou? nebo ji mas vyndanou z vejfuku a danou vedle?

taky de o to, ze lambdou se reguluje jenom v urcitym rozsahu jinak by spatna lambda = smr, kdyz by si jednotka myslela ze lambda neni a bylo by to bohata smes uplne by zavrela vstrikovani a kdyz chuda uplne by je otevrela...

Napsal: 19 kvě 2005 16:57
od NTI
ECU se podle signalu z mabda sondy ridi pouze v rezimu otvirani klapky, pokud je klapka otevrena nad urcity uhel tak ECU prechazi do jineho rezimu a neridi se signalem lambda sondy

ECU ma svoji "funkci" ktera ji rika jake napeti na lambde je jaky pomer F/A a samozrejme jen v urcitem rozsahu ... rekl bych ze mimo tento rozsah se signal z lambdy igonoruje

Samozrejme jsou dane mapy davkovani paliva ze terych ECU vychazi a ty v urcite mire koriguje diky signalu lambda sondy (rezim otvirani klapky) ta mapa je takova aby neposkodila motor ;)