Stránka 1 z 2

Benzínové čerpadlo u motoru..

Napsal: 13 čer 2005 08:52
od Idaho
Tak mi konečně došli sací svody upravené na větší vstřikovače ( no teda už mi leželi doma týden ale při marodce mi to nedalo a šel jsem je vyměnit ).
Takže v současnosti je project osazen origo svody upravenými na použití vstřikovačů z F22B5 ( 2,2 16V 110kW ). 3lape to nádherně, zátah jako kráva a zrychlení je citelně vyšší ( že, Bulda :) ). Jediný problém je v tom, že stávající palivové čerpadlo nestíhá.
Repsektive.. jakmile je více jak 1/2 nádrže tak vše jede super, ale pod polovinu jsou citelné výpadky v dodávce benzínu. Pokud jedu "normálně" - na čtvrtplynu, nevyužívám nově záskaný potenciál - tzn jezdím jako dříve :) je vše OK, jakmiel ale na to začnu šlapat, začne autí po spotřebování paliva v trubkách škytat. čerpadlo jem proměřoval je ok ( podle hodnot v serv. manuálu ). chtěl jsme použít silnějí a výkonější čerpadlo z Prelude, bohužel konstrukce čerpadla u CA5 to neumožnuje ( mluvím o silnějším čerpadlu, klasické tak jde ale je to k ničemu - josu shodná ) tak uvažuji o druhém, manuálně spínaném čerpadlu v motorovém prostoru.
Vzhledem k tomu, že spotřeba při razantní jízdě( brutálně stoupla - jsme zatím na hranici 20-25l/100 - hrubý odhad )uvažuji o tom že bych zapojil druhé čerpadlo do serie a spínal ho z přístrojovky v doěb kdy bych ho chtěl využívat. ježe - čerpadlo je pruchozí ?( když neběží, protlačí mi druhé skrz něj palivo nebo jem misím zapojit paraelně což asi bude předpokládat samostaný přívod.. Nebo ho zapojit jen jako "pomocné" - mohlo by zvýšít tlačnou sílu stávajícího čerpadla??
takže :
1) váš názor je to reálné??
2) z jakého vozu čerpadlo vzít ? co používalo el. čerpadla v motorovém prostoru? ( obsah kolem 2l )

Napsal: 13 čer 2005 23:19
od Boháček
Myslím, že tvé parametry, tedy těch 20-25/100 to čerpadlo MUSÍ zvládat.
chyba bude někde na cestě, zvlášt když to dělá od půlky nádrže, bych tak tipoval filtr paliva, prorezlá trubička v nádrži atd.
jinak čerpadlo ti samozřejmě ve vypnutém stavu bude klást odpor, ale jen membránami.
Nakonec poznámku, když jsem honil AF GSi, tak mi počítač ukazoval nejvýš 39,9ltr/100km, takže tam někde bych hledal psa, to čerpadlo MUSÍ, určitě UMÍ víc.

Napsal: 14 čer 2005 09:57
od Idaho
no to čerpadlo co tam je je shodné pro všechyn verze acco a tohle je zrovinka ta nejsilnější ,

když vrátím původní sání a vstřiky je vše OK ( palivové filtry jsou oba nové, čerpadlo tlačí podle manuálu v hodnotách, spíše u horní meze tak jak tlačit má - měřeno ) jenže z filtru jde silnější hadice než původně, které se rozpojuje -mylím že problém je tam, že tlačím skrz užší hadici do silnější, jenže nemá smyls měnit celé palivové vedení ..
jinak třeba prelude 2.0 s nižším výkonem než je seriová hodnota mé CA5 má podle manuálů dávat tlak cca o 15-20% vyšší než je udáván výrobce u CA5 ( proto jsme tam chtěl dát čerpadlo z perlude jenže nejde to.. )
čerpadlo u F22B ze které mám vstřiky má hodnotu dokonce o 30% vyšší než CA5.. prostě si myslím že to origo čerpadlo v CA5 je silně poddimenzované..

je možné že by ti vstřiky měli ještě určitý odpor a proto musí tlak u F22B5 být vyšší??

Napsal: 14 čer 2005 22:02
od Boháček
1.- zkoušel jsi, jestli ty hodnoty odpovídaj i při té poloprázdné nádrži ?
2. ty hadice, píšeš z filtru jde silnější, ten filtr je snad před čerpadlem ne ?
protože když budeš tlačit do silnější, tak to nebude problém, problém by byl, kdybys z té silnější to pral do slabší, naroste ti tlak a čerpadlo to může vyhodnocovat jako pokyn ke snížení dodávky.
Ale těch 30% bude asi zásadní hodnota.
Nevím jak vypadá palivový systém, máš čerpadlo v nádrži ?
jestli jo, tak je to asi neřešitelné, resp. úprava nádrže, jinak bych rozpároval přívod od nádrže před čerpadlem a přidal tam ještě jedno.

Napsal: 15 čer 2005 13:11
od Idaho
no právě.. čerpadlo je v nádrži a filtr je v motorovém prostoru..

hondty odpovídají i když mám rezervu... :(

Napsal: 16 čer 2005 16:13
od Boháček
Tak to mě zmát název článku....
tak bych udělal ještě jeden vstup do nádrže, vyvrtat díru pro trubičku o8mm, a k přídavnýmu čerpadlu natáhnot nový potrubí.
vratný bych spojil s tím co v motoru už je.
No a to přídavný bys měl normálně, jako co neni do nádrže.

Ještě mi napadlo, abys nemusel vrtat a pracně to lepit nebo pájet, co tahle proklouznout do nádrže hadicí od víčka?
Někde tam bude odvzdušnění, tak toho bych se chyt.

Napsal: 21 čer 2005 09:46
od Idaho
Boháček píše:Tak to mě zmát název článku....
tak bych udělal ještě jeden vstup do nádrže, vyvrtat díru pro trubičku o8mm, a k přídavnýmu čerpadlu natáhnot nový potrubí.
vratný bych spojil s tím co v motoru už je.
No a to přídavný bys měl normálně, jako co neni do nádrže.

Ještě mi napadlo, abys nemusel vrtat a pracně to lepit nebo pájet, co tahle proklouznout do nádrže hadicí od víčka?
Někde tam bude odvzdušnění, tak toho bych se chyt.
kurna to by asi šlo.. i když ted si to nedovedu dost přesně představit, musím se podívat jak to tam vypadá.. Právě tažení druého potrubí mne napadlo puvodně, al enevěděl jsem jak udělat to vratné.. vubec mne nenapadlo použít puvodní vratné.. ehm :zapomel:

Napsal: 21 čer 2005 11:51
od Návštěvník
Mozna jsem blbe koukal, ale nikde jsem se nedocetl, ze by se resil regulator tlaku paliva, ten by tam prece nekde mel bejt a i kdyz cerpadlo tlaci dost, regulator to tlumi. Je teda fakt, ze to nejak nema souvislost s tou poloprazdnou nadrzi, ale davam to jen jako urcitou moznost.

Napsal: 21 čer 2005 11:58
od Idaho
hmm regulátor paliva... dobrá poznámka.... také skouknu, ale abych řekl pravdu narazil jsme jednou an regulátor paliva u A20A3 a ten byl na liště před vstupem přívodu do vstřikovací lišty.. jenže tohle auto už ze série nic takového v tch místech nemá, takže asi budu hledat jinde.. každopádně je to další možnost ( já se upnul na čerpadlo kvuli tlakum )ale možná by šlo zvednout tlak na regulátoru.. to je právě to že stvím epxerimentálně metodou pokus - omyl :(

Napsal: 21 čer 2005 12:09
od futura
No ja vychazim z toho, ze elektricky cerpadlo dava vetsinou vetsi tlak a zatim jsem nevidel elektronickou strikacku, ktera by ten tlak nejak nemodifikovala regulatorem az cca o 1/3, navic aspon u myho je to ovladany jeste podtlakem v sani.Presne jak rikas, vetsinou bejva u listy, nebo na ni, fakt by asi stalo za zvazeni se po nem podivat. Nebo zmerit tlak paliva pred filtrem a potom u listy, z tech hodnot by mozna potom slo neco usuzovat. Treba. Drzim palce.

Napsal: 21 čer 2005 12:12
od Idaho
Futura thanx.. tady je to řízeno podtlaky, ale určo tam něco takového bde..skusím to o víkendu změřit.. každopádně stav nad půl nádrže - necuká vubec trvá.. což si mylsím že by na to moc nesedělo, leda že by to byla kombinace dvou optionu - slabé čerpadlo/jiný reg. paliva..

ted mne napadlo co tam dát regulátor z 2.2 ?? :)

Napsal: 21 čer 2005 12:59
od futura
Asi bych zkusil hledat od zacatku zpetnyho odvodu do nadrze, bejva to napojeny na tu regulaci, ale cert vi, jak sikmoocka uvazuji,ale neco by tam bejt melo.Pokud tam neco je a hodnoty to ma nizsi, nez ten z 2,2, potom by urcite stalo za pokus tam zkusit dat z 2,2. Idealni by asi bylo pouziti vysokovykonneho cerpadla misto serie a toho stelovaciho regulatoru, jak tady byl nabizenej, jen si nejsem jistej, jestli to cerpadlo je opravdu zapotrebi, stoji peknej balik. No ten regulator taky, ale myslim, ze nektery auta maji uz v serii bud nastaveny na vyssi tlak, nebo jsou aspon v nejakym rozsahu stelovaci,pocitam, ze by byl mozna trosku problem s nabastlenim, ale s trochou snahy se da i tohle.
Jestli muzes, zkus zjistit, kolik ma bejt podle tabulek tlak paliva u tebe a u ty 2,2, nebo aspon hodnoty regulacnich tlaku, ono cerpadlo u ty 2,2, muze bejt klidne vykonnejsi, ale koncovej tlak muze bejt stejnej, jako u tvyho.

Napsal: 21 čer 2005 13:03
od Idaho
no právě . tlak u 2.2 i u 2.0 v prelude je zhruba o 30% vyyší než tlak u 2.0 CA5.. jenže právě CA5 má čepradlo a tak zvláštně tvarovanou nádrž že jiné, bez totálního předělání nádrže není šance namontovat....

taky jsme uvažoval staré vyjmout, díru zaslepit a předělat to na čerpadlo u motoru..

Napsal: 21 čer 2005 13:11
od futura
Aha. No jeste me napada, ono to blbne i pri plnym kotli a plynuly jizde na rovine? Nebo dynamicky zmeny a zatacky? Co takhle blbe tvarovana nadrz a odlejvani benzinu, cerpadlo neni furt plne ponoreny.

Napsal: 21 čer 2005 14:23
od Idaho
právě že to začne škubat jen pod pul nadrže akdyž tomu nakládám ( tj točím 8tis a vejš.. ) jinak pokud auto hezk yplynule rozjedu na 180 tak to neškube, jen když rychle vytáčím, podřazuju atd.. jak jenu an půl plnyu zatáčky třeba i ostřeji tak neštěkne ( pardon neškytne.. ) jinak před výměnou vstřiku to nedělalo.. vstřiky jsou čisté.. to jsem už koukal..

Napsal: 21 čer 2005 15:21
od futura
Hmm, tak to fakt vypada na mzikovej nedostatek paliva pri plnym zatizeni, asi tezko vymyslime neco jinyho, nez kdyz zmeris skutecny tlaky paliva, idealni by asi bylo mit budik v aute a spolujezdec by mohl sledovat hodnoty, kdyby to mzikove kleslo, bylo by to jasny. Holt mas co delat a docela se asi vyradis, ale ten vysledek za to bude urco stat.

Napsal: 21 čer 2005 15:22
od Idaho
no vysledek stojíza to už ted.. když je plná nádrž.. :)

Napsal: 22 čer 2005 00:19
od Boháček
jenomže nedostek paliva přeci regulátorem nevyřešíš, jestli ho tam je nedostatek, tak regulátor povolí dodávku, ale to čerpadlo nestíhá anebo není schopný tak rychle reagovat.
nejschůdnější bych viděl vyhodit to čerpadlo v nádrži a do mot.prostoru dát nějaký který tam pude dát a bude mít ty parametry
a metoda pokus / omyl dyk sme češi, tak na to musíme bejt hrdý, že nám něco nedá spát a pokušíme to a nemusej na to bejt týmy odborníků v klimatizovanejch kancelářích, který na síti hrajou DOOMA :D

Napsal: 22 čer 2005 07:37
od Idaho
Boháček.. ad ten regulátor.. neměřil jsme za regulátorem, je podle mne dost možná ž eje špartná a prostě občas pustí méně než by měl? ..

Napsal: 23 čer 2005 23:11
od Boháček
mě tam furt mate ta plná nádrž, tam bude někde ňáká blbost, když s plnou to funguje, co třeba trubičky - obě, jsou v poho, nikde není promáčklá ani nalomená ?

a jedno OT, koukám, že jsme se registrovali ve stejný den, akorát ty o rok dřív....

Napsal: 24 čer 2005 07:04
od Idaho
Boháček.. ad registrace ...jo to je možné.. nesleduji :) takže máme vlastně shodné tuningoforum narozeniny :)

Na ty trubičky se kouknu , ale nemám ted moc času.. V sobotu jedu pro jeřáb, potom budu měnit v projectu náplně.. ( dneska se vytáhl :) - zaslouží si to ) každopádně i tuhle možnost prověřím.. mě to připadá jako by tam díky vysoké hladiněbyl větší tlak, který by pomáhal čerpadlu nasávat, jenže toby znamenalo že je špatné čerpadlo, zkusím to eště risknout a prostě čerpadlo vyměnit za nové (kdyžtak pujde do Classicu ) uvidíme.. včera jsem si z nudy hrál v noci s podtlakama a zpátky ( praha - Plzen ) to jelo na čtvrt nádrže cca 60km bez jediného zaškubnutí ( byla volná dálnice tak jsem to mastil mezi 190 - 220 ) dost mne to překvapilo. .

Napsal: 24 čer 2005 10:48
od Boháček
no tak to je nejlepší, jestli se to pomalu opravuje samo :D

vím, že máš čerpadlo ponořený v nádrži, říkám to proto, s těma trubičkama, že když jsem dělal v PALu, kde se dělaly plováky pro první fava, tak se občas stalo, že při lisování držáku trubičku prosekli a pak to dělalo to samý, pod půl nádrže to nejelo.

Napsal: 24 čer 2005 11:46
od Idaho
skusim o vikendu vrátit puvodní sání ( necha jsme si ho v rezervě a vstřiky.. pořd mne udivuje že to začalo ze dne na den a právě hned po výměně vstřiku..

Napsal: 24 čer 2005 13:01
od PJ
Jenom jedna věc, proč dávat nový čerpadlo do motorovýho prostoru nebude pro nej lepší montáž někde pod autem u nádrže (samo chce to nějakej kryt) aby mělo lepší přístup k palivu? U mojeho auta to tak je mam v nádrži podávací čerpadlo a pak mam u nádrže hlavní čepadlo-tlakový.

Napsal: 24 čer 2005 14:17
od Idaho
PJ - kvuli nedostatku místa CA5 má nezávislé zavěšení zadních kol Mc Pharson, navíc s naklápěním kol, které má udržet kola stále kolmá k vozovce za účelem vyšší trakce ( a do nějaké rozumné rychlosti to fakt funguje ) - prostě zadní zavěšení je tak komplikované, že jen výfuk, který procházím stejným místem jako vývod z nádrže, jen na oapčné straně vozu se skládá z 9 ruzných kolen... por mne je technicky méne náročné dát čerpadlo do mot. porstoru než pod nádrž..

Napsal: 24 čer 2005 16:09
od PJ
Idaho: no je to možný nevim jak tvoje auto vypadá zespod :-D ale myslim že blíž nádrži a taky co nejníž by bylo pro to čerpadlo lepší :o)
Jinak jaký má parametry to tvoje co nestíhá??

Napsal: 25 čer 2005 14:30
od Návštěvník
Idaho píše:právě že to začne škubat jen pod pul nadrže akdyž tomu nakládám ( tj točím 8tis a vejš.. ) jinak pokud auto hezk yplynule rozjedu na 180 tak to neškube, jen když rychle vytáčím, podřazuju atd.. jak jenu an půl plnyu zatáčky třeba i ostřeji tak neštěkne ( pardon neškytne.. ) jinak před výměnou vstřiku to nedělalo.. vstřiky jsou čisté.. to jsem už koukal..
Nazdar hele ten regulátor je na konci vstřikovací lišty,takže je v něm pružina a ta udržuje pracovní tlak musíš pružinu trošku rozáhnout,ale né moc,aby čerpadlo bylo shopno stále dodávat benzín.A mělo by to běžet jako hodinky

Napsal: 05 črc 2005 10:25
od radek28
ještě mě napadla taková blbost když to tady čtu...já řešil tak y to samý (podobný)a už jsem se z toho chtěl jít pověsit...co takhle odvzdušnění nádrže do nádržky aktivního uhlí to je 100% ok???nebo 100%kontakty na pumpě(já měl právě nepatrně jeden v kelu a už to dělalo tohle)a v neposlední řadě-co na to říká tvůj výfuk???jakmile trochu vylítá vata ven nebo cokoli jinýho můžeš hledat i tam.mam 16v se 160ps

Napsal: 07 črc 2005 08:36
od Idaho
Radek 2á- výfuk mám otevřený, a stím škubání nesouviselo ( šlo u uplný výpadek paliva ) jak vidítre píšu NESOUVISELO - už je to vyřešeno. nakonec to bylo skutečně banální - kontakty na pumpě..

Zapojil jsme si voltmetr na pumpu a skoušel prošlápnout plyn, vše bylo ok, měřil jsme tlak v ruzných otáčkách za regulátorem - ok, no a potom sjem s enaštval a jel jsme ke kámošovi co má zvedák na celé auto a ehjle za jízdy mi to škublo. Asi při třetím škunutí jsm ese náhodou podíval na sedadlo spoujezdce, kde jsme měl položenej voltmetr a ejhle, výkyvy jako krááva.

Prolezl jsme kontakty a vypadaly OK, jenže s lepším měřákem jsme přišli na to že kombinace teploty a vybrací vozu pusobuje náhodné výpadky.. no a nádř když byla plná tak tolik nevybrovala, jak s eodlehčovala vybrovala stále více ( spíše přestávala pohlcovat vibrace.. ) a začínalo to škubat.. jelikož jsm ev kontaktech nenašli žádnou závadu, vyměnil jsme celý kabelový svazek ( prozatím jen od nejblžší spojky ) a zatím ej vše OK.. jen ted pro změnu teplej huř startuje :o)

Napsal: 11 črc 2005 14:03
od Boháček
Super !!!
by mne v životě nenapadlo, že to může být až takhle....
ale jsem zas o něco chytřejší
tak ať to maká !!!!