dotaceni turba?
Napsal: 21 črc 2005 08:13
nekde sem slysel ze se ma nechavat dotacet turbo ... co to znamena?
dik
dik
Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/
hmm ja to dělam to samý, ještě jsem neviděl někoho s TDi kdo by několik minut než vyjede čekal až se mu ohřeje volejBeaver píše:Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy...
No dilema je v tom, že olej se nejlíp ohřeje jízdou, kdežto blafání na místě ohřívá myslím nejdřív vodu. "Chyba" u TDi je ta, že turbo bere hodně odspoda a tak chybí prostor pro jízdu bez něj. Když se tomu nedá tím pádem vyhnout, chce to aspoň s tím počítat a než se to trochu prohřeje, tak šlapat na plyn decentně. Tady má garáž jeden maník s Oktávkou, vždycky vyjede z garáže, zavře, sedne do auta, najede na silnici a kalí to do kopce skoro na plnej plyn. Tak uvidíme kdy ho potká repase...Fazeey píše:hmm ja to dělam to samý, ještě jsem neviděl někoho s TDi kdo by několik minut než vyjede čekal až se mu ohřeje volejBeaver píše:Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy...
No ono ložisku hlavně nesvědčí to, že na něm zůstane ten přehřátej a zpěněnej olej. Ložisko se samo od sebe jen díky teplotě nevylágruje, leda na klikovce, kde se vlivem nedostatečnýho mazání může na kluzným ložisku vytvořit taková teplota, že se až popustí.Boháček píše: je to spíš proto, že jediné co chladí ložisko turba je právě ten olej.
takže když to po plném kotli chcípněš, tak protože turbo je skoro nejvejš, tak z něj olej okamžitě odteče a to ložisku moc nesvědčí.
Tak to já nevyřazuju, lepší když má motor tak těch 2000 otáček, protože vodní pumpu žene motor a na volnoběh se tak sníží průtok blokem a hlavou a olejová pumpa to samý, což má největší význam u motorů s turbem chlazeným výhradně olejem.Boháček píše: no a když přijedu, tak to nechávám běžet na volnoběh, než otevřu garáž
u pumpy na dálnici vyřazuju v odbočovacím pruhu a plachtím ke stojanu, pak chcípám.
tak tak to dělám já a najeto 270tkm, spotřeba oleje cca. 0,7ltr / 10tkm
což je interval výměny, olej léto 10W-40, zima 5W-40 API CF
No mrknu na tu pixlu jestli nekecám, ale myslím že to tak je. Zítra dám vědět co sem z toho vyčetl.Boháček píše:člověče, CL neznám
benzínový SL, to bych věděl