Stránka 1 z 1

dotaceni turba?

Napsal: 21 črc 2005 08:13
od TDi
nekde sem slysel ze se ma nechavat dotacet turbo ... co to znamena?

dik

Napsal: 21 črc 2005 08:20
od street.racer
Jestli tim nemyslel chcipani motoru po dochlazeni turba :)

Napsal: 21 črc 2005 12:25
od Beaver
Nejspíš to bude to ochlazování, po tom co auto jelo v "turborežimu", tak by se mělo turbo klidnou jízdou nebo na volnoběh před vypnutím motoru nechat ochladit, asi tak minutku nebo dvě podle zatížení. Nevím jak moc významný to bude u turbokamen, anébrž tam je teplota výfukových plynů nižší a nebude to takovej záhul na turbo.

Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy... :o)

Napsal: 22 črc 2005 23:18
od Boháček
je to spíš proto, že jediné co chladí ložisko turba je právě ten olej.
takže když to po plném kotli chcípněš, tak protože turbo je skoro nejvejš, tak z něj olej okamžitě odteče a to ložisku moc nesvědčí.

jinak s těma TDi máš pravdu, ale kdo chce kam...
anebo ji stihne včas prodat a nějaký "štastný majitel " ji pak objeví v AAA

Napsal: 23 črc 2005 00:05
od Fazeey
Beaver píše:Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy... :o)
hmm ja to dělam to samý, ještě jsem neviděl někoho s TDi kdo by několik minut než vyjede čekal až se mu ohřeje volej

Napsal: 24 črc 2005 02:08
od Beaver
Fazeey píše:
Beaver píše:Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy... :o)
hmm ja to dělam to samý, ještě jsem neviděl někoho s TDi kdo by několik minut než vyjede čekal až se mu ohřeje volej
No dilema je v tom, že olej se nejlíp ohřeje jízdou, kdežto blafání na místě ohřívá myslím nejdřív vodu. "Chyba" u TDi je ta, že turbo bere hodně odspoda a tak chybí prostor pro jízdu bez něj. Když se tomu nedá tím pádem vyhnout, chce to aspoň s tím počítat a než se to trochu prohřeje, tak šlapat na plyn decentně. Tady má garáž jeden maník s Oktávkou, vždycky vyjede z garáže, zavře, sedne do auta, najede na silnici a kalí to do kopce skoro na plnej plyn. Tak uvidíme kdy ho potká repase... :D
Boháček píše: je to spíš proto, že jediné co chladí ložisko turba je právě ten olej.
takže když to po plném kotli chcípněš, tak protože turbo je skoro nejvejš, tak z něj olej okamžitě odteče a to ložisku moc nesvědčí.
No ono ložisku hlavně nesvědčí to, že na něm zůstane ten přehřátej a zpěněnej olej. Ložisko se samo od sebe jen díky teplotě nevylágruje, leda na klikovce, kde se vlivem nedostatečnýho mazání může na kluzným ložisku vytvořit taková teplota, že se až popustí.

Napsal: 24 črc 2005 13:18
od Boháček
nevím, TDi nemám....
mě teda studenej motor nepustí přes 3000 ot.
turbo bere od 2000
takže nepřetáčím ty 3000 a až se pohne teploměr vody, tak to začnu vytáčet. A to je u ropáka tak po 5km jízdy

no a když přijedu, tak to nechávám běžet na volnoběh, než otevřu garáž
u pumpy na dálnici vyřazuju v odbočovacím pruhu a plachtím ke stojanu, pak chcípám.

tak tak to dělám já a najeto 270tkm, spotřeba oleje cca. 0,7ltr / 10tkm
což je interval výměny, olej léto 10W-40, zima 5W-40 API CF

Napsal: 24 črc 2005 16:18
od Beaver
Boháček píše: no a když přijedu, tak to nechávám běžet na volnoběh, než otevřu garáž
u pumpy na dálnici vyřazuju v odbočovacím pruhu a plachtím ke stojanu, pak chcípám.

tak tak to dělám já a najeto 270tkm, spotřeba oleje cca. 0,7ltr / 10tkm
což je interval výměny, olej léto 10W-40, zima 5W-40 API CF
Tak to já nevyřazuju, lepší když má motor tak těch 2000 otáček, protože vodní pumpu žene motor a na volnoběh se tak sníží průtok blokem a hlavou a olejová pumpa to samý, což má největší význam u motorů s turbem chlazeným výhradně olejem.

Mimochodem to API CF se mi zdá nějak málo, já používám olej s API CL.

Napsal: 24 črc 2005 23:09
od Boháček
člověče, CL neznám
benzínový SL, to bych věděl :oops:

Napsal: 25 črc 2005 00:21
od Beaver
Boháček píše:člověče, CL neznám
benzínový SL, to bych věděl :oops:
No mrknu na tu pixlu jestli nekecám, ale myslím že to tak je. Zítra dám vědět co sem z toho vyčetl.