Stránka 1 z 1
Přechod na plnou syntetiku?
Napsal: 28 črc 2005 16:50
od Dawdler
Zdravím všechny a prosím o radu. Mam 3 roky starou Astru G 1,6 a doteď jsem používal Polosyntetické oleje. Teď bych chtěl přejít na plnou syntetiku a tak by me zajímalo jestli s tím nebudou nějaké problémy jako netesnosti atd. Moc dik za případné rady a tipy.
Napsal: 28 črc 2005 16:57
od YANEK

no kor u astry 1.6 bych se bál ale tam byly špatný ty 16tiventily tak nevim

Napsal: 28 črc 2005 19:19
od Beaver
U 3 roky starýho auta co jezdilo na polosyntetiku by to nemuselo být tak zlý, hlavně pokud se používal kvalitní olej.
Napsal: 28 črc 2005 22:53
od Boháček
je to nesmysl, zvlášť v těhle vedrech
neboť to co považuješ za plnou syntetiku budou patrně oleje dle SAE 0W-30, 5W40 atd.
když už, tak na zimu, kde to má nějaký efekt
a koneckonců podívej se co ti předepisuje výrobce
budeš tam mít uvedeno nějaké API a ACEA, to jsou hlavní parametry, viskozita dle SAE je skoro poslední sledovaný údaj, který se řídí hlavně místem a druhem používání !
Napsal: 28 črc 2005 22:55
od Bulda
to je v poho niceho se neboj ja to liju do 9 let staryho auta
Napsal: 29 črc 2005 14:21
od Návštěvník
Dik za první ohlasy! Chci to měnit hlavně kvuli přečipování motoru, protože plná syntetika by měla údajně líp snášet vyšší teploty a vyšší otáčky motoru. A BitPower ji taky doporučuje, tak nevím!

Napsal: 29 črc 2005 14:42
od Dawdler
Sorač to jsem byl já, nepřihlášen!

Napsal: 01 srp 2005 00:58
od Boháček
napiš co je podle tebe PLNÁ SYNTETIKA !
vysoké teploty nejlíp snáší minerální oleje, neboť když u nich dojde k přetížení, tak po schladnutí se jim vrátí mazací schopnosti. ne tak syntetickým olejům
ale to jen tak na okraj
koukni na
http://www.oleje.cz
Napsal: 01 srp 2005 16:51
od Dawdler
Dik za ten link
www.oleje.cz , tim se vsechno resi!

Po precteni par clanku vim, ze je vpodstate jedno co tam naleju!

Thx to all!!

A ted neco mimo misu, mate nekdo zkusenost s chiptuningem od BitPower?
Napsal: 01 srp 2005 16:51
od Beaver
Boháček píše:napiš co je podle tebe PLNÁ SYNTETIKA !
vysoké teploty nejlíp snáší minerální oleje, neboť když u nich dojde k přetížení, tak po schladnutí se jim vrátí mazací schopnosti. ne tak syntetickým olejům
ale to jen tak na okraj
koukni na
http://www.oleje.cz
Stejně tak je ale potřeba minerál řádně prohřát než se motoru přiloží pod kotel, jinak bude nedostatečně mazat. Po zahřátí na provozní teplotu jsou mazací schopnosti kvalitního minerálu rovnocený s mazacíma schopnostma polosyntetiky. Plná syntetika je asi ideální pro celoroční použití a do nových motorů, nicméně v dobách dávno minulých se jezdilo na minerální oleje celoročně a ty motory brázdí naše silnice dodnes, takže ani tam to není takovej strašák jak si někdo myslí.