Stránka 1 z 2

Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 11 srp 2005 07:35
od Nio
Tak me nedavno odesla baterie v Octe a tak jsem si koupil novou je to BOSCH SILVER PLUS, ktera prej dava az o 30% vetsi startovaci silu, byla za dobrou cenu a tak jsem ji vzal.A dnes jsem si vsiml ze baterka se asi nedobiji coz je velky problem,ma totiz takovou tu kontrolku staju nabiti a kdyz jsem ji tam daval tak svitila zelene,s autem se jelo asi 200km a kontrlka sviti cerne coz znaci ze se ma nabit.Nevite nekdo kde by mohl byt problem, je to v baterii nebo v aute?A jak tuto zavadu odstranit.
Jo je to Octavia TDI.
Diky za pomoc.

Napsal: 11 srp 2005 13:04
od Návštěvník
jednoduchy, dej merak na baterku a koukej kolik to ukazuje voltu,pak nastartuj a kdyz se se to zvysi,tak je dobijeni ok a kdyz merak bude ukazovat porad stejne,tak to nedobiji.coz znamena,ze mas spatnej altik nebo nekde (na altiku) vypadlej drat

Napsal: 11 srp 2005 20:21
od Fazeey
kurňa by mě zajímalo co je to za kontrolku která svítí černě :lol: když to budeš měřit a nebude se to zvedat tak pak ještě změř altík jestli dává šťávu

Napsal: 11 srp 2005 20:36
od i.m.a.c
Fazeey píše:kurňa by mě zajímalo co je to za kontrolku která svítí černě :lol: když to budeš měřit a nebude se to zvedat tak pak ještě změř altík jestli dává šťávu
si nevidel cerny svetlo, asi mylslel ze svitila zelene a pak prestala :)

Napsal: 12 srp 2005 22:48
od GTRunner
Ne tak davno jsme koupil taky baterii Bosch, ale tu jednoduchou bilou s 40Ah. Tejden jsem mel odstaveny auto se sviticim pozicnim svetlem ve dverich (nedopatrenim nedovrene dvere) a totalne se vybila.Skousel jsem ji nabit, 24h na nabijecce ale nic..vubec nic... :cry: Pritom byla uplne nova... :ja_nic:

Napsal: 12 srp 2005 23:05
od Fazeey
no protože když je dlouho vybytá tak jdou ty články rychle do prdele, oxidujou a ani na reklamaci ti to nevemou

Napsal: 13 srp 2005 08:50
od Návštěvník
kdyz baterku nabijis,tak by se do ni mela nalejt destilovana voda!!!!!!!!Pokud to teda neni ta samoudrzovaci

Napsal: 16 srp 2005 08:02
od Nio
Takze jsem provedl hned nekolik mereni, jako prvni jsem mereil na vozidle odstavenem a zamknutem 24 hodin.Zde jsem nameril napeti na baetrii pri zamcenem aute 12,67V.Dale jsem meril klidovy odber z odpojeneho - kablu opet na zamknutem aute, vysledek se pohyboval v tomto rozsahu 275,2mA az 276,1mA.A jako posledni mereni jsem provedl mereni napeti na baterii pri odemcenem aute a zapnutem klicku do polohy 1, zapnute svetla potkavaci,radio a svetlo v interieru a zde jsem nameril na zacatku mëreni 12,65V, svetla hned 12,22V, po 5 minutach mereni 12,25V, 2 min po vypnuti vsecho 12,61V a asi 10 minut po vypnuti vsech 12,65V.

No nedalo me to a udelal jsem dalsi mereni po 48h odstavenem a zamknutem vozidle.Prvni jsem opet nameril napeti na baetrii pri zamcenem aute 12,37V.Dale jsem meril klidovy odber z odpojeneho - kablu opet na zamknutem aute, vysledek se pohyboval v tomto rozsahu 299,0mA az 299,4mA.A jako posledni mereni jsem provedl mereni napeti na baterii pri odemcenem aute a zapnutem klicku do polohy 1, zapnute svetla potkavaci,radio a svetlo v interieru a zde jsem nameril na zacatku mëreni 12,35V, svetla hned 11,92V, po 5 minutach mereni 11,97V, 2 min po vypnuti vsecho 12,33V a asi 10 minut po vypnuti vsech 12,34V.

A po techto 48h odstaveni vozidla jsem jel pryc a tak jsem jeste znova zmeril napeti na baterii po nastarovani a to se vysplha na 14,35V a po ujeti asi 50km kdy jsem opet auto odstavil a zamkl tak napeti na baterii bylo 13,15V

Nema to nejaky moc velky odber tech 300mA je celkem dost ne?

Napsal: 16 srp 2005 09:45
od Fazeey
no a při těch 12.60V ti to "svítí" černě? tech 12V je normál a při dobíjení z altiku to má okolo těch 15ti takže myslim že ti to dobíjí normál

Napsal: 16 srp 2005 17:55
od trabi
:lol: Jsi to ale špion! Dle těch 14,3V ti altík dobíjí. Třeba je jenom v haji ta kontrolka na tý baterce. Ale taky se mi zdá, že to má v klidu nějak velkej odběr. Máš tam alarm a radio ?

Napsal: 16 srp 2005 18:17
od Beaver
Podle těch napětí bych řekl, že baterka je celkem dobrá a dobíjení funguje taky. Takže spíš otázka - jaký jezdíš trasy ? Pokud jenom hopsáš krátký cesty po městě, tak vždycky baterku vycucne startování a za krátkou cestu se nestihne plně dobít, proto je "magický oko" černý. Divný je, že se podle oka nedobila ani po těch 200 km. Zkus ji dobít na nabíječce, jestli oko zezelená.

Pak jedině ještě jedna úchylná možnost - moje baterka má taky magický oko a že je zelený není úplně zřetelný, tak můžeš do toho oka zkusit posvítit baterkou, možná jen není úplně patrný, že je fakt dobitá.

Napsal: 18 srp 2005 15:28
od escaper
jestli tam máš rádio a alarm tak těch 300mA neni moc. Auto samo něco žere pač tam máš počitač, to je tak do 100mA, alarm kolem 50mA, rádio tek těch 30 - 50mA a už seš na 200mA a do těch 300mA se ještě určitě něco najde, ono se to nasbírá. Mě se zdá že je akorát ta kontrolka v ......

Napsal: 22 srp 2005 17:41
od Bulda
jeste zkus odpojit baterku - a dej tam mezi to zarovku nebo merak melo by to ukazovat 0 to je zkouska jestli ti auto nezere proud kdyz je v klidu

Napsal: 30 srp 2005 12:43
od Nio
Tak jsem zjistil ze to zere asi moc proudu.Kdyz odstavim auto a necham h zmacene nejakou tu hodinu a pak namerim tak tam mam 280mA na odstavenem aute.
Zkousel jsem vytahovat pojistky zda to treba neni svetylko nekde ale na pojistky to vubec nereaguje max radio a takove veci ale to je jen slaby pokles.
Zrejme me tam neco zere co neni napojene na pojistku ale jak to zjistit co to je sakra.

Napsal: 30 srp 2005 13:00
od escaper
tak budeš mět někde prodřenou izolaci a pujde ti to na kostru. Asi teda

Napsal: 30 srp 2005 17:46
od Návštěvník
podla mna bude mat pocitac/RJ poistku vsebe, aby si ju nemohol vybrat.....

Napsal: 30 srp 2005 17:59
od escaper
od RJ se dá vytahnout celej konektor a odpojiš tim aji napájeni, ona má záložni baterku v sobě

Napsal: 30 pro 2005 12:25
od cadek ondra
Pri tech 280mA se ani nedivim ze to napeti klesa, dyt za 100 hodin to sebere 28Ah a kdyz ta baterka ma nejakejch 55(60)Ah tak to je pulka kapacity. Navic ta baterka ma i samovibijeni ktery je kolem 30mA i vic popdle konstrukce. na RJ je to trochu moc, v klidu potrebuje max proud na zalohovani ramky a alarm ten šéfuje akorad ledku a ultrazvuk. snimač pohybu ktery by si nemel vzit vic jak 50mA, proud ledky je zanedbatelnej protoze blika. :)

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 14:30
od ACEMajky
Jj, taky bych rekl ze to je moc velkej odber, ja to u sebe kdysi meril. Sem ted koukal na forum a tam pisu ze jsem to meril a mam asi 20mA odber a to mam alarm, hodiny, el. teplomer, ...

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 14:47
od Dejv
nn, u octavie je odběr 280mA normální! superb v plný náloži při nezamknutým autě bere až 800mA a při zalockovaným stavu 350mA. octavia by měla mit přibližně stejný parametry, v klidu při odemčeném voze kolem 450mA a při lockovaným 280-300mA je dovolená hodnota :wink:

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 14:51
od SPEEDY
Zabývám se opravama a závadama alternátorů. To Tvoje měření je úplně na houby. Dobíjení změříš jen při nastartovaným motoru a v průběhu zvyšování se otáček se musí zvyšovat i hodnota proudu, který leze do baterky. Po nastartování připoj měřák na baterku a mělo by ti to ukazovat cca 13V (resp. cca 14,4V). těch 14,4V je hodnota provozního napětí. Samozřejmě při volnoběhu to nemusí být těch 14,4V, tak se toho nelekej a přidávej plyn a naměřená hodnota se musí zvyšovat. Pokud se tak neděje, s největší pravděpodobností Ti odešel regulátor s uhlíkama.

Co se týče "magickýho oka" na baterce, tak na to se ani nedívej, většinou to ukazuje podle plotu.

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 15:16
od Dejv
SPEEDY píše:Zabývám se opravama a závadama alternátorů. To Tvoje měření je úplně na houby. Dobíjení změříš jen při nastartovaným motoru a v průběhu zvyšování se otáček se musí zvyšovat i hodnota proudu, který leze do baterky. Po nastartování připoj měřák na baterku a mělo by ti to ukazovat cca 13V (resp. cca 14,4V). těch 14,4V je hodnota provozního napětí. Samozřejmě při volnoběhu to nemusí být těch 14,4V, tak se toho nelekej a přidávej plyn a naměřená hodnota se musí zvyšovat. Pokud se tak neděje, s největší pravděpodobností Ti odešel regulátor s uhlíkama.

Co se týče "magickýho oka" na baterce, tak na to se ani nedívej, většinou to ukazuje podle plotu.
No hlavně by se to nemělo dostat přez hodnotu 14,4V.... při měření dobíjení je taky dobrý s iještě zapnout veškerou zátěž co můžeš, světla,blinkry,stěrače,mlhovky.... a pak ěřit napětí při volnoběhu a pak při mírným přidání plynu

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 15:41
od SPEEDY
Není potřeba, ale nezaškodí to :) Hodnota se může vyšplhat až skoro k 15V, víc už ne !

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 15:53
od Dejv
SPEEDY píše:Není potřeba, ale nezaškodí to :) Hodnota se může vyšplhat až skoro k 15V, víc už ne !
mě furt učej 14,4..co je přez je špatně 8)

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 05 led 2006 15:57
od ACEMajky
Kdyz budu pridavat, tak mi tusim nikdy nelezlo napeti nahoru - ale merak co mam v aute mam napojenej na radio, ne primo na baterku, tak to je mozna tim ajak je to teda u novych baterek, muzu je pouzit i na starsi auto, co dava rekneme 14,3V a ne 14,6V kolik by ty novy vapnik/vapnik baterky neli dostavat?

Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni

Napsal: 06 led 2006 11:10
od SPEEDY
Dejv píše:
SPEEDY píše:Není potřeba, ale nezaškodí to :) Hodnota se může vyšplhat až skoro k 15V, víc už ne !
mě furt učej 14,4..co je přez je špatně 8)
Hodně japonských aut dává těsně u hranice 15V a je to v pořádku 8)
Kdyby to už bylo hodně nad 15V, tak Ti bude vřít baterka, bude se to přebíjet, ale v dnešní době má hodně aut různé elektroniky, tudíž i větší odběr, takže i lehce nad 14,4V je OK 8)

Počkejte za pár let, všechny auta budou mít napětí 48V ;)

Napsal: 06 led 2006 11:14
od ACEMajky
Jasne, ale me slo o to zdali kdyz mam tesne pod ci 14,4V jestli to ty baterce neublizi!!!!!!!!!!!!

Napsal: 06 led 2006 11:25
od SPEEDY
ACEMajky píše:Jasne, ale me slo o to zdali kdyz mam tesne pod ci 14,4V jestli to ty baterce neublizi!!!!!!!!!!!!
Neublíží ;) Minimalní hodnota je někde u 13V se zapnutýma spotřebičema :)

Napsal: 06 led 2006 12:31
od ACEMajky
Jenom pro upresneni, mluvis o baterce bezudrzbovy vapnik/vapnik, ne o obyc baterkach - me prave v akume rikali neco jineho, ze ty novy se pak malo dobijej...

Napsal: 07 led 2006 10:06
od SPEEDY
ACEMajky píše:Jenom pro upresneni, mluvis o baterce bezudrzbovy vapnik/vapnik, ne o obyc baterkach - me prave v akume rikali neco jineho, ze ty novy se pak malo dobijej...
Teď tomu nějak nerozumím?? Máš namysli přebíjení bezúdržbový baterky?