Stránka 1 z 1
názor na LPG?
Napsal: 11 srp 2005 13:15
od Bolek
jaký je jezdi t na LPG??? J ase toho trochu i bojim, protöže netusim co to může udělat doufam že nic?:? Abych třeba nebyl ...

Napsal: 11 srp 2005 13:22
od Eva
Těžko radit... někdo je pro, někdo zásadně proti...
v prvním autě, jsme jej měli.. Felicie 1,3 rok výroby 1995 (najeto 50000)... pořídili jsme si plyn a najeli jsme asi 50000 za rok .. pak prodali.. žádné problémy nebyly, jezdili jsme fakt skoro zadarmo..
do druhého auta jsme jej pořídili taky... Renault Megane 1,4, rok výroby 1997 (najeto 70000)... ten na něj jezdí doteď... taky vše OK...
já už pořídila twingo, ale tam jej nedám (jezdím málo a taky to má malou spotřebu.. není důvod)...a asi bych ani nechtěla...
jinak pořizovací cena u felicie byla 18000 a u megana 22000...
spotřeba se zvedla vždy asi o jeden litr... a na rychlosti to téměř poznat nebylo (menší zrychlení)..takže tak...
Napsal: 11 srp 2005 13:56
od Bolek
diky moc ja zatim taky slyšel samé klady. a hlavně každý řiká že se to vyplatí
Napsal: 11 srp 2005 14:07
od Eva
Bolek píše:diky moc ja zatim taky slyšel samé klady. a hlavně každý řiká že se to vyplatí
no vyplatit se nám to vyplatilo (jezdili jsme průměrně korunu za kilometr)... spíš bych raději, aby tu taky někdo řekl něco proti.. ať to máš i z jiné stránky...

Napsal: 11 srp 2005 17:24
od Bulda
nebrat je to nahovno mozna budes jezdit levnejs ale srovna se to za opravy musej se tam castejs menit veci v motoru fakt jeto nanic
Napsal: 11 srp 2005 17:32
od Kolegáček
Na LPG jsem najel cca 150000 km během 2-3 let na Formanovy.
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet

Napsal: 11 srp 2005 18:23
od Návštěvník
záleží na tom, kolik najezdíš
a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik
pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.
sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.
jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.
Napsal: 11 srp 2005 22:33
od Bolek
tak ted to vypada, že plyn se skoro nevyplatí. Ja jsem se ptal protoze muj tatka si chce Lada Nivu do lesa a ona ta mrcha je na plyn tak zjisťuju jaký jsou výhody i nevýhody. Protože možná s tím budu mít tu čest i já. Vim jeto nic moc, ale pořád lepší než, než Shade 105... nebo ne?
Napsal: 11 srp 2005 22:45
od milonovo
Já myslím že u lady to není problém.Pokud už to tam je a funguje to,tak je to v pohodě.Spíš je problém kde si to nechat udělat když to v autě nemáš,s tím mám katastrofální zkušenost,toho debila bych zbil.
Napsal: 11 srp 2005 22:59
od Bolek
takže když to auto s tim jezdi v pohodě už delší dobu tak by se člověk nemusel bat že přestane být spolehlivý?
Napsal: 12 srp 2005 13:47
od Návštěvník
no tak Niva, ta přežije vždycky všechno
kdybys k tomu chtěl vědět třeba víc, zkus tohle
http://www.offroadforum.unas.cz/phpBB2/index.php
Napsal: 15 srp 2005 21:26
od Bolek
NIVA to je tank...

.Tak ja se tam kouknu. co nám kluci s teréňáka poradí! Díky za radu jdu to tam prozkounat...
Napsal: 15 srp 2005 21:32
od V-Y-V-I
LPG je na pikaču,asopoň ve starších autech,ku*ví to motor

Napsal: 27 srp 2005 00:58
od Ray
Kolegáček píše:Na LPG jsem najel cca 150000 km během 2-3 let na Formanovy.
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet

To myslíš vážně? Behěm 2-3 let jsi měnil 6x celej výfuk, 15x kabely ke svíčkám? To by mě zajímalo kolik jsi za komplet výfuky dal. Asi moc ne

podle kvality
Já za 4 roky najel 100.000 km a za tu dobu jsem měnil výfuk komplet 2x, kabely ke svíčkám 2x Spotřeba v zimě je vyšší to je fakt ale 14 litrů to určitě ne... naměřil jsem 11 ale to bylo město. A v létě to bumbá 7-9 podle těžké nohy

Co se týče oleje a svíček, to je běžná údržba, a také záleží jaké svíčky kupuješ. A hlavně jaké kabely kupuješ. Já jsem s LPG spokojenej, a hodněkrát si říkám, že nejsem tak bohatej abych mohl jezdit na benzín

Také by mě zajímalo kolikrát si měnil mebrány plynu, a plynový filtry.
Napsal: 27 srp 2005 01:00
od Ray
V-Y-V-I píše:LPG je na pikaču,asopoň ve starších autech,ku*ví to motor

To bys nám o tom mohl něco povědět ne? Copak si měl s motorem? Líbí se mi takové hlášky

Napsal: 27 srp 2005 01:14
od Ray
Anonymous píše:záleží na tom, kolik najezdíš
a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik
pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.
sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.
jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.
Správně, člověk kterému jde o maximální výkon auta si nebude montovat alternativní pohon LPG. Tady jde o spotřebu. Dlohodobé a dálkové jízdy kde se LPG vyplatí.
Jak si to myslel stím, že karburátor je pro plyn překážkou, chtěl bych abys nám to trochu víc vysvětlil, předem díky.
Re: názor na LPG?
Napsal: 27 srp 2005 01:48
od Ray
Bolek píše:jaký je jezdi t na LPG??? J ase toho trochu i bojim, protöže netusim co to může udělat doufam že nic?:? Abych třeba nebyl ...

Jízda na LPG je stejná jako na benzín, je tam asi 5% pokles výkonu ale pouze při vyšším zatížení vozidla (přeprava více osob, náklad). Jinak je to neznatelný rozdíl. Rozdíl je také při akceleraci, při rozjezdu je malá, řekl bych půlvteřinová prodleva narozdíl u benzínu. To, že dneska tankuješ litr benzínu pomalu za 30kč a litr plynu za 13,50kč, mluví za vše.
Opravdu má LPG vyšší spotřebu než benzín, ale opět to není o moc, řádově o 1-2 litry na 100km. Tím vidím úsporu 1kč na kilometr za jízdu na LPG oproti jízdě na benzín který přibližně vyjde na 2kč na kilometru. Tudíš když si pořídíš třeba LPG za 15tis Kč investice se ti vrátí po ujetí 15tis. kilometrů.
Druhá stránka je bezpečnost. Zde se klade důraz na plánované a pravidelné kontroly LPG systému na těsnost či únik LPG. To se provádí většinou po ujetí 15tis kilometrů nebo po roce.
V případě nehody může plynová (bomba) nádrž explodovat. Ale to jen v případě že bylo vozidlo natolik zmačkané až k nepoznání. Čelní náraz ve vysoké rychlosti s plynovou bombou nic neudělá, nádrž má svuj vlastní rám, ve kterém je zasazená. Nádrž má bezpečnostní ventil, je plněná z 80% kvůli rozpínání plynu v letních obdobích. Bezpečnostní ventil uzavře přívod plynu v případě 80% naplnění nádrže.
Věř nebo ne ale staly se mi už 2 nehody s mým autem a s LPG se nic nestalo. A jezdím dále.
Mohu říci že jízda autem na LPG je bezpečná. Když dojde k opravdu vážné nehodě, následky jsou téměř stejné.
Jsou tu 2 nevýhody, a to že auto s LPG nemůže parkovat v uzavřených prostorách. (podzemní garáže) ovšemže z bezpečnostních důvodů. A druhá nevýhoda je ta,že plynová bomba zabere polovinu kufru, i když se už nabízejí plynové bomby do prostoru rezervy.
Pravidelná údržba LPG systému jen prospěje. Občas je dobré přepnout na benzín "jednou za měsíc". Dále je dobré se vyhýbat neznámým čerpacím stanicím které nabízejí LPG. Já osobně tankuju LPG od dodavatele KRALUPOL a jsem stím spokojen a je podle mě nejlepší. Může docházet u jiných k zanášení a posléze k ucpání plynové bomby nebo potrubí. A to nepřeju nikomu to čištění. Osobně jsem ji čistil a není to legrace, ale to byli začátky s nabídkami levných plynů. Mám s LPG hodně poznatků a i zážitků ale to snad jen pro ty kteří o to projeví zájem....
Napsal: 01 zář 2005 19:02
od Mirek999
kdyz mas plyn tak se ti vevejfuku daleko vice srazi voda nez v benzinu kamos ma zigula a ten meni celý fejfuk jednou do roka
Napsal: 05 zář 2005 08:25
od Mafox
Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
Napsal: 05 zář 2005 19:04
od Boháček
podívej se sem
http://www.neptun-harfa.cz/lpg_08.htm
ceny tam máš taky od 10 600,- do 14 000,-
Napsal: 06 zář 2005 15:43
od Dejv
Mafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
týdně 80 km? to se ti vyplatí jen v případě že budeš mít montáž ofic pod 3tis kč, jinak rozhodně ne. co najezdíš ty za týden já najedu za den

takže mě neodradí ani investice 12500kč. propočítával sem na kolik to vyjde, u služebáku na plyn jezdim za 70h na km, když jedu se shade na benz. tak jedu za 8kč na km a to je kua rozdíl!!!
Napsal: 07 zář 2005 21:40
od Ray
Dejv píše:Mafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
týdně 80 km? to se ti vyplatí jen v případě že budeš mít montáž ofic pod 3tis kč, jinak rozhodně ne. co najezdíš ty za týden já najedu za den

takže mě neodradí ani investice 12500kč. propočítával sem na kolik to vyjde, u služebáku na plyn jezdim za 70h na km, když jedu se shade na benz. tak jedu za 8kč na km a to je kua rozdíl!!!
"a to je kua rozdíl!!!"

Napsal: 07 zář 2005 21:41
od Ray
Mafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
No, to záleží na tom kolik najezdíš, jestli jezdíš 80km týdně, tak to bych raději jezdil na kole

Napsal: 07 zář 2005 23:28
od Fiesta
ve firme mame jiz 6 auto na LPG a pokud ozelis dynamiku zrychleni tak je to velmi vyhodna volba....pokud by jsi mel nejake dotazy staci napsat....
Napsal: 17 zář 2005 09:58
od galaher
Měl jsem už 5 aut na Lpg a nemohl jsem si stěžovat,až na to poslední,ale to je chybou předchozího majitele.Pokud jde o spotřebu tak jsem se na Feldě 1.3 vlezl na 8 l/100km sic na výkonu to bylo znát.Jela jak chcíplina.Mám ted Feldu 1.6 Mpi a na výkonu se nezdá že strácí.Jistě je tam nějaké procento snížení.Předchozí Feldu 1.6 Mpi jsem měl také na Lpg,ale tam byl namontován Chip na motoru a ta jela na

.Sic mě nejde o rychlost,ale o spotřebu.Najezdím ročně kolem 30 000 km.
Napsal: 17 zář 2005 17:43
od Návštěvník
LPG je vyhodny vzhledem k financim ale taky vic zere nez benzin pak to auto a musi se casto jezdit na kontroly
Napsal: 17 zář 2005 17:44
od Lexicek
to jsem psal ja