Stránka 1 z 1

Výměna oleje

Napsal: 17 říj 2005 14:49
od Hans
Co je pravdy na tom, že se musí olej měnit nejpozději po roce? Že se musí měnit zhruba po 10tis km je jasné, ale je nějaké časové omezení?

Napsal: 17 říj 2005 14:50
od Idaho
ano nejdéle po roce.. u většiny běžných olejů..

Napsal: 17 říj 2005 14:58
od Hans
aha, tak jsem prohrál... :cry: Nenapadlo mě, že by se mohlo s olejem něco stát, i když třeba auto stojí. Díky

Napsal: 17 říj 2005 16:54
od Bulda
to je jenom rada servisu aby meli vetsi ksefty a rada tach co to vyrabej aby meli vetsi obrat

Napsal: 17 říj 2005 18:39
od Hans
Oki, takže motivační příklad:
Auto: VW Golf II 1,6GTD r.v.86 najeto 84000km - výměna oleje za Shell Helix Super (minerální 15W40). Posléze najeto asi 11000km během zhruba půl roku. Pak auto rok a půl stojí, přičemž bylo každý měsíc nastartováno, aby se moc neproleželo...Nyní má být opět v provozu. Musí být olej vyměněný, či zvládne ještě nějakých 500km bez poškození motoru?
Rád bych věděl zasvěcený názor, ne spekulace... Díky

Napsal: 17 říj 2005 18:51
od Bulda
ja bych ho vymenil zas tak drahy to neni ale jinak vydrzi nic se nestane

Napsal: 17 říj 2005 18:52
od Návštěvník
Hans píše:Oki, takže motivační příklad:
Auto: VW Golf II 1,6GTD r.v.86 najeto 84000km - výměna oleje za Shell Helix Super (minerální 15W40). Posléze najeto asi 11000km během zhruba půl roku. Pak auto rok a půl stojí, přičemž bylo každý měsíc nastartováno, aby se moc neproleželo...Nyní má být opět v provozu. Musí být olej vyměněný, či zvládne ještě nějakých 500km bez poškození motoru?
Rád bych věděl zasvěcený názor, ne spekulace... Díky
Nic se nepoškodí, pokud je ho tam dost.
Pokud bych ale chtěl začít jezdit, stejně už bych dal novej.

Napsal: 17 říj 2005 18:59
od Hans
Mno teď jsem do auti vrazil necelých 8 a jsem momentálně bez floku, takže bych výměnu provedl po příští výplatě. A jezdit teď potřebuju...Jeden říká to a druhý zase ono...

Napsal: 17 říj 2005 19:04
od Bulda
delam v servisu uz dlouho tak vim o cem mluvim treba olej castrol SLX je na 2 roky a nebo 30-50tic km

Napsal: 17 říj 2005 22:13
od Boháček
on to vydrží, teda jako ten olej.
ale ty starty, to je dost zběsilý, to auto by se mělo projet, aspoň 5-10km, aby se všechno ohřálo, protože jinak je snad lepší to nestartovat !

a ten olej bych měnil max. po 10tkm, snad tě tech 1000Kč nevytrhne.

ale jsetli si necháš poradit nějaký super longlife olej, co vydrží 30tkm, tak směle do něj, akorát si pak moc nepojezdíš....

Napsal: 18 říj 2005 19:39
od Beaver
Boháček píše:on to vydrží, teda jako ten olej.
ale ty starty, to je dost zběsilý, to auto by se mělo projet, aspoň 5-10km, aby se všechno ohřálo, protože jinak je snad lepší to nestartovat !

a ten olej bych měnil max. po 10tkm, snad tě tech 1000Kč nevytrhne.

ale jsetli si necháš poradit nějaký super longlife olej, co vydrží 30tkm, tak směle do něj, akorát si pak moc nepojezdíš....
Pokud se to auto nechá ohřát na provozní teplotu než se zase zhasne, tak to není tak na závadu. Když auto rok stojí, je potom totálně bez oleje a možná bych se i trochu bál koroze bloku motoru (hlavně u litinových bloků). Auto s SPZ uloženýma do depozitu navíc těžko majitel projede 5 až 10 km.

Napsal: 18 říj 2005 20:14
od Bulda
Beaver píše:
Boháček píše:on to vydrží, teda jako ten olej.
ale ty starty, to je dost zběsilý, to auto by se mělo projet, aspoň 5-10km, aby se všechno ohřálo, protože jinak je snad lepší to nestartovat !

a ten olej bych měnil max. po 10tkm, snad tě tech 1000Kč nevytrhne.

ale jsetli si necháš poradit nějaký super longlife olej, co vydrží 30tkm, tak směle do něj, akorát si pak moc nepojezdíš....
Pokud se to auto nechá ohřát na provozní teplotu než se zase zhasne, tak to není tak na závadu. Když auto rok stojí, je potom totálně bez oleje a možná bych se i trochu bál koroze bloku motoru (hlavně u litinových bloků). Auto s SPZ uloženýma do depozitu navíc těžko majitel projede 5 až 10 km.
na papiry to nejezdi

Napsal: 18 říj 2005 21:36
od Boháček
Bulda píše:na papiry to nejezdi
8) :lol:

Napsal: 18 říj 2005 22:07
od Beaver
Bez papírů jsem to zkoušel a bylo to za tisíc :o) Kdybys měl každej měsíc platit litr za to že projedeš auto, tak by sis to Buldo asi rychle rozmyslel.

Napsal: 18 říj 2005 22:20
od Bulda
Beaver píše:Bez papírů jsem to zkoušel a bylo to za tisíc :o) Kdybys měl každej měsíc platit litr za to že projedeš auto, tak by sis to Buldo asi rychle rozmyslel.
nesmis to platit ale nechat si to napsat a pak to dat urcity osobe a mas klyd jako ja ja nic neplatim pokut to neni za 200kc seru nane

Napsal: 18 říj 2005 22:25
od Hans
Tak jsem to radši vyměnil Je tam Magnetti-Marelli Fuchs (polosyntetika). Dostal jsem se k dobré ceně...Ale díky všem.

Jo a taky znám jednoho co jezdí bez řidičáku - prý auto jezdí na benzín a ne na papíry... :)

Napsal: 18 říj 2005 22:36
od Bulda
Hans píše:Tak jsem to radši vyměnil Je tam Magnetti-Marelli Fuchs (polosyntetika). Dostal jsem se k dobré ceně...Ale díky všem.

Jo a taky znám jednoho co jezdí bez řidičáku - prý auto jezdí na benzín a ne na papíry... :)
to je pravda taky sem to tak resil v 17 a ve 14 na motorce a pohoda

Napsal: 20 říj 2005 21:47
od Boháček
Hans píše:Tak jsem to radši vyměnil Je tam Magnetti-Marelli Fuchs (polosyntetika). Dostal jsem se k dobré ceně...Ale díky všem.
no a auto má klid a ty teď taky

prostě vyměnit olej je asi to nejlevnější a tomu motoru to rozhodně neuškodí 8)

Napsal: 21 říj 2005 19:17
od Bulda
Boháček píše:
Hans píše:Tak jsem to radši vyměnil Je tam Magnetti-Marelli Fuchs (polosyntetika). Dostal jsem se k dobré ceně...Ale díky všem.
no a auto má klid a ty teď taky

prostě vyměnit olej je asi to nejlevnější a tomu motoru to rozhodně neuškodí 8)
jj presne olej je drobnost zadna velka polozka