Stránka 1 z 1
Zahřívání motoru na místě
Napsal: 15 pro 2005 13:29
od Ondras
Tak mě teď překvapili na ČRo. Prý když se zahřívá motor na místě (a např. při tom škrábu okna), tak se netočí převodovka a tudíž je pak po rozjezdu (už s trošku zahřátým motorem) přetěžována. Co je to za blbost? Přeci pokud není vyšlápnuta spojka, tak se i na neutrál převodovka točí a tudíž se prohřívá olej. Pletu se já nebo rádio?

Napsal: 15 pro 2005 14:33
od MH
Podle mě se plete rádio, už jsem sám něco podobnýho slyšel.
Je to jak říkáš, když není vyšláplá spojka, točí se i nějaké to kolečko v převodovce.
Napsal: 15 pro 2005 14:40
od Laconi
Já zas někde čet, že při zahřívání motoru na místě, se motor nezahřívá rovnoměrně tak jako při jízdě a to mu nedělá dobrotu, ale nevim to asi taky bude kec

Napsal: 15 pro 2005 14:43
od Kessler
Samozřejmě že se plete rádio...točí se točí

U mně je při pouštění spojky po nastartování krásně slyšet jak se kvaltovna roztáčí a otáčky jdou k zemi jak se to musí probojovávat tím tuhým olejem...zvlášť v zimě...
Re: Zahřívání motoru na místě
Napsal: 15 pro 2005 18:32
od Shr3k
No hlavním problémem může být nedostatečné mazání při zahřívání motoru na volnoběh (hlavně u starších aut). Jinak je to fuk.
Re: Zahřívání motoru na místě
Napsal: 15 pro 2005 19:37
od Bulda
vsechno sou to kravyny ale totalni
Napsal: 16 pro 2005 19:07
od Beaver
Nevýhoda při zahřívání motoru na místě je to, že se ohřívá o něco delší dobu (páč jede na volnoběžný otáčky + trochu sytiče), tím pádem motor víc trpí a ta převodovka se za jízdy ohřeje taky mnohem líp - když totiž vyjedete s motorem ohřátým a autem vytopeným, převodovka ještě optimální teplotu mít nebude, kdežto vy už s autem pojedete jakoby by bylo všechno OK a převodovka může dostat trochu větší záhul. U toho ohřívání motoru je hlavní negativum to, že dlouho se prohřívá spodek válců a vzniká tam kvůli kondenzaci vody kyselina, co pak postupně znehodnocuje olej.
Optimální z hlediska životnosti by asi bylo motor nikdy nevypínat

Napsal: 17 pro 2005 21:44
od escaper
Beaver píše:
Optimální z hlediska životnosti by asi bylo motor nikdy nevypínat

ale to potom musíš být DžejÁr z Dallasu abys měl na benál

Re: Zahřívání motoru na místě
Napsal: 17 pro 2005 21:50
od ARV6
V radiich sou takovyhle kydy normalni... Podle mne je nejlepsi nastartovat, a v klidku bez nejakyho vytaceni jet nez se poradne olej zahreje
Re: Zahřívání motoru na místě
Napsal: 18 pro 2005 18:24
od Beaver
ARV6 píše:V radiich sou takovyhle kydy normalni... Podle mne je nejlepsi nastartovat, a v klidku bez nejakyho vytaceni jet nez se poradne olej zahreje
Je to asi tak to nejlepší řešení, já to třeba bohužel nemůžu aplikovat u Favoucha v zimě, protože se mi zamlží okna (nebo jsou zevnitř už zamrzlý), takže stejně musím počkat dokud nezačnu něco vidět. Ale pokud se okna nezamlžujoua nic nebrání v jízdě, je lepší rovnou vyjet.