Stránka 1 z 2

BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 20:22
od Tom_
Chtel bych hodne podekovat HONZOVI (IDAHOVI) ze se mnou zajel obhlidnout tohoto krasavce.A chtel bych se Vás ze jaky je rozdil mezi temito olejy do diferaku 75W140 od 85W140 nebo od 75W80GL5 a jaky veci nejdriv omrknout a vymenit.Diky

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 20:27
od Idaho
Dík za poděkování, rádo se stalo..al e musím uznat že jsi asi jedinej člověk co mne předstihl v mé vlastní disciplíně :" dávání češtině na prdel" :) "olejy" :D

BTW, mám takovej pocit že když jsem na něj koukali tak měl všechna kola stejná, a tohle není zrovna fotka co jsem dělal, že? :D

Napsal: 25 pro 2005 20:28
od Ilegaltuner
To bawo za ty prachy vypadá fakt super 8) Nejdřív vyměn samozřejmě rozvody a nalej do toho nějakej hodně kvalitní olej :wink:

Napsal: 25 pro 2005 20:32
od jim.vw
ty vole.. von už ho má doma a ani se nepochlubí jo? :lol:

Napsal: 25 pro 2005 20:56
od Tom_
Jim píše:ty vole.. von už ho má doma a ani se nepochlubí jo? :lol:
vole karty rozdavat za OT .- idaho vykonej svoji praci :smich: :smich:

Napsal: 25 pro 2005 21:05
od Trhyy
octaviaTDi píše:
Jim píše:ty vole.. von už ho má doma a ani se nepochlubí jo? :lol:
vole karty rozdavat za OT .- idaho vykonej svoji praci :smich: :smich:
Počkej, už ho máš doma jo? :shock: a mě si řikal že až ve středu :lol:
Ale jako fakt nádhernej a za ty prachy, to je zadarmo 8) 8)

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 21:11
od Paik
Kolik stal?

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 21:28
od Bordel
Paik píše:Kolik stal?
co te to zajima? K cemu ti to bude....
co kdyz 250 000?
co kdyz 100 000?
a co kdyz 10 000?

budes potom lip spat? nebo se ti bude lip vstavat?

Napsal: 25 pro 2005 21:34
od Břéťa
Ilegaltuner píše: Nejdřív vyměn samozřejmě rozvody a nalej do toho nějakej hodně kvalitní olej :wink:

No to je dobra blbost, nalej tam to co tam bylo nebo polosyntetiku 10w-40 nebo 15w-40... Mezi temi oleji do diferu rozdil je, zjisti jestli tam mas samosvor nebo normal diferak...

Napsal: 25 pro 2005 21:48
od Ilegaltuner
Břéťa píše:
Ilegaltuner píše: Nejdřív vyměn samozřejmě rozvody a nalej do toho nějakej hodně kvalitní olej :wink:

No to je dobra blbost, nalej tam to co tam bylo nebo polosyntetiku 10w-40 nebo 15w-40... Mezi temi oleji do diferu rozdil je, zjisti jestli tam mas samosvor nebo normal diferak...
Blbost to je ale od tebe...já sice o tom autě nic nevím,ale co když tam předchzí majitel do motoru lil nějakou totální sračku(lidi jsou ruzní a snaží se ušetřit kde se dá) A kvalitnním olejem jsem myslel značku jako třeba q8,shell atd...

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 21:48
od pocasi(Jarmil)
tojebordel píše:
Paik píše:Kolik stal?
co te to zajima? K cemu ti to bude....
co kdyz 250 000?
co kdyz 100 000?
a co kdyz 10 000?

budes potom lip spat? nebo se ti bude lip vstavat?
ptal se snad tebe ??

Napsal: 25 pro 2005 21:49
od Tom_
Jo jasny prubnu ten differ jestli to je samosvor nebo obyc.Co se tyce ceny tu nikde uvadet nebudu je to soukroma vec.

Napsal: 25 pro 2005 21:51
od Ilegaltuner
tak je to správné 8) Neříkej nic

Napsal: 25 pro 2005 21:55
od DC
75W-90 - Castrol SAF-X je do obyč diferu
75W-140 - Castrol SAF-XJ je do samosvoru

do motoru lej 10W-40

Napsal: 25 pro 2005 21:56
od Fiesta
octaviaTDi píše:Jo jasny prubnu ten differ jestli to je samosvor nebo obyc.Co se tyce ceny tu nikde uvadet nebudu je to soukroma vec.
no mas krasavce.... Typuju tak 35-40 000,- pak by to byl super kup(pokud je to mech. v dobrym stavum). Mrkni se zda ti nehaze kardan, na zadni napravu.

Jinak preji hodne kilometru bez poruchy a nehod....

Napsal: 25 pro 2005 21:58
od Břéťa
Ilegaltuner píše:
Břéťa píše:
Ilegaltuner píše: Nejdřív vyměn samozřejmě rozvody a nalej do toho nějakej hodně kvalitní olej :wink:

No to je dobra blbost, nalej tam to co tam bylo nebo polosyntetiku 10w-40 nebo 15w-40... Mezi temi oleji do diferu rozdil je, zjisti jestli tam mas samosvor nebo normal diferak...
Blbost to je ale od tebe...já sice o tom autě nic nevím,ale co když tam předchzí majitel do motoru lil nějakou totální sračku(lidi jsou ruzní a snaží se ušetřit kde se dá) A kvalitnním olejem jsem myslel značku jako třeba q8,shell atd...
Ten motor neni zadnej zazrak a jezdil by i na mineral, pouzitim lepsiho oleje by se akorat rozpustily usazeniny, ktere se tam za tech minimalne 15 let vytvorily... Takze jak rikam zjistit na co to jezdilo a pak jit max o tridu vejs... Tenhle 25 let starej motor nijak kvalitni olej nepotrebuje takze je zbytecne platit za Castrol (Shell) atd...

osobně si mylsím totéž. Všechyn oleje musí splnovat nějakou normu, lišit s ebdueou jen v aditivech a použití lepšího olje obsahujícího aditiva pro rozpouštění usazenin by mohlo autíku uškodit..

Jinak jak se Tom ptal na ten rozdíl v těch olejích, víme že tam rozdíl je, a radši bych také mu poradil vzít to co je doporučeno, problém je že doporučený olej je u všech dodavtelů pouze v 20l sudech. pokud si spočtete cenu za litr sudového je někde na hranici 250-300kč Castrol ), pokud zajde do BMW a bude chtít ten samí olej řeknou si 900,- a stočí mu to samé co kupují za 200kč / litr.. porto se snažíme zjistit bdu dodavatele 1-2l abelní nebo rozdíly případně čím ten olej nahradit, přeci jen ej to 15 let starý vuz a vrážet do něj přehnan drahá maziva také nemá smysl, dokud to člověk kompletne nerozebere, nevyčistí a nevymění opotřebované díly, potom se to vyplatit muže..

Napsal: 25 pro 2005 21:59
od Tom_
Fiesta píše:
octaviaTDi píše:Jo jasny prubnu ten differ jestli to je samosvor nebo obyc.Co se tyce ceny tu nikde uvadet nebudu je to soukroma vec.
no mas krasavce.... Typuju tak 35-40 000,- pak by to byl super kup(pokud je to mech. v dobrym stavum). Mrkni se zda ti nehaze kardan, na zadni napravu.

Jinak preji hodne kilometru bez poruchy a nehod....
Diky,jo je v dobrym stavu,jen oleje vymenit,pretesnit kolem vika ventilu,a par kosmetickych drobnosti.Ok hned potom na ten kardan mrknu.A co ty uz sis vybral co to bude?

Napsal: 25 pro 2005 22:06
od Fiesta
octaviaTDi píše:
Fiesta píše:
octaviaTDi píše:Jo jasny prubnu ten differ jestli to je samosvor nebo obyc.Co se tyce ceny tu nikde uvadet nebudu je to soukroma vec.
no mas krasavce.... Typuju tak 35-40 000,- pak by to byl super kup(pokud je to mech. v dobrym stavum). Mrkni se zda ti nehaze kardan, na zadni napravu.

Jinak preji hodne kilometru bez poruchy a nehod....
Diky,jo je v dobrym stavu,jen oleje vymenit,pretesnit kolem vika ventilu,a par kosmetickych drobnosti.Ok hned potom na ten kardan mrknu.A co ty uz sis vybral co to bude?
sem dostal vcera pod stromec poukazku na urcitej obnos penez...takze uvidime jak vysoko bude v zebricku vykonosti muj budouci milacek a zaroven i britva na Hondare.... :lol:

Napsal: 25 pro 2005 22:12
od Ilegaltuner
Břéťa píše:
Ilegaltuner píše:
Břéťa píše:
No to je dobra blbost, nalej tam to co tam bylo nebo polosyntetiku 10w-40 nebo 15w-40... Mezi temi oleji do diferu rozdil je, zjisti jestli tam mas samosvor nebo normal diferak...
Blbost to je ale od tebe...já sice o tom autě nic nevím,ale co když tam předchzí majitel do motoru lil nějakou totální sračku(lidi jsou ruzní a snaží se ušetřit kde se dá) A kvalitnním olejem jsem myslel značku jako třeba q8,shell atd...
Ten motor neni zadnej zazrak a jezdil by i na mineral, pouzitim lepsiho oleje by se akorat rozpustily usazeniny, ktere se tam za tech minimalne 15 let vytvorily... Takze jak rikam zjistit na co to jezdilo a pak jit max o tridu vejs... Tenhle 25 let starej motor nijak kvalitni olej nepotrebuje takze je zbytecne platit za Castrol (Shell) atd...
tak s tímhle už souhlasím,až na to že co vím tak majitel(zdravím tome) s tím má velké plány a určitě to bude točit jado prase(jako každý kdo si koupí první bmw) a pokud chce aby mu to vydrželo co nejdéle tak dobrý olej je základ a to ti poví každý závodník,technik i nějaký vědec který skoumá tření v motoru někde v labolatoři :?:

Napsal: 25 pro 2005 22:41
od Tom_
jo ale zase jak hovado ne.Jak uz si zminil tak mam s tim svoje vetsi plany.Uvidi se jak na tom budu financne.Urcite tomu motoru nabidnu dobry veci nejsem ten typ kery se snazi za kazdou cenu usetrit i treba na sebelevnejsi veci.takovy ja nejsem

Napsal: 25 pro 2005 22:47
od Conscious
Olej tam má být 10W40,do svého jsem nalil polosyntetickej - stáčenej Araláckej za čtvrtinu ceny a je to sakra znát. V případě vizuelní kontroly doporučuju zajet na díru nebo zvedák a projít si diferák,pak místo odkud leze kardan ven z převodovky - je tam simerink kterej rád pouští a máš pak celej spodek v tom místě zasranej od oleje a samozřejmě se koukni i na motor,mě teče těsnění pod hlavou což zvrchu vidět není. Ideál je zajet na STK a nechat to prohlídnout nezávazně na válcích,technik odhalí spooooustu nedostatků které ty ani nezaznamenáš. Až jsem se u sebe divil. Ale vím co opravit a co počká a mám čas,nechal jsem propadnout technickou a v klidu pomalu dělám co je třeba. Jo málem bych zapomněl - projdi si na díře pořádně benzínový vedení,je to kovová trubička která ráda praská případně sákne.U mě to našli na STK hned.

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 22:48
od Fiesta
jsou tady mnohem lepsi znalci nez ja ohledne motoru..ale rict ze 25 let stary(koncepkcne) motor nepotrebuje kvalitni olej...no nevim nevim....dal bych tam 10W neco a po 2 000 km jej vypustit, zkontrolovat tesneni a atd. a nalit opet novy 10W neco...a bude to OK...mineral v zadnym pripade a syntetiku taky ne...

Napsal: 25 pro 2005 22:50
od Tom_
Conscious píše:Olej tam má být 10W40,do svého jsem nalil polosyntetickej - stáčenej Araláckej za čtvrtinu ceny a je to sakra znát. V případě vizuelní kontroly doporučuju zajet na díru nebo zvedák a projít si diferák,pak místo odkud leze kardan ven z převodovky - je tam simerink kterej rád pouští a máš pak celej spodek v tom místě zasranej od oleje a samozřejmě se koukni i na motor,mě teče těsnění pod hlavou což zvrchu vidět není. Ideál je zajet na STK a nechat to prohlídnout nezávazně na válcích,technik odhalí spooooustu nedostatků které ty ani nezaznamenáš. Až jsem se u sebe divil. Ale vím co opravit a co počká a mám čas,nechal jsem propadnout technickou a v klidu pomalu dělám co je třeba. Jo málem bych zapomněl - projdi si na díře pořádně benzínový vedení,je to kovová trubička která ráda praská případně sákne.U mě to našli na STK hned.
diky za rady takovy rady rad uvitam.Jelikoz s tim autem budu seznamovat tak abych vedel.DIKY MOC jeste jednou

Napsal: 25 pro 2005 22:55
od Trhyy
no jesi to má teda najeto jak řiká majitel 105tkm čemuž taky nevěřim, tam tě pak čeká asi výměna uložení ramen diferu a spojka a ty rozvody bych asi udělal taky radši, když by to pak ruplo za chodu tak by to nebylo zrovna dvakrát dobrý

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 23:04
od Ilegaltuner
Fiesta píše:jsou tady mnohem lepsi znalci nez ja ohledne motoru..ale rict ze 25 let stary(koncepkcne) motor nepotrebuje kvalitni olej...no nevim nevim....dal bych tam 10W neco a po 2 000 km jej vypustit, zkontrolovat tesneni a atd. a nalit opet novy 10W neco...a bude to OK...mineral v zadnym pripade a syntetiku taky ne...

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 23:04
od Ilegaltuner
Fiesta píše:jsou tady mnohem lepsi znalci nez ja ohledne motoru..ale rict ze 25 let stary(koncepkcne) motor nepotrebuje kvalitni olej...no nevim nevim....dal bych tam 10W neco a po 2 000 km jej vypustit, zkontrolovat tesneni a atd. a nalit opet novy 10W neco...a bude to OK...mineral v zadnym pripade a syntetiku taky ne...
plně souhlasím 8)

Napsal: 25 pro 2005 23:06
od DC
trhyy prosimte nemystifikuj :(

co sou to ramena diferu :twisted:
proč měnit spojku?

s rozvodama plně souhlasim 8)

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 23:14
od Idaho
Pokud om uzná zavhodné, tak sem cenu napíše, pokud ne, nemá smysl polemizovat, nemyslíte?
jsem tu kvuli tipum, trikum, každopádně váš odhad ceny co tu padl ej stejný jako jsem řekl já zhruba že by to auto MĚLO stát.. :D

Re: BMW e30 320i

Napsal: 25 pro 2005 23:21
od Shr3k
Břéťa má naprostou pravdu. Tento motor (M20) je svou podstatou stavěný na viskózní třídu 15W40. Na zimu bych tam nejvýše lil 10W40 pro lepší studené starty. Nejde jen o usazeniny, ale také o výrobní tolerance (které budou vzhledem k proběhu kilometrů čím dál větší), stav všech těsnění atd. Pamatujte, že je 10x lepší olej měnit častěji a v přiměřené kvalitě (při týrání motoru ve vysokých otáčkách a při tepelné zátěži se tomu stejně nevyhnete), než používat ultrahightech řídký longlife a měnit jednou za 30000 km. To samozřejmě nemluvím o motorech, které jsou na oleje tříd 5W a 0W stavěné.

Pokud si někdo myslí, že minerální olej je nějaký humus, tak bych ho rád vyvedl z omylu. Existují i minerální oleje viskozitní třídy 15 a teplotního rozsahu 50-60, které se zhusta používají právě při závodech takových "veteránů".

Napsal: 25 pro 2005 23:25
od Trhyy
DC píše:trhyy prosimte nemystifikuj :(

co sou to ramena diferu :twisted:
proč měnit spojku?

s rozvodama plně souhlasim 8)
Někde sem to dřív čet, že tydle věci vydržel v E30 okolo 150tkm
No jesi s tim jezdilo třeba náký prase tak spojka třeba nebude moc ok
Ale jako moc toho o E30 nevim, sem se znalostma jako tom na začátku :oops: , tak se rád přiučim 8)