Poradte - problém se spojkou - Honda
Napsal: 24 čer 2004 12:08
Kdo mne zná, ví že mám Accorda 2.2 16V ve verzi coupe.
Zhruba před 27tis km jsem nechával měnit celý spojkový set ( přítlačák, spojková lamela, ložiska ) ve značkvém servisu Hondy. Doporučili mi druhovýrobu ( vzhledem k cene originálu cca 20tis ) jsem ochotně souhlasil.. Zaplatil jsme i s prací cca 15tis a autíko jezdilo suprově. Nepoužíval jsem ho na sprinty ( no přiznám se párkrát jsem tomu naložil ale na druhou stranu spojka nezasmrděla ani jendou, a na podřazování jsem si dával pozor ). V pruběhu posední dvou měsícu se mi asi 3x stalo že jsme měl pocit jako by se spojkovej pedál nevracel jak měl, on se teda vracel, ale netlačil mi proti noze jako klasicky ( takovej ten efekt jako když máte tempomat, přidáte plyn nohou , zapnete ho a pustíte plyn, ten s evrací, ale po chvilce se jakoby "zasekne " na potřebném stlačení pro tempomat) . Jelikož se mi to s tou spojkou stalo vždy nečekaně a hned bylo zase vše OK nidky jsem nevěděl zda sme i to jen nezdálo, protože problém se neopakoval. Až do pondělka, vracím se z prahy a stalo se to znovu, ted jsme měl jistotu zkusil jsme opět, ale vše OK , jedu no a na strakonické jsem si trošku pozávodil s Octávii RS v kombajnu. Dojedu na Dobříšskou čerpačku, řazení v pohodě, pedál se vracel do téhle chvíle bylo vše ok, dokud jsme vuz znovu nenastartoval. Ve chvíli kdy zmáčknu pedál prudce spadnou otáčky, motor se začne dusit, a to přestane až když zařadím a rozjedu se a uplně pustím spojku. Vzal jsem to do servisu, kde mi druhý den volali, že spojka je "na hadry". Nechápal jsme jejich vyjádřená tak jsem se šel podívat. Spojka není spálená, ale jsou z utrhnané nýty.. .prostě je ta spojka uplne roztrhaná. Vzali to jako reklamaci a objednali nový spojkový set. Problém je že nový set dělá uplně to samé, také začne motor dusit, i když ne v takové míře jako ten starý. Nevíte co by mohlo zpusobovat zátěž motoru při zmáčknutí spojky? ve značkovém servisu Hondy si neví rady ( !! ). JInak dodávám pro lidi co vuz neznají, spojka je hydraulická, nepoužívá žádne čerpadlo, které by zatěžovalo chod jen klasické písty..
Zasekávání spojky mi řekli že mohlo být neodvzdušněnou spojkou.. ale to mne ted nebolí, vadí mi to dušení motoru. Navíc pokud je motor vypnutý, otevřu kapotu a poslouchám když mechanik mačká spojku, vychází mís přítlačného kotouče divné vrzání, jako by něco o sebe dřelo. zkoušeli jsm etu páku co odtahuje přítlačák promazat - dříve to pomáhalo, ted je promazaná ale stejně to vrže dál a dost hlasitě ( ta páka to není ).
Zhruba před 27tis km jsem nechával měnit celý spojkový set ( přítlačák, spojková lamela, ložiska ) ve značkvém servisu Hondy. Doporučili mi druhovýrobu ( vzhledem k cene originálu cca 20tis ) jsem ochotně souhlasil.. Zaplatil jsme i s prací cca 15tis a autíko jezdilo suprově. Nepoužíval jsem ho na sprinty ( no přiznám se párkrát jsem tomu naložil ale na druhou stranu spojka nezasmrděla ani jendou, a na podřazování jsem si dával pozor ). V pruběhu posední dvou měsícu se mi asi 3x stalo že jsme měl pocit jako by se spojkovej pedál nevracel jak měl, on se teda vracel, ale netlačil mi proti noze jako klasicky ( takovej ten efekt jako když máte tempomat, přidáte plyn nohou , zapnete ho a pustíte plyn, ten s evrací, ale po chvilce se jakoby "zasekne " na potřebném stlačení pro tempomat) . Jelikož se mi to s tou spojkou stalo vždy nečekaně a hned bylo zase vše OK nidky jsem nevěděl zda sme i to jen nezdálo, protože problém se neopakoval. Až do pondělka, vracím se z prahy a stalo se to znovu, ted jsme měl jistotu zkusil jsme opět, ale vše OK , jedu no a na strakonické jsem si trošku pozávodil s Octávii RS v kombajnu. Dojedu na Dobříšskou čerpačku, řazení v pohodě, pedál se vracel do téhle chvíle bylo vše ok, dokud jsme vuz znovu nenastartoval. Ve chvíli kdy zmáčknu pedál prudce spadnou otáčky, motor se začne dusit, a to přestane až když zařadím a rozjedu se a uplně pustím spojku. Vzal jsem to do servisu, kde mi druhý den volali, že spojka je "na hadry". Nechápal jsme jejich vyjádřená tak jsem se šel podívat. Spojka není spálená, ale jsou z utrhnané nýty.. .prostě je ta spojka uplne roztrhaná. Vzali to jako reklamaci a objednali nový spojkový set. Problém je že nový set dělá uplně to samé, také začne motor dusit, i když ne v takové míře jako ten starý. Nevíte co by mohlo zpusobovat zátěž motoru při zmáčknutí spojky? ve značkovém servisu Hondy si neví rady ( !! ). JInak dodávám pro lidi co vuz neznají, spojka je hydraulická, nepoužívá žádne čerpadlo, které by zatěžovalo chod jen klasické písty..
Zasekávání spojky mi řekli že mohlo být neodvzdušněnou spojkou.. ale to mne ted nebolí, vadí mi to dušení motoru. Navíc pokud je motor vypnutý, otevřu kapotu a poslouchám když mechanik mačká spojku, vychází mís přítlačného kotouče divné vrzání, jako by něco o sebe dřelo. zkoušeli jsm etu páku co odtahuje přítlačák promazat - dříve to pomáhalo, ted je promazaná ale stejně to vrže dál a dost hlasitě ( ta páka to není ).