Stránka 1 z 1
Motor kouří - saxo vts
Napsal: 23 črc 2006 14:19
od Ritchma
Takže sem zjistil že motor zase kouří - modro šedej kouř zlvášť když je zahřátej ve vyšších otáčkách když dám nohu z plynu. Motor má najeto 147tkm s tim že asi před 15tkm se přetěsnila a vyčistila hlava a nějaký drobnosti se udělali, nicméně kouří dál. Jezdí na olej total 10w40 (údajně je ale předepsáno 5w40, ale to se musim podívat doma až budu do papírů). Olej žere řekněme 0,7litru na 10tkm. Budík teploty oleje navíc ukazuje neustále poměrně dost vysokou teplotu i při 130ti po dálnici ukazuje těsně pod max, ale nemusí to mít souvislost, protože všechno nasvědčuje tomu že ten budík už je trochu po smrti. Protože než ukazuje teplotu po nastartování ukazuje hladinu oleje a sem tam neukáže třeba nic, nebo půlku (i když je motor samozřejmě studenej a auto stojí rovně a v motoru je max). Netušíte někdo kolik by případně stála oprava, co opravit, jak opravit, kde opravit aby to nebylo drahý ale zároveň nějak kvalitní rozumně. Navíc teď sem do něj pořídil 10w60 ale zase je asi řidší a bojim se že to nebude pak moc těsnit, tak radši nedávat ne? mam totiž těsně před výměnou, ale nevim jestli teď budu mít na rozsáhelšjí opravu. Tak co myslíte? Jinak sem Pražák, díky
Napsal: 23 črc 2006 19:17
od Mirek999
No tedka uz tam tu syntetiku nedavej to je o to ze to bude hulit jeste vice jelikoz se ten vsechen karbon ocisti.Nech si zmerit tlaky.
Napsal: 23 črc 2006 20:54
od Ritchma
Mirek999 píše:No tedka uz tam tu syntetiku nedavej to je o to ze to bude hulit jeste vice jelikoz se ten vsechen karbon ocisti.Nech si zmerit tlaky.
Ok a budou vědět kolik maj bejt optimální? Nebo to mam vědět já? Jinak to je takový to jak se vyndaj svíčky a startuje se naprzdno že?
Napsal: 23 črc 2006 21:06
od Merglos
To Ritchma :tim naprazdno bez svíček měříš komprezi ne

Napsal: 23 črc 2006 21:08
od Ritchma
Merglos píše:To Ritchma :tim naprazdno bez svíček měříš komprezi ne

No jo to je fakt a jak se měří tlaky?
Napsal: 23 črc 2006 21:11
od Merglos
A tlaky čeho???
Napsal: 23 črc 2006 21:14
od Rádží
Vždyt je to stejný,startuje se naprázdno při plně otevřeným sáním.
Hranice pro správnou funkci je 6,dobrý motory maj vesměs 10
Napsal: 23 črc 2006 21:15
od Krosmen
změř kompresi,za studena svíčky ven,odpojit palivový čerpadlo,našroubovat měřák a protočit motor,ze všech čtyrech válců uvidíš nějakej výstup kterej by mněl bejt v řádu deset procent rozdíl max,jinak je v něčem problém......
kroužky odhalíš tak,že vstříkneš do válce trochu oleje,když rapidně stoupne tlak,tak si je odhalil........
toť můj postup....
Napsal: 24 črc 2006 10:14
od Ritchma
Krosmen píše:změř kompresi,za studena svíčky ven,odpojit palivový čerpadlo,našroubovat měřák a protočit motor,ze všech čtyrech válců uvidíš nějakej výstup kterej by mněl bejt v řádu deset procent rozdíl max,jinak je v něčem problém......
kroužky odhalíš tak,že vstříkneš do válce trochu oleje,když rapidně stoupne tlak,tak si je odhalil........
toť můj postup....
Hm a teď ještě kdo to udělá, protože na takový věci nemam ani vybavení ani se do toho sám nechci pouštět
Napsal: 24 črc 2006 19:48
od Mirek999
Maj to v ruzdnejch servisech kde se treba generalkujou motory.
Napsal: 20 srp 2006 14:07
od Sinkas
a kdys jste delali hlavu menili jste simerinky na ventilach,mam clio wiliams a tam jsem mel nejvetsi unik oleje,ale jestli us to kouri hodne tak us to spis budou krouzky
Napsal: 20 srp 2006 18:38
od Ritchma
Sinkas píše:a kdys jste delali hlavu menili jste simerinky na ventilach,mam clio wiliams a tam jsem mel nejvetsi unik oleje,ale jestli us to kouri hodne tak us to spis budou krouzky
Jo ty měnili neni to tak dlouho, ale nevim kolik maj vydržet. Je to tak 20tkm co se měnili
Napsal: 20 srp 2006 18:54
od Břéťa
Sinkas píše:a kdys jste delali hlavu menili jste simerinky na ventilach,mam clio wiliams a tam jsem mel nejvetsi unik oleje,ale jestli us to kouri hodne tak us to spis budou krouzky
Muzes nahodit par fotek auta?
Napsal: 20 srp 2006 19:11
od Sinkas
Břéťa píše:Sinkas píše:a kdys jste delali hlavu menili jste simerinky na ventilach,mam clio wiliams a tam jsem mel nejvetsi unik oleje,ale jestli us to kouri hodne tak us to spis budou krouzky
Muzes nahodit par fotek auta?
jo neco ti poslu ale neni to zadnej zazrak mam to dvoubarevny potrebuje to lak
Napsal: 20 srp 2006 19:19
od Sinkas
Ritchma píše:Sinkas píše:a kdys jste delali hlavu menili jste simerinky na ventilach,mam clio wiliams a tam jsem mel nejvetsi unik oleje,ale jestli us to kouri hodne tak us to spis budou krouzky
Jo ty měnili neni to tak dlouho, ale nevim kolik maj vydržet. Je to tak 20tkm co se měnili
ty musi 200tis vidrzet,tak to vypada na pistni krouzky sezen si merak na tlaky,kdys zmeris tlaky ve valcich a budou nizky,tak vem injekcni strikacku a strikni olej do valce a zmer tlak znova -kdys vzroste tak jsou spatny pistni krouzky,kdys ne tak bude zavada jinde