Stránka 1 z 1

Množství oleje vs. teplota oleje

Napsal: 05 zář 2006 12:49
od Tomáš Marný
Takže mám následující problém:
Mám Hyundai Coupe (Tiburon) 2.0 16v a až do nedávna jsem používal mot. olej 5w40 Castrol Magnatec (plná sintetika), jak je ale u tohodle typu motoru obvyklé při vyších otáčkách to začalo olej docela žrát (cca 1l oleje na 4000km), proto jsem se při další výměně rozhodl vykašlat se na plnou a dát tam polosintetiku stejné značky, tedy 10w40 Castrol Magnatec (oba tyto oleje výrobce doporučuje). Problém je, že když zastavím po ostré jízdě, je slyšet klepání ventilů resp. hydroštelů (nedostatečné mazání z důvodu přehřátí oleje???). No a po kontrole stavu oleje (a následném odpuštění) jsem zjistil, že mi tam v servisu nalili o 0.5l přes maximum. No a otázka zní, může mít nějakou spojitost větší množství oleje na špatnou funkci hydraulických zdvihátek popř. na teplotu oleje, nebo je to prostě tim, že ten olej je sračka?
Předem díky za názory.

Napsal: 06 zář 2006 10:30
od Tomáš Marný
Nikoho nic nenapadá? :(

Napsal: 06 zář 2006 14:29
od futura
Nerekl bych, ze vetsi mnozstvi oleje ma vliv na jeho teplotu, ale vzdycky zalezi na konkretnim motoru, jak vysoko je hladina pod klikou, jak je to oddeleny atd. Kazdopadne spolehat jen na merku bez vyzkouseni, ze pri naliti predepsanyho maxima to saha presne k horni rysce se mi neosvedcilo, plny mnozstvi je u mne taky nad rysku, mel bys to asi vyzkouset. Horky olej je pochopitelne ridsi, ale pri dobrym mechanickym stavu hydrostelu a spravnym tlaku by ani castecne prehratej nemel zpusobovat klepani. Kazdopadne bych videl jako rozumny zmerit jak tlak, tak i teplotu oleje a na zaklade vysledku to resit dal. Jinak pokud mas ostrik pistu, coz by tenhle motor mohl mit, tak pocitej s tim, ze po prohnani bude olej sakra horkej.

Re: Množství oleje vs. teplota oleje

Napsal: 06 zář 2006 14:33
od semysak
no nevim podle me to prvni cislo pred W znamena cerpatelnost za studena (5 je lepsi do mrazu nez 10) a 40 za W znamena mazaci schopnosti po zahrati takze 40 je stejny jako 40, jestli to neklepe treba na klice/kuli klice :-) ze jak se to vsechno zahreje a povoli a tim klesne tlak oleje tak to zacne klepat pokud sou to ty hydrostavy v poradku tak by to melo byt stejny po zahrati, mozna za studena by mohli klepat nez se natlakujou noa nebo taky sou uz volny a proste neudrzi tlak, pokud tam bylo o pul litru vic oleje spis bych si typnul jestli by to vadilo urco by to neposkodilo hydrostely jenom by ten olej se dostaval treba pres ruzny tesneni kam nepatri (do spalovaciho prostoru)

Napsal: 06 zář 2006 14:42
od Tomáš Marný
Právě, kdyby to dělalo za studena, tak by mě to nijak nepřekvapilo, tohle dělá opravdu jen když tomu dam hodně "za uši" a s tou polosintetikou se mi to nikdy nestalo. Byl to takovej ten klasickej traktorovej zvuk, takže klika to nejspíš nebude-fakt to vypadá na ty hydroštely. Ještě jsem to nezkoušel po tom co jsem srovnal tu hladinu oleje na rysku, tak potom s uvidí. Pokud ani to nepomůže, tak ten olej asi vyleju a vrátim tam tu plnou sintetiku. No a pokud ani to nepomůže tak už fakt netušim :(

Napsal: 06 zář 2006 15:28
od futura
Souhlasim se Semysakem. Jinak bych nedelal takovy dramo z rozdilu mezi tema olejema, horni hranici maji stejnou, dokonce mene synteticky oleje se lip vyrovnavaji s prehratim, klidne bych zkusil i jiny znackovy olej pro srovnani.To ti zacalo delat teprve po tom preliti? Meni se zvuk s otackama? Za studena to nedela?

Napsal: 07 zář 2006 06:38
od Tomáš Marný
Tak záhada je vyřešena, opravdu to bylo tim, že tam bylo víc toho oleje, teď už to zase šlape jak má 8)

Napsal: 07 zář 2006 07:51
od futura
Dobre, ze jsi napsal vysledek, sice mi to uplne nesedi, ale je to skutecnost, tak o tom budu uvazovat ,proc a jak. Treba se najde nekdo, kdo to osvetli.Jinak gratuluju.

Napsal: 07 zář 2006 14:59
od Tomáš Marný
futura píše:Dobre, ze jsi napsal vysledek, sice mi to uplne nesedi, ale je to skutecnost, tak o tom budu uvazovat ,proc a jak. Treba se najde nekdo, kdo to osvetli.Jinak gratuluju.
Taky to tak nějak moc nechápu ale je to tak. Jediný co se může změnit je tlak :? Tak jedině, že by hydroštely při vyšším tlaku nepracovaly správně? :?

Napsal: 08 zář 2006 07:49
od futura
Jenze vetsinou cim vyssi teplota oleje, tim nizsi tlak, teda ne primo umerne, ale poznat to jde dost, prilis vysokej tlak by se do motoru, natoz k hydrostelum nemel dostat, je tam regulacni ventil na pumpe, nektery 16V maji i ventil na palici v kanalu na hydrostely a vacky.Proste zahada, ale sleduj jak se to bude chovat dal, treba se to nejak bude vyvijet.