Stránka 1 z 1
Neumíte někdo vypnout ESP?
Napsal: 19 črc 2004 21:10
od leon4x4
Už mně to věčný vypínání ESP štve. Už několikrát jsem kvůli tomu skazil na srazu sprint. Nejde to nějak na SEATu Leon vyřadit z provozu natvrdo aby se to nezapínalo po každém nastartování? U Supry jsem jen vytáhl konektor od škrtící klapky a je to, ale s Leonem si nevím rady. Poraďte prosím

Napsal: 20 črc 2004 21:20
od leon4x4
To je to fakt takový problém?

Napsal: 20 črc 2004 21:23
od TURBO_KrteK
kazde auto to ma jinak
nekdy musis cudl ESP podrzet na presne danou dobu, nekdy to je kombinac cudlu, nekdy je to urcity pocet stiknuti ... hledej na netu, prip. se zeptej v servisu
Napsal: 20 črc 2004 21:50
od Fazeey
TURBO_KrteK píše:kazde auto to ma jinak
nekdy musis cudl ESP podrzet na presne danou dobu, nekdy to je kombinac cudlu, nekdy je to urcity pocet stiknuti ... hledej na netu, prip. se zeptej v servisu
no tos mu poradil

vypnout čudlem, to samo de, ale on potřebuje aby se to po každym nastartování neaktivovalo
já bych si tipnul že to pude vypnout přes VAG..
Napsal: 20 črc 2004 21:59
od TURBO_KrteK
mno zatim nikdo nic tak sem mu alespon naznacil problematiku

Napsal: 20 črc 2004 22:08
od leon4x4
Díky díky, ale to je přesně ono. Kdyby si to zku....né tlačítko pamatovalo poslední stav bylo by to super! Bohužel ve značkovém servisu na mně čumněj jak puk. Uměj nastavit různé ptákoviny týkající se "komfortní řídící jednotky" ale takovéhle věci neví. Musel jsem hledat s kamarádem i takovou věc jak zapnout tempomat a kam ho napojit. To se nedá, oni o tom někdy ví míň než naše fórum.

Napsal: 20 črc 2004 22:41
od Fazeey
leon4x4 píše:Díky díky, ale to je přesně ono. Kdyby si to zku....né tlačítko pamatovalo poslední stav bylo by to super! Bohužel ve značkovém servisu na mně čumněj jak puk. Uměj nastavit různé ptákoviny týkající se "komfortní řídící jednotky" ale takovéhle věci neví. Musel jsem hledat s kamarádem i takovou věc jak zapnout tempomat a kam ho napojit. To se nedá, oni o tom někdy ví míň než naše fórum.

jo tak to ti musim dát za pravdu, na A3 mi jednou nefachala klima, tak jsem zajel do autoriz. servisu at se napichnou na diagnostiku a reknou co s tim mam, a zacali mi říkat co si to tam vymejslim, prej jak klima přes diagnostiku, to nejde atd atd... pak se to hodilo k jednomu kutilovi a ten to zprovoznil..
Napsal: 21 črc 2004 20:46
od leon4x4
TURBO_KrteK píše:kazde auto to ma jinak
nekdy musis cudl ESP podrzet na presne danou dobu, nekdy to je kombinac cudlu, nekdy je to urcity pocet stiknuti ... hledej na netu, prip. se zeptej v servisu
Já vím jak jsi to myslel. Tak jsem skoušel tlačítko podržet. Jediné co se stane když se ten čudl drží déle je, že si auto myslí, že se čudl rozbil a ESP zapne na furt a do vypnutí motoru už nejde deaktivovat vůbec.

Re: Neumíte někdo vypnout ESP?
Napsal: 22 črc 2004 12:10
od Návštěvník
leon4x4 píše:Už mně to věčný vypínání ESP štve. Už několikrát jsem kvůli tomu skazil na srazu sprint. Nejde to nějak na SEATu Leon vyřadit z provozu natvrdo aby se to nezapínalo po každém nastartování? U Supry jsem jen vytáhl konektor od škrtící klapky a je to, ale s Leonem si nevím rady. Poraďte prosím

Problém by šel vyřešit paralelním napojením kontaktů imp. relé na to tlačítko.Relé by bylo ovládáno napětím od klíčku. Šikovný elektrikář (kutil) nemá za hoďku co dělat...
Napsal: 22 črc 2004 12:52
od kadlec
a co vyndat pojistku, když to chceš deaktivovat na furt
Napsal: 22 črc 2004 13:43
od Břéťa
kadlec píše:a co vyndat pojistku, když to chceš deaktivovat na furt
Mam podobnej system, kdyz vyndam pojistku tak mi prestane fungovat i abs...
Napsal: 22 črc 2004 16:42
od leon4x4
kadlec píše:a co vyndat pojistku, když to chceš deaktivovat na furt
A jééééé pan pojistka
To není už prdel, to jde u mé 10let staré Toyoty ale u toho Seata je to problém. Je to všechno dohromady. Je vše zpracovaný jední počítadle do kterého jdou informace od čidel na kolech od plynového pedálu , z čidel motoru atd... a ten pak vyhodnocuje kolik co kde a jak. Prostě tyhle "Drive By Wire" už nejdou jen tak woblbnout, ale zase na frzhou stranu to je jen softwareovej zásah. No ale kdo to umí?
2Břéťa: Já když vyndám pojistku aby mi nefungovalo ESP tak už ani nenastartuju

A ty potřebuješ na sprintech ABS?
Napsal: 22 črc 2004 22:42
od Břéťa
leon4x4 píše:kadlec píše:a co vyndat pojistku, když to chceš deaktivovat na furt
A jééééé pan pojistka
To není už prdel, to jde u mé 10let staré Toyoty ale u toho Seata je to problém. Je to všechno dohromady. Je vše zpracovaný jední počítadle do kterého jdou informace od čidel na kolech od plynového pedálu , z čidel motoru atd... a ten pak vyhodnocuje kolik co kde a jak. Prostě tyhle "Drive By Wire" už nejdou jen tak woblbnout, ale zase na frzhou stranu to je jen softwareovej zásah. No ale kdo to umí?
2Břéťa: Já když vyndám pojistku aby mi nefungovalo ESP tak už ani nenastartuju

A ty potřebuješ na sprintech ABS?
Tam kde je na brzdeni 150m tak ano..

Napsal: 22 črc 2004 23:18
od leon4x4
Břéťa píše:Tam kde je na brzdeni 150m tak ano..

Myslíš Hrocháč?

Jak to tam ten borec vzal do pole

Napsal: 22 črc 2004 23:24
od Břéťa
leon4x4 píše:Břéťa píše:Tam kde je na brzdeni 150m tak ano..

Myslíš Hrocháč?

Jak to tam ten borec vzal do pole

Jj treba ten...

Napsal: 22 črc 2004 23:27
od YANEK

tak to je divný mě když zapne abs tak jako kdybi to nebrzdilo

Napsal: 22 črc 2004 23:46
od leon4x4
YANEK píše:
tak to je divný mě když zapne abs tak jako kdybi to nebrzdilo

To bude jinak. Ono ti právě zapíná když se snažíš brzdit víc než to dovolují adhezní podmínky povrchu.
Je to stejný jako při tom startu, mně když to zdechne kvůli ESP tak to je taky přehnaná reakce. Hlavně co se do toho ESP sere když mám 4x4 a měl by se nejdřív přiřadit zadek a pak teprve ESP. Ale ne to ESP zjistí že je prokluz na předku a než se stihne zadek připojit utne to. A podobně přehnaná reakce je i u ABS. Prostě ono neví že umíš brzdit konrolovaným smykem za lehkého protáčení kol a tak si myslí že je za volantem nějaká panička co šlápne do želez na tvrdo a pak by chtěla točit ještě volantem a ono by to nešlo a tak ABS zasáhne a uvolní kola. Toť vše.
A vůbec YANKU nehoň počet odpovědí a raději poraď jak to ESP vypnout - to je téma této diskuze. Víš nebo ne?
Napsal: 22 črc 2004 23:51
od mr.modena
leon4x4 píše:[ Hlavně co se do toho ESP sere když mám 4x4 a měl by se nejdřív přiřadit zadek a pak teprve ESP. Ale ne to ESP zjistí že je prokluz na předku a než se stihne zadek připojit utne to.
máš pravdu, tak pak proč je tam pak 4x4......

Napsal: 23 črc 2004 00:28
od YANEK

no leone já sem z tech co honit nemusej teda přízpěvky pro rejpaly a nevim jak vypneš já se ptal protože mě to abs uplně blbne

Napsal: 23 črc 2004 08:25
od leon4x4
To Modena: Taky to moc nechápu a proto dost často ESP vypínám. Jediné kdy ESP dokáže trochu povolit uzdu i zadní nápravě je v zimě a to už nemá smysl ho nechávat zapnuté vůbec. Víš co to je projíždět zatáčky bokem s hrabajícími všemi čtyřmi koly a to ještě značně rychleji než všechny auta okolo? No prostě super!
Napsal: 23 črc 2004 08:42
od leon4x4
YANEK píše:
no leone já sem z tech co honit nemusej teda přízpěvky pro rejpaly a nevim jak vypneš já se ptal protože mě to abs uplně blbne

Co se týká tvých potíží ABS tak vím toto:
ABS funguje tak, že buďto porovnává rychlosti otáčení kol a ta která se točí pomaleji než ostatní odbržďuje a zároveň pokud se nějaké kolo zablokuje auto se rozhodně že ho také odbrzdí.
A nyní problémy:
Problém nastává když např na nerovné cestě auto pohopsává a kola jsou jen zřítka na cestě. Pak totiž vlastně nebrzdí auto vůbec protože je jen věcí náhody aby kolo zrovna brzdilo když se dotýká země. A toto je stav který je velmi nebezpečný. Na rovné cestě by mělo ABS fungovat dobře, dobře znamená za 3.
Problémy jsou s tím že než se kolo zastaví a zase začne točit uplyne relativně dlouhá doba a po celou dobu co kolu trvá než se ze zablokovaného stavu začne znovu točit rychlostí jiných kol na autě tak to prostě nebrzdí. Vše je závyslé na dinamickém monentu všech rotačních dílů na kole a závěsu. Lajcky tedy - čím těžší kola a větší průměr tím horší.
No a co by mohlo vyloženě dělat až stav závady u tebe?
Jednak bych překontroloval všechny senzory na kolech, pak třeba tlakové vedení brzd k jednotlivým kolům. Potom rozhodně tlumiče a zavěšení kol a to zejména podélné. Konstrukce zavěšení je auto od auta jiná.
Tak se na to jukni.
A co se týká příspěvků do fóra, tak když se podíváš najdeš asi tak 5-10 lidí kteří generují asi 50% všech příspěvků a to i v tématech kde k tomu nemají absolutně co říci a točí se tam pořád stejní lidé. Má to za následek mnoho věcí. Jednak když se spouští nějaké fórum jsou tito lidé naprosto nepostradatelní a "rozdýchávají" takové nové fórum k životu. Momentálně fórum již žije a dějí se již jiné věci. Stává se totiž mnohdy že takoví lidé buďto odvádějí téma jinam než kde začalo a pak také tím že vygenerují x stránek odpovědí které třeba ani nesouvysejí znepříjemňují život těm kteří by chtěli příspěvky číst a u 5ti stránek to vzdají. Já nemám absolutně nic proti inventářů, ale byl bych raději kdyby nepsali z nudy nicneříkající příspěvky do řekněme odborných témat. Toť vše - měj se fajn a doraž v sobotu do Mnichova Hradiště - Hoškovic.
