Stránka 1 z 1

Zvláštně poškozené dvě pneu

Napsal: 04 kvě 2007 19:13
od eLzyx
Mám takový zvláštní problém, v průběhu týdne se mi na levém předním kole na dvou různých pneu stal stejný defekt(rozdíl mezi výměnou cca 350km). Netušíte čím může být způsobený?
Obrázek
Obrázek je trochu nadnesený ... když je ta pneu zatížená tak dosedá na silnici téměř celou plochou, uprostřed je to pouze vyklenuté (tlak ok 2,1), ale když kolo sundám vypadá tak jak je nakreslené. Vzorek je na všech místech shodný

Pneu č.1 letní Dunlop SP9 175/65 82T R14, pneu č.2 starší letní Semperit 175/65 82T R14. (rychlostní index T=190km/h max)

Jak se auto projevuje za jízdy s ješte ok gumou ... poměrně dost plave, je poměrně dost náchylné na boční vítr, občas mám pocit jako by každé kolo jelo svým směrem. Okolo 150-160km/h se mi auto rozdrnčí, po překročení této rychlosti to přestává(ne ještě se to nevznáší). S vadnou gumou ... drnčí v podstatě od rozjetí, plave pořád, při rozjezdu to vypadá jako bych měl obě přední kola do osmičky

... no a faktory co by to mohly ovlivnit ... jízda vysokou rychlostí (stálá rychlost 180 - 190km/h po dobu cca 15 minut), přibržďuje mi právě to levé přední kolo - lehounce. Geometrie (na technický po změření ok), unavené silentbloky? Tlumiče mám monroe reflex - najeto cca 35000km, při rozhoupání auta dál v houpání nepokračují, ani netečou. Nedávno byl venku motor, při vracení je možné, že se na chvíli opřel o pravou poloosu (vadné kolo je na levé straně)

vozidlo .. Opel Astra F rv. 1993

Napsal: 04 kvě 2007 19:29
od Anděl
Já teda nevím jak u Vás, ale u nás na STK měří jen sbíhavost. :twisted:

Takže bych to buď vyděl na špatnou geometrii a nebo tlak v pneu.

Napsal: 04 kvě 2007 19:39
od eLzyx
ještě real photos - takto ty pneu vypadají po celém obvodu
dunlop
Obrázek

semperit

Obrázek

Napsal: 09 kvě 2007 15:20
od Mirda
To vypadá na náklon kola, ne?? :twisted:

Napsal: 17 kvě 2007 07:41
od Fugo
prasklý - rozjetý kord pneumatiky, někdy se to stane samo prostě ty dráty povolí a nebo po přejezdu díry atd. Minimálně je´dnou do měsíce s tím někdo přijde ke mě do servisu. Nedá se s tím nic dělat je to na vyhození.

Napsal: 17 kvě 2007 08:07
od SkejT
Fugo píše:prasklý - rozjetý kord pneumatiky, někdy se to stane samo prostě ty dráty povolí a nebo po přejezdu díry atd. Minimálně je´dnou do měsíce s tím někdo přijde ke mě do servisu. Nedá se s tím nic dělat je to na vyhození.
takze vada vyrobku :( ,da se to nejakym zpusobem reklamovat?
ale asi to bude optizne,prokazat ze je to vada vyrobku a ne spatne uziti pneu

Napsal: 17 kvě 2007 08:18
od Madmax
Fugo píše:prasklý - rozjetý kord pneumatiky, někdy se to stane samo prostě ty dráty povolí a nebo po přejezdu díry atd. Minimálně je´dnou do měsíce s tím někdo přijde ke mě do servisu. Nedá se s tím nic dělat je to na vyhození.
Souhlasim s Fugem. Jen chci dodat, že podle mě taky jezdíš na podhuštěnejch kolech. Pak se ti ten vnitřek dezénu vyklene dovnitř a sjíždí se víc kraje.

Napsal: 17 kvě 2007 11:57
od Fugo
dle dezenu jsou to pneu které se několik let nevyrábí takže není co reklamovat, a bohužel u pneu je reklamace značně obtížná, pokud tedy se vada neprojeví hned na servise, z 100% pneu co se dávají na reklamaci jich je 99% neuznáno.

Napsal: 17 kvě 2007 12:20
od eLzyx
Fugo píše:dle dezenu jsou to pneu které se několik let nevyrábí takže není co reklamovat, a bohužel u pneu je reklamace značně obtížná, pokud tedy se vada neprojeví hned na servise, z 100% pneu co se dávají na reklamaci jich je 99% neuznáno.
ok, díky Fugo, radši vyhodím celou sadu, než se mi rozletí další. O reklamaci jsem ani neuvažoval. Spíš mě zajímalo jestli vada auta, nebo pneu. Každopádně další pneu vezmu radši s vyšším rychlostním indexem