Stránka 1 z 1
BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky
Napsal: 25 kvě 2007 18:35
od Conscious
U této závady jsem zatím docela nahranej,jezdí normálně,ale jak zastavím a je fuk jestli se studeným nebo zahřátým motorem tak lítaj od 700 do 1300 asi. Když jedu krokem tak má auto tendenci skákat. Kontroloval jsem regulátor volnoběžných otáček,zdá se plně funkční a dále jsem vyměnil zpuchřelou hadici přepad oleje - sání. A dělá to dál.
Dále vynechává palivové čerpadlo,už se mi i stalo že nejelo vůbec,pomohlo vstříknutí benzínu do sání a po nastartování to maká.
Zkontroloval jsem relé palivového čerpadla a pro jistotu vyměnil pojistku ale dělá to dál. Údaje z diagnostiky jsou:
Diagnose DME FEHLERUEBERSICHT
10 Lambdaregelung
16 Einspritzventile Zyl. 1+3+5
17 Einspritzventile Zyl. 2+4+6
Fehlersuche an Hand von
Wahrnehmungs-Symptomen:
siehe Identifikation
Kein Fehler gespeichert!
Fehlersuche an Hand von
Wahrnehmungs-Symptomen:
siehe Identifikation
F 1 MOTORELEKTRONIK DME/DDE
11 KAROSSERIE-ELEKTRONIK ZKE
ZENTRALVERRIEGELUNGSMODUL ZVM
13 INSTRUMENTENKOMBINATION KOM
A vím kulový. Akorát hláška 10 je něco ohledně směsi a falešného vzduchu,ale přesně to nevím. Jak postupovat dál?

Napsal: 25 kvě 2007 18:40
od Ilegaltuner
skus si od někoho půjčit řj

Napsal: 25 kvě 2007 18:43
od Conscious
Hmmmmmmm... tak.. vím o jedný,je to stejný auto ale majitel je pták. Ale zkusím ho. Myslíš že blbne počítač?

Napsal: 25 kvě 2007 18:52
od JRD McLAREN
...no BMW som videl akurat tak z rychlika...
ale..
to co popisujesh, ma z najvecsou pravdepodobnostou nieco spolocne z nasavanim falosneho vzduchu..
..
napr na mojej nexii su na sani take "tenke gumenne hadicky"..co ovladaju podtlakove venitly v kureni..
a taktiez som uz videl aj "vadnu" hadicu (prepojku) k posilovacu brzd..
takze skus prekontolovat vsetko co vedie k saniu..
tesnenie pod sacou klapkou, aaalebo na Feldach1.3 dost casto ohchadzali tesnenia medzi hlavou a sanim..
a kedze mash 6Valec, co bude mat na 100% "premenlivu dlzku sania"..
tak by som pozrel aj na to..ci to neostaava vyset..
..
urcite nic na diagnostike neuvidish, a sviecky su asi tiez OK, ak to vo vysokych otackach ide normalne..
Napsal: 25 kvě 2007 19:11
od Conscious
Právě že to dělá jen v nízkých otáčkách,jinak jezdí jak z praku,necuká,krásně jde na všech šest,má parádní zvuk a je tam polovina věcí novejch včetně váhy vzduchu,hadice k sání a sání. Ale těch hadiček tam je víc,zkusím projít všechny,je fakt že to samý mi dělal kdysi Golf II a blbá hadice vyřešila všechny problémy.

Napsal: 25 kvě 2007 19:22
od T-O-M
Z té diagnostiky nejsem moc chytrej i když si to dokážu "jakoby přeložit". To by ti měl říct ten kdo s tim dělá.
Váha nová, hadice nová, a palivový čerpadlo, regulátor tlaku paliva?? Aby to nejelo na chudou/bohatou směs v nízkých otáčkách

Napsal: 25 kvě 2007 19:31
od Conscious
Tome mám nápad,natočím to mobilem a dám na youtube,uvidíš to v reálu i se zvukem.

Každopádně bych to viděl na přicpanej palivovej filtr nebo vadný čerpadlo (vynechávání) - navíc to začalo dělat až mě,po koupi to nedělalo. Mám na ty čerpadla peška,E21 byla to samý. Už mám ale sehnanou kupu dílů z bouchlé E34 takže to pak zkusím pořádně. Ale ty otáčky... napadá mě jedině ta hadice nebo ten regulátor... Ale podle knížky jsem ho testnul a je OK.

Napsal: 25 kvě 2007 19:33
od T-O-M
Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Napsal: 25 kvě 2007 19:34
od Conscious
T-O-M píše:Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Já se zaseknul u čerpadla,chtěl jsem zkusit sundat z něj kabel ale zaboha nevím jak. A ani filtr nevím kde hledat.

Ještě jsem pod tím autem nebyl.
Napsal: 25 kvě 2007 19:50
od Ilegaltuner
Conscious píše:T-O-M píše:Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Já se zaseknul u čerpadla,chtěl jsem zkusit sundat z něj kabel ale zaboha nevím jak. A ani filtr nevím kde hledat.

Ještě jsem pod tím autem nebyl.
tuším, že vzadu za nádrží
A spotřebu máš normální, nežere ti to víc,než by mnělo?
Napsal: 25 kvě 2007 20:18
od Conscious
Ilegaltuner píše:Conscious píše:T-O-M píše:Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Já se zaseknul u čerpadla,chtěl jsem zkusit sundat z něj kabel ale zaboha nevím jak. A ani filtr nevím kde hledat.

Ještě jsem pod tím autem nebyl.
tuším, že vzadu za nádrží
A spotřebu máš normální, nežere ti to víc,než by mnělo?
Tak... když ho osolím tak je jasný že si pápne,ale normální jízdou 90km/h na silnici první třídy jsem jel za 8 litrů (podle ekonoměru),při zrychlení šel na 12-17.
Napsal: 25 kvě 2007 20:24
od Conscious
Napsal: 25 kvě 2007 20:37
od máca
ja bych to videl na to cerpadlo, jinak dneska sem resil to samy na mem kabriu, bylo to na volnobeh jako 5ti a pul valec a vyresil sem to, delal to spatnej vstrik, na volnobeh daval malo paliva ale ve vyzsich otackach uz makal tak jak ma

hele kdyz jedes z kopce a mas zarazeno, a neslapes na plyn pedal, ukazuje zroutomer nula, nebo tak 2 litry? jestli ti to ukazuje nejakou spotrebu i minimlni, tak by ti mohl delat spatnej mikrospinac dole pod klapkou, ten pak dava prave impuls volnobeznymu ventilu aby to otevrel na volnobeh pri zavreny klapce, jinak je to i slyset pri chciplym motoru ze to jakoby cvakne kdyz das plyn do nulovu polohy
Napsal: 25 kvě 2007 20:44
od Conscious
Výbornej dotaz,všiml jsem si když jsem brzdil motorem že vždy vyletěla spotřeba na max. až zmizela ručička a pak se to vrátilo zpátky,ale ukazovalo to pořád. Je normální že provedu před nastartováním diagnostiku,pak to natočím,ručička hladometru zmizí vpravo a už se neukáže? Jak se rozjedu tak to spadne a pak to podle jízdy ukazuje...

Zmatek jako.

Napsal: 25 kvě 2007 20:48
od Conscious
Napsal: 25 kvě 2007 20:55
od Conscious
Napsal: 26 kvě 2007 00:15
od JRD McLAREN
...no taq toto urcite neni zle palivove cerpadlo ani filter benzinu..
nekde to cuca falosny vzduch..
..najcastejsie je to na hlave valcov a sacom potrubiii..
..a podla zvuku dost mizerneho..je to zatial len 1 valec..
..a bude sa to zhorsovat..
..takze..
fakt pozret tesnenia,a hadicky.
aj ket na tom tesneni to nemusi byt vidno, na prvy pohlad..
..ono ak to prisava vzduch, tak moc chudoba zmes sa vo valci nezapali..
ECU vyhodnoti, ze motor ide "skapat", lamda hlasi chudobnu zmes..
ECU prida palivo, ..ale na sledujucich valcoch "je uz moc bohata"..
..
..a takto to ide dookola..
zato takto mozu skakat otacky..
Napsal: 26 kvě 2007 00:54
od Conscious

Noooo,tak doufám že to nebude až takhle moc. Napadlo mě ještě těsnění víka ventilů,to není nijak extra jak jsem koukal. Zkusím to zítra pořádně projít hadici po hadici,když najdu problém,udělám pokus a zalepím to izolepou,pokud se to srovná,vyměním. Kdybych ale nenašel nic? Ten motor je opečovávanej,chybu bych hledal v naposledy měněných dílech,tedy sání,váha a hadice mezi. Stačí asi blbě udělané těsnění někde nebo špatně zatažená spona. Každopádně zatím ani netuším kde všude koukat.
Napsal: 26 kvě 2007 01:04
od Conscious
Předpokládám-li že to je opravdu 1 válec,šlo by možná identifikovat který podle svíček ne? Pokud se jeden válec nezapaluje nebo spaluje jinak,bude i svíčka očuzená nebo třeba mokrá. Tím by se dalo identifikovat i sání respektive těsnění pod parohama. V knížce píšou jako možnost i vadnou nebo zkarbonizovanou trysku,to by se taky asi mělo zkontrolovat. Hmmmmmmmmmmmm,heh no možná to odvezu k mechanikovi,ten asi bude vědět a navíc to uslyší na vlastní uši,ten zvuk není tak ostrej jako na tom videu,jde to měkce,bohužel mobil bral i vrtuli a další ruchy takže těžko říct.
Bohužel je to můj první šestivál takže to nemám v uchu. Má to absolutně jinej zvuk než čtyřváleček a nevím co tam patří a co ne.

Napsal: 26 kvě 2007 10:15
od JRD McLAREN
..no.. tryska to tiez moze byt..
ale ako si uz pisal, ze "ked tomu slapnesh na krk" ..
taq to ide normalne..takze tam by chyba byt nemusela..
my sme na Felde tiez skusali najprv sviecky, vstreky ..a klapku..
..a nakoniec to bolo to tesnenie..
..
dve sviecky boli cierne,..a auto na volnobehu islo len na dva valce..
..
este ti mozem poradit, ze skus pri zapnutom motore, postupne odpajat jeden vstrek po druhom..
..
ked sa bude menit chod motoru (k horsiemu), tak si odpojil "ten dobry vstrek"..
ked odpojish "ten zly", tak by sa "zvuk"(chod motora) zmenit nemal..
Napsal: 26 kvě 2007 18:21
od Conscious
Tak nic. Nepřišel jsem vizuelně na nic. Ale zjistil jsem že když nastartuju teplejší motor a trochu ho pak přidržím tak na 1500 otáčkách chvíli tak houpání přestane. Drží si svých asi 800. Pak jedu,dám mu knedlík a zase se to po zastavení ozve. Není to třeba nějaké teplotní čidlo nebo sytič?

Napsal: 26 kvě 2007 19:20
od JRD McLAREN
..to zle tesnenie niaaako neuvvidush..
..sacia klapka je cistaaa..???
Re: BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky
Napsal: 26 kvě 2007 19:37
od V12
netesnost muzes vyzkouset i tak, ze na hadice striknes treba ten startovaci sprej....pokud si to nekde prisava, tak se to projevi na otackach....
Napsal: 27 kvě 2007 00:18
od Conscious
JRD McLAREN píše:..to zle tesnenie niaaako neuvvidush..
..sacia klapka je cistaaa..???
Všechno vizuelně v pořádku. Akorát se mi nelíbí jedna hadice upevněním,je tam jakoby nalepená,budu muset komplet sání sundat a pečlivě projít.
Teorie falešného vzduchu se mi jeví jako nejpravděpodobnější,ale čidlo je taky kolikrát původcem spousty potíží. Zítra se na to vrhnu pořádně včetně kontroly těsnění,spon a čidel. Blbý je že nejsem elektrikář a i když vím základy a mám měřák a knížku kde jsou všechny hodnoty a postupy,moc to nechápu. Připojte měřící zařízení na patice 30+ a 85- apod.,nějak nevím kde to hledat.
Další možností je navštívit kamaráda,je to technik na STK,ale nejlepší mechanik tady,nikdy jsem nepochopil jak to dělá,ale obejde auto a ví svoje aniž by se někam podíval pořádně. Třeba kdyby se kouknul....

Zítra dám vědět víc,pojedu od filtru až po hlavu. Samozřejmě se nebudu pokoušet hrabat do ní,pokud nic nenajdu,pak bych začal uvažovat o novém těsnění pod ni,ale to si nechám udělat.
Re: BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky
Napsal: 27 kvě 2007 00:19
od Conscious
V12 píše:netesnost muzes vyzkouset i tak, ze na hadice striknes treba ten startovaci sprej....pokud si to nekde prisava, tak se to projevi na otackach....
Tak tohle mě vůbec nenapadlo,to je super nápad,usnadnilo by to hledání.

Dík,zítra ho koupím.
Napsal: 27 kvě 2007 14:07
od Conscious
Napsal: 27 kvě 2007 18:08
od máca

no vidis jak si sikovnej