Stránka 1 z 1

EGR - odpojit či neodpojit ??????

Napsal: 17 zář 2004 11:01
od vrabi
Řešíme teď debatu na téma, zda je lepší EGR ventil odpojit a nebo ho nechat na pokoji (bavíme se o situaci kdy je funkční). Na jedné straně jsou názory, že to je žrout výkonu a znečišťuje sání a na druhé straně zas někdo tvrdí, že jeho odpojením se výkon motoru sníží, protože prý ten ventil zvyšuje tlak v sání.Zajímaly by mne vaše zkušenosti a názory (hlavně u benzínových motorů). Dík za tipy :)

Re: EGR - odpojit či neodpojit ??????

Napsal: 17 zář 2004 11:08
od Beaver
vrabi píše:Řešíme teď debatu na téma, zda je lepší EGR ventil odpojit a nebo ho nechat na pokoji (bavíme se o situaci kdy je funkční). Na jedné straně jsou názory, že to je žrout výkonu a znečišťuje sání a na druhé straně zas někdo tvrdí, že jeho odpojením se výkon motoru sníží, protože prý ten ventil zvyšuje tlak v sání.Zajímaly by mne vaše zkušenosti a názory (hlavně u benzínových motorů). Dík za tipy :)
EGR způsobuje, že část výfukových plynů se vrací do sání, což ho jednak zanáší, jednak poněkud zvyšuje zbytečně teplotu v sání a pak zhoršuje kvalitu směsi, takže o něco klesne oktanové číslo. Tj. EGR vyřadit, motor doplnit o nádobu na chytání oleje z odvětrání (protože olejová mlha špiní sání taky + snižuje oktanové číslo) a máte čisté sání a ničím nedegradovaný výkon (aspoň co se týká ekologie).

Napsal: 17 zář 2004 21:51
od Návštěvník
nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,

na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit

semysak

Napsal: 19 zář 2004 11:10
od vrabi
Anonymous píše:nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,

na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit

semysak
na benzínových motorech GM bývá EGR celkem běžně, renault to má taky, je fakt že na dieselech se taky montuje

Napsal: 19 zář 2004 23:08
od Fazeey
odpojít... teda alespoň mě připadá že motor teď tahá líp odspodu a má lepší nákop..

Napsal: 20 zář 2004 12:31
od Beaver
Anonymous píše:nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,

na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit

semysak
No tak Toyota to má taky a na benzínu :D V mým případě na odpojení EGR stačí to odmontovat a na místa kde se to napojovalo dát kovový destičky, čímž se to zaslepí a je vystaráno.

Napsal: 30 zář 2004 10:40
od darmon
odpojit, je to hovadina kvuli emisim, navic ne prilis dobre zmakla, ale holt naftaky to potrebujou aby prolezly

Napsal: 30 zář 2004 10:43
od I.C.
Jeste ze tuhle zbytecnost muj motor nema ;-)

Napsal: 30 zář 2004 11:02
od darmon
nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)

Napsal: 30 zář 2004 20:18
od Fazeey
darmon píše:nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)
to ale už budem jezdit na vodík...

Napsal: 30 zář 2004 22:22
od RabuKate
darmon píše:nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)
spis bych rekl ze bude nejaka kombinace - neco jako turbina v malem provedeni s vysokym ucinikem 8) a ta bude spalovat lih a ne benzin...

takze benzin uz bude taky ... kua co s bezinem...

hmmm stejne je to odpad pri vyrobe nafty :lol: :lol: :lol:

Napsal: 30 zář 2004 22:27
od Karel
Neni skoda ten lih davat do auta a ne do ........?

Napsal: 30 zář 2004 22:28
od RabuKate
Karel píše:Neni skoda ten lih davat do auta a ne do ........?
tak to nevim jestli by ti chutnal lih ze slamy...

Napsal: 01 říj 2004 06:45
od oct
Je jedno jesli ze slamy neboo z brambor. Ve vyslednem produktu nepoznas ani ze je to syntetika :D
HM

Napsal: 01 říj 2004 12:59
od Beaver
oct píše:Je jedno jesli ze slamy neboo z brambor. Ve vyslednem produktu nepoznas ani ze je to syntetika :D
HM
Po třetí flašce už nepoznáš nic.

Napsal: 01 říj 2004 17:11
od Karel
A taky mozna nic neuvidis!!

Napsal: 04 říj 2004 07:07
od oct
To se to pekne zvrhlo, doporucuji oprasit znalosti z chemie ohledne oslepnuti.
Pekny den
HM

Napsal: 27 lis 2004 23:46
od tronda
darmon píše:nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)
a benzin do zapalovačů