Stránka 1 z 3
PORADTE! Olej do CRX 1.6 16V
Napsal: 04 lis 2004 10:22
od Zemi
Zdravim...
Tak resim jakym olejem naplnit moji JAPONSKOU PILU na pristi sezonu!!!
Leju jen 10W40 a ten tam i pujde, ale i presto jsem rozjel
HLASOVANI JEN PRO MOTORY 7000rpm A VICE!!! Pro hovada vysvetlim - NEHLASUJTE VY, CO MATE MOTOR KTERY TOCI MENE NEZ 7000ot/min. Diky
Jsem se docetl ze nejlepsi polosyntetika je Total Super Plus (60% obsah syntetiky, ale nemaji moc rozhozenou prodejni sit a navic se TOTAL prejmenoval na TotalFinaElf tak nevim kde ho sezenu) a ze NESMIM prejit (pokud byl cely zivot motoru doplnovan jen polosynteticky olej) na PLNOU SYNTETIKU! Rozpusti se usazeniny a motor jde do hoven...

Taky me napadl "proplachovaci" olej. Stejne pry plna syntetika Hondam nesvedci (hlucnost)...
Zkratka a jednoduse chci zjistit co davate do svych HONDIC popr. ostatnich vysokootackovych NEPREPLNOVANYCH motoru...

Napsal: 04 lis 2004 10:35
od I.C.
No nekteri davame do svych motoru 5W40 fs a do minulyho motoru jsem lil i 0W60 (Valvoline). Kdyz se ten motor vyplachne, tak se da na fs prejit, ale jak to zvladaji Hondice co se tesnosti tyka, to fakt netusim.
Napsal: 04 lis 2004 10:58
od RabuKate
No je to blby, ale do mazdy leju 5w40. Zda se mi ze jede na nej "kulturneji" nez na 10w40.. Ale to je otazka, Voni amici i japonci do nej doporucuji 0w30 - 15W40 podle klimatickych a provoznich podminek...
Do Visy, kterou jsem rozmlatil na padrt o strom, motor ktery tocil 8500rpm (motor boxer, Porsche - 1970), jsem lil jenom M7ADX, zralo to asi 1l/500km... To by odpovidalo 15W40... Ja ho mel zadara, jeste mam asi 20l schovany jestli chces...
Rover toci jen 5200, takze to neresim, ale liju tam Mobil 1 5w50

Napsal: 04 lis 2004 11:02
od Beaver
Mě to točí jen 6200, takže sem teda tu radu dávat nebudu

Napsal: 04 lis 2004 12:42
od Návštěvník
Beaver píše:Mě to točí jen 6200, takže sem teda tu radu dávat nebudu

Jen hlasovani je ti zakazano...

Jen se tu s nami podel se zkusenostmi...

Ale jen takove abych si z toho neco vzal...

Napsal: 04 lis 2004 12:44
od Zemi
Anonymous píše:Beaver píše:Mě to točí jen 6200, takže sem teda tu radu dávat nebudu

Jen hlasovani je ti zakazano...

Jen se tu s nami podel se zkusenostmi...

Ale jen takove abych si z toho neco vzal...

To jsem byl ja...

Napsal: 04 lis 2004 12:55
od Beaver
No tak já bych souhlasil s tím, že pokud ten motor není vysloveně určenej pro plnou syntetiku a neběhal s ní od začátku, tak polosyntetika je asi tak nejlepší řešení. Orientoval bych se podle doporučení výrobce a najetých kilometrů - pokud už to má nalítáno hodně, dal bych radši hustší olej, řekněme 10W40. Když je motor v dobrým stavu, tak klidně ten 5W40. Samozřejmě jestli s tím jezdíš i v krutých mrazech tak vybírat tak, aby ti to vůbec mazalo
Na výplachy motoru nevěř, plná syntetika rozpuští totiž různý úsady co jsou v motoru "napevno" a tudíž je jen tak nevypláchneš. Pokud bys už dělal výplach mazacího systému, nepoužívej na to žádnej tzv. proplachovací olej, protože je to strašnej shit a pokaždý ho tam trocha zůstane a následně ti pak znehodnocuje náplň kvalitní kterou tam dáš.
Napsal: 04 lis 2004 12:57
od sic
a na co ti je olej ?

ser na nej a usetris

Napsal: 04 lis 2004 13:04
od ajsik
Ja liju do sve pily 10W40 ale s parametry Total Quartz 9000 , jako ty normy co jsou na zadni etikete ...
mam najeto 128.000 km a na plnou syntetiku to uz neni ... pak by to mozna vypadalo jak ta reklama na pepsi jak maji ty piercingy
jinak tocim 7500 ...
Napsal: 04 lis 2004 14:13
od Zemi
ajsik píše:Ja liju do sve pily 10W40 ale s parametry Total Quartz 9000 , jako ty normy co jsou na zadni etikete ...
mam najeto 128.000 km a na plnou syntetiku to uz neni ... pak by to mozna vypadalo jak ta reklama na pepsi jak maji ty piercingy
jinak tocim 7500 ...
Konecne nakej co sem patri...

Jinak ty bys ho nemel vytacet do 7500!!!

Mas totiz cerveny pole uz od cca 6700-6800...

My Hondy cervenym pod 7 nejdeme...

Konkretne 7200-7300...

Chtel bych kuwa budiky z VTECu... Ten ma cerveny pekne u 8000 (kamos ma, ale neproda hajzl jeden)...
Ale dost OT!!!.
Pokracujeme dal...

Napsal: 04 lis 2004 14:17
od I.C.
Zemi píše:ajsik píše:Ja liju do sve pily 10W40 ale s parametry Total Quartz 9000 , jako ty normy co jsou na zadni etikete ...
mam najeto 128.000 km a na plnou syntetiku to uz neni ... pak by to mozna vypadalo jak ta reklama na pepsi jak maji ty piercingy
jinak tocim 7500 ...
Konecne nakej co sem patri...

Jinak ty bys ho nemel vytacet do 7500!!!

Mas totiz cerveny pole uz od cca 6700-6800...

My Hondy cervenym pod 7 nejdeme...

Konkretne 7200-7300...

Chtel bych kuwa budiky z VTECu... Ten ma cerveny pekne u 8000 (kamos ma, ale neproda hajzl jeden)...
Ale dost OT!!!.
Pokracujeme dal...

No no no, ja tocim 7800rpm (v serii 7200rpm) a cerveny nemam vubec.

Napsal: 04 lis 2004 14:18
od sic
a proc tam lejete kadejake sampony

? castrol rulezzz

Napsal: 04 lis 2004 14:23
od I.C.
sic píše:a proc tam lejete kadejake sampony

? castrol rulezzz

No tak zrovna to bych netvrdil. Je to stejnej smejd, jako jakejkoliv jinej olej. Nehanim ho, mam taky v aute Castrol, ale je to jednoduse fuk. Dulezita je kvalita a ne znacka.
Napsal: 04 lis 2004 14:25
od sic
I.C. píše:sic píše:a proc tam lejete kadejake sampony

? castrol rulezzz

No tak zrovna to bych netvrdil. Je to stejnej smejd,
jako jakejkoliv jinej olej. Nehanim ho, mam taky v aute Castrol, ale je to jednoduse fuk. Dulezita je kvalita a ne znacka.
no to bych zrovna netvrdil

Napsal: 04 lis 2004 16:35
od Zemi
sic píše:I.C. píše:sic píše:a proc tam lejete kadejake sampony

? castrol rulezzz

No tak zrovna to bych netvrdil. Je to stejnej smejd,
jako jakejkoliv jinej olej. Nehanim ho, mam taky v aute Castrol, ale je to jednoduse fuk. Dulezita je kvalita a ne znacka.
no to bych zrovna netvrdil

Cti ty veminko...
Závěr:
Pokud nejsme „od fochu“, nedokážeme s jistotou říci, jestli je ten nebo onen olej lepší nebo horší. Pouze rozdělení na ruskou a neruskou ropu je jakýmsi vodítkem. Skutečné parametry olejů zjistíme pouze laboratorními zkouškami a tyto výsledky nebývají běžně k dispozici. Cena oleje je také zavádějící, pouze prodejci znají nákupní ceny, které (s výjimkou Castrolu) něco o kvalitě napovídají, nejvíce je to markantní u olejů polosyntetických 10W/40. Tento olej je totiž značně citlivý na dodržení viskozity po celou dobu životnosti, čehož se dosahuje větším podílem syntetické složky, která určuje cenu. Skutečně prověřený olej s 60% syntetické složky je uvedený Total Super Plus, u tuzemských olejů si o takovém podílu můžeme pouze nechat zdát. Pokud kupujeme (s výjimkou Castrolu) oleje od světových značek, většinou koupíme oleje dostatečně kvalitní s kterými motoru neublížíme. Každopádně nějak mažou všechny typy olejů, záleží na tom, do jakého motoru olej použijeme a kolik máme peněz. Ekonomické hledisko je ale silně zavádějící, začneme-li počítat ceny a výměnné lhůty, dojdeme kolikrát k zajímavým skutečnostem, kdy i velmi drahý olej vychází z dlouhodobého hlediska levněji, než nejlevnější olej na trhu. Kvalitní olej také více chrání motor a tak najedeme do GO více kilometrů při nižší spotřebě paliva, kterou málokdo do ekonomické rozvahy počítá. Je jasné, že pokud má motor větší spotřebu oleje, nebudeme používat drahý olej, jde jistě o motor starší konstrukce a takový motor většinou ani drahý olej nevyžaduje. Pokud je motor moderní konstrukce, na oleji se nevyplatí šetřit.
Doporučuji každému používat olej předepsaný výrobcem, protože s tímto typem oleje bylo provedeno mnoho zkoušek a je pro danou konstrukci motoru optimální. Jistě, je-li předepsán olej minerální, tak polosyntetikou, kterou nasadíme co nejdříve po uvedení do provozu, motoru neuškodíme, spíše naopak. Zase jestliže má někdo TDi a předepsaný syntetický olej, použití Mogulu Super (to není vtip, přestože jsem takové „vtipálky“ už několikrát viděl) povede velmi rychle ke zničení motoru: nejdříve se odporoučí turbodmychadlo a potom se totálně zapečou pístní kroužky, o stavu kluzných uložení netřeba dále mluvit.
Napsal: 04 lis 2004 16:36
od Ritchma
Já taky točim 7500, tak ti poradim. Nic tam nelej, olej je pro sraby

Napsal: 04 lis 2004 16:41
od sic
Zemi píše:sic píše:I.C. píše:
No tak zrovna to bych netvrdil. Je to stejnej smejd, jako jakejkoliv jinej olej. Nehanim ho, mam taky v aute Castrol, ale je to jednoduse fuk. Dulezita je kvalita a ne znacka.
no to bych zrovna netvrdil

Cti ty veminko...
Závěr:
Doporučuji každému používat olej předepsaný výrobcem, protože s tímto typem oleje bylo provedeno mnoho zkoušek a je pro danou konstrukci motoru optimální.
napr.

otvoris kapotu a castrol
VW-Audi ... - Castrol
BMW - Castrol
Napsal: 04 lis 2004 18:31
od Bordel
vim co tam tata leje za olej ale toci max 4500

takze pa pa mavani
Napsal: 04 lis 2004 20:43
od Luboss
brácha měl Civic 95 (najel s ní přes 200t) a teď 99 (zatim 130t) a v Hondě mu do toho dávaj Shell 0W30
jen nevim jestli jde vážne až za 7000ot.

ale těch 6500ot. tam má pořád

Napsal: 07 lis 2004 11:31
od max.ps
Já točím 8200ot a mám tam (od předchozího majitele 10W-60)... Tak přemýšlím co tam na jaře dát, přes zimu nejezdím...

Každý říká něco jinýho, v tom aby se čert vyznal

Tak co byste doporučili?
Napsal: 07 lis 2004 11:42
od Zemi
max.ps píše:Já točím 8200ot a mám tam (od předchozího majitele 10W-60)... Tak přemýšlím co tam na jaře dát, přes zimu nejezdím...

Každý říká něco jinýho, v tom aby se čert vyznal

Tak co byste doporučili?
Jo diky... Ted jsi mi pomohl pri rozhodovani... Jdu tedy do Castrol RS 10W-60 .

A ty pokracuj taky v 10W-60... Pristi rok budu taky tocit pres 8000 tak jsme na tom stejne... Jinak jak ti bezi motor? Chrasti nebo je tichej... Vis co myslim... Ventily a vsechny ty hejblatka v motoru...

Ja tam doted lil onech 10W-40 a zda se mi to dobry... Bojim se ze kdyz tam dam syntetiku tak mi to zacne chrastit...

Napsal: 07 lis 2004 11:49
od max.ps
Mě nic nechrastí, ale kamošovi ve VTECu chrastí ventily (nevím co tam má ale za olej)

O 10W-40 jsem slyšel tohle: borec se civicem VTEC měl 10W-40 a ve 240kmh mu vyletěl motor, ten olej byl prostě moc málo hustej a jak si "ty naše japonský hovádka" točí ty šílený čísla, tak olej byl na to moooc řídkej a bum... Takže říkáš zůstat u 10W-60? A kterej výrobce?, ten Castrol stojí nějakejch 1580 za 4 litry... myslíš že to bude v pohodě?
Napsal: 07 lis 2004 12:19
od Zemi
max.ps píše:Mě nic nechrastí, ale kamošovi ve VTECu chrastí ventily (nevím co tam má ale za olej)

O 10W-40 jsem slyšel tohle: borec se civicem VTEC měl 10W-40 a ve 240kmh mu vyletěl motor, ten olej byl prostě moc málo hustej a jak si "ty naše japonský hovádka" točí ty šílený čísla, tak olej byl na to moooc řídkej a bum... Takže říkáš zůstat u 10W-60? A kterej výrobce?, ten Castrol stojí nějakejch 1580 za 4 litry... myslíš že to bude v pohodě?
No te prdel... Ja litam 230 pri 7000 a dobry...

Jo koupim Castrol RS cca 500/litr....
Napsal: 07 lis 2004 12:23
od max.ps
Zemi píše:max.ps píše:Mě nic nechrastí, ale kamošovi ve VTECu chrastí ventily (nevím co tam má ale za olej)

O 10W-40 jsem slyšel tohle: borec se civicem VTEC měl 10W-40 a ve 240kmh mu vyletěl motor, ten olej byl prostě moc málo hustej a jak si "ty naše japonský hovádka" točí ty šílený čísla, tak olej byl na to moooc řídkej a bum... Takže říkáš zůstat u 10W-60? A kterej výrobce?, ten Castrol stojí nějakejch 1580 za 4 litry... myslíš že to bude v pohodě?
No te prdel... Ja litam 230 pri 7000 a dobry...

Jo koupim Castrol RS cca 500/litr....
Moc pěkná rychlost...

Půjdu asi taky do toho RSka

Napsal: 07 lis 2004 12:33
od Zemi
max.ps píše:Zemi píše:max.ps píše:Mě nic nechrastí, ale kamošovi ve VTECu chrastí ventily (nevím co tam má ale za olej)

O 10W-40 jsem slyšel tohle: borec se civicem VTEC měl 10W-40 a ve 240kmh mu vyletěl motor, ten olej byl prostě moc málo hustej a jak si "ty naše japonský hovádka" točí ty šílený čísla, tak olej byl na to moooc řídkej a bum... Takže říkáš zůstat u 10W-60? A kterej výrobce?, ten Castrol stojí nějakejch 1580 za 4 litry... myslíš že to bude v pohodě?
No te prdel... Ja litam 230 pri 7000 a dobry...

Jo koupim Castrol RS cca 500/litr....
Moc pěkná rychlost...

Půjdu asi taky do toho RSka

Vsak ty taky litas nee? To jsem mel mit letos jeste chip od GX, ale bude az pristi rok... Pribehne asi tak 20-30 ořů pac se bude delat vice uprav... To pak budou tocky....

Napsal: 11 lis 2004 13:53
od max.ps
Vsak ty taky litas nee? To jsem mel mit letos jeste chip od GX, ale bude az pristi rok... Pribehne asi tak 20-30 ořů pac se bude delat vice uprav... To pak budou tocky....
No, lítám...

Původně jsem chtěl navrhnout, že se pak někdy postavíme vedle sebe, ale když ty tam dáš chip atd... tak to nevím

Napsal: 11 lis 2004 14:03
od Zemi z prace
max.ps píše:Vsak ty taky litas nee? To jsem mel mit letos jeste chip od GX, ale bude az pristi rok... Pribehne asi tak 20-30 ořů pac se bude delat vice uprav... To pak budou tocky....
No, lítám...

Původně jsem chtěl navrhnout, že se pak někdy postavíme vedle sebe, ale když ty tam dáš chip atd... tak to nevím

No tak toho bych se nebal... Ty mas Civica 92-95 vid? Ty jsou zasrane rychly... Jeden takovej Civic co mas ty (takej modrej s airbrushem na kapote - vyhrava kam prijede) mi prohani prdel... Ten tam ma odhadem 190PS...

Jede zhruba stejne jako Civic Type-R... Integry porazi smele a sem tam porazi i S2000...

Napsal: 23 lis 2004 20:11
od Eddie
Několikrát se to řešilo na hondaclubu a pokaždé se stejným výsledkem... Honda doporučuje do svých motorů pouze 10W-40 a nic jiného....
Napsal: 23 lis 2004 20:21
od Zemi
Eddie píše:Několikrát se to řešilo na hondaclubu a pokaždé se stejným výsledkem... Honda doporučuje do svých motorů pouze 10W-40 a nic jiného....
DEKUJU ZA NAZOR!!!

Napsal: 23 lis 2004 20:54
od Eddie