Stránka 1 z 1
Trochu vetsi spotreba :-(
Napsal: 16 lis 2004 15:32
od Paolo.n
Snazim se prijit na to co muze mit na svedomi prilis velkou spotrebu (benzinu). 10l/100 km mi prijde trochu hodne na 1.8 motor.

Nejzahadnejsi na tom je ze spotreba se nemeni at jezdim s lehkou nohou a nebo na to slapu. Starej motor (uplne stejnej typ) zral 8.5l/100km a to se mi zdalo dost a mel najezdeno 2x tolik co tenhle a vychlastanej byl uplne nehorazne.
Neco musi bejt spatne. Ale co?

Ridici jednotka zadny chyby nehlasi, vsechny senzory a snimace jsou v poradku a serizeny to taky je. Tak me napadaji snad uz jen vstriky, palivova pumpa (tu budu menit behem 14 dni stejne) a nebo samotna ridici jednotka?
Napsal: 16 lis 2004 15:41
od Beaver
Volnoběh ok ? Motor se chová normálně ?
Napsal: 16 lis 2004 16:54
od Paolo.n
Volnobeh 750 ot, coz je v toleranci, i kdyz jsem musel trochu vic prizavrit klapku nez je standardni nastaveni, jinak tocil moc vysoko i pri uplne zavrenym sroubu kterym se to nastavuje. Ale tady by snad problem bejt nemel.
Motor se chova normalne, az na to ze spatne startuje za studena, ale to uz je tou zminenou pumpou, dava malej tlak. Teda s nejvetsi pravdepodobnosti, jeste jsem to nemeril
Odpojeny EGR na to asi moc vliv mit nebude predpokladam...?
Napsal: 19 lis 2004 11:22
od Beaver
Paolo.n píše:Volnobeh 750 ot, coz je v toleranci, i kdyz jsem musel trochu vic prizavrit klapku nez je standardni nastaveni, jinak tocil moc vysoko i pri uplne zavrenym sroubu kterym se to nastavuje. Ale tady by snad problem bejt nemel.
Motor se chova normalne, az na to ze spatne startuje za studena, ale to uz je tou zminenou pumpou, dava malej tlak. Teda s nejvetsi pravdepodobnosti, jeste jsem to nemeril
Odpojeny EGR na to asi moc vliv mit nebude predpokladam...?
EGR by vliv mít nemělo. Pokud vylezl volnoběh, napadá mě jestli není v nepořádku krokovej motor škrtící klapky.
Napsal: 19 lis 2004 20:36
od Paolo.n
Motorek jako takovej je OK. Vsechny kroky krokujou. Dneska jsem ho vyndaval a spekuloval nad tim. Tenhle motorek je ale z puvodniho motoru kterej mel 1.6 klapku a nevim jestli nahodou 1.8 nema vetsi prurez kanalku kterej ten motorek uzavira....
Druha vec ktera mi vrta hlavou je predstih. Zakladni predstih se nastavuje na 5° coz jsem zkontroloval a bylo to OK. Ale predstih pri volnobehu s korekcema ktery udela ridici jednotka ma bejt 8°. A ja nameril 15°. Divny. Ale nevim proc.
Napsal: 23 lis 2004 12:15
od Beaver
Paolo.n píše:Motorek jako takovej je OK. Vsechny kroky krokujou. Dneska jsem ho vyndaval a spekuloval nad tim. Tenhle motorek je ale z puvodniho motoru kterej mel 1.6 klapku a nevim jestli nahodou 1.8 nema vetsi prurez kanalku kterej ten motorek uzavira....
Druha vec ktera mi vrta hlavou je predstih. Zakladni predstih se nastavuje na 5° coz jsem zkontroloval a bylo to OK. Ale predstih pri volnobehu s korekcema ktery udela ridici jednotka ma bejt 8°. A ja nameril 15°. Divny. Ale nevim proc.
Nic mě nenapadá, normálně bych tipnul nějakej snímač, ale pokud jsou všechny v pořádku... leda by teda blbla samotná ECU. Komusi prej na Mazdě natekla do ECU voda a nějak se pomátla, takže držela vysokej volnoběh a nešlo to opravit. Prodal to auto tehdy s tím, že tam je sportovní úprava a proto to má vysoký volnoběžný otáčky

Napsal: 23 lis 2004 21:38
od Paolo.n
Nojo blba ECU, ale se starym motorem to bylo OK. I ta spotreba. Prece neni normalni ze stejnej motor s polovinou najetejch km bude zrat o tolik vic? 10 litru to neni normalni. Co muze delat tu spotrebu? To me fakt pali nejvic.
Zkusil jsem mezitim vymenit svicky, byly tam Zampiony, dal jsem tam NGK ktery do tohohle motoru jsou udajne nejvhodnejsi. Ty co jsem vyndal, byly cisty, slabej svetle sedej povlak, takze spalovani je v poradku.
Napsal: 23 lis 2004 22:10
od Eddie
Paolo.n píše:Nojo blba ECU, ale se starym motorem to bylo OK. I ta spotreba. Prece neni normalni ze stejnej motor s polovinou najetejch km bude zrat o tolik vic? 10 litru to neni normalni. Co muze delat tu spotrebu? To me fakt pali nejvic.
Zkusil jsem mezitim vymenit svicky, byly tam Zampiony, dal jsem tam NGK ktery do tohohle motoru jsou udajne nejvhodnejsi. Ty co jsem vyndal, byly cisty, slabej svetle sedej povlak, takze spalovani je v poradku.
... má ta kára nějakou lambdu ? Není v tahu ? Ten EGR to opravdu dělat nemůže ? Nemyslím, že sám o sobě jeho odpojení zvedne spotřebu,ale aspoň u Fordu Probe začalo okamžitě ECU hlásit chybu, nastavilo se do nějakého "nouzového" režimu a to by se spotřebou mohlo pohnout, nebo ne ?
Napsal: 24 lis 2004 08:40
od Paolo.n
No lambda je stejna jako na starym motoru, svody jsem nemenil. Vadnou lambdu by to melo hlasit chybovym kodem, ale nehlasi.
EGR je u tohohle ovladany podtlakem a termostatickym ventilkem, zadny cidlo spojeny s ECU tady neni. Zkusim to pripojit zpatky, to je to nejmensi.
Co treba trysky? Ty jsou jiny. Ale netecou, teply to startuje dobre, odpor vinuti maji vsechny stejnej a v normalnich hodnotach. Akorat oproti tem starejm jsou pekne hlucny, pri volnobehu je to cvrlikani slyset vic nez celej motor. Mam je zkusit vymenit?
Napsal: 24 lis 2004 10:10
od Beaver
No cvrlikání můžou dělat taky nadzvedáky ventilů, na tomhle jsou myslím taky hydraulický.
Napsal: 24 lis 2004 15:58
od Návštěvník
Mám 1.8 66kW Golfa a dělá mi naprosto to samé. Ať šlapu na plyn nebo jezdím pianko, žere jak protrženej, a když říkám žere, tak žere. Měla jsem to napíchlé na wagu, ale nic moc mi to neřeklo. Zkoušeli jsme úplně všechno, akorát vyhozený prachy. Teď už mám jen jednu možnost - výměna lambda sondy - a jestli ani to nepomůže, vzdávám to. Ta lambda prý hází nějaký hodnoty (něco jako sinusoidy), v závislosti na tom jak přidáváš nebo naopak ubíráš plyn,a když je lambda v čudu, tak se snaží dokrmovat hodnoty v nejhorším případě benzínem. No, neumím to moc vysvětlit, ale koupím ji. U Bosche píšou, že na ten můj typ by se měla měnit po 160tis. km. No tak uvidím.
Napsal: 24 lis 2004 19:12
od Paolo.n
Lambda je kyslikovej senzor, ridi bohatost smesi podle obsahu kysliku ve vejfukovejch plynech, vystup je bud 0V nebo nejaky napeti, prepina temer skokove. Je mozny ze treba neni uplne v cudu tak aby to ECU vyhodnotilo jako chybu, ale dava zkresleny udaje. Neco na tom muze bejt.....
To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.
Chytra prirucka ale uvadi lambdu az na poslednich mistech u vysoky spotreby....
Kdyz pominu zavady jako derava nadrz a podobne tak je pred tim v poradi EGR, svicky, komprese, pistni krouzky, predstih, trysky, snimac teploty chladici kapaliny, snimac polohy klapky, prutokomer vzduchu, a pak teprve lambda.
Napsal: 24 lis 2004 23:14
od Ritchma
Paolo.n píše:Lambda je kyslikovej senzor, ridi bohatost smesi podle obsahu kysliku ve vejfukovejch plynech, vystup je bud 0V nebo nejaky napeti, prepina temer skokove. Je mozny ze treba neni uplne v cudu tak aby to ECU vyhodnotilo jako chybu, ale dava zkresleny udaje. Neco na tom muze bejt.....
To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.
Chytra prirucka ale uvadi lambdu az na poslednich mistech u vysoky spotreby....
Kdyz pominu zavady jako derava nadrz a podobne tak je pred tim v poradi EGR, svicky, komprese, pistni krouzky, predstih, trysky, snimac teploty chladici kapaliny, snimac polohy klapky, prutokomer vzduchu, a pak teprve lambda.
Tak zkus začít odzadu

Napsal: 25 lis 2004 10:38
od Beaver
Paolo.n píše:
To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.
Já ten pocit znám a to mám přitom motor v relativním pořádku

Napsal: 25 lis 2004 14:12
od Eddie
Beaver píše:Paolo.n píše:
To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.
Já ten pocit znám a to mám přitom motor v relativním pořádku

Jenže u tebe s tím tak nějak počítá ...
