Stránka 1 z 1
hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 04 bře 2009 17:26
od Pernick
problém je takový drnčení,bzučení z motoru u
Škoda Octavia 1.8 20V bez turba
Dělá to jen za studena, jak se motor zahřeje je klid, pokud auto stojí odstavené třeba i 4 hodiny neprojeví se to.
Co by to mohlo být možná víme, ale nebudu to zatím psát a počkám co napíšete vy, jen abych se vyhnul odpovědi "jo to by mohlo klidně být" na moji teorii, víte jak

chci slyšet Vaše názory
Tady video (nejspíše to není první octávia, kterou by to trápilo) a jen dodám o rozvody nejde a ozývá se to z hlavy zhruba (blbě se to poznává, ozývá se to po celým motoru)
http://www.youtube.com/watch?v=ekZBQ-EUfuI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 04 bře 2009 22:18
od Mirek999
Nejake projeveni na vykonu?
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 05 bře 2009 06:55
od Pernick
Ne, dělá to jen za studena
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 06 bře 2009 07:57
od matt
ahoj, nam to delalo sice v audine, ale se stejnym motorem. a prislo se ze je to pry napinak...

Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 06 bře 2009 15:50
od Pernick
Ano Matte přesně tohle si myslím že je ta závada, napínák řetězu mezi vačkama
ale co jsem zatím našel tak jako náhradní díl stojí 13000,- což je strašný a je zajímavý, že teď 2 dny to najednou nedělá vůbec

jestli záleží na venkovní teplotě? jestli je jen chyba v tlaku oleje, který kladku napíná (nebo se aspoň domnívám že to tak funguje)
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 08 bře 2009 19:36
od máca
jj, je to nastavovac vacek, tam na nich odchazi takovy maly tesnenicko co je mezi nim a hlavou motoru a pak to neudrzi tlak a dela to tyhle zvuky, s nejvetsi pravdepodobnosti to je timhle, uz sem to delal na par autech, kdyz nepomuze vymena tesneni, tak pak jedine novej dil
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 10:22
od Pernick
Máco díky, za info

Teď ta svině začala zas řachtat

Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 10:28
od Zemi
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 10:30
od Pernick
Tohle je napínák řemenu
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 10:36
od Zemi
lol jsem vzdycky v udivu co se na tech motorech dokaze vysrat. Zkus zjistit OE cislo toho dilu...
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 10:41
od Pernick
V originále stojí nějakých 13000,-
XS 058109088B tohle by mělo být to číslo
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 10:56
od Zemi
Trochu jsem zagoogloval a melo by to bejt tohle...
Podle toho cisla mi TecDoc nic nevyplivl... To je divny.
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 11:25
od Pernick
Zemi díky moc za ten obrázek, já ho zaboha nemohl nikde sehnat, pod čím jsi to hledal?
Máco to těsnění je kde? předpokládám že tady jak prochází skrz stěnu hlavy? Když ho měníš, musíš sundat ventilové víko? nebo je výměna snazší a stačí sundat tu věc z boku s čídlem/ventilem, bo co já vím co v tom je

Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 17:33
od Zemi
Ja to hledal podle toho cisla... Jinak to tesneni i s takovou jednou picovinou z plechu prodava jak Reinz tak Elring... Akorat u sebe to nemam na sklade ani v cizine, ale muzu potom zapatrat...
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 18:55
od máca
to tesneni je mezi touhle picovinou a hlavou motoru, kdyz ho potrebujes vymenit, tak musis sundat viko a castecne povolit i vacku, a je k tomu potreba i pripravek na zaaretovani toho napinaci mechanismu co prave dela to prestaveni vacky, tahlůe soucastka se jmanuje nastavovac vacky a to tesneni ma cv sobe i naky sitko ci co ..v praci je mame skladem, kouknu se kolik stoji a kdyztak ti ho splasim, nebo zjistim cislo dilu a zemi to nak osefuje

Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 14 bře 2009 21:28
od Pernick
Díky moc, bylo by to super

aspoň zjistit to označení toho těsnění
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 16 bře 2009 20:09
od Pernick
Není to z naší octy, ale zjišťoval jsem o tom co nejvíc teda a jen se děsím té práce, protože to je jak vyliž řiť
ta chyba je v tomhle těsnění? předpokládám že ano
Nebo v tomhle?
Máco:Nejde mi moc do hlavy, co vlastně vyluzuje to řachtání? když řetěz se nemůže prověsit, když to nefunguje jako napínač, ale vyloženě nastavovač vaček

Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 16 bře 2009 20:15
od máca
ale ono to funguje jako napinac! prave kdyz to montujes, tak musis pomoci pripravku jakoby sesroubovat k sobe ty dve kluzny plochy, namontujes to na motor, jakoby mezi ten retez a pak to odaretujes a tim se ten retez nasponuje a vlaste ten sponung ti pak dela tlak oleje a prave kdyz ten tlak je nizken
j, tak ten retez je volnejsi a rachta a prave ten tlak se vetsinou ztraci prave v tom tesneni, ze to netesni a ten olej jak okolo toho bleje, tak proste tolik netlaci pak v tom nastavovaci a ten se tolik nesponuje, jinak to tesneni je ono! ale to sitko ma bejt praver na tom tesneni a ne na ton nastavovaci, jinak ja kdyz to tesneni montuju, tak ho jeste maznu specialnil tesnicim pripravkem, neni to silikon, je to takova cervena "poleva" jak na zmrzlinu a prave tak jak se porimackne, tak jakoby ztvrdne a pak to je uplne nejlepsi tesneni, akorat je pak pakarna to cistit, kdyz to davas pryc
Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 16 bře 2009 20:23
od Pernick
Děkuju za vysvětlení, pak mi nejde ale do hlavy proč to nedělá pořád? ale "jen" pokud je venku zima

když je tepleji, je klid

Re: hluk mot. OI 1.8 20V N/A
Napsal: 16 bře 2009 20:42
od máca
mozna neco jak tepelna roztaznost, a nemusi to bej treba jen timhle, ale trba muze bejt uz mensi tlak od olejovyho cerpadla a tim prave ten napiak nedosahuje 100% funkcnosti, to je vlatne nejzazsi bod, kam az mazani jde