Stránka 1 z 2
Turbo... neco ale chybi... Poradte!
Napsal: 01 pro 2004 16:53
od Zemi
Napsal: 01 pro 2004 16:55
od Ritchma
Máš hezkou ruku

Napsal: 01 pro 2004 16:56
od Krosmen
Takhle na foto vypadá celkem zachovale,chybí mu rozvod výfuk turbíny,jinak si myslm,že by bylo celkem v poho,teda podle fotek...
Napsal: 01 pro 2004 17:39
od Zemi
Halóóóóóóó borci... Radime radime a neresime kraviny okolo...
Nebo to mam soupnout i do sekce "Tjůnink"?
Napsal: 01 pro 2004 18:48
od Zemi
Hernajs dudy...
Chci dat Turbo do Hondy a tady to nikoho nezajima...

Napsal: 01 pro 2004 18:57
od leon4x4
Zemi píše:Hernajs dudy...
Chci dat Turbo do Hondy a tady to nikoho nezajima...

Se neposer ne, taky musím jet někdy nakoupit.
Pokud nesežeteš ten kus housingu tak se to dá použít jako kompresor. Na tu část kam šly vejfukové plyny dej kladku a šup s tím pod klíňák a je vy malováno

Napsal: 01 pro 2004 19:08
od Zemi
leon4x4 píše:Zemi píše:Hernajs dudy...
Chci dat Turbo do Hondy a tady to nikoho nezajima...

Se neposer ne, taky musím jet někdy nakoupit.
Pokud nesežeteš ten kus housingu tak se to dá použít jako kompresor. Na tu část kam šly vejfukové plyny dej kladku a šup s tím pod klíňák a je vy malováno

Namaluj mi to...

Napsal: 01 pro 2004 19:19
od Břéťa
Napsal: 01 pro 2004 19:25
od Zemi
Břéťa píše:Zemi píše:leon4x4 píše:
Se neposer ne, taky musím jet někdy nakoupit.
Pokud nesežeteš ten kus housingu tak se to dá použít jako kompresor. Na tu část kam šly vejfukové plyny dej kladku a šup s tím pod klíňák a je vy malováno

Namaluj mi to...

Nechapes prdel?

Tak ted nevim k do ji z nas dvou nechape...

Napsal: 01 pro 2004 19:26
od street.racer
Břéťa píše:Zemi píše:leon4x4 píše:
Se neposer ne, taky musím jet někdy nakoupit.
Pokud nesežeteš ten kus housingu tak se to dá použít jako kompresor. Na tu část kam šly vejfukové plyny dej kladku a šup s tím pod klíňák a je vy malováno

Namaluj mi to...

Nechapes prdel?

Jakou prdel?

Napsal: 01 pro 2004 19:46
od Břéťa
street.racer píše:
Jakou prdel?

Proste prdel, picu, kozy nevim jak jinak ti to rict... Umis cesky nebo jen japonsky?

Napsal: 01 pro 2004 20:35
od street.racer
Břéťa píše:street.racer píše:
Jakou prdel?

Proste prdel, picu, kozy nevim jak jinak ti to rict... Umis cesky nebo jen japonsky?

Vsechno jsi tu vyjmenoval (krome prdele) zni lakave
Ale nevidim ze by si tu nekdo delal prdel....
Napsal: 01 pro 2004 20:37
od YANEK

no tady je zase přirození

Napsal: 01 pro 2004 20:43
od Nacelnik
..no na Saaba to nevypadá, max na LPTéčko,je nějaký malý
jinak tomu chybý turbínová skříň

Napsal: 01 pro 2004 20:49
od Zemi
Taaaaakze nez tu mlit o hovnech tak snad zitra s tim Turbem skocim k "doktorovi" a uvidime jak se veci maji... Kazdopadne zatim diky za "nazory"...
Napsal: 01 pro 2004 21:20
od Zemi
Karle pojd nam to tu osvetlit... Vidim ze jsi online tak pojd...

Napsal: 01 pro 2004 21:47
od Břéťa
Ted tu Karel napise ze ma turba na klinaku s 20ti prevodama aby tocili aspon 20000tis a ja pujdu do kolen...

Napsal: 01 pro 2004 22:31
od leon4x4
Jeeeeee břéťa zase papal nejapnou kaši.
2 ZEMI:
Pokud to myslíš vážně s tím turbem tak by to možná opravdu šlo. Je to samozřejmně mnohem složitější než aby se to dalo jen tak od stolu navrhnout ale!.......
Pokud si vezmem, že dejme tomu to turbo je schpný točit 200.000otáček a že už tak máš dost velkou kopresi tak se asi hovno stane když by na maximální otáčky motoru točilo jen cca 100.000Otáček a proto navrhuji následující.
Max otáčky motoru (jen pro hrybý výpočet, jen tak pro srandu a předastavu) 8.000
Požadované otáčky turba 100.000
To znamená že pokud máme zachovat rychlost běhu pásu vyjde nám, že obvod kol na hřídeli klikovky a turba musí být v poměru 100:8
Obvod kola je Pí * D tedy 3,141592654 * průměr kola na klice (např 150mm) 471mm musel by být průměr kola na turbu asi 12mm
Toto je dost malý průměr na to aby to mohlo fungovat a proto by se zřejmně musela všechna kola zvětšit na jiný průměr a použít delší řemen. Dále se musí přepočítat uhel opásání jednotlivých kol tak aby na nich řemen neprokluzoval.
V principu by ti takové řešení mohlo přinést asi poloviční tlak než jaký by byl pro dané turbo jako jmenovitý tedy např. 0,4ATM což je u nepřestavěného atmosférického motoru s poměrně velkou kopresí až dost. Výkonový nárůst s dobrým mezichaldičem by mohl být řádově 10-20% výkonu a velmi značně by se mohl posílit krouťák ve všech otáčkách.
Optimální by bylo koupit turbo s vhodnou chrakteristikou a celeé to spočítat dopředu, takhle by to byl bastl jako svině.
Touto myšlenkou jsem se zabejval a taky jsem strojař - takže Břéťo utři slinu a už nám řekni co si koupíš po ropákovi.

Napsal: 01 pro 2004 22:34
od YANEK

nekoupí už má a kdybis čet tak už to tu někde je jo je to v sekci prodám

Napsal: 01 pro 2004 22:36
od Ritchma
leon4x4 píše:
Touto myšlenkou jsem se zabejval a taky jsem strojař - takže Břéťo utři slinu a už nám řekni co si koupíš po ropákovi.

Kdyby si čet všechno tak už to dávno víš

Napsal: 01 pro 2004 22:55
od leon4x4
Ritchma píše:leon4x4 píše:
Touto myšlenkou jsem se zabejval a taky jsem strojař - takže Břéťo utři slinu a už nám řekni co si koupíš po ropákovi.

Kdyby si čet všechno tak už to dávno víš

Jedno ÓTéčko lepší než druhý co?
Napsal: 01 pro 2004 23:20
od Břéťa
Podle me je to cele peknej bastl a nikdy to nebude fungovat tak jak ma... Bud turbo nebo kompresor a ne delat z turba neco co neni...
Napsal: 02 pro 2004 01:18
od Shr3k
leon4x4 píše:Jeeeeee břéťa zase papal nejapnou kaši.
...Touto myšlenkou jsem se zabejval a taky jsem strojař - takže Břéťo utři slinu a už nám řekni co si koupíš po ropákovi.

LOL, kompresor samodomo.
1. koupit maximálně velký turbo (odhadem minimálně z Liazky nebo z Tatrovky)
2. vybavit ho kuličkovými ložisky, prodlouženou osou a nejméně dvěmi převody ozubenými řemeny (stejně jako to mají G-Power nebo Vortech kompresory - ty mají v sobě takovou minipřevodovku)
3. namontovat
Celkem makačka.

Napsal: 02 pro 2004 06:52
od Zemi
Tak diky za osvetleni... To s tim prevodem me napadlo... Tak jsem teda zvedavej co mi na to dneska rekne znamej pres Turba... Snad me nevykopne.

Napsal: 02 pro 2004 08:39
od leon4x4
Břéťa píše:Podle me je to cele peknej bastl a nikdy to nebude fungovat tak jak ma... Bud turbo nebo kompresor a ne delat z turba neco co neni...
Hele ty chytráku nedůvěřivej

jen tak pro zajímavost i do e46 330i a do Z4 3.0L se dělá přesně takovejhle kit vlastně turbodmychadla ve stylu zapojení kompreysoru jak jsem psal!!!
Já jsem psal, že to je jen úvaha která by fungovat mohla, pookud se to dopočítá a zkonstruuje pořádně. Tím jsem neměl namysli, že si ZEMI najde v kůlně turbo a z toho mu to někdo vyleští za 500Kč.
Je to složtá konstrukční práce a lidi se tím zabejvají léta aby to nějak nakonec fungovalo, ale princip je rozhodně správný. Jestli jsem o tom nepřesvědčil tebe, nevadí, ale funguje to

Napsal: 02 pro 2004 08:56
od Krosmen
leon4x4 píše:Břéťa píše:Podle me je to cele peknej bastl a nikdy to nebude fungovat tak jak ma... Bud turbo nebo kompresor a ne delat z turba neco co neni...
Hele ty chytráku nedůvěřivej

jen tak pro zajímavost i do e46 330i a do Z4 3.0L se dělá přesně takovejhle kit vlastně turbodmychadla ve stylu zapojení kompreysoru jak jsem psal!!!
Já jsem psal, že to je jen úvaha která by fungovat mohla, pookud se to dopočítá a zkonstruuje pořádně. Tím jsem neměl namysli, že si ZEMI najde v kůlně turbo a z toho mu to někdo vyleští za 500Kč.
Je to složtá konstrukční práce a lidi se tím zabejvají léta aby to nějak nakonec fungovalo, ale princip je rozhodně správný. Jestli jsem o tom nepřesvědčil tebe, nevadí, ale funguje to

Nedávno sem, někde čet o nissanu 350 z a do něj amíci montujou podle označení kompresor,ale když sem detailně studoval foto,tak sem došel k závěru,že to je přesně to vo čem mluvíš kompresorová část dmychadla napojená na převodovčičku a poháněná řemenem finální výkon byl 350 PS.Takže asi na tom něco bude....jo a s tlakem tušimže okolo 0,4
Napsal: 02 pro 2004 12:51
od Břéťa
leon4x4 píše:Břéťa píše:Podle me je to cele peknej bastl a nikdy to nebude fungovat tak jak ma... Bud turbo nebo kompresor a ne delat z turba neco co neni...
Hele ty chytráku nedůvěřivej

jen tak pro zajímavost i do e46 330i a do Z4 3.0L se dělá přesně takovejhle kit vlastně turbodmychadla ve stylu zapojení kompreysoru jak jsem psal!!!
Já jsem psal, že to je jen úvaha která by fungovat mohla, pookud se to dopočítá a zkonstruuje pořádně. Tím jsem neměl namysli, že si ZEMI najde v kůlně turbo a z toho mu to někdo vyleští za 500Kč.
Je to složtá konstrukční práce a lidi se tím zabejvají léta aby to nějak nakonec fungovalo, ale princip je rozhodně správný. Jestli jsem o tom nepřesvědčil tebe, nevadí, ale funguje to

Kamo prvni tvoje teorie znela tak ze se tam misto turbiny hodi remenice a da se na klinak... Pokud se to cele zprevoduje ze se to turbo bude tocit tak jak ma je teoreticky mozny ze to neco tlacit bude...
Napsal: 02 pro 2004 13:28
od Lucky
Ritchma píše:Máš hezkou ruku

všímavej

Napsal: 02 pro 2004 13:46
od Zemi
Lucky píše:Ritchma píše:Máš hezkou ruku

všímavej

Jojo Ritchma je vesela kopa...
Napsal: 02 pro 2004 14:35
od Wheelman
Tak jsem byl dneska u táty v garáži a na stole měl tyhle turba rozebraný dvě, nevim co jim bylo nebo nebylo, ale pravděpodobně jsou z VW, nejspíš z Caravelly T4 2,5 TDi Kdyby jsi chtěl ten housing tak zjisti jekej Garett to je a já se poptám jestli tam nemá nějaký KO!