Stránka 1 z 1

Palivová pumpa

Napsal: 23 čer 2009 23:37
od RS-driver
Zdravim, můžete mi někdo poradit ohledně čerpadla? Nevím jaké vybrat aby mělo dostatečný výkon (jedná se o motor 2.0 o výkonu 150PS) a hlavně by mě zajímaly rozdíly např. mezi těmito http://www.highperformanceparts.cz/kata ... vove-pumpy" onclick="window.open(this.href);return false; některé mají stejné parametry, jsou od stejného výrobce ale cena výrazně rozdílná..

Re: Palivová pumpa

Napsal: 26 čer 2009 22:11
od Anděl
Tobě odešlo tedy původní. :?

Dej tam Walbro a máš klid. Dají se sehnat i o dost levněji. Možná se dělá na tvůj motor i kit. A nebo jít do originálu, jestli nechceš upravovat.

Re: Palivová pumpa

Napsal: 26 čer 2009 22:30
od RS-driver
originál? to bych se nedoplatil

Re: Palivová pumpa

Napsal: 05 črc 2009 00:55
od fonz
ja sem mel puvodne 1,6 a ted mam n7a motor, cerpadlo mam porad z 1,6 a funguje to..

Re: Palivová pumpa

Napsal: 05 črc 2009 08:23
od máca
hele treba bmw ma pal pumpu porat stejnou, jak na 1,6 tak i na 2,5, vsechny davaji stejne, akorat se to pak lisi na motoru regulatorem tlaku paliva, ten si to shazuje na potrebnej tlak, jestli shanis funglovku, tak logicky co nejvetsi tlak, reg tlaku si to pak stejne shodi, spis se koukni na kolik mas ty na svym aute regulator , je to na nem napsany, vetsinou je to okolo 3 bar a pak musis splasit pumpu co dava ten tlak vetsi, jinak jestli muzu doporucit, jdi do pumpy z bmw e 30, a nebo mam jeste vyzkouseno z opela kadett gsi, obe auta maji "patronu" tzn ze pumpa je mimo nadr a tlak maj dostatecnej, ta z toho bmw musi bejt z "chromaka" starsi tip e 30

Re: Palivová pumpa

Napsal: 18 bře 2015 23:38
od bóďa
hledám kvalitní palivovou pumpu. požadavky jsou min. 4 bary, průtok je dostačující u všech (půvopdní má 80l/hod), ale potřeboval bych co nejmenší, abych ji dostal do nádrže místo origo. nechci ji mimo nádrž. má někdo něco vyzkoušeného?
díky :potlesk:

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 11:27
od Gooder
Jaký máte názor na nahrazení seriové pumpy např. Walbrem? Seriová pumpa mi odchází a cenově vychází Walbro a origo pumpa +/- podobně. Navíc bych rád do budoucna rezervu. Dost často jsem se tu setkal s názory, že když někdo dával Walbro, tak jeden z prvních dotazů byl, jestli nestačí seriová pumpa. Pokud seriová dává 3 bary a Walbro 7 barů, tak stejně si to ohlídá regulátor tlaku, ne?

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 12:50
od JRD McLAREN
noo..
tak napripkald tu pri paliovovom cerpadle by som si uhlidal aj ten prietok :mrgreen:

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 13:18
od Gooder
Tak Walbro má pochopitelně větší, 255l/h oproti 85l/h na čerpadle z Cupry R. Nebo se nechytám na co narážíš :D

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 13:36
od Beaver
Na to, že Walbro ti požene do lišty tolik paliva, že ani regulátor nebude mít šanci to stáhnout na normální hodnoty a pojede to kurevsky bohaté.

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 14:09
od Gooder
Aha, tak to jsem netušil. V tom případě seženu to z Cupry R. V plánu je totiž použití pár dílů z ní.

A když jsme u těch regulátorů, má smysl použít 4 barový regulátor na 3 barovou pumpu? Vím o pár lidech, co mají chipnuté 1.8T, seriovou 3 barovou pumpu, ale osazují to 4 barovým regulátorem.

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 16:56
od Libor12
Libor12 píše:zde je orientační výpočet:
výkon motoru(kW) x BSFC(kg/kW hod) tedy výkon palivového čerpadla (lit/hod) = C x výkon čerpadla (kg/hod)
C=0.72-0.77 pro benzín a 0.82-0.86 pro naftu.
BSFC je měrna spotřeba paliva které motor spotřebuje za hodinu k výrobě výkonu 1kW. Hodnota je rovná účinnosti motoru a je rozdílná pro typy motorů. Čím menší hodnota BSFC tím větší účinnost motoru. Do vzorce tedy doplníme 0.33kg/kW . Tento koeficient platí jak pro atmo tak přeplňované motory.
Třeba zjistíš,že walbro ani nepotřebuješ. :lol:

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 19:59
od Gooder
Netvrdím, že ho potřebuju. Jen se dá sehnat za stejné peníze až levněji, proto mě napadlo ;)

Po doplnění současného výkonu motoru (132kw) a BSFC a C (dle Tvého příspěvku) vyšlo 56 - 60kg/hod, po doplnění v budoucnu plánovaného vyšlo 85 - 91kg/hod. Seriová pumpa dává 61 kg/hod (po převodu 1kg paliva za hodinu = 1,39l paliva za hodinu). Asi něco dělám blbě :oops:

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 21:19
od JRD McLAREN
nebol niekde aj vzorecek na vypocet prietoku paliva / cerpadla...
kde sa bral v uvahu prietok v strekovacov (pri pozadovanom tlaku)....
pocet valcov, v prepoctne na l/hod ..??

sa mi zda ze som cosi take v minulosti prerataval ...

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 21:25
od Gooder
Koukni sem, jestli tam není něco z toho, co máš na mysli:
http://www.deatschwerks.com/resources/f ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gmtruckcentral.com/articles/ ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Palivová pumpa

Napsal: 01 lis 2015 22:32
od JRD McLAREN
no to prve je to co som mal na mysli..

inak obidva linky su dobre .. 8)

Re: Palivová pumpa

Napsal: 21 lis 2015 13:57
od Gooder
Tak jsem pátral dál a zjistil jsem, že do Superba 1.8T, 2.3 a 2.8 se dávalo 4barové čerpadlo. Parametry jsou 4 bar, 105l/h. Klasické 1.8T je 3 bar, 80l/h. To už by seriový 3barový regulátor mohl zvládnout, ne?