Stránka 1 z 1
M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 30 srp 2010 22:00
od Butcher
Tak se mi zase neco povedlo...porad laboruju s privodem vzduchu do airboxu a vcera jsem z jistejch duvodu, ktery netreba rozebirat, pouzil misto vzduch.filtru provizorne silonku.Nechapu jak se cely to "zarizeni" ktery jsem sestrojil mohlo uvolnit, ale dusledek je proste takovej, ze ji to na cca 90% sezralo

Jednalo se sice jen o ustrizenou spicku nohy, ale proste je tam
Par teorii mam, ale zkusim to i tady jestli vas neco nenapadne popr. se to treba nekomu uz stalo...spis ne

Muze se treba to co z ni zbylo, prijebat na ventil?A kdyz to pak toci nejakejch 8k rpm

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 00:46
od DcSpeedi

vtip?
váha vzduchu nemá snad mřížku ?
Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 01:08
od Butcher
Bohuzel ne...Vaha vzduchu?Takovy nesmyslny restrikce sebou nevozime

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 14:31
od Chosse
Hm, kam až se asi dostala

no buď je připečená v sání a nebo už spálená a venku

Obavy z přichycení na ventil bych neměl, při té tenkosti to shoří.O jakej kus se jedná cca ?
Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 14:42
od Butcher
No zitra mrknu na svicky a shodim airbox.Jak to myslis jakej kus?Ono kdyz sem ty silonky vybalil musel sem se smat...ve smrstenym stavu je to tak na 3lety dite :)A z toho sem ustrih jenom spicku nohy...no prej by to pri tech teplotach co tam panujou nemelo nic udelat

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 14:51
od JonnY
podpal zbytok silonky, a uvidis kolko z toho ostane bordelu..
inac myslim ze je pomerne pravdepodobne, ze to ostalo napecene aj na ventiloch...
Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 15:00
od Chosse
Takže špička v průměru cca 5cm ? To při tom podtlaku vletělo do motoru a shořelo

kdyžtak použij dekarbonizaci vodou jak tady psal Taboo a klídek

a samotná silonka je málo, bejvá hřib z molitanu a na něm teprve silonka, ne ?

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 15:44
od Butcher
Spalit stejnej kousek me samozrejme napadlo, ale diky

Asi 2 minuty sem to smazil PB horakem a nezbylo z toho prakticky nic, pricemz se to napred rozteklo na takovej maglajz a potom postupne odletavalo v podobe jakoby jisker az zustala na dne jenom takova seda mapa...nastesti je to urcite jen v jednom valci, ale i tak by musela hlava dolu...a to sem mel v planu az na zimu

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 16:00
od Butcher
Dekarbonizaci udelam...jen to asi budu muset udelat skrz 6klapku na 6x nebo to valit jenom do airboxu
Kdyby se to nekomu nechtelo hledat :
Taboo píše:OK

, ale rad bych predem upozornil, ze bych nechtel slyset, ze to zni jako blbost anebo co si nekdo, kdo s tim nema zadne osobni zkusenosti, mysli a podobne, protoze myslet si a neco opravdu vedet na zakladech osobnich zkusenosti jsou uplne dve rozdilne veci.
Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 16:07
od AR166
jen tak mimo, ta fotka airboxu je docela fotkou mesice z internetu.

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 16:10
od Butcher

Bohuzel v mym momentalnim rozpolozeni diky vlastni blbosti...

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 18:48
od Butcher
Butcher píše:Dekarbonizaci udelam...jen to asi budu muset udelat skrz 6klapku
na 6x nebo to valit jenom do airboxu
??
Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 18:59
od venca
Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 19:57
od JonnY
osobne si myslim, ze ziadna dekarbonizacia nieje nutna.
povedal by som, ze v spalovacom priestore zbytky silonky nepreziju. cize jeho dekarbonizacia by bola zbytocna
kde sa mohli nalepit a robit skodu su ventily a hlava (kde by to az tak vadit nemuselo)
ale stale. ked ti z 10g silonky po roztaveni ostanu gramy 3, tak ked sa cela nenalepila na jeden ventil, tak to asi nebude nic strasne...
Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 31 srp 2010 21:49
od Sova
Petře ty seš dobrej blasen

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 01 zář 2010 01:09
od Butcher
No to co tam vletelo melo stezi i ty 3 gramy, takze to co tam zbylo, hmotnostne 0,0 nic.A kdybych prece jenom chtel dekarbonizovat, staci to "prasit" jen do airboxu nebo musim do kazde klapky zvlast?
Sova píše:Petře ty seš dobrej blasen


No nakonec to asi nebude tak zhavy...mrknu na ty svicky, kdyztak ocistim a jedeme dal...do zimy ten motor musi vydrzet

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 01 zář 2010 07:16
od Chosse
Sorry já tady nebyl, až teď... Stačí do airboxu a ono si to už nasaje, neboj

akorát to chce v tvém případě spíše mlhu a né proud jak někteří zkoušeli

Re: M3 zere silonky...HELP!
Napsal: 01 zář 2010 12:37
od Butcher
Jj co nejvic aerosol, to je mi jasny
