Špatná hlava nebo turbo? Repase hlav, praha?
Napsal: 21 lis 2010 18:31
Takže mám následující problém s autem a z pozice řešní jsem se dostal do slepé uličky tak doufám že se tady na TF najde někdo kdo mi alespoň teoreticky poradí nebo usměrní.
Technika: Hyundai Scoupe 1.5 turbo(G4EK T/C), SOHC 12V, turbo Garrette T15 (vodou chlazené pro benzíny standardně tlačí 0,6 bar)
Problémy:
1: Při vyšších otáčkách a rychlostech když je motor stále v tahu, typicky když na dálnici v kilu šlápnu na plyn tak vůůbec nejede a turbo tlačíjen něco mezi 0,2 a 0,3 baru. Podtlaky vyměněny, a stejná situace se děje i když od podtlaků úplně odpojím WG. Turbína nedělá žádný nepatřičný hluk a má minimální vůle.
EDIT: Vyřešeno, bylo to ucpanym katem
))
2: Společně s tímhle projevem mám taky už cca od prázdnin značně zvýšenou spotřebu cca o 2l/100km a příšerně vysokou teplotu vody, (o 15-20oC nad normálem, teplotní čidla i termostat měněny, vodní pumpa s rozvody ani né rok stará) v létě jsem v zácpách skoro vařil a aby se motor nehřál, chtělo to specifický způsob jízdy při vyšších otáčkách a mírné zátěži.
I teď v zimě když někam dojedu, nechám motor 5 minut dochladit, v expanzce to bublá jak v pekle.
Doplním že motor na volnoběh má lehce nepravidelný chod, žere litr oleje na 5000km a voda taky niják výrazně neubejvá neni ani emulze podolejvíčkem
Existuje v Praze nebo okolí někdo kdo mi repasuje hlavu? Googlení mi vyhodilo akorát pár firem z Brna a Ostravy popřípadě Mělnicko ale to všechno je daleko
Technika: Hyundai Scoupe 1.5 turbo(G4EK T/C), SOHC 12V, turbo Garrette T15 (vodou chlazené pro benzíny standardně tlačí 0,6 bar)
Problémy:
1: Při vyšších otáčkách a rychlostech když je motor stále v tahu, typicky když na dálnici v kilu šlápnu na plyn tak vůůbec nejede a turbo tlačíjen něco mezi 0,2 a 0,3 baru. Podtlaky vyměněny, a stejná situace se děje i když od podtlaků úplně odpojím WG. Turbína nedělá žádný nepatřičný hluk a má minimální vůle.
EDIT: Vyřešeno, bylo to ucpanym katem

2: Společně s tímhle projevem mám taky už cca od prázdnin značně zvýšenou spotřebu cca o 2l/100km a příšerně vysokou teplotu vody, (o 15-20oC nad normálem, teplotní čidla i termostat měněny, vodní pumpa s rozvody ani né rok stará) v létě jsem v zácpách skoro vařil a aby se motor nehřál, chtělo to specifický způsob jízdy při vyšších otáčkách a mírné zátěži.
I teď v zimě když někam dojedu, nechám motor 5 minut dochladit, v expanzce to bublá jak v pekle.
Doplním že motor na volnoběh má lehce nepravidelný chod, žere litr oleje na 5000km a voda taky niják výrazně neubejvá neni ani emulze podolejvíčkem

Existuje v Praze nebo okolí někdo kdo mi repasuje hlavu? Googlení mi vyhodilo akorát pár firem z Brna a Ostravy popřípadě Mělnicko ale to všechno je daleko
