Stránka 1 z 3

Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 17:12
od V-Y-V-I
Vzhledem ke svému studiu na Institutu Dopravy se mám možnost podívat do míst,kde se jen tak někdo nedostane a vyzkoušet si mnohé dopravní přostředky.

Chtěl bych se s váma o pár fotek podělit....
Tohle jsou fotky z mé výpravy do Vozovone na Plynárnách v OVě-Městě.
Postupně naštívím výrovnu vlaků a autobusů a jejich DEPA, skouknu řídící systémy těchto dopravních prostředků.
A největší chyták považuju (alespoň pro mě) výpravu na Letiště Mošnov,do řídící věže, dále "opravny" letadel a jejich skládání včetně těch největších. Taky zasednu za simulátor 747ky :D

Tak tady pár nejzajímavějších fotek:


Obrázek

Obrázek

Řídící systém celého komplexu depa a zároveň všech tramvají,které jsou v danou chvíli na svých trasách.
(Během mojí návštěvy se zrovna stala dopr. nehoda Tramvaje,dispečer odeslal zásahové vozy a náhradnici Milušku :D s rezervní tramvají za záskok)
Obrázek

Tady se kontroluje každý vůz,který končí svou směnu.
Obrázek

právě jeden přijíždí
Obrázek

a takhle vypadá poháněné dvojkolí pod nízkopodlažní tramvají z přechozí fotky
Obrázek

myčka :lol:
Obrázek

kolejové STK :wink:
Obrázek

SRAZ :lol:
Obrázek

Barborku asi znáte,že?
Obrázek

opravdu! Celá zadní část drží jen na tom špalku (zadní náprava je v opravě)
Obrázek

Takhle vypadá "pracoviště" řidiče (tramvaje po repasi = výjde to na cca 6 miliónu,podobná nová tramvaj výjde na 20-30 miliínu)
Ovládá se ručně "pákou" na levo. Pedál je pouze na zvukový signál (crln,crln,crln) :D
Obrázek

servis :wink:
Obrázek

a tohle je samotná náprava nízkopodlažního vozu
Obrázek

Taky mi ukazovali jak tramvaj "hrabe" ale to jsem natočit nesměl :lol: Neskutečný mazec 8)


Jen tak pro zajímavost.
Každý pracovní den vyjíždí z vozovny na Plynárnách 51 tramvají + podobný počet vyjíždí z vozovny Poruby. V rezervě jsou vždy další 2 řidiči na Plynárnách a 2 na Vozovně, kteří celý den sedují televizi v gauči a čekají,jestli se nestane nějaký průser a nebudou muset dojezdit směnu.


Pamatujete si ještě na loňského Silvestra? Respektive sněhovou kalamitu,která Silvestru předcházela? Během jediného dne se tehdy pokazilo 61 tramvají + další 3 fung nové motory, které čekali na namontování. Škoda na náhradních dílech byla za ten den 900 000Kč přičemž se průměrně spotřebují ND na opravy za 400 000Kč za celý kalendářní měsíc.

Napsal: 18 bře 2007 17:35
od Josh
Krááásna slohovka 8)
a pekne fotky :wink:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 17:37
od Uňak
ta vyhýbka je dobrá

Napsal: 18 bře 2007 18:08
od V-Y-V-I
Josh píše:Krááásna slohovka 8)
a pekne fotky :wink:
heh,slohovka mě teprve čeká 15 x A4 včetně fotografii...
Jinak jsem si taky trochu pojezdil :?:
Ale nejvíce se těším do toho Mošnova,doufám že tam budu moct fotit (špionáž) :lol:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 20:51
od Dave0401
no pekne si to napsal...

jen tak pro zajimavost, vis odkud jsou ty kola??? ;) :?:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 20:53
od Hanuš
Dave0401 píše:no pekne si to napsal...

jen tak pro zajimavost, vis odkud jsou ty kola??? ;) :?:
dave - vsadim boty ze z te firmy co se po nocich lesti disky a pres pracovni den sedi zde na TF :D :lol:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 20:55
od Dave0401
Hanus: Prave sis zachranil boty... :D

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 20:58
od Dave0401
Jinymi slovy slozena kola, take se da rici gumikola...

jsou to odpruzene kola, mezi kotoucem a obruci jsou pryzovo-gumove projektily, ktere zajistuji "odpruzeni" a odhluceni pri provozu...

vetsinu gumi kol merim na svoji masine v praci ;)

Napsal: 18 bře 2007 21:29
od Aladin
V-Y-V-I píše:
Josh píše:Krááásna slohovka 8)
a pekne fotky :wink:
heh,slohovka mě teprve čeká 15 x A4 včetně fotografii...
Jinak jsem si taky trochu pojezdil :?:
Ale nejvíce se těším do toho Mošnova,doufám že tam budu moct fotit (špionáž) :lol:
neser se mi do řemesla :lol:

Napsal: 18 bře 2007 21:35
od felda
zajímavé 8)

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 21:36
od Uňak
to jsou ty kola co byly na rychlovlaku v německu co se vysekal

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 18 bře 2007 22:42
od V-Y-V-I
To mi taky říkal ten šéf :lol:
Na jedné tramvaji se jim rozpadlo kolo, prý únavou materiálu :D

Jsem rád, že jsem mohl přispět něčím zajímavým. Příští týden frčím do vozovny a depu MHD v Porubě,tak jsem zvědav. Třeba zas zatrandím Karosou :wink:

Napsal: 18 bře 2007 23:01
od Jardafox
tak to je hodně zajímavý, do školy chodím kolem jedný vozovny a zrovna minulej tejden jsem si říkal, že si o tom na netu budu muset něco najít, že mě to celkem zajímá...
jináč ta myčka, to do ní nějak dostrkají jinou tramvají a pak zase vytáhnout ne? na dráty to tam nevypadá a i tak by to as bylo vo držku :lol:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 19 bře 2007 08:52
od V-Y-V-I
Dráty tam normálně jsou (asi nejsou dobře vidět)
Normálně to uzemní, projedou kartáčema, vysuší a znova se frčí :D

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 23 bře 2007 14:07
od V-Y-V-I
Dneska jsem procházel vozovnou MDPO (autobusy)
Pan vedoucí byl velký srandista,zakázal cokoliv fotit z důvodů špionáže :smich: Ale i tak mám pár "špionážních" fotek. Po víkednu je nahodím (má je kámoše e foťáku) s nějaký pokecem. 8)

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 23 bře 2007 19:21
od kecka
Dave0401 píše:Jinymi slovy slozena kola, take se da rici gumikola...

jsou to odpruzene kola, mezi kotoucem a obruci jsou pryzovo-gumove projektily, ktere zajistuji "odpruzeni" a odhluceni pri provozu...

vetsinu gumi kol merim na svoji masine v praci ;)
:smich2: :smich2: si nejaky chytry 8) 8)

Napsal: 23 bře 2007 20:03
od MartinTDi
kdo ví od koho tam bude zazidlo že :wink:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 30 bře 2007 12:03
od V-Y-V-I
Tak jsem dnes absolvoval školení na Svinově a zatím nejzajímavější a nejzábavnější jaké jsem měl. Jak seženu kabel od foťáku,tak nahodím fotky.
Ale fakt se těště na záznam posunovače, který zavinil zničení vagónu se kterým profrčel přes zábrany a zaryl se do kamení na nástupišti (Svínov)
Perličky ze života strojvedoucích (to je takly něco)
A tak vám popíšu, jak z pomocí dvou drátku lze spáchat teroristický útok na ČD :D

Napsal: 30 bře 2007 18:25
od felda
dělej dělej :D slohovka II

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 31 bře 2007 21:42
od V-Y-V-I
ráno,ju :wink:

Napsal: 01 dub 2007 11:19
od V-Y-V-I
Tak tedy slíbený Svinov.
Obrázek

tzv. Výkolejka, kčemu to asi tak může sloužit??
Obrázek

Ač to zní neuvěřitelně,slouží to opravdu k úmyslnému vykolejení vlaku samotnými zaměstnanci ČD. Ing. železníční dopravy, jenž má na starosti kompletní kolejovou síť procházející Ostravou to zdůvodnil pochybením lidského faktoru, který je na železnicích pomjěrně častým jevem. Né všichni zaměstnanci unesou psychický tlak na svou osobu a velikou zodpovědnost. Proto se může stát, že se něčí chybou řítí na váš osobák například plně naložený nákladní vlak a aby se zabránilo střetu, nahodí se tato výkolejka a "náklaďák" se jednoduše vykolejí a zaboří se dokamení,popřípadně do pole. A vězte, že se to už nejedenkrát stalo.


Takhle toto zařízení funguje v praxi :wink:
Obrázek

Další perlou byl záznam z vysíláček strojvedoucího a konrtolního posunovače. Minulou neděli v 11:30 couval osobák na odstavnou kolej k nástupišti č. 2-3. Každá odstavná kolej končí betonovým "sloupkem" (bohužel si teď nevzpomenu na název),na kterém jsou připevněny 2 magnety,které jsou běžně na každém vagónu a i díky ním se vagóny k sobě řadí.
Práce tohto posunovače spočívá v tom,že stojí na stupínku polsedního vagónu a vysílačkou hlásí jak moc se blíží k onomu zakončení "ukončení koleje" Respektive, posledních 50 metrů má hlásit po metrech a zastavit přesně na magnetech.
Jenže jak z vyšetřování vyplnilulo onen posunovač seděl v poklidu v jednom z kupé a celou akci sledoval pouze s okna.
Záznam:
Hovoří posunovač:
"cca co 10 vteřin MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ....atd."
vzhledem k nontně omezenemu výhledu z okna kupé, těžko mohl posoudit posunovač jak daleko se ve skutečnosti nachází a tak z vysílačky stále znělo: "MŮŽEŠ....MŮŽEŠ...MŮŽEŠ...." najdenou se z VYS. ozve obrovská rána a postupné skřípání železa a tomu podobné zvuky....a opět hlas posunovače. " DOBRÝ STŮJ" :smich: :smich2:


Takhle místo nehody vypadá nyní...... Tam kde TEĎ končí koleje byl ješrě minulý týden ta betonová zábrana. A to kamení rozoral celý jeden vagón,který se nakonec "postavil" téměř vzpříma.
Obrázek

Obrázek

Elefanta jste už asi všichni viděli,že?
Obrázek


Troška historie k rekonstrukci nádraží.
Byly zachovány původní názvy nádraží a to SVINOW a SCHÖNBRUNN
Obrázek

Když rekonstruovali střechu nádraží, tak v "plotku" na střeše vytáhli ještě 147 nábojnic z 2. Světové války.
Obrázek

Něco ze života strojvedoucích:
V klasických mašinách nemá strojvedoucí záchod a to díky úspoře financí.
Vzhledem k tomu,že si na něj nemůlže zajít ani do vagónu určenému cestujícím, z důvodu průchodu přes strojovnu. Kdyby totiž otevřel dveře do strojovny,tak se automaticky zpustí rychlobrzda. Musí buďto svou potřebu vydržet, nebo ji vykoná pomocí otevřených nástupních dveří.
Takže se klidně může stát, že uvidíte jet nějaký rycjhhlík a z otevřených dveří uvidíte močit strojvedoucího. Horší případ nastáva v případě "sraní"
To se jednoduše nastaví zadek z otevřených dveří a potřeba se vykoná. Špatné to prý je,když strojvedoucí trpí průjmem :smich: Někteří stydlivější však "serou" do lopatky s pískem, kterou pak jednoduše vyťepou z okna :lol: Zahrádkáři v okolí tratě mají hnojiva dostatek :D
V Pendolinu a Pantografech může strojvedoucí normálně projít přes strojovnu,takže tady tyto starosti nejsou.
Obrázek

A toto je již kompletní řídící centrum Svinova a okolních stanic.Obrázek

Tyto PC nepoužívají systému WINDOWS A MICROSOFT a to z jednoho prostého důvodu. MUSÍ FUNGOVAT :lol:
Pendolino požívá systém WINDOWS a pročpak si myslíte,že ve svých začátcích nejelo :D
Obrázek

V těchto programech dispečeři navádějí vlaky a ovládají veškeré výhybky v okolí Ostravy.
Obrázek


Dispečer si může odskočit maximálně na malou a to opravdu rychle,aby stihl další přijíždějící vlak. V případě střevního onemocnění je v háji. Jak mi bylo řečeno,kdyby se posral,tak tak tam musí sedět,jinak způsobí takovou katastrofu, jako např minulý týden v Čechách na tom přejezdu, kde se 3 vagóny vykutálely do pole.
Obrázek

V průzkumu vyplívá, že vlakový dispečer je jedna z nejnáročnějších práci na psychiku vůbec. Předním už jsou pouze kosmonauté,vojenští velitelé a jim podobní. Například letový dispečeři nejsou ani z polovin, tak zatíženi jako právě ti od vlaků. Jen tak pro zamyšlení: Kolik filmů jste viděli,kde v hlavních rolích hráli právě pracovníci leteckých věží a kolik těch co ovladají vlakové sítě :?:


A ještě slíbený teroristický počin :lol:
Koleje a kompletně ČD jsou velmi náchylné k chybám.
Koleje jsou napájeny slabým proudem a to z důvodi zjíštění, kde se vlak zrovna v daný okamžik pohybuje. Želzniční přejezdy fungují právě a tomto systému. Když vlak aktivuje čidlo přejezd se uzavře (závory)
Když oné čidlo překryjete klíčem,na který šlápnete dokážete tak sami bez vlaku aktivovat závory a semafóry na přejezdu.
Stačí tedy přemostit dvě čidla a závory se nezpustí, pak stačí pouze počkat na Pendo a katastrofa je na světě :evil: :zapomel:
Samozřejmě vám neporzradím kde se ony čidla nacházejí :lol:



Příště sem vložím pár špionážních fotek z depa Busů (ale nic moc zajímavého). :twisted:

No a během května se chystám na letiště Mošnov do řídící věže, za trenažér obřího letounu a taky do Mošnovského servisu. Myslím,že je na co se těšit. :pray:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 01 dub 2007 11:33
od Luke_TDI
Vivi co je tve zamestnani?

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 01 dub 2007 11:40
od V-Y-V-I
Luke_TDI píše:VYvi co je tve zamestnani?
:wink:

Mé zaměstnání je student VŠB-TU, Institutu Dopravy -> Dopravní Technika :wink:
Příští rok už budu mít titul, teda moc doufám :oops:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 01 dub 2007 14:25
od Aladin
srry že Ti tu do toho lezu, ale elefanta jsem taky cfaknul

Napsal: 01 dub 2007 17:13
od felda
pěkné téma to se mi podoba :wink:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 01 dub 2007 17:19
od barry
jj VYVI novinář :wink:

Napsal: 01 dub 2007 17:31
od Camel
Jinak ty zeleza kteryma se dotykaji vagony atd nejsou zadne magnety ale jen obyc zeleza za kteryma je pruzina... :wink:

Napsal: 01 dub 2007 18:50
od V-Y-V-I
Camel píše:Jinak ty zeleza kteryma se dotykaji vagony atd nejsou zadne magnety ale jen obyc zeleza za kteryma je pruzina... :wink:
jj,už jsem si to našel :oops: Díky :wink:

Napsal: 01 dub 2007 21:34
od Camel
Neni zac! :wink:

Re: Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie

Napsal: 06 dub 2007 16:05
od V-Y-V-I
Jakmile si od ženy vemu kabel,tak nahodím další fotky ze dneška. Myslím,že jsou povedené,plus nějaký malý komentář :wink: