Nahlédnutí do oboru Dopravní Technologie
Napsal: 18 bře 2007 17:12
Vzhledem ke svému studiu na Institutu Dopravy se mám možnost podívat do míst,kde se jen tak někdo nedostane a vyzkoušet si mnohé dopravní přostředky.
Chtěl bych se s váma o pár fotek podělit....
Tohle jsou fotky z mé výpravy do Vozovone na Plynárnách v OVě-Městě.
Postupně naštívím výrovnu vlaků a autobusů a jejich DEPA, skouknu řídící systémy těchto dopravních prostředků.
A největší chyták považuju (alespoň pro mě) výpravu na Letiště Mošnov,do řídící věže, dále "opravny" letadel a jejich skládání včetně těch největších. Taky zasednu za simulátor 747ky
Tak tady pár nejzajímavějších fotek:


Řídící systém celého komplexu depa a zároveň všech tramvají,které jsou v danou chvíli na svých trasách.
(Během mojí návštěvy se zrovna stala dopr. nehoda Tramvaje,dispečer odeslal zásahové vozy a náhradnici Milušku
s rezervní tramvají za záskok)

Tady se kontroluje každý vůz,který končí svou směnu.

právě jeden přijíždí

a takhle vypadá poháněné dvojkolí pod nízkopodlažní tramvají z přechozí fotky

myčka

kolejové STK

SRAZ

Barborku asi znáte,že?

opravdu! Celá zadní část drží jen na tom špalku (zadní náprava je v opravě)

Takhle vypadá "pracoviště" řidiče (tramvaje po repasi = výjde to na cca 6 miliónu,podobná nová tramvaj výjde na 20-30 miliínu)
Ovládá se ručně "pákou" na levo. Pedál je pouze na zvukový signál (crln,crln,crln)

servis

a tohle je samotná náprava nízkopodlažního vozu

Taky mi ukazovali jak tramvaj "hrabe" ale to jsem natočit nesměl
Neskutečný mazec
Jen tak pro zajímavost.
Každý pracovní den vyjíždí z vozovny na Plynárnách 51 tramvají + podobný počet vyjíždí z vozovny Poruby. V rezervě jsou vždy další 2 řidiči na Plynárnách a 2 na Vozovně, kteří celý den sedují televizi v gauči a čekají,jestli se nestane nějaký průser a nebudou muset dojezdit směnu.
Pamatujete si ještě na loňského Silvestra? Respektive sněhovou kalamitu,která Silvestru předcházela? Během jediného dne se tehdy pokazilo 61 tramvají + další 3 fung nové motory, které čekali na namontování. Škoda na náhradních dílech byla za ten den 900 000Kč přičemž se průměrně spotřebují ND na opravy za 400 000Kč za celý kalendářní měsíc.
Chtěl bych se s váma o pár fotek podělit....
Tohle jsou fotky z mé výpravy do Vozovone na Plynárnách v OVě-Městě.
Postupně naštívím výrovnu vlaků a autobusů a jejich DEPA, skouknu řídící systémy těchto dopravních prostředků.
A největší chyták považuju (alespoň pro mě) výpravu na Letiště Mošnov,do řídící věže, dále "opravny" letadel a jejich skládání včetně těch největších. Taky zasednu za simulátor 747ky

Tak tady pár nejzajímavějších fotek:


Řídící systém celého komplexu depa a zároveň všech tramvají,které jsou v danou chvíli na svých trasách.
(Během mojí návštěvy se zrovna stala dopr. nehoda Tramvaje,dispečer odeslal zásahové vozy a náhradnici Milušku


Tady se kontroluje každý vůz,který končí svou směnu.

právě jeden přijíždí

a takhle vypadá poháněné dvojkolí pod nízkopodlažní tramvají z přechozí fotky

myčka


kolejové STK


SRAZ


Barborku asi znáte,že?

opravdu! Celá zadní část drží jen na tom špalku (zadní náprava je v opravě)

Takhle vypadá "pracoviště" řidiče (tramvaje po repasi = výjde to na cca 6 miliónu,podobná nová tramvaj výjde na 20-30 miliínu)
Ovládá se ručně "pákou" na levo. Pedál je pouze na zvukový signál (crln,crln,crln)


servis


a tohle je samotná náprava nízkopodlažního vozu

Taky mi ukazovali jak tramvaj "hrabe" ale to jsem natočit nesměl


Jen tak pro zajímavost.
Každý pracovní den vyjíždí z vozovny na Plynárnách 51 tramvají + podobný počet vyjíždí z vozovny Poruby. V rezervě jsou vždy další 2 řidiči na Plynárnách a 2 na Vozovně, kteří celý den sedují televizi v gauči a čekají,jestli se nestane nějaký průser a nebudou muset dojezdit směnu.
Pamatujete si ještě na loňského Silvestra? Respektive sněhovou kalamitu,která Silvestru předcházela? Během jediného dne se tehdy pokazilo 61 tramvají + další 3 fung nové motory, které čekali na namontování. Škoda na náhradních dílech byla za ten den 900 000Kč přičemž se průměrně spotřebují ND na opravy za 400 000Kč za celý kalendářní měsíc.