Stránka 1 z 1

Přehřívání- Prelude

Napsal: 03 črc 2006 12:11
od PreludeR
Chladič mi vaří vodu. I po dolití nový kapaliny to do 5 km začne znovu stoupat. Poraďte čím to může bejt. Chladič prasklej neni, ale stříká to od víčka. A fakt hodně.. Zkusim jestli funguje větrák a potom už nevim. Dík za každou radu..

Re: Přehřívání- Prelude

Napsal: 03 črc 2006 13:28
od DaveS
nemuze to bejt treba cerpadlem? ikdyz to je asi blbost co?...

Napsal: 03 črc 2006 13:51
od PreludeR
To snad ne.. Kouknu na to, ale nemyslim si. Jak bych to měl poznat?

Re: Přehřívání- Prelude

Napsal: 03 črc 2006 13:55
od ARV6
muzes mit spatnou vodni pumpu, tesneni pod hlavou nebo jenom neotevírajicí se termostat.... Zacal bych kontrolou termostatu....

Napsal: 03 črc 2006 14:23
od PreludeR
Před 14 dny byla pumpa vyměněná. Společně s rozvodama, takže to bych vyloučil. Termostat možná...

A těsnění pod hlavou? To by se projevovalo takhle?

Napsal: 03 črc 2006 17:37
od Beaver
PreludeR píše:Před 14 dny byla pumpa vyměněná. Společně s rozvodama, takže to bych vyloučil. Termostat možná...

A těsnění pod hlavou? To by se projevovalo takhle?
U studenýho auta sundej víčko chladiče a nastartuj, pokud bude něco skrz chladič bublat a začne se ti hrnout voda ven, případně se tohle projeví po chvilce chodu motoru a začne se to silně hřát i když pojede větrák, pak je možný, že to je těsnění hlavy. Pokud to bude jen vařit a žádný plyny nebudou skrz chladič probublávat, mrkni na termostat. Jestli bude ok, zkontroluj si nastavení předstihu - špatnej předstih u Supry mi dělal úžasný věci.

Napsal: 04 črc 2006 12:48
od PreludeR
[/quote] U studenýho auta sundej víčko chladiče a nastartuj, pokud bude něco skrz chladič bublat a začne se ti hrnout voda ven, případně se tohle projeví po chvilce chodu motoru a začne se to silně hřát i když pojede větrák, pak je možný, že to je těsnění hlavy. Pokud to bude jen vařit a žádný plyny nebudou skrz chladič probublávat, mrkni na termostat. Jestli bude ok, zkontroluj si nastavení předstihu - špatnej předstih u Supry mi dělal úžasný věci.[/quote]

Vypadá to tak, že od víčka chladiče stoupá pára, která se mění v kapalinu. V největšim varu už nejede jenom pára, ale voda stříká rovnou od víčka. Skrz chladič to nejde. I když ten už je na tom taky blbě. Neteče, ale na některejch místech je vysypaný železo.
Nechával jsem ho zalepit. Nahoře v plastu byl prasklina, kterou to utíkalo ven a dělalo to taky zajímavý věci. Při studenym se jakoby zapínal sitič
:D a na volnoběh kolísaly otáčky 1000 - 2500. Sami od sebe. Po zalepení to přestalo. Pak nikdy nic až doteď.
Dolil jsem plnej chladič a už to tolik nestoupá, ale po zastavení to sičí.

Napsal: 04 črc 2006 21:10
od Idaho
PreludeR píše:
U studenýho auta sundej víčko chladiče a nastartuj, pokud bude něco skrz chladič bublat a začne se ti hrnout voda ven, případně se tohle projeví po chvilce chodu motoru a začne se to silně hřát i když pojede větrák, pak je možný, že to je těsnění hlavy. Pokud to bude jen vařit a žádný plyny nebudou skrz chladič probublávat, mrkni na termostat. Jestli bude ok, zkontroluj si nastavení předstihu - špatnej předstih u Supry mi dělal úžasný věci.[/quote]

Vypadá to tak, že od víčka chladiče stoupá pára, která se mění v kapalinu. V největšim varu už nejede jenom pára, ale voda stříká rovnou od víčka. Skrz chladič to nejde. I když ten už je na tom taky blbě. Neteče, ale na některejch místech je vysypaný železo.
Nechával jsem ho zalepit. Nahoře v plastu byl prasklina, kterou to utíkalo ven a dělalo to taky zajímavý věci. Při studenym se jakoby zapínal sitič
:D a na volnoběh kolísaly otáčky 1000 - 2500. Sami od sebe. Po zalepení to přestalo. Pak nikdy nic až doteď.
Dolil jsem plnej chladič a už to tolik nestoupá, ale po zastavení to sičí.[/quote]

kolísání otáček u 2.2 accordu ( F22B5 ) zpusobovalo bud vadné čidlo teplotry vody, nebo zavzdušněné vedení vody ( na čidlo šel střídavě vzduch a teplá voda - zapínaklo to sytič ).

U supry sem ted řešil přehřívání - bylůo to víčkem chladiče - to musí do určitého tlaku držet a potom přepouštet do expanzky, ze které si potom muže odebrat zpet. problém byl že víčko nepouštělo až při 0,9baru ale už mnohem dříve, tudíž mi vycákalo do expanzky moc vody ( ta vytekla ) a když si chtelo vzít zpět mělo málo vody.

takže vzhledem k tomu že je to hondice tak krok 1 bych řekl odvzdušnit vedení vody ( většinou je odvzdušnovací ventilek za termostatem - u hond ) krok 2 - víčko krok 3 - čidlo - pokud tedy máš ověřeno že to není tětsněním pod makovicí, případně špatně nastaveným předstihem..

Napsal: 08 črc 2006 12:40
od PreludeR
Je zřejmý že do expanzky to neodtejká. Sundal jsem víčko a po 10 minutách (což je dost brzo) chodu se začala voda z chladiče valit ven.Po sepnutí ventilátoru to kleslo.po přidání plynu zase stoupalo. Hadička která jde do expanzky je horká ale prochází jí spíš pára nebo čistá destilka bez oleje naštěstí. Leju tam teď jenom destilku. Koukal jsem na honda-club na výměnu chladící kapaliny a podle obrázku zjistil kde je ten odvzdušňovací šroub. Tak to zkusim a jinak asi termostat. Jak poznám že je špatnej? A chladič kape z plastu trochu.

K tomu víčku.. u Lavy jsem kdysi viděl víčko chladiče s takovym odpouštěčem. Při vyššim tlaku si to ufoukávalo a nebylo pořád ůplně zavřený jako v sérii.za 500. měl jsem ho vzít. asi dobrá věc..

Napsal: 09 črc 2006 13:30
od Idaho
PreludeR píše:Je zřejmý že do expanzky to neodtejká. Sundal jsem víčko a po 10 minutách (což je dost brzo) chodu se začala voda z chladiče valit ven.Po sepnutí ventilátoru to kleslo.po přidání plynu zase stoupalo. Hadička která jde do expanzky je horká ale prochází jí spíš pára nebo čistá destilka bez oleje naštěstí. Leju tam teď jenom destilku. Koukal jsem na honda-club na výměnu chladící kapaliny a podle obrázku zjistil kde je ten odvzdušňovací šroub. Tak to zkusim a jinak asi termostat. Jak poznám že je špatnej? A chladič kape z plastu trochu.

K tomu víčku.. u Lavy jsem kdysi viděl víčko chladiče s takovym odpouštěčem. Při vyššim tlaku si to ufoukávalo a nebylo pořád ůplně zavřený jako v sérii.za 500. měl jsem ho vzít. asi dobrá věc..
:nono: tak to se mi moc nezdá, i když možné to je.. pokud se tvuj problém týká víčka, tak to víčko zpusobuje to že pouští do expanzky moc brzo. pokud by nepustilo tak se voda neztratí, ale zvedání tlaku zvyšuje pravděpodobnost roztžení chladiče ( nejslabší část vedení ).. takže spíš bych nehledal víčko co pustíé dříve ale co pustí déle ( než současné - jeté )

Napsal: 10 črc 2006 11:39
od PreludeR
Víčka se to asi netýká. Spíš bych řekl že kvůli tomu prasklýmu chladiči ubejvá voda.. Jde hlavně o to přehřívání. Prostě co dělat, aby to pořád nevařilo...
Odvzdušnil jsem podle návodu. termostat jsem zatim nekontroloval. Protože bych stejně nepoznal jak je na tom.. A při nejhoršim, jak poznám že odešlo těsnění pod hlavou?