Stránka 1 z 1

Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 27 čer 2014 23:11
od m.artty
Předpokládám, že osobní zkušenost mít asi nebude nikdo ze zdejších Opeláků, ale třeba někde viděl nebo četl nebo slyšel.... a co já vím :lol:

Štve mě, jak blbá je převodovka v Omeze... jet 130-140 km/h a točit s dieselem skoro 3500 ot/min se mi zdá naprd. Prostě tomu chybí 6. kvalt a vzhledem k tomu, že jezdím z 80% dálky, tak mi to vadí.

A teď k otázkám:
Jak jsou na tom BMW s tím podobným motorem (*25 TDS)?
Pokud by byla odpověď na první otázku "lépe" nastává další. Dá se použít převodovka z BMW do Opela (žádné nebo jednoduché úpravy, velké bastlení nemá zase smysl)?

Případně jakýkoliv jiný nápad. Koukal jsem jen na převodovky a diferáky pro Omegu A a Omegu B a ničím bych si nepomohl.

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 27 čer 2014 23:13
od LiberaleMiguel2
nevyšlo by nejlevněji nechat si vyrobit jedno větší/menší kolečko do převodovky abys tolik netočil ? :D (převodovkám fakt nerozumím, tak netuším, jestli to je tak jednoduché :D - jenom nápad)

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 28 čer 2014 09:46
od petanek192
Jednou sem jel s e39 tds automat a tam pri 160 toci 2000ot ....

Skus poresit diferak a když uz bych se stim patlal dej se samosvorem 8)

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 28 čer 2014 10:59
od fereros2
já co jsem měl TDS v automatu, tak rozhodně točilo míň při týhle rychlosti...určitě zjistic převod diffu a případně vyměnit, akorát netuším jestli je stejnej jako u BMW....akorát je to pak na úkor akcelerace, ale sporťák to není, tak by to vadit nemuselo....

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 28 čer 2014 12:11
od kony5
to so napsal LM má smysl řekl bych .... nechával sem si dělat kolečka do převodovky MX motorky když se "dolámaly" .... kvalitativně to bylo dobre jezdilo to - nevím jak dlouho motorku už nemám ....ale kolečko tuším vyšlo 2000 kč za kus cca... komplet včetně výroby cementace atd.... mohl bych sehnat kontakt

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 28 čer 2014 14:37
od Juraj
Cele to je nesmysl... prevodovky jsou uplne jine a to i diferaky. jak mechanicky tak pomerem... :-)

omega ma dlouhou skrin a kratky diferak, BMW naopak. omega ma spojku s centralnim loziskem a BMW vypinaci paku, hardyspojky na kardan jsou jine, delka prevodovek a tim padem i kardanu taky, jine unasece poloos, jine uchyceni diferaku...

EDIT: omega TDS ma samosvor v zakladu.

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 29 čer 2014 10:08
od xciba
omega TDS nema samosvor v zakladu:) par uz jsem jich rozebral a bohuzel nikdy nemel stesti na samosvor :lol:
kazdopadne jestli chces tocit min tak u omegy bys musel fakt dat jedine automat... i Benzin toci celkem vic...
Nejdelsi prevody mel diff z MV6, ale rekl bych ze do diesela pasovat nebude:/ proste tam chybi ten 6ty prevodovy stupen..

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 29 čer 2014 16:20
od Juraj
aha, diky za opravu, ja mel 4 a vzdy se samosvorem. tak sem tusil ze byl v zakladu :-)

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 29 čer 2014 17:14
od m.artty
Děkuji za reakce 8) Smířím se s tím, že byli líní do toho udělat nějakou rozumnou převodovku... byl to jen nápad, že by to třeba mohlo jít nějak snadno pořešit...

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 29 čer 2014 17:28
od LiberaleMiguel2
Prostě výměň to jedno kolečko, ne ?

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 29 čer 2014 20:32
od m.artty
Když bych změnil převod na pětce, aby byla použitelná na dálnici, bude mi chybět kvalt mezi 4 a 5. Převodovka solidně odstupńovaná, s tím problém nemám. Jen by to prostě chtělo dát po pětce nějaké pokračování... Asi počítali, že si to budou kupovat důchodci a nebudou jezdit rychleji než 110 km/h :lol:

Re: Omega 2,5 TD - pohon

Napsal: 08 črc 2014 12:20
od miras3000
zkus si zjistit, jestli by ti nepasoval a jaký převod má diff z c30se co mi zbyl z cali, je i s poloosama a novou hardyspojkou, je možný že má delší převod. já na 5.rychlost jezdil 90km/h cca 1800ot, je ale možný že to bylo jen dlouhou převodovkou, jo a má samosvor :wink: zjisti si a dej vědět