Stránka 1 z 1

Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 07:17
od vectry
Ahoj,
Řeším takové dva drobné problémy na mém motoru (C20XE), co se týče mazání. Jestli se někdo nesetkal s něčím podobným. Když nastartuji studený motor, tak cca do 5s mi svítí kontrolka mazaní, potom zhasne. Tlak oleje je v pořádku, podle origo. budíku. Už jsem dával jiné olejové čerpadlo, přetěsnil sací koš. A tahle drobnost stále přetrvává. Množství oleje atd., je samozřejmě tak jak má být, jinak motor chodí krásně ,olej prakticky nebere. Další ,nebo spíše dotaz, je ohledně těsnění olejové vany, zda nemáte nějaký tip, nebo zaručený způsob :D :D :D , jak vyřešit drobné prosakování, první varianta ,jsem dal lepené korkové, potom gumové z C20NE... Jinak bych podotkl, že motor byl celý rozebraný ,přetěsněný, co bylo potřeba se zrepasovalo, od té doby najeto cca 4000 km.

Re: Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 07:51
od lukin66
Ahoj,tak s tím mazanim nevím proč svítí delší dobu,me zhasne da se říct hned.zajímavé .jinak k te vane ti doporucim originál těsnění z NE motoru to oblikaci,pěkně ocistis plochy umyjes acetonem a namazes blok i vanu gasketem třeba od wurtu a slozis,navíc ty šroubky potom každý maznes tím gasketem ,zasroubujes a nechas to cely den zaschnout a mas klid 8) vyzkoušeno mmnohokrát a super,ze ses to ty jedno těsnění ti dam gratis origo GM 8)

Re: Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 07:56
od Beaver
Ad tlak oleje - zkusil bych vyměnit spínač tlaku oleje, může být jen nějaký zatuhlý.

Re: Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 08:27
od lukin66
Pravda,může byt

Re: Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 08:38
od vectry
lukin66- díky za tip ,už mě něco takového takovéhoto napadlo a asi to tak dopadne...
Beaver- spínač, zkusím, ale myslím že tím to nebude, jelikož jsem nedodal že než zhasne kontrolka, tak jsou jemně slyšet hydroštely ,jak kdyby při vychladnutí, padal olej a než to dotlačí nahoru... Většinou do druhého dne.

První po čem jsem šel je olej. čerpadlo, protože jsem je nechával původní a pár lidí je už díky opotřebení a následnému vylomení zubů zadřelo tento motor. Koupil jsem zánovní ,důkladně jsem přetěsnil, a také vývod z čerpadlo do sacího koše. Je to možná nějaká hovadina ,nebo jsem při skládání něco podcenil, ale od složení motoru se to začalo projevovat až tak po najetí 1000km.

Re: Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 08:54
od Beaver
S trochu podobným problémem mají občas problémy některá auta při použití laciných olejových filtrů bez zpětné klapky. Tam potom dochází přesně k tomu jevu co popisuješ - olej vyteče do vany z celého systému a čerpadlo musí po startu motoru natlakovat všechny kanály od nuly. Tak ještě můžeš zkusit změnit značku olejového filtru :)

Re: Mazání C20XE

Napsal: 21 bře 2016 09:13
od vectry
Olejové filtry používám MANN-FILTR ,jelikož dodávají i do prvovýroby automobilek, tak si myslím že by měly patřit k těm kvalitnějším z druhovýroby, ještě mě napadlo že by problém mohl být v mezikuse mezi čerpadlem a olej. filtrem, z kterého jsou vývody do olej. chladiče. Pro info foto.

Re: Mazání C20XE

Napsal: 19 čer 2016 22:43
od Lukin_GSi
Marťo vytáhni to čidlo tlaku oleje a nech ho namočené v benzínu ať se v něm rozpustí ty usazeniny a bude zhasínat normálně..

Re: Mazání C20XE

Napsal: 20 čer 2016 07:10
od vectry
Lukine: díky za radu, zkusím vyzkouším... 8) 8)