Stránka 1 z 5
C20NE a úpravy
Napsal: 30 pro 2009 18:56
od m.artty
Poslední dobrou jsem se trošku začal zajímat o motor C20NE a o to, jak z něho dostat nějakou kobylku navíc. Zajímal jsem se spíš o úpravy s použitím dílů z jiných Opeláckých motorů. Zatím se pohybujeme jenom v teoretických úvahách ač nějaké úpravy byly už vyzkoušeny.
Hlava: buď snížit originální hlavu (dá se snížit až o 1 mm) nebo použít hlavu z nějakého motoru 1,8
Vačka: dá se použít vačka z motoru 18E, případně vačka od nějaké tuningové firmy
Sání: pan kubi povídal, že by bylo dobré použít sání z 18E, ale zatím mi to nikdo další nepotvrdil. Ještě je to možnost použít zase výrobek nějaké tuningové firmy.
Výfukové svody: buď svody z motoru C20XE nebo zase něco od tunerů
ECU: byla mi doporučena řídící jednotka z Vectry A GT, zatím se mi nepodařilo zjistit proč
Převodovka: pokud si nebudeme hrát na Vmax, tak krátká převodovka z Ascony. Přesné označení taky zatím nevím.
Nějaký další nápady, co by se dalo upravit, vylepšit nebo vyměnit za jiné?
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 30 pro 2009 19:10
od F.l.a.n.e.l.
Na to si přišel kde, že se dá snížit o 1 mm ???
C2ONE je super motor ale nic moc na úpravy teda dle mě

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 30 pro 2009 19:18
od m.artty
F.l.a.n.e.l. píše:Na to si přišel kde, že se dá snížit o 1 mm ???
Povídal jeden známý co měl upravený C20NE v Kadettu, snížení kolem 1 mm je tak nějak maximum....
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 30 pro 2009 19:22
od F.l.a.n.e.l.
aha tak to potom jo

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 31 pro 2009 17:53
od FubuTomas
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 10:02
od F.l.a.n.e.l.
Vím o komplet C2OXE za cca 5-6tkč. (komplet = všechno potřebné k tomu včetně motoru), kdyby si přece jen změnil svůj názor

Já ho chtěl dávat do rapida. Ten dvoulitr tam nebyl žádná výhra... nemohl jsem ujet Superbům

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 18:26
od Lukin_GSi
Marrty>
Vacka se da pouzit 18E ale i 20SEH
K vuli sani 18E by se nejspis musela upravit priruba, kanalky, ale i samotna klapka s potikem
ECU z Vectry GT nevim proc, ECU se da pouzit ze 20SEH k vuli lambdy, nekdy to funguje, nekdy ne, vse se odviji od toho, jaky to mate Motronic (4.1 - 1.5)
Lambda se da odstranit, jednoduchym propojenim dratkem, a nastavenim bohatosti smesi.
Kratsi prevodovka F16 nese oznaceni CR myslim.. WR je dlouha pokud se nepletu.
Samozrejme ze se da odlehcit setrvak, pouzit trisky z C20LET.
Jeste k tomu sani 18E, nejlepsi by bylo pouzit celou hlavu 18E jelikoz ma kanalky 38mm a C20NE 32mm
Sani na C20NE samozrejme delal i lexmaul ale i irmscher.
Samo ze blazni davaji i na blok C20NE hlavu z XE, ale to ztraci efektivitu 8V a neni se o cem bavit.
Ja osobne jen krapet zkrouhnu ten setrvak, vyfukovy svod 16V a na nej navaze 60mm nerez potrubi, lambdu pryc a zkusim sehnat lexmaul sani. Timhle se vetsinou dosahne 130ps, posunuti kroutaku a svizne akcelerace. Ale zajimal by me 6q na tom 8V.
http://picasaweb.google.com/Lukos.GSi/O ... 208VC20NE#
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 19:04
od AR166
neco, co jsem postahoval jeste v dobe, kdy jsem mel gsi a pak calibru. k realizaci podle navodu ale nedoslo:
Pozor !!! Všechny zde popisované kroky jsou zásahem do řídící jednotky motoru a jejích prídavných čidel !!!
Ačkoliv tato metoda byla vyzkoušená mnou osobne v 6-ti případech (a vím o dalších nejméne 30 úpravách), k provedení zásahu jsou potřebné jisté zkušenosti s elektronikou a zručnost. Proto nemohu vzít na sebe žádnou odpovědnost za jakékoliv poškození řídící elektroniky,
krom toho tento zásah je zajisté proti platným vyhláškam !!! Postup je zveřejněn pouze pro informativní účely a není výzvou k nápodobování
)
Všichni dobře vědí, že Lambda Sonda (dále LS) je velice choulostivé zařízení, pričemž na jeho správné funkci závisí funkce dnes prakticky každého motoru. K cemu ale LS je ? Nebudu ted dlouho rozepisovat o regulacích poměru benzín/vzduch pro trvalé zahřívání katalyzátoru atd, řeknu jen, ze LS je pouze daň ekologii, kvůli níž nemůžeme lít do svých miláčků olovnatý benzín, máme uměle priškrcený výkon a krom toho i trochu výšší spotřebu. Ale v našem konkrétním případě máme dost velké štestí - všechny motory Opel co se používají v Calibrách i Vectrách A jsou konstrukce 70-80let, a prvotně v nich LS vůbec nebyla - a obzvlášť se to týká motoru 20ne / c20ne - 2,0i 8v.
Tento motor se používal u vetšiny modelu znacky Opel 80-90let (Ascona C az Vectra a Omega B) . Klasický 4-válec, velice jednoduchý, spolehlivý a nenáročný na údržbu. Jeho variantou, byť dosti vzácnou, je 20se / c20se - ta se myslím u Caliber nepoužila nikdy.
Ridicí elektronika c20ne / 20ne - do roku 1990 Bosch Motronic ML 4.1, od r. 1990 Bosch Motronic M 1.5. Proc píšu o ML4.1 - je dost možné, vzhledem k původu spousty aut (a faktu ze spousta aut ve Vých. Evrope jsou slepeny z několika vraků) že to tam budete mít taky. Jak poznat jakou verzi máte ? Velice jednoduše - u nohou spolujezdce sundejte čalounení na pravé straně - tam se nachází ECU (elektronická řídící jednotka motoru). Odjistěte zadní stranu konektoru, pak ji otocte dolu o 45stupňů a úplně odpojte konektor. Jestlize vidíte 3 rady pinu (celkém 55pinu) -je to M 1.5. Jestlize 2 rady (35pin) - ML 4.1 . A máme to.
Ted je rada na AFS (air flow system - meřič teploty a průtoku nasávaného vzduchu) - to je takové zarizení hned za rakví vzd.filtru s 5-pinovým konektorem). Vypněte zapalování, odpojte konektor a zjistěte kolik od něj vede drátu k ECU. Obvykle jsou to 4 dráty, pin 1 je volný, na straně AFS by mělo být 5pinů. Natáhněte nový drát od AFS k ECU, konce zatím zaizolované. Sundejte hranaté víko AFS (rozřízněte nořem silikon na kterém je prilepené) a zjistete, zda AFS má RCO (potenciometr obsahu CO), jehoz ovl. šroubek by mel trcet z AFS vedle konektoru pod plast. zátkou (viz. obrázek), kterou pak budete muste vyndat (já je pritom vzdy rozlámu a pak nahrazuju instalatérskými těsnícími kroužky). Jestli tam není, pak nezbývá než ho dát vedle AFS samostatným elementem (viz schéma zapojení) - odpor do 1k, raději víceotáčkový, raději vojenského vzoru (hermetický, odolný vůči teplotě a otřesům) - z vysílačky nebo avioniky. Spojte pin 1 AFS nebo příslušnou nohu potenciometru s jedním koncem nataženého drátu.
Ted si pohrajem s ECU. Odpojte baterii, po 30 vteřinách odpojte konektor ECU, drát co jste natahovali od AFS dejte: M1,5 na pin 43 ECU; ML4.1 na pin 30 ECU do konektoru - asi budete muset doplnit chybějící piny konektoru - dost často jsou tam prázdná hnízda. Pak vezměte ješte jeden drát, jedním koncem na kostru, druhým na: M1.5: 20pin ECU, ML4.1: 27pin ECU. Odpojte konektor LS, konektor ECU můžete po 5 min. zapojit. Konektor LS ze strany ECU omotejte izolepou a k něčemu přilepte ať tam nelítá, LS nechte na místě jako zátku. Nastartujte motor, zahřejte na 80-90°C a seridte CO pomocí RCO na 0,7-0,8 pri volnobehu (je treba CO/CH analyzátor).
Katalyzátor, jestli ješte je živej, raději vyndejte a darujte/prodejte opelmanovi co je zároven ekologem
, místo něho buď hasič plamene, nejlépe originál z výfuku 20ne nebo difuzor nebo trubku atd.
Tot vše. Nic extra slozitého na tomto zásahu není, hlavním záporem je nutnost delat STK pres známé (ovšem pokud nepatříte ke štastlivcum co v technicáku nemají zmínku o katalyzátoru - pak jsou emise v norme - 120ka je má dost vyšší). A pár údaju 20ne: výkon 126PS pri 5400, moment 190Nm pri 2400.
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 19:07
od AR166
jeste obrazek, co k tom byl.
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 19:38
od Lukin_GSi
rozhodne at si nikdo nenamlouva ze tim odstranenim lambdy a katu udela 11ps, tabulkovy rozdil C20NE - 20NE je o 5Nm vetsi kroutak. A pokud nejste zrucni ve veci, tak bych s tim nastavenim bohatosti smesi zajel na pal test.. nastavit bohatou smes, aby to teklo vyfukem, nebo to ochudit a podpalit ventil neni prdel

.. varovani od strycka nedveda

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 19:46
od F.l.a.n.e.l.
Lukin: kde si leštil to ventil,víko a hlavu?
PS: co to tam máš za uzel mezi chladičem a termostatem?

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 20:06
od kubi
Co se hlavy týče, já slyšel max o snížení o 1,2 mm

Pokud by někdo sháněl ostré vačky, tak v shopu umíme tuším že od 7300

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 20:21
od Lukin_GSi
F.l.a.n.e.l.> kde jsem to lestil

chvilku v dilne, chvilku venku
ta tocena hadice vodni turbo efekt (5ps)

ne.. byla tam 1.6 a tam takova hadice je, hadice z kadetta tam nepasuje, a hadice na 2.0 Astra se dela na rovnou prirubu chladice

takze tam nepasuje ani jedna, neco pak vymyslim. Ted resim jinou pohadku, a to o vymene bloku, chudak mi prezil jen 3tis

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 20:23
od Lukin_GSi
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 21:57
od kubi
Pokud někdo umí jazyk, čtěte si
http://www.tomstickland.co.uk/astra/mod ... engine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 23:53
od BIGPAPA
že se na nějakej ten tjůning nevyserete, pak se zse budete na Facebooku bořit a chtít omluvu od ČT

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 01 led 2010 23:55
od m.artty
Nás nezajímá tjůnink, nás zajímají úpravy.... a to je rozdíl, jak jsem zjistil

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 00:10
od kubi
Pantáta si asi něco dal, páč já tady nevidím ani 1 zmínku o nějakým vzhledu, stajlinku nebo čemkoliv jiném ale spíš technické informace o výkonostních úpravách a jestli nás za tohle ČT chce pranýřovat, nuž, ten kříž musíme nést
Edit: lukinovo víko se nepočítá, je to funkční úprava a na sraze sekce na tom budem sjíždět lajny

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 00:13
od BIGPAPA
tak si asi hluchej......kdo ti dal umění naladit motor, podvozek a tak líp než fabrika

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 00:16
od kubi
kde se co píše o podvozku?

Motor hlavně fabrika vyladila nesmysly jako je lambda nebo katalyzátor

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 00:29
od FubuTomas
Ty vole,ta hlava je krasne vylestena... delat bych to nechtel

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 07:37
od BIGPAPA
kubi píše:kde se co píše o podvozku?

Motor hlavně fabrika vyladila nesmysly jako je lambda nebo katalyzátor

kdyby to nebyly nesmysly tak tu pořád budou jezdit auta smrdící jako trabant, barkas, škoda 1XX tak si to představ

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 09:40
od Lukin_GSi
u toho podvozku bych si dovolil oponovat i pred tim panem z CT

kdyby mi dali balik, tak jim dam svoji Astru a jeste jednu seriovou na testy. A chtel bych slyset verdikt, ktery podvozek byl stabilnejsi, jestli se rozhoupal vic seriovy podvozek a uchcalo to na 5j 155/70 R13 nebo sportovni nizky a tvrdy na 9j 225/40. A pak at mluvi o tom, ze nemam nejake opravneni se rozhodnout na cem chci jezdit.

A k motoru, fabrika motory ladi na nejnissi emise a nejnissi spotrebu.

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 10:46
od FubuTomas
Ale takhle je to sevsim,fabrika ti udela motor na normalni provoz,tak aby splnoval urcity emisni normy,aby byl uspornej a spolehlivej,tim ze snizis hlavu,das jiny vacky atd atd... to vsechno je uplne naopak.. snizis zivotnost toho motoru,emise jdou nahoru,spotreba taky...
A to samy je podvozek.. udelaj podvozek,protoze s tema autama jezdej normalni lidi.. rodiny na nakupy a nechcou bejt vyskakany jak kozy... proste ty auta se delaj pro normalni lidi na normalni jezdeni,ne pro mlady nadrzeny zavodniky

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 10:51
od kubi
Lukin: Souhlas, pán by asi byl překvapen, jak fungovalo auto na extra měkkém podvozku, bez stabilizátorů, na 165/70 R13. Poté bych ho posadil do stejného auta, jen s tvrdším podvozkem, ani ty kola by tam být nemusely. Myslím, že by bylo jasno.... oni si asi mysleli, že si tlumiče a pružiny vyrábíme v garáži sami nebo co
Táta: Přestaň provokovat a mazej dělat na Vectře.... eh, tak moment, ty ji taky vlastně "tjůnynguješ"!!!!! Vrahu!!!!

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 11:17
od Lukin_GSi
nejsem nadrzeny zavodnik

jen mi hlava nebere, proc je ten zadni blatnik tak siroky a je tam tak uzke kolo, proc je to tak vysoko a tak se to houpe, a proc ten motor poradne nedycha a nefouka

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 17:06
od kubi
Jinak co se týče C20XE, tak mám kamaráda, který si sám upravil klapku - zvětšil a dle něj velice pozitivní odezva, takže to máme další věc do našeho seznamu. Zkoušel to už někdo na C20NE??
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 17:15
od Lukin_GSi
u 8V to nelze

Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 18:19
od AR166
jeste jsem nasel starsi fotky svodu z nekdejsiho calibra clubu:
Re: C20NE a úpravy
Napsal: 02 led 2010 18:22
od AR166
..