Stránka 1 z 5

C20NE a úpravy

Napsal: 30 pro 2009 18:56
od m.artty
Poslední dobrou jsem se trošku začal zajímat o motor C20NE a o to, jak z něho dostat nějakou kobylku navíc. Zajímal jsem se spíš o úpravy s použitím dílů z jiných Opeláckých motorů. Zatím se pohybujeme jenom v teoretických úvahách ač nějaké úpravy byly už vyzkoušeny.

Hlava: buď snížit originální hlavu (dá se snížit až o 1 mm) nebo použít hlavu z nějakého motoru 1,8

Vačka: dá se použít vačka z motoru 18E, případně vačka od nějaké tuningové firmy

Sání: pan kubi povídal, že by bylo dobré použít sání z 18E, ale zatím mi to nikdo další nepotvrdil. Ještě je to možnost použít zase výrobek nějaké tuningové firmy.

Výfukové svody: buď svody z motoru C20XE nebo zase něco od tunerů

ECU: byla mi doporučena řídící jednotka z Vectry A GT, zatím se mi nepodařilo zjistit proč

Převodovka: pokud si nebudeme hrát na Vmax, tak krátká převodovka z Ascony. Přesné označení taky zatím nevím.

Nějaký další nápady, co by se dalo upravit, vylepšit nebo vyměnit za jiné?

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 30 pro 2009 19:10
od F.l.a.n.e.l.
Na to si přišel kde, že se dá snížit o 1 mm ???

C2ONE je super motor ale nic moc na úpravy teda dle mě ;-)

Obrázek Obrázek

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 30 pro 2009 19:18
od m.artty
F.l.a.n.e.l. píše:Na to si přišel kde, že se dá snížit o 1 mm ???
Povídal jeden známý co měl upravený C20NE v Kadettu, snížení kolem 1 mm je tak nějak maximum....

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 30 pro 2009 19:22
od F.l.a.n.e.l.
aha tak to potom jo :-D

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 31 pro 2009 17:53
od FubuTomas
S tohohle motoru moc nevykouzlis... ale pokud z nej prece jenom chces neco dostat,tak urcite mu udelat GO... pistni krouzky minimalne.... snizit hlavu (rozumne) at to neco vydrzi taky... vzal bych ji o 0,6mm max..! vylestit kanaly,odlehcit setrvacnik (urcite bych dal nekomu kdo s tim ma zkusenosti aby to i vyvazil s klikou... a nebo jsem nekde dokonce cetl ze tam pasuje setrvak s C20XE... ale nevim co je na tom pravdy... a sani jsem mel moznost mit na NEcko IRMSCHER cca za 3000kc... 8) a nebo na to dej Webery nebo neco takovyho... ale to te sezere :lol: :lol: :lol:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 10:02
od F.l.a.n.e.l.
Vím o komplet C2OXE za cca 5-6tkč. (komplet = všechno potřebné k tomu včetně motoru), kdyby si přece jen změnil svůj názor ;-) Já ho chtěl dávat do rapida. Ten dvoulitr tam nebyl žádná výhra... nemohl jsem ujet Superbům :lol:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 18:26
od Lukin_GSi
Marrty>

Vacka se da pouzit 18E ale i 20SEH
K vuli sani 18E by se nejspis musela upravit priruba, kanalky, ale i samotna klapka s potikem
ECU z Vectry GT nevim proc, ECU se da pouzit ze 20SEH k vuli lambdy, nekdy to funguje, nekdy ne, vse se odviji od toho, jaky to mate Motronic (4.1 - 1.5)
Lambda se da odstranit, jednoduchym propojenim dratkem, a nastavenim bohatosti smesi.
Kratsi prevodovka F16 nese oznaceni CR myslim.. WR je dlouha pokud se nepletu.
Samozrejme ze se da odlehcit setrvak, pouzit trisky z C20LET.
Jeste k tomu sani 18E, nejlepsi by bylo pouzit celou hlavu 18E jelikoz ma kanalky 38mm a C20NE 32mm
Sani na C20NE samozrejme delal i lexmaul ale i irmscher.
Samo ze blazni davaji i na blok C20NE hlavu z XE, ale to ztraci efektivitu 8V a neni se o cem bavit.

Ja osobne jen krapet zkrouhnu ten setrvak, vyfukovy svod 16V a na nej navaze 60mm nerez potrubi, lambdu pryc a zkusim sehnat lexmaul sani. Timhle se vetsinou dosahne 130ps, posunuti kroutaku a svizne akcelerace. Ale zajimal by me 6q na tom 8V. :evil:

Obrázek

http://picasaweb.google.com/Lukos.GSi/O ... 208VC20NE#

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 19:04
od AR166
neco, co jsem postahoval jeste v dobe, kdy jsem mel gsi a pak calibru. k realizaci podle navodu ale nedoslo:
Pozor !!! Všechny zde popisované kroky jsou zásahem do řídící jednotky motoru a jejích prídavných čidel !!!
Ačkoliv tato metoda byla vyzkoušená mnou osobne v 6-ti případech (a vím o dalších nejméne 30 úpravách), k provedení zásahu jsou potřebné jisté zkušenosti s elektronikou a zručnost. Proto nemohu vzít na sebe žádnou odpovědnost za jakékoliv poškození řídící elektroniky,
krom toho tento zásah je zajisté proti platným vyhláškam !!! Postup je zveřejněn pouze pro informativní účely a není výzvou k nápodobování :-))

Všichni dobře vědí, že Lambda Sonda (dále LS) je velice choulostivé zařízení, pričemž na jeho správné funkci závisí funkce dnes prakticky každého motoru. K cemu ale LS je ? Nebudu ted dlouho rozepisovat o regulacích poměru benzín/vzduch pro trvalé zahřívání katalyzátoru atd, řeknu jen, ze LS je pouze daň ekologii, kvůli níž nemůžeme lít do svých miláčků olovnatý benzín, máme uměle priškrcený výkon a krom toho i trochu výšší spotřebu. Ale v našem konkrétním případě máme dost velké štestí - všechny motory Opel co se používají v Calibrách i Vectrách A jsou konstrukce 70-80let, a prvotně v nich LS vůbec nebyla - a obzvlášť se to týká motoru 20ne / c20ne - 2,0i 8v.
Tento motor se používal u vetšiny modelu znacky Opel 80-90let (Ascona C az Vectra a Omega B) . Klasický 4-válec, velice jednoduchý, spolehlivý a nenáročný na údržbu. Jeho variantou, byť dosti vzácnou, je 20se / c20se - ta se myslím u Caliber nepoužila nikdy.
Ridicí elektronika c20ne / 20ne - do roku 1990 Bosch Motronic ML 4.1, od r. 1990 Bosch Motronic M 1.5. Proc píšu o ML4.1 - je dost možné, vzhledem k původu spousty aut (a faktu ze spousta aut ve Vých. Evrope jsou slepeny z několika vraků) že to tam budete mít taky. Jak poznat jakou verzi máte ? Velice jednoduše - u nohou spolujezdce sundejte čalounení na pravé straně - tam se nachází ECU (elektronická řídící jednotka motoru). Odjistěte zadní stranu konektoru, pak ji otocte dolu o 45stupňů a úplně odpojte konektor. Jestlize vidíte 3 rady pinu (celkém 55pinu) -je to M 1.5. Jestlize 2 rady (35pin) - ML 4.1 . A máme to.
Ted je rada na AFS (air flow system - meřič teploty a průtoku nasávaného vzduchu) - to je takové zarizení hned za rakví vzd.filtru s 5-pinovým konektorem). Vypněte zapalování, odpojte konektor a zjistěte kolik od něj vede drátu k ECU. Obvykle jsou to 4 dráty, pin 1 je volný, na straně AFS by mělo být 5pinů. Natáhněte nový drát od AFS k ECU, konce zatím zaizolované. Sundejte hranaté víko AFS (rozřízněte nořem silikon na kterém je prilepené) a zjistete, zda AFS má RCO (potenciometr obsahu CO), jehoz ovl. šroubek by mel trcet z AFS vedle konektoru pod plast. zátkou (viz. obrázek), kterou pak budete muste vyndat (já je pritom vzdy rozlámu a pak nahrazuju instalatérskými těsnícími kroužky). Jestli tam není, pak nezbývá než ho dát vedle AFS samostatným elementem (viz schéma zapojení) - odpor do 1k, raději víceotáčkový, raději vojenského vzoru (hermetický, odolný vůči teplotě a otřesům) - z vysílačky nebo avioniky. Spojte pin 1 AFS nebo příslušnou nohu potenciometru s jedním koncem nataženého drátu.
Ted si pohrajem s ECU. Odpojte baterii, po 30 vteřinách odpojte konektor ECU, drát co jste natahovali od AFS dejte: M1,5 na pin 43 ECU; ML4.1 na pin 30 ECU do konektoru - asi budete muset doplnit chybějící piny konektoru - dost často jsou tam prázdná hnízda. Pak vezměte ješte jeden drát, jedním koncem na kostru, druhým na: M1.5: 20pin ECU, ML4.1: 27pin ECU. Odpojte konektor LS, konektor ECU můžete po 5 min. zapojit. Konektor LS ze strany ECU omotejte izolepou a k něčemu přilepte ať tam nelítá, LS nechte na místě jako zátku. Nastartujte motor, zahřejte na 80-90°C a seridte CO pomocí RCO na 0,7-0,8 pri volnobehu (je treba CO/CH analyzátor).
Katalyzátor, jestli ješte je živej, raději vyndejte a darujte/prodejte opelmanovi co je zároven ekologem :-), místo něho buď hasič plamene, nejlépe originál z výfuku 20ne nebo difuzor nebo trubku atd.
Tot vše. Nic extra slozitého na tomto zásahu není, hlavním záporem je nutnost delat STK pres známé (ovšem pokud nepatříte ke štastlivcum co v technicáku nemají zmínku o katalyzátoru - pak jsou emise v norme - 120ka je má dost vyšší). A pár údaju 20ne: výkon 126PS pri 5400, moment 190Nm pri 2400.

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 19:07
od AR166
jeste obrazek, co k tom byl.

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 19:38
od Lukin_GSi
rozhodne at si nikdo nenamlouva ze tim odstranenim lambdy a katu udela 11ps, tabulkovy rozdil C20NE - 20NE je o 5Nm vetsi kroutak. A pokud nejste zrucni ve veci, tak bych s tim nastavenim bohatosti smesi zajel na pal test.. nastavit bohatou smes, aby to teklo vyfukem, nebo to ochudit a podpalit ventil neni prdel :) .. varovani od strycka nedveda :wink:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 19:46
od F.l.a.n.e.l.
Lukin: kde si leštil to ventil,víko a hlavu?
PS: co to tam máš za uzel mezi chladičem a termostatem? :savle:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 20:06
od kubi
Co se hlavy týče, já slyšel max o snížení o 1,2 mm :-)
Pokud by někdo sháněl ostré vačky, tak v shopu umíme tuším že od 7300 8)

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 20:21
od Lukin_GSi
F.l.a.n.e.l.> kde jsem to lestil :lol: chvilku v dilne, chvilku venku :lol: :lol:

ta tocena hadice vodni turbo efekt (5ps) 8) ne.. byla tam 1.6 a tam takova hadice je, hadice z kadetta tam nepasuje, a hadice na 2.0 Astra se dela na rovnou prirubu chladice :lol: takze tam nepasuje ani jedna, neco pak vymyslim. Ted resim jinou pohadku, a to o vymene bloku, chudak mi prezil jen 3tis :?

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 20:23
od Lukin_GSi
jo a ja lestil jen viko a vackovou skrin, ale kamos lestil i tu chrpatou hlavu :( :)

Obrázek

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 21:57
od kubi
Pokud někdo umí jazyk, čtěte si 8) :lol:

http://www.tomstickland.co.uk/astra/mod ... engine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 23:53
od BIGPAPA
že se na nějakej ten tjůning nevyserete, pak se zse budete na Facebooku bořit a chtít omluvu od ČT 8) 8)

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 01 led 2010 23:55
od m.artty
Nás nezajímá tjůnink, nás zajímají úpravy.... a to je rozdíl, jak jsem zjistil :)

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 00:10
od kubi
Pantáta si asi něco dal, páč já tady nevidím ani 1 zmínku o nějakým vzhledu, stajlinku nebo čemkoliv jiném ale spíš technické informace o výkonostních úpravách a jestli nás za tohle ČT chce pranýřovat, nuž, ten kříž musíme nést :lol:

Edit: lukinovo víko se nepočítá, je to funkční úprava a na sraze sekce na tom budem sjíždět lajny :lol: :lol:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 00:13
od BIGPAPA
tak si asi hluchej......kdo ti dal umění naladit motor, podvozek a tak líp než fabrika 8) 8)

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 00:16
od kubi
kde se co píše o podvozku? :-D Motor hlavně fabrika vyladila nesmysly jako je lambda nebo katalyzátor :lol:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 00:29
od FubuTomas
Ty vole,ta hlava je krasne vylestena... delat bych to nechtel :lol:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 07:37
od BIGPAPA
kubi píše:kde se co píše o podvozku? :-D Motor hlavně fabrika vyladila nesmysly jako je lambda nebo katalyzátor :lol:
kdyby to nebyly nesmysly tak tu pořád budou jezdit auta smrdící jako trabant, barkas, škoda 1XX tak si to představ 8) 8)

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 09:40
od Lukin_GSi
u toho podvozku bych si dovolil oponovat i pred tim panem z CT :) kdyby mi dali balik, tak jim dam svoji Astru a jeste jednu seriovou na testy. A chtel bych slyset verdikt, ktery podvozek byl stabilnejsi, jestli se rozhoupal vic seriovy podvozek a uchcalo to na 5j 155/70 R13 nebo sportovni nizky a tvrdy na 9j 225/40. A pak at mluvi o tom, ze nemam nejake opravneni se rozhodnout na cem chci jezdit. 8) A k motoru, fabrika motory ladi na nejnissi emise a nejnissi spotrebu. :spac:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 10:46
od FubuTomas
Ale takhle je to sevsim,fabrika ti udela motor na normalni provoz,tak aby splnoval urcity emisni normy,aby byl uspornej a spolehlivej,tim ze snizis hlavu,das jiny vacky atd atd... to vsechno je uplne naopak.. snizis zivotnost toho motoru,emise jdou nahoru,spotreba taky...
A to samy je podvozek.. udelaj podvozek,protoze s tema autama jezdej normalni lidi.. rodiny na nakupy a nechcou bejt vyskakany jak kozy... proste ty auta se delaj pro normalni lidi na normalni jezdeni,ne pro mlady nadrzeny zavodniky :lol: :D

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 10:51
od kubi
Lukin: Souhlas, pán by asi byl překvapen, jak fungovalo auto na extra měkkém podvozku, bez stabilizátorů, na 165/70 R13. Poté bych ho posadil do stejného auta, jen s tvrdším podvozkem, ani ty kola by tam být nemusely. Myslím, že by bylo jasno.... oni si asi mysleli, že si tlumiče a pružiny vyrábíme v garáži sami nebo co :-D

Táta: Přestaň provokovat a mazej dělat na Vectře.... eh, tak moment, ty ji taky vlastně "tjůnynguješ"!!!!! Vrahu!!!! :lol:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 11:17
od Lukin_GSi
nejsem nadrzeny zavodnik :lol: jen mi hlava nebere, proc je ten zadni blatnik tak siroky a je tam tak uzke kolo, proc je to tak vysoko a tak se to houpe, a proc ten motor poradne nedycha a nefouka 8)

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 17:06
od kubi
Jinak co se týče C20XE, tak mám kamaráda, který si sám upravil klapku - zvětšil a dle něj velice pozitivní odezva, takže to máme další věc do našeho seznamu. Zkoušel to už někdo na C20NE??

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 17:15
od Lukin_GSi
u 8V to nelze :nono:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 18:19
od AR166
jeste jsem nasel starsi fotky svodu z nekdejsiho calibra clubu:

Re: C20NE a úpravy

Napsal: 02 led 2010 18:22
od AR166
..