Stránka 1 z 2
Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 20 bře 2012 14:32
od Embie
Zdravím, do školy dělám seminární práci na téma, jež jsem použil v nadpisu, s tím rozdílem, že celý název je :
Vliv nastavení podvozku MODELU AUTOMOBILU 1:10 na jeho jízdní vlastnosti. Má práce spočívá v tom, že jsem si vzal profesionální model auta na dálkové ovládání, se kterým se normálně pořádají závody a zkoušel různá nastavení. Zdá se to možná bláznivé, ale na těchhle modelech se dá nastavit téměř všechno, od diffů po odklony. Ve své seminární práci jsem vyslovil myšlenku, že podobný vliv na změnu jízdních vlastností se dá předpokládat i u automobilu opravdového, což mi můj učitel celkem silně zkritizoval a s mou myšlenkou v podstatě nesouhlasí. Můžete mi prosím někdo dát odkazy, kde bych se dočetl, co s velkým autem jaké nastavení udělá? Nebo vlastní zkušenosti, ale prosím nechci slova jedna paní povídala, chci ověřené věci.
Jinak moje práce je k nahlídnutí :
http://leteckaposta.cz/608453330" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 14:43
od Sova
Embie píše: Ve své seminární práci jsem vyslovil myšlenku, že podobný vliv na změnu jízdních vlastností se dá předpokládat i u automobilu opravdového, což mi můj učitel celkem silně zkritizoval a s mou myšlenkou v podstatě nesouhlasí.
V čem konkrétně nesouhlasil a čeho se ta kritika konkrétně týkala, proč to nelze?
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 14:56
od Embie
Jo a než se rozvášníte, jde o model 4x4, takže mě zajímá vliv na nastavení třeba WRCček a podobně, formule bude mit možná něco podobného, ale taky ne vše.
Co se mu nelíbilo, no on je to fyzikář, takže to bere jako fyzik, a ne jako člověk, třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny. Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit, kdežto u modelu ty odklonu jsou duležity, protože pokud nebude kolo kolmo k vozovce, nebude celou plochou na zemi, protože ty pneumatiku na rozdíl od velkýho auta nestlačí vahou. No a pak jeho chytrej kolega přišel s tím, že to ROZHODNĚ nemůžeme porovnávat, protože xxxx - spousta cizích slov, kterým jsem nerozumně - xxxx , no každopádně opět bylo vidět, že je to fyzik, protože ani nevěděl, co je to odklon a kdybych před něj postavil WRC a serivku, vybral by seriovku, protože by měla lepší barvu...
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 15:10
od wesly.TDI
zkus oslovit pana Chovance, konstruktera Octavky WRC

, ted dela na svém viz.
http://www.engitec.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, možná jak bude mít chvíli odepíše

, je to odborník přes nastovavání čehokoliv na WRCčkách

Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 15:18
od tholis
Pan Husek z HP-sporting, PanKristek z protlumu.. Profiku je tu dost, na foru tu uz moc profiku nebude, kor po odchodu taboo

Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 15:40
od Sova
Embie píše:třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny
Já bych řekl, že to právě domyslel a to právě díky tomu, že ty vlastnosti jsou jiný...dostat předohrab do přetáčivýho smyku podle mě není primárně o odklonech. Otázka je, jestli model chování předohrabu neaplikuje na všechny možné varianty pohonu a uložení motoru...
Embie píše:Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit
Tady mě napadla jedna věc...ty si psal že, v souvislosti toho RC modelu jedna ku deseti si uvažoval, zda by tyto úpravy a nastavení šly reálně a efektivně aplikovat i na normální auto...
Ty RC modely pokud vím jsou samostatné chassis a na tom je posazená plastová krabička(karoserie) minimální hmotnosti a zanedbatelného významu...něco jako když třeba u Lotusu kdysi, nebo u nás v 50. letech letech stavěli velmi lehké závodní monoposty...
Takže pokud uvažuješ o aplikaci těchto myšlenek a konstrukcí atpod. z RC modelu na normální skutečný vůz, tak sem toho názoru že bych nepřemýšlel o autě se samonosnou karoserií kde se hmotnost pohybuje i třeba přes 2.5 tuny u osobního automobilu a projev chování celku je diametrálně odlišný než třeba takového starého Lotusu Europa.
Pokud je to tak, jak píšeš, asi bych velice zvážil pravidelnou docházku do školy, kde tvuj učitel v tak důležitém předmětu jakým fyzika je, tě nedokáže přesvědčit o své odbornosti a erudovanosti a tvoje všetečné dotazy odbývá mávnutím ruky
že je to složité a závisí to na xxxx faktorech
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:17
od Embie
tholis píše:Pan Husek z HP-sporting, PanKristek z protlumu.. Profiku je tu dost, na foru tu uz moc profiku nebude, kor po odchodu taboo

A kde k těm pánům seženu kontakt?
Sova píše:Embie píše:třeba jeho argument, že mu přijde divný, aby změnem odklonů dostal svou (nevim co to je, nějakej Opel, důležitý na tom je, že předohrab) do přetáčivýho smyku spíš než s jinym odklonem. Prostě myšlenka, která končí už u toho, že to auto je předohrab, ale to on vubec nedomyslel a okamžitě z toho bere to, že ty vlastnosti jsou jiny
Já bych řekl, že to právě domyslel a to právě díky tomu, že ty vlastnosti jsou jiný...dostat předohrab do přetáčivýho smyku podle mě není primárně o odklonech. Otázka je, jestli model chování předohrabu neaplikuje na všechny možné varianty pohonu a uložení motoru...
Ano, jsou jiný, proto nemůže přeci argumentovat předohrabem, kde to je uplně jiný...
Sova píše:
Embie píše:Třeba jsem řešil změnu odklonů a on je toho názoru, že u velkýho auta, který váží tunu a něco, se pneumatiky vahou tak stlačí, že odklony netřeba řešit
Tady mě napadla jedna věc...ty si psal že, v souvislosti toho RC modelu jedna ku deseti si uvažoval, zda by tyto úpravy a nastavení šly reálně a efektivně aplikovat i na normální auto...
Ty RC modely pokud vím jsou samostatné chassis a na tom je posazená plastová krabička(karoserie) minimální hmotnosti a zanedbatelného významu...něco jako když třeba u Lotusu kdysi, nebo u nás v 50. letech letech stavěli velmi lehké závodní monoposty...
Takže pokud uvažuješ o aplikaci těchto myšlenek a konstrukcí atpod. z RC modelu na normální skutečný vůz, tak sem toho názoru že bych nepřemýšlel o autě se samonosnou karoserií kde se hmotnost pohybuje i třeba přes 2.5 tuny u osobního automobilu a projev chování celku je diametrálně odlišný než třeba takového starého Lotusu Europa.
Pokud je to tak, jak píšeš, asi bych velice zvážil pravidelnou docházku do školy, kde tvuj učitel v tak důležitém předmětu jakým fyzika je, tě nedokáže přesvědčit o své odbornosti a erudovanosti a tvoje všetečné dotazy odbývá mávnutím ruky
že je to složité a závisí to na xxxx faktorech
Slova reálně a efektivně aplikovat i na normální auto mě přijdou trochu jiná než to myslím, ale dejme tomu. Ale prostě si myslím, že když udělám větší sbíhavost přední nápravy osobáku nebo modelu, je to jedno. Osobák má vpředu motor, tím pádem bych čekal třeba větší změnu, každopádně změnu stejného rázu. Jinak auto se samonosnou karoserií o 2,5 tunách už je trochu něco jiného. A řešit tohle má smysl leda u sporťáku (WRC kolem 1200kg), ne u auta o 2,5 tunách...
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:23
od Bohuš
http://cs.lmgtfy.com/?q=hp+sporting+kontakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to druhý odkaz.A teď schválně jestli to s protlumem zvládneš sám.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:30
od Embie
No joooo

Díky
Jinak moje práce je k nahlídnutí :
http://leteckaposta.cz/608453330" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:32
od AR166
co zkusit treba playstation, gran turismo? myslim, ze vyvojari her to maji celkem vychytany.

Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:41
od kubbi
na toto bude ještě lepší LFS (Live For Speed) Je zde velice propracovana fyzika jak nastavení podvozku tak chování pneumatik. Navíc lze vše sledovat "online" během jízdy.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:45
od Bohuš
Já bych taky řekl že přes LFS by to bylo lepší ale i takhle je to zajímavé určitě postuj jak postupuješ.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 19:49
od Libor12
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Z" onclick="window.open(this.href);return false;ákladní_nastavení_vozu
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Pokro" onclick="window.open(this.href);return false;čilejší_nastavení_vozu
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 20:17
od Embie
No hoši díky, nápad dobrej, ale zkuste u něčeho aspon rádoby odborného argumentovat počítačovou hrou...
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 21:04
od JRD McLAREN
no a treba brat aj v uvahu konstrukcie naprav..??
teda ci je napr. u FWD v zadu vlecka alebo viacprkova naprava.. ??
alebo bude stacit obmedzit sa na 4x4 model na rame..
kde ide nastavit kazde kolo zvlast ..??
tiez rozlozenie hmotnosti...
monzstvo paliva v nadrzi, hmotnost samotneho vodica...
umiestnenie taziska vozu..
(a co ja viem co ma este secko napadne - jako amatera)
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 20 bře 2012 21:08
od milosh
Priste az budes psat vypni si CAPSLOCK, nazev jsem upravil. Dekuji.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 20 bře 2012 22:03
od menyjak
Embie píše:No hoši díky, nápad dobrej, ale zkuste u něčeho aspon rádoby odborného argumentovat počítačovou hrou...
sežen si učebnici pro automobilní průmyslovku.zrovna sem jednu vyhrabal a je to tu docela hezky popsaný

Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 20 bře 2012 22:44
od Sova
Pánové Křístek, případně Hušek budou rozhodně žhavit sluchátko a věnovat se nějakému školákovi, který vede polemiku se svým fyzikářem ohledně seminární práce
Kolik jim za rady zaplatíš?36.000,-? To je tak cena zakázky podvozku, která jim dost možná unikne, protože s tebou budou řešit tvuj veleduležitý školní projekt
Stačil mi telefonát s panem Křístkem, kterej mi přijde že je věčně v cuku letu, a z toho rozhovoru sem vycítil, že jeho práce není lehárko v kanclu
Ale tenhle topik je asi nějaká prdel
Mě ale nic vtipnýho nenapadlo

Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 21 bře 2012 21:12
od Embie
Sova píše:......
......
Ale tenhle topik je asi nějaká prdel
Mě ale nic vtipnýho nenapadlo

Ne neni, nevím co se ti nezdá...
menyjak píše:Embie píše:No hoši díky, nápad dobrej, ale zkuste u něčeho aspon rádoby odborného argumentovat počítačovou hrou...
sežen si učebnici pro automobilní průmyslovku.zrovna sem jednu vyhrabal a je to tu docela hezky popsaný

Díky... Napiš mi prosím nakladatelství a název.
Re: VLIV NASTAVENÍ PODVOZKU NA JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Napsal: 21 bře 2012 21:35
od Sova
Embie píše:Slova reálně a efektivně aplikovat i na normální auto mě přijdou trochu jiná než to myslím
A jak to myslíš??
Embie píše:Ale prostě si myslím, že když udělám větší sbíhavost přední nápravy osobáku nebo modelu, je to jedno. Osobák má vpředu motor, tím pádem bych čekal třeba větší změnu, každopádně změnu stejného rázu. Jinak auto se samonosnou karoserií o 2,5 tunách už je trochu něco jiného. A řešit tohle má smysl leda u sporťáku (WRC kolem 1200kg), ne u auta o 2,5 tunách...
Pokud otevřeš konkrétní odborný problém a píšeš o tom tímto stylem, tak se nedivím, že ten tvůj pedagog mávl rukou s tím, že to závisí na xxx faktorech
Slova jako
třeba je zavhodno použít, když se mě čtyřleté dítě zeptá, jestli si má vzít zelený balón, nebo červený...To mu odpovím
"Vem si třeba zelený"
Do odborné debaty tyto výrazy opravdu nepatří...
Mohu se zeptat jakou školu studuješ?
EDIT: Doufám, že max. ZŠ(tam by to bylo totiž relativně OK a nepozastavoval bych se nad tím)
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 21 bře 2012 22:05
od Embie
Snažíš se mi dát najevo, že jsem idiot, nebo máš zájem mi pomoct?! Nejsem toho názoru, že musím mít pravdu, proto to zde řeším. A tu větu si zkus přečíst bez slova třeba... Třeba bude mít naprosto stejnej význam... Třeba jsem to použil, protože to je právě moje domněnka, kterou se zde snažím potvrdit, nebo vyvrátit.
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 21 bře 2012 22:17
od Sova
Embie píše:Snažíš se mi dát najevo, že jsem idiot, nebo máš zájem mi pomoct?! Nejsem toho názoru, že musím mít pravdu, proto to zde řeším. A tu větu si zkus přečíst bez slova třeba... Třeba bude mít naprosto stejnej význam... Třeba jsem to použil, protože to je právě moje domněnka, kterou se zde snažím potvrdit, nebo vyvrátit.
Ne , snažím se ti poradit, at se vyjadřuješ přesně a bez slov, které patří ke špeku, nebo pivku! Zvlášť když jde o psaný text, kde na to máš čas, mužeš volit vhodné formulace, překontrolovat si to apod.
Přeci jen, jde o odborné technické věci a ty čekáš reakce od odborných lidí ne?
...sporťák je i kočárek pro děti

Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 01:20
od T.i.m.u.r
Myslím, že zmínit o jakou jde školu by opravdu nebylo od věci,...

Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 09:07
od Embie
Jde o gympl... Slovickareni ale resit nechci, je samozrejmy, ze v praci se nebudu vyjadrovat stejne jako tady. Sportak... vsichni vime, co jsem tim myslel a snad nevypadam tak hloupe, ze bych to byl schopen napsat do prace...
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 09:16
od Breakthru
pochybuju, že fyzikářovi z gymplu vůbec něco vysvětlíš nebo nedej bože ho přesvědčíš o jeho omylu....Ale domluv se s Lamem, až bude mít hotovou sierru, že pana fyzikáře sveze.Ať ví, že Newton a další kecali
Ale s podobnejma názorama jsem se taky už setkal, tak na to mám jednoduchou odpověď: Proč se teda vývoj dávno nezastavil?.....
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 09:54
od JRD McLAREN
jaaa .."strednaaa"... ..to ja som mal z fy. 4ku..
a spolu so mnou aj cele 3/4ny skoly....
len ja preto ze som sa snou hnet na druhej hodine pohadal (v prvom rocniku),
ked vysvetlovala funkciu zazihoveho spalovacieho motoru..
...a <> zabudla povedat ze
kedy to ma hodit tu iskru..
no ale k veci...
chovanie modelu sa podla mna neda pouzit na bezne auto, z dovodu inej konstrukcie..(ramu, naprav, pohonu)
sice mame 4x4, ale to rozlozenie vahy, a celkova hmotnost toho "vozidla" robia prave ten rozdiel..
bezne vozidla maju "uz od vyroby" miernu zbiehavost geometrie na prednych a zadnych napravach (je to len par minut)
a tiez aj mierny odklon kolies, (paradoxne) preto, aby drzali stopu.. teda ludovo povedane "aby sedeli na ceste a neplavali"
(aby mal vodic pocit ze to drziiiii..)
ja by som sa na tvojom mieste zameral, iba na to chovanie toho modelu, a ci sa to da pouzit na "bezne auto" by som neriesil..
(ked pan ucitel nechce chapat.. )
ak uz to chces porovnavat, tak daj si za vzor vozidla o vahe povedzme od 1100-1350kg vlastnej vahy..
co su take najbezneje hmotnosti awd vozov..
nejake "tazke" SUV a im ine podobne "skoroterennaky" by som nechal bokom..
este doporucujem si precitat aj toto
http://www.topspeed.sk/zlepsenie-jazdne ... -cast.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 11:40
od Sova
Embie píše:Jde o gympl... Slovickareni ale resit nechci, je samozrejmy, ze v praci se nebudu vyjadrovat stejne jako tady. Sportak... vsichni vime, co jsem tim myslel a snad nevypadam tak hloupe, ze bych to byl schopen napsat do prace...
Ne není...nechápu.
Pokud sem píšeš, aby ti pomohli ohledně tvé práce s odborným problémem, tak je jasný, že když budeš psát:
hele voe osobák vpředu motor, sporťák wrc třeba každopádně změna+ né zrovna jednoduchá skladba vět tvých reakcí...
tak jaké čekáš odborné reakce od lidí co tomu rozumí...akorát si z tebe budou dělat prdel, jako Libor12

Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 13:31
od T.i.m.u.r
JRD McLAREN píše:jaaa .."strednaaa"... ..to ja som mal z fy. 4ku..
a spolu so mnou aj cele 3/4ny skoly....
len ja preto ze som sa snou hnet na druhej hodine pohadal (v prvom rocniku),
ked vysvetlovala funkciu zazihoveho spalovacieho motoru..
...a <> zabudla povedat ze kedy to ma hodit tu iskru..
.
.
. atd.
Já jsem to sice většinou uhrál někam mezi dvojku a trojku, ale tentýž problém. V prváku pár dobře mířených otázek o vesmíru apod. na které fyzikář neznal odpověď, tak to prostě nějak zakecal,... A vezlo se to se mnou až k maturitě z Fyziky, která byla za 4

Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 15:04
od Libor12
chces jednoduché argumenty a odpovědi na téma o kterém jsou popsané celé desítky knih o několika stech stranách. Neexistuje ideální nastaveni podvozku pro všechny povrchy a podmínky. Ale každé podvozek se dá nastavit. Já mám třeba fwd vpředu person,vzadu multilink 3prvek nastavené tak,že při vyšších rychlostech průjezdu zatáček je auto přetačive,a smyk jde kontrolovat díky přednímu pohonu daleko snáze. Vyber si jiné téma. S tímhle jsi se netrefil.
Re: Vliv nastavení podvozku na jízdní vlastnosti
Napsal: 22 bře 2012 15:15
od Embie
Když jsou o tom desítky knih o stovkách stran, tak mi prosím nějakou doporuč. To je celé, co tu žádám, informaci, odkaz na informaci... Nehledám ideální nastavení podvozku, jen se zabývám jeho různým nastavením... No nic, asi smažu větu o podobnosti mezi modelem a velkým automobilem a bude hotovo.