Astra F Caravan s legendárním hrbem jako dokonalý sleeper
Napsal: 23 úno 2022 11:01
Majitel vozidla pořídil v březnu 2020 plně originální vůz po dvou majitelích s pouhými 105 000 km na tachometru a kompletní servisní historií. . Opel z roku 1995 měl řadový čtyřválcový motor o objemu 1,4 litru. Co si budeme povídat ani 8V 1,6 s 55kW nebyl žádný zázrak.
Nový majitel se rozhodl lenocha trošku rozpohybovat. Na přetřes přišel motor Saab B204, který je mezi tunery oblíbený kvůli své nezničitelnosti.
Ve Velké Británii se verze tohoto motoru B204 a B234 montovaly do vozů Saab 9-3, ale také do modelů Saab 900. Přirozenou výhodou je, že se sedí do Vauxhall Astra F z 90. let tedy i do našeho Caravanu a to bez většího úsilí. V sériovém stavu by Saab B204 poskytoval výkon 205 koní, což bylo v té době úctyhodné. Základ tedy máme. Majitel Astry F se rozhodl výkon ještě lehce poštelovat. Nainstaloval vstřikovače Deka 630 cm3 a velké upravené turbo Td04 s vlastní mapou vytvořenou skrze Saabworx. Takto poladěná jednotka poskytuje 347 k (351 koní) při tlaku 19 psi (1,31 baru). Sériová jednotka pracovala s tlakem 15 psi (1 bar), takže je zde velký prostor pro pokračování.
Úprava doslova utavila sériový výfuk, který se přepálil za svody od turba. Nahradil jej 3palcový výfuk s downpipe a 200článkovým sportovním katalyzátorem. Dále přišlo na přetřes i sání vyměněné za 3palcové sání Ramair, které je napájeno z mezichladiče FMIC Toyosport. Umístění intercooleru je tradiční za sériovým předním nárazníkem. Masivní vstřikovače jsou napájeny palivovým čerpadlem které dokáže poskytnout 255 litrů za hodinu a je umístěno ve standardní nádrži. Tím výčet nekončí, protože motor dostal sadu pro odstranění vyvažovacího hřídele a také nový rozvodový řetěz, který byl namontován před instalací do vozu Opel Astra F. Svou plnou sílu posílá na přední kola za pomoci nové spojky Sachs a převodovky Saab FM55 501. Standardní by se asi rozpadla dříve než by se protočila kola.
Všechna čtyři kola jsou nově brzděna pětipístkovými brzdami a všude jsou kotoučové brzdy. Brzdit auto standardními bubny by bylo doslova onlinecasino cz. Novější Vectra "darovala" svá 16palcová ocelová kola, doplněná odpovídajícími kryty nábojů.
Kola mohou být zvenčí jediným poznávacím znamením, kromě většího výfuku a jeho hluku. Jinak je to dokonalý sleeper, když se nad tím zamyslíte.
Nový majitel se rozhodl lenocha trošku rozpohybovat. Na přetřes přišel motor Saab B204, který je mezi tunery oblíbený kvůli své nezničitelnosti.
Ve Velké Británii se verze tohoto motoru B204 a B234 montovaly do vozů Saab 9-3, ale také do modelů Saab 900. Přirozenou výhodou je, že se sedí do Vauxhall Astra F z 90. let tedy i do našeho Caravanu a to bez většího úsilí. V sériovém stavu by Saab B204 poskytoval výkon 205 koní, což bylo v té době úctyhodné. Základ tedy máme. Majitel Astry F se rozhodl výkon ještě lehce poštelovat. Nainstaloval vstřikovače Deka 630 cm3 a velké upravené turbo Td04 s vlastní mapou vytvořenou skrze Saabworx. Takto poladěná jednotka poskytuje 347 k (351 koní) při tlaku 19 psi (1,31 baru). Sériová jednotka pracovala s tlakem 15 psi (1 bar), takže je zde velký prostor pro pokračování.
Úprava doslova utavila sériový výfuk, který se přepálil za svody od turba. Nahradil jej 3palcový výfuk s downpipe a 200článkovým sportovním katalyzátorem. Dále přišlo na přetřes i sání vyměněné za 3palcové sání Ramair, které je napájeno z mezichladiče FMIC Toyosport. Umístění intercooleru je tradiční za sériovým předním nárazníkem. Masivní vstřikovače jsou napájeny palivovým čerpadlem které dokáže poskytnout 255 litrů za hodinu a je umístěno ve standardní nádrži. Tím výčet nekončí, protože motor dostal sadu pro odstranění vyvažovacího hřídele a také nový rozvodový řetěz, který byl namontován před instalací do vozu Opel Astra F. Svou plnou sílu posílá na přední kola za pomoci nové spojky Sachs a převodovky Saab FM55 501. Standardní by se asi rozpadla dříve než by se protočila kola.
Všechna čtyři kola jsou nově brzděna pětipístkovými brzdami a všude jsou kotoučové brzdy. Brzdit auto standardními bubny by bylo doslova onlinecasino cz. Novější Vectra "darovala" svá 16palcová ocelová kola, doplněná odpovídajícími kryty nábojů.
Kola mohou být zvenčí jediným poznávacím znamením, kromě většího výfuku a jeho hluku. Jinak je to dokonalý sleeper, když se nad tím zamyslíte.