Stránka 1 z 3

Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 20 led 2013 23:12
od m.artty
Posledních pár dní jsem tu četl více negativních názorů na vyvařené karoserie. Už jsem se bohužel nikde nedočetl, jak je to správně. Rád bych si v tomto směru prohloubit aspoň teoretické znalosti, které bych rád časem použil v praxi... ať už vlastníma rukama nebo při "dozoru" rukou "zkušenějších". Čemu se tedy vyvarovat a jak správně postupovat?

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 20 led 2013 23:17
od xciba
tohle me take zajima do brezna me to ceka... :kladivo:

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 20 led 2013 23:25
od BIGPAPA
no to jsem taky docela zvědavej 8) ať jsem největší kritici nahodí své díla 8)

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 20 led 2013 23:47
od menyjak
to by mě zajímalo co je na tom špatnýho :D "když musíš tak musíš" :D

jediný co se může stát je to že to u bodů může hnít kvůli nedostatečným nátěru.já třeba používám provařitelnou základovku to je moc dobrej vynález 8)

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 20 led 2013 23:58
od AR166
ja bych navod na vyvareni karoserie hledal na fiat nebo opel klubu. :D

http://moodle2.voskop.eu/download/teu/U ... skrini.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 21 led 2013 09:04
od Angličák
To co zde dal pna AR 166 je paráda, nikde tam totiž nevidím nabodované plechy přes sebe. Maximálně nabodované natupo, nebo se tam doporučuje nastehovat po obvodu. O čemž jsem i já přesvědčen, že je nejlepší.

Samozřejmě na rychloopravy je možno použít cokoliv, ale měl sem dojem, že tady se snaží auta zachraňovat. Takže do pertlu zasmrkaný plech pokud možno neuznávám. Myslím že stačí projeti zahraniční weby, nebo weby firem co renovují auta a tam jde vidět, jak se to má dělat.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 21 led 2013 13:59
od bóďa
toto mě taky zajímá a trochu se sem přifařím s jiným dotazem, ale pro někoho s tímto souvisejícím. budu dělat celý spodek na kastli, ale v současné době jsem bohužel bez zvedáku. přemýšlím tedy, jak to udělat. napadlo mě kastli nějakým způsobem hodit na bok, ale moc mě nenapadá jak, aby to bylo co nejjednodušší a co nejbezpečnější.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 21 led 2013 14:15
od Hondzik

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 21 led 2013 23:20
od Angličák
Práce s plechem suprová, ale furt tam vidím pertl a bodování. Zdá se mi, že následovně pán spáry zacínoval, ale i tak si to mohl odpustit, kdyby si odpustil pertl. To je prostě pomůcka pro rychloopravy ne zcela cenných vozidel...

Jeden pán, co dělá totální renovace, říkal že to dělají tak, že auto rozbodují na původní díly, opraví to shnilé tak, že to dovaří NATUPO (furt) a pak to zas v původních bodech svaří. Žádné další pertly, plechy přes sebe a kdoví co nikde nepřidávají. Pak oznámil i cenu, za kterou to dělá a tím bylo vše řečeno. Ovšem nikdo neřekl, že se to nedá udělat i tak...

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 21 led 2013 23:31
od Libor12
k tomuhle neni asi co dodat. Bohužel tady taková firma na veterány neni. http://www.mat.fi/n_index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
nav=gallery_view&gallery=projecttoyotacelicaturbotc35&g=13

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 22 led 2013 00:21
od miras3000
mě by docela zajímaly ty provařitelný základovky, slyšel jsem ,že se k ochraně před opětovným rezivěním používají i nějaké vodivé spreje,...
má s tím někdo zkušenosti? popř.odzkoušená značka?

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 22 led 2013 00:44
od bóďa
Libor12 píše:k tomuhle neni asi co dodat. Bohužel tady taková firma na veterány neni. http://www.mat.fi/n_index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?
nav=gallery_view&gallery=projecttoyotacelicaturbotc35&g=13
to je mazec. myslím, že takovou firmu znám, nejsem si ale jistý, jestli to (kastle) dělají fakt až do takové úrovně. ale co jsem tam byl a měl celou dobu jen spadlou bradu, tak bych řekl, že asi ano.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 22 led 2013 15:09
od Libor12
Klempíři z dob pana Sodomky,kdy se karosérie tvarovaly v ruce už jsou pryč a současní rádobyklempíři nepoužívají při ani inertní plyn,takže koroze už vzniká defacto při svařování Jako ochranu ihned po otryskání používam pragocor metal sp můžeš řezat plamenem,svářet a jako základ dvousložku prgc E. Mam na řece lod už od r 2000 ošetřenou tímto způsobem,loni jsem ji měl venku poprvně po 12 letech a kromě změny odstínu pod čarou ponoru to bylo jak kdybych to dělal před týdnem. To co se píše zde http://www.pragochema.cz/?start=7&lan=c ... metalizaci" onclick="window.open(this.href);return false; můžu do posledního slova potvrdit.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 22 led 2013 18:27
od bóďa
no sakra, to vypadá hodně dobře. takže to jde asi na celej spodek kastle. ale co na to? těch gumových nátěrů se dělá tolik... že ani nevím, jestli jde vybrat něco špatně. pokud to je pod tím dobře ošetřeno tak to jen tak začít reznou nemuže ne?
myslel jsem Hydrotex. tady na fotkách se mi to docela líbí.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 22 led 2013 19:45
od fonz
Angličák: dej tu nejake tvoje fotky, aby kazdy videl jak se to dela spek

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 22 led 2013 20:54
od JRD McLAREN
Libor12 píše:k tomuhle neni asi co dodat. Bohužel tady taková firma na veterány neni. http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galle ... otc35&g=13" onclick="window.open(this.href);return false;
kurna to ja som uplny amater...

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 09:58
od Libor12
tohle je taky strašná fušeřina. :lol: http://www.studiotimecapsule.com/aluminum_fabrication" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 11:58
od Dejv
zde je web plny slusne odvedene klempirske prace:
http://www.offroadwreckrescue.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

takhle se to da delat...dobre...

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 14:24
od Tom_
Libor12 : takze pouziti toho pragocor metal sp jako zakladniho nateru na obrouseny plech je dostacujici jo?A co druhotny nejaky pruzny nater na ten pragocor?

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 17:15
od Libor12
pružný nátěr myslíš treba něco na podvozek? Já všechno tryskam sodou,žádný kyt,jen cin,na to primer,eventuelně jako základ i vrch kde nezáleží na odstínu většinou prgE. Pokud chci jiný odstín tak buď opět jemně otryskam sodou nebo rozbrousim a na to 1k nebo 2k lak. Můžeš i práškovou barvu. Setkal jsem se i s tím že na otryskany povrch se nanesl železity fosfat jako můstek,ale já to nedělám.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 17:30
od Gooder
bóďa píše:no sakra, to vypadá hodně dobře. takže to jde asi na celej spodek kastle. ale co na to? těch gumových nátěrů se dělá tolik... že ani nevím, jestli jde vybrat něco špatně. pokud to je pod tím dobře ošetřeno tak to jen tak začít reznou nemuže ne?
myslel jsem Hydrotex. tady na fotkách se mi to docela líbí.
Zkus Rostegal, to je základovka. Potom jsem četl doporučení na to ještě něco dát, ale to Ti teď neřeknu. Budu to muset najít. Je to celkem drahé, ale vydrží to :wink:
V Německu se to používá po renovaci veteránů. U nás se to shání hůř, ale dá se ;)

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 17:53
od Tom_
Libor12 : no je fakt,ze co se tyce ochrany svaru,tak cinovani je nejlepsi ochrana proti korozi,ale ta prace s tim...na to tryskani mas jak velky kompresor? (100l)? Premyslim,ze bych si koupil pistol,ale s 50l zasobnikem nevim zda to bude idealni, tlak je cca 9 bar...a ten primer jaky?

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 17:56
od Libor12
rostegal je uplně stejná barva respektive základu jako je alkyton nebo hammerite. Pokud to nekdo používá na veterána 1.9 TDI tak je to v pořádku,ale na auto které tak má zustat dalších 30 let bych nedovolil nikomu aby se s tím k němu přiblížil na 50metrů.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 18:04
od Gooder
Tak to jsem netušil. Takže jako ochranu na podvozky by byl dobrý ten pragocor, pokud chápu správně?

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 18:13
od Libor12
Mám 2 válec orlík s 300l nádrží kdesi ze šachty,předtím jsem měl dva spřažené kompresory z autobusu. Pískovačku jsem si udělal sám,z 33kg propan bomby a pistoli koupil na frost.uk. Pajení je sice pracné ale jak jsem říkal jsou auta ktere si to zalouží jenak koupíš vše zde https://katalog.wuerth.cz/download/kata ... /02167.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; primer používám prgc met sp.

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 18:24
od Libor12
Gooder píše:Tak to jsem netušil. Takže jako ochranu na podvozky by byl dobrý ten pragocor, pokud chápu správně?
mám ho na podvozku,dal jsem na to pro jistotu tectyl od valvoline ale můžeš cokoli podobného

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 18:29
od Libor12
Dejv píše:zde je web plny slusne odvedene klempirske prace:
http://www.offroadwreckrescue.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

takhle se to da delat...dobre...
par věcí by se dalo ještě dotáhnout do špičkové kvality,ale jinak 8)

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 18:39
od Tom_
Libor12: takze to s 50l zasobnikem,nebude mit asi vubec cenu.Ono nechce se mi brousit cely spodek dratenym kotoucem ve vrtacce :(

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 20:51
od Dejv
origo gumous jinym zpusobem horko tezko sundas...na zbytek je tady tryskani:-)

libor:tryskas cely karoserie?

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Napsal: 24 led 2013 23:47
od kucik
Kde koupit ten pragokor metal?-našlo mi to jen přímo odkaz na pragochemu, ale shop žádný.