Stránka 1 z 17

Jak laminovat? Rady, tipy, triky...

Napsal: 14 pro 2005 00:23
od SpeedyS4
rad bych se vas zeptal na vsechny postrehy a nejaky obecny navod jak co pouzit.

Pro zacatek koupim smirgl 80ku nebo 100vku a jednu malou laminovaci sadu za 150kc v drogerii (zatim jen jednu pro vyzkouseni) . A dal ybch potreboval poradit co v jakem pomeru namichat atd...diky moc a jeste jednou se omlouvam za blbe otazky ale kazda rada se hodi...

PS: to vyztuzeni plechama zatim nevim... mel by to udrzet i laminat, kdyz to prinejtuju tak to na druhe strane vyleze nebo ne?

Obrázek

a chtel bych z toho vykouzlit toto

Obrázek

Re: Pomoc s laminováním popraskaného nárazníku...

Napsal: 14 pro 2005 09:32
od SkejT
ze zadu bych to vyztuzil platky tenkeho plechu,ktere bych prinitoval.Tak to bude drzet 100%.Aby to proste nepracovalo,potom dle potreby do laminoval.Potom vybrousit, pre-kitoval a vybrousil

Re: Pomoc s laminováním popraskaného nárazníku...

Napsal: 14 pro 2005 10:03
od Mike Mad
- vzal bych to aspon 2 vrstvy zespoda cely aby se to zpevnilo (bacha na montazni mista aby pak sedel)
- ne moc hrubym smirglem vzit z venku
- prelaminovat praskla mista aspon 2 vrstvy
- dokitovat, vybrousit

nekde behem toho zkusit jestli pujde odstranit ta "lista"

Re: Pomoc s laminováním popraskaného nárazníku...

Napsal: 16 pro 2005 13:23
od SpeedyS4
rad bych se vas zeptal na vsechny postrehy a nejaky obecny navod jak co pouzit.

Pro zacatek koupim smirgl 80ku nebo 100vku a jednu malou laminovaci sadu za 150kc v drogerii (zatim jen jednu pro vyzkouseni) . A dal ybch potreboval poradit co v jakem pomeru namichat atd...diky moc a jeste jednou se omlouvam za blbe otazky ale kazda rada se hodi...


PS: to vyztuzeni plechama zatim nevim... mel by to udrzet i laminat, kdyz to prinejtuju tak to na druhe strane vyleze nebo ne?

Re: Jak laminovat! rady,tipy,triky...

Napsal: 16 pro 2005 18:58
od ciky
no nejlepší bude udělat to zevnitř srovnat všechny prasklý místa a přelaminovat to zevnitř aby se to komplet zpevnilo! žádný výztuhy z plechu! protože stačí jedna blbě udělaná výztuha a celej nárazník se pohne a budou problémy při pasování a pak to dostávat ven je dobrej ojeb! nebo to pak nařezávat a rovnat! nejdřív zpevnit zevnitř pak nasadit na auto! a takový ty prasklá místa je dobrý ořezat a třeba i trošku vyříznout ,aby byly rovné hrany a pak laminovat ze spodu a poté laminovat jen díru z vrchu! jinak si myslm že to půjde! vrhnem se na to:-)

Napsal: 19 pro 2005 14:05
od HANYSx
neboj nic to neni... a kdyz to udelas dobre tak to praskat nebude. musis si koupit epoxydovou pryskyrici CHs 1200(zadnou jinou, jinak se ti to odloupne od podkladu) vyztuzit zevnitr popraskany mista dvema vrstvama tkaniny (mam lepsim zkusenost s kladenim vrstev tkaniny hned po sobe, bez cekani na ztuhnuti prvni vrstvy). taky bych doporucoval pryskyrici nanaset sterkou a ne stetcem, jak tu nekdo psal, sterkou docilis vsude stejne tlusty vrstvy a nevzniknou ti pod tkaninou zminovane boule. Davat do pryskyrice vic iniciatoru nez tam patri je dost vo hubu, pac rychlejsi smes je krehci a snaz ti to bude praskat. z venci to chce praskliny trochu vyskrabat, aby ti vznikla drazka, tu zakitovat tmelem s vlaknem a pak potahnout celej naraznik tkaninou, mela by stacit z venku jedna vrstva, z cim min kusu to dokazes tim lip pro vyslednou pevnost i pro pracnost pri zahlazovani. Taky je dobry tkaniny jen nepolozit vedle sebe, ale provazat, tim ze vytahas zhruba 1cm od kraje vlakna z jednoho smeru u obou kusu tkaniny co prijdou vedle sebe, tyto vytahana mista pak das prez sebe a tim ziskas stejnou tloustku jako ma tkanina jinde, musis to ale udelat vsechno na jednu vrstvu pryskyrice, aby to tuhlo vsechno spolecne (tzn. mas na to asi 50 min.) a pak ti vznikne kompaktni celek, ktery nebude nikde praskat. Muzes dat vic vrstev, jestli chces mit jistotu, ale je to pak o vaze.
ps: jestli to budes delat tak nezopomen zahladit tu listu :)
kdybys chtel este neco poradit zavolej :603938328

Napsal: 23 pro 2005 09:07
od Conscious
Mám trochu podobný problém,ale týká se to přímo auta... Po havárii byl trochu vyboulený a pocuchaný zadní blatník,opravilo se to ale i tak je to vidět. Napadlo mě dát tam laminátové překrytí a zároveň to tím rozšířit,něco na styl E30 M3. Koupit bodykit nelze,nedělají se,takže to je asi jen a pouze na mě. Viz fotka. Předek je to samý,ale ten mě tolik nepálí. Zároveň plánuji předělání BBS spojleru který má asi každý na nějaký agresivní vlastního designu. Stačí to prořezat,nanést laminát nebo jen kit a nalakovat?

Napsal: 23 pro 2005 09:09
od Conscious
Zapomněl jsem na fotku jak to vypadalo dřív.

Napsal: 25 pro 2005 14:39
od Martas
Bodykit na M3 se dělá,dokonce několik.
Co se týče opravy toho nárazníku,tak pozor na lepidlo.Psalo se tady epoxy 1200.Za prvé je to snad nejhorší epoxyd co existuje a praskat bude určitě.za druhý se musí uplně přesně namíchat,jinak nevytvrdne a nebo nebude mít vlastnosti jaký by měl.Za třetí ten spojler bude určitě laminovanej z polyesteru,takže epoxydem se lepit nedá.To že to jako slepený vypadá,neznamená,že to drží.Epoxyd spolyesterem se prostě slepit nedá,pokud se na to nepoužije speciální lepidlo araldit 8011.
Tak je potřeba použít aspon chs polyester.Z vrchu přiložit kus něčeho rovnýho podloženýho igelitem a stáhnout svorkama aby se to v místě lepení nehejbalo,pořádně zespoda obrousit,nastříhat si proužky tkaniny aspon o 5cm delší než je poškození a každá další vrstva by měla tu spodní o něco překrývat.Lepidlo stačí nanést štětcem atkaninu jakoby přitepovat k podkladu a prosytit.U polyesteru se většinou dává tvrdila 1-3%,ale čim se ho dá víc,tím rychlejc to vytvrdne a taky je dobrý si rozdělat jen malý množství do 200g,jinak ti to může schořet v ruce.
Z vrchu pak stačí vyplnit prasklinu lepidlem do kterýho se nastříhá vlákno vytažený z látky a rozmíchánim vznikne taková kaše do který se už jen přidá tvrdidlo.Samozřejmě se to musí zase předem obrousit a odstranit všechny volný kousky.
Přeju hodně zdaru.

Napsal: 27 pro 2005 11:54
od HANYSx
Martas píše:Bodykit na M3 se dělá,dokonce několik.
Co se týče opravy toho nárazníku,tak pozor na lepidlo.Psalo se tady epoxy 1200.Za prvé je to snad nejhorší epoxyd co existuje a praskat bude určitě.za druhý se musí uplně přesně namíchat,jinak nevytvrdne a nebo nebude mít vlastnosti jaký by měl.Za třetí ten spojler bude určitě laminovanej z polyesteru,takže epoxydem se lepit nedá.To že to jako slepený vypadá,neznamená,že to drží.Epoxyd spolyesterem se prostě slepit nedá,pokud se na to nepoužije speciální lepidlo araldit 8011.
Tak je potřeba použít aspon chs polyester.Z vrchu přiložit kus něčeho rovnýho podloženýho igelitem a stáhnout svorkama aby se to v místě lepení nehejbalo,pořádně zespoda obrousit,nastříhat si proužky tkaniny aspon o 5cm delší než je poškození a každá další vrstva by měla tu spodní o něco překrývat.Lepidlo stačí nanést štětcem atkaninu jakoby přitepovat k podkladu a prosytit.U polyesteru se většinou dává tvrdila 1-3%,ale čim se ho dá víc,tím rychlejc to vytvrdne a taky je dobrý si rozdělat jen malý množství do 200g,jinak ti to může schořet v ruce.
Z vrchu pak stačí vyplnit prasklinu lepidlem do kterýho se nastříhá vlákno vytažený z látky a rozmíchánim vznikne taková kaše do který se už jen přidá tvrdidlo.Samozřejmě se to musí zase předem obrousit a odstranit všechny volný kousky.
Přeju hodně zdaru.
Kolik si toho uz s Chs 1200 udelal? jestli ti to popraskalo tak si dal moc tvrdidla voe, sem to uz psal...mam uz na druhym aute naraznik delanej z chs 1200 a zajimavy čéče je, že nepraská, a opravy polyesterem laminovanyho narazniku udelany chs 1200 drzely taky a kurevsky dlouho...za to kdyz pouzijes polyester na jinej matros nez polyesterlaminat tak ti to u toho nebude drzet, sem uz taky psal

Napsal: 27 pro 2005 12:29
od Conscious
Čistě hypoteticky - kdybych si chtěl na bavora vyrobit plasty sám - nejsou prostě,kromě těch hnusů jako masky s hranatýma světlama apod. - co vlastně potřebuju? A jakej je postup výroby kopyt aby byly na obou stranách stejný? Jak to pak chytit na auto aby to nebylo vidět? Vizi mám nějakou takovou:

Napsal: 27 pro 2005 12:58
od HANYSx
8) mooc pekna vize ta první, zalezi na tom jestli chces upravit stavajici narazniky, nebo vytvorit ulpne novy-to bys pak musel vyrobit nejdriv kopito, ktery se da udelat opet za pomoci origo narazniku, z kteryho pak pouzijes uchyty pokud chces mit narazniky sundavaci, maj li bejt v kuse se zbytkem karoserie prilaminujes je k ní, ale az ti to nekdo tukne tak se z toho zblaznis

Napsal: 27 pro 2005 17:39
od Martas
Epoxy 1200 je sračka určená k lepení nohy u stolu a ne k laminování a dělat cokoli na auto z epoxydu je mrhání penězma,pokud se nejedná o sportovní speciál a nepoužije se kevlar a karbon.Pokud s tim někdo dělá,tak je u mě zoufalec kterej nezná nic lepšího a nebo chce ušetřit pár korun.Patlalům zdar!

Napsal: 27 pro 2005 18:33
od Conscious
Martas píše:Epoxy 1200 je sračka určená k lepení nohy u stolu a ne k laminování a dělat cokoli na auto z epoxydu je mrhání penězma,pokud se nejedná o sportovní speciál a nepoužije se kevlar a karbon.Pokud s tim někdo dělá,tak je u mě zoufalec kterej nezná nic lepšího a nebo chce ušetřit pár korun.Patlalům zdar!
OK,tak když jsi tak chytrej tak mi sežeň plasty na BMW E21,dále čirá zadní světla na totéž a když už v tom budeš tak se mi mrkni po bílých předních blikačích a všem co se dá na tento vůz koupit. U NÁS!!! Kromě těch sraček od Kamei které jsou na každém druhém žralokovi nenajdeš nic. A to je přesně ten důvod proč lidi musej podstoupit patlání se s epoxydama když se chtěj odlišit. Kontaktoval jsem například firmu MK Koša s dotazem na zakázkovou výrobu plastů na žraloka a pan Koša mi odpověděl že by ho výroba kopyt na jedno auto finančně položila a že by mohli maximálně upravit nějaké prahy a křídla z jejich nabídky aby mi pasovaly na bávo. A stejný to bude všude a upřímně - nebudu sypat statisíce do auta který má tabulkovou cenu 25000 a každá kravina na to se musí objednávat buď jako replika nebo je drahá tak že se chce člověku brečet. A ještě jedna věc. Až budu mít na to sypat ty statisíce do starýho auta tak si radši koupím něco co má cenu a u čeho ta cena roste a rozhodně nebudu utrácet za tuning. Ale vy co máte objednaný Exelero holt takový přízemní věci jako je snaha si něco udělat sám nepotřebujete,na to máte lidi. :P :P :P 8) 8) 8)

Napsal: 28 pro 2005 10:04
od HANYSx
Conscious píše:
Martas píše:Epoxy 1200 je sračka určená k lepení nohy u stolu a ne k laminování a dělat cokoli na auto z epoxydu je mrhání penězma,pokud se nejedná o sportovní speciál a nepoužije se kevlar a karbon.Pokud s tim někdo dělá,tak je u mě zoufalec kterej nezná nic lepšího a nebo chce ušetřit pár korun.Patlalům zdar!
OK,tak když jsi tak chytrej tak mi sežeň plasty na BMW E21,dále čirá zadní světla na totéž a když už v tom budeš tak se mi mrkni po bílých předních blikačích a všem co se dá na tento vůz koupit. U NÁS!!! Kromě těch sraček od Kamei které jsou na každém druhém žralokovi nenajdeš nic. A to je přesně ten důvod proč lidi musej podstoupit patlání se s epoxydama když se chtěj odlišit. Kontaktoval jsem například firmu MK Koša s dotazem na zakázkovou výrobu plastů na žraloka a pan Koša mi odpověděl že by ho výroba kopyt na jedno auto finančně položila a že by mohli maximálně upravit nějaké prahy a křídla z jejich nabídky aby mi pasovaly na bávo. A stejný to bude všude a upřímně - nebudu sypat statisíce do auta který má tabulkovou cenu 25000 a každá kravina na to se musí objednávat buď jako replika nebo je drahá tak že se chce člověku brečet. A ještě jedna věc. Až budu mít na to sypat ty statisíce do starýho auta tak si radši koupím něco co má cenu a u čeho ta cena roste a rozhodně nebudu utrácet za tuning. Ale vy co máte objednaný Exelero holt takový přízemní věci jako je snaha si něco udělat sám nepotřebujete,na to máte lidi. :P :P :P 8) 8) 8)
jj plne s tebou souhlasim, na minulim aute sem to mel jako ty se zralokem, co sem si neudelal sam to sem nemel, kazdopadne zoufalec a patlal nepatril tobe za to ze chces neco vytvorit, ale me za to ze bych to delal dvanactistovkou

Napsal: 28 pro 2005 10:55
od HANYSx
Martas píše:Epoxy 1200 je sračka určená k lepení nohy u stolu a ne k laminování a dělat cokoli na auto z epoxydu je mrhání penězma,pokud se nejedná o sportovní speciál a nepoužije se kevlar a karbon.Pokud s tim někdo dělá,tak je u mě zoufalec kterej nezná nic lepšího a nebo chce ušetřit pár korun.Patlalům zdar!
porad si mi nenapsal kolik si toho s 1200 udelal :lol: , jestli si prilepil nohu u stolu tak chapu, ze vo tom hov.. vis. Takze tady laskave prestan mistifikovat ostatni, kdyby to byla takova sracka jak tady pises, tak by z toho za komancu, kdyz se sem nic nevozilo, vsichni nestaveli surfovy prkna. Sem jich sam par "upatlal" nez sem zacal delat v surfelu a kupovat si originaly. jezdilo se na nich super a ty povedenejsi vazily pri 130l objemu kolem 7kg, dodneska nektery jezdej. A karbon nebo kevlar? ses uplne mimo, pouziva se u snb a u lyzi, pouze se pridava ke skelny tkanine jako vrstva navic pri laminaci(mimochodem provadene epoxydem) kvuli lepsi pevnosti v torzi tzn. na skrut, vopravovat tim takovej naraznik vo jakym byla rec v tomhle tematu je uplnej nesmysl...a mimochodem epoxy pryskirice je drazsi nez poliester...Na svym aute fakt nesetrim! :nono:

Napsal: 28 pro 2005 11:28
od Conscious
Hanysx: Heh... No ale i tak,srážet úsilí a práci druhých by se nemělo a napsat to jde i normálně a samozřejmě to podložit patřičnýma důkazama. Jinak se zeptám tebe: Mám na žraloka BBS spojler - takovej ten jak je na všech ostatních s těma vodorovnejma zářezama,zkrátka typizovanej hnus a ještě od předchozího majitele napatlanej epoxydovou barvou. Materiál mi je neznámý,je to plast,ale můžeš to kroutit a dělat s tím psí kusy a nezlomí se. Myslíš že by stálo za to se do něj pustit a předělat ho? A čím? Jak zjistím z čeho to je?

Napsal: 28 pro 2005 15:59
od HANYSx
v bmw se moc nevyznam takze nevim, jak ten naraznik vypada, ale jestli dokazes vymyslet jak docilit pozadovaneho tvaru z toho co mas tak to urcite stoji za pokus, podle me bys to mel udelat jak sem uz psal protoze na plastu to poliesterem proste drzet nebude...kazdopadne je treba mit dostatek trpelivosti a pocitat s tim, ze po prelaminovani prides o asi 70% momentalni pruznosti. laminuje se ale az na zaver, pred tim musis nejak docilit pozadovaneho tvaru a ten vybrousit temer k dokonalosti, pak potahnout laminatem. Nejidealnejsi zpusob jak dosahnout noveho tvaru je privareni svareckou na plasty, kdyz by byl plastista dost sikovnej mozna bys ani nemusel laminovat, ale o tom dost pochybuju, spis este bude treba nekde pouzit polistyren nebo montazni penu. V pripade nastavovani laminatovymi dily opet epoxy(pripadne BETASAL v kartusi-zustava trochu pruznej) a stahnout k sobe vrutama na 24h pak zahladit a prelaminovat

Napsal: 28 pro 2005 18:01
od Conscious
Mi sem ta fotka nejde vložit,zobrazí se mi v náhledu ale jak to odešlu tak tu není. Asi pátý pokus:

Napsal: 28 pro 2005 18:10
od Conscious
No sláva. :lol: Tak a takhle vypadá na autě. Používám cizí fotky,můj je matně černej a zkrátka děsnej. A co kit? Kdysi jsem si z kitu udělal mračítka na Golfa a vypadaly velmi pěkně a držely léta.

Napsal: 29 pro 2005 17:18
od HANYSx
sem si myslel ze to bude tohle, myslim si ze to je docela dobrej zaklad, urcete z toho pude neco vytvorit, ted de vo to, jestli pude to co sis vymyslel ty. posli nakej navrh jak by to melo vypadat ve finale, a ten chromovej naraznik tam ma zustat? a co ta mrizka kolem svetel? podle me kdyz udelas jenom ten spoiler tak se ke zbytku nebude hodit...
kit sam o sobe pokud ho neni velice tenka vrstva tak praska, kolikrat to i drzi, ale na laku se objevuji praskliny

Napsal: 29 pro 2005 18:55
od Martas
Opravdu to nepatřilo tobě a každá snaha si něco origo udělat se cení, ale nenech si prosimtě radit od lidí který dokazujou jen to ,že tomu opravdu nerozuměj.Pokud bys to chtěl opravdu dělat,tak ti popíšu postup aby to bylo co nejlevnější a ušetříš spoustu práce.Dotyčnej H.. se totiž zapomněl v minulym století a určitě si nebudeš kupovat Škodu 100,jen proto že dřív nic jinýho nebylo a některý jezděj dodnes(nic proti nim na svou dobu byly dobrý.)Dneska se používaj materiály,který jsou asi pro někoho v říši SCI-FI a přitom jsou za rozumný ceny a ušetřej spoustu starostí.Co se týče toho spojleru,dělaly sa většinou z ABS a neni mi jasný jestli ho chceš jen spravit a nebo uplně předělat a upravit podle sebe.
Omlouvám se zapomněl jsem citovat.

Napsal: 29 pro 2005 19:10
od Martas
Jo a jestli si H..myslí že karbon a kevlar se jen přidávaj k skelný tkanině,tak jen plácá nesmysly.Jestli jen plácá aby byl zajímavej,tak by si o tom měl napřed něco zjistit,aby nebyl za trubku.

Napsal: 29 pro 2005 19:52
od Conscious
Ale no tak,neválčete tady. Můžeme spolupracovat přeci... Ten spojler chci prořezat,dát do něj mlhovky a síť,zamatlat ty zářezy,udělat mu větší lízátko a zdůraznit tvar do špičky - něco jako je na Chevy Camaru Mk.II Z28. Nárazník vyžadujou na STK tak bych ho asi zachoval,ale chtěl bych ze čtyřokáče udělat dvojokýho ale s použitím těch malých světel. No a klasika - rozšířit,snížit a tak. Začínám u spojleru páč předek ještě musí projít opravou po nehodě a tak to nějak extra nesedí takže mám bokem díly které jsou v cajku a na autě ty co pak vyhodím. Osobně se nebráním i totální změně vzhledu celého auta,ale to bude asi na delší dobu. Fotky přímo mého spojleru hodím zítra,teď už to nevyfotím. A když jsem zkusil zagooglit tak mi to nenašlo nic o BBS spojlerech na BMW E21. K prodeji například na D a M jsou ale skoro stejné od Kamei,asi to bude totéž.

Napsal: 30 pro 2005 10:05
od HANYSx
Martas píše:Jo a jestli si H..myslí že karbon a kevlar se jen přidávaj k skelný tkanině,tak jen plácá nesmysly.Jestli jen plácá aby byl zajímavej,tak by si o tom měl napřed něco zjistit,aby nebyl za trubku.
psal sem ze u lyzi a snb se pouze pridavaj, kvuli zlepseni vlastnosti, jasne ze se delaj celocarbonovy haubny i narazniky a spousta jinejch veci, ale je na koulo pouzivat carbon na opravu narazniku kterej carbonovej neni...a vo tom tohle tema na zacatku bylo! Karbonova a kevlarova tkanina se syti epoxydem, takze proc podle tebe bys tim nemoh nastit tkaninu skelnou? Kazdopadne me uz nebavi ti vysvetlovat jak to je, ze vsech zminenejch materialu uz sem neco udelal a kupodivu i vsechno fungovalo takze si dal lep vsechno tim podle tebe nejlepsim poliesterem, ale prosimte nerad ten nesmysl ostatnim.

Napsal: 30 pro 2005 10:14
od HANYSx
Martas píše:Opravdu to nepatřilo tobě a každá snaha si něco origo udělat se cení, ale nenech si prosimtě radit od lidí který dokazujou jen to ,že tomu opravdu nerozuměj.Pokud bys to chtěl opravdu dělat,tak ti popíšu postup aby to bylo co nejlevnější a ušetříš spoustu práce.Dotyčnej H.. se totiž zapomněl v minulym století a určitě si nebudeš kupovat Škodu 100,jen proto že dřív nic jinýho nebylo a některý jezděj dodnes(nic proti nim na svou dobu byly dobrý.)Dneska se používaj materiály,který jsou asi pro někoho v říši SCI-FI a přitom jsou za rozumný ceny a ušetřej spoustu starostí.Co se týče toho spojleru,dělaly sa většinou z ABS a neni mi jasný jestli ho chceš jen spravit a nebo uplně předělat a upravit podle sebe.
Omlouvám se zapomněl jsem citovat.
nikdy sem netvrdil, ze je epoxy nejlepsi, ale me celozivotni zkusenosti s nim jsou velice dobre, kdyz mi napises neco o tech materialech z rise sci-fi rad se neco priucim, ale zatim si nenapsal nic konkretniho a jen si zchazoval lety proverene postupy...

Napsal: 30 pro 2005 12:05
od Martas
Jeden o voze druhej o koze.Za prvé jsem nepsal že preferuju polyester,ale že 90% všech neoriginál spojlerů je z něj a to i toho kterej chtěl původně spravit, a tak je blbost matlat ho epoxydem kterej je dražší a nikdy se s podkladem dokonale nespojí a nehledě k tomu,že ho určitě bude tmelit polyesterovym tmelem a ne epoxydovym.Za druhý jsem psal,že věci z kevlaru dělaný samozřejmě epoxydem(nikoli však 1200)se z důvodu ceny a váhy používaj hlavně na sportovní auta,což ti ale nebrání koupit si třeba karbonovou kapotu za 15000,-.Postup vyspravení jsem mu popsal a nevšim sem si ,že bych mu radil spravovat ho kevlarem,napřed si to pořádně přečti než to budeš komentovat.Zatím mám dojem žes to moc nepochopil,to co se snažim vysvětlit a nemám potřebu chlubit se tím co jsem už udělal,ale klidně sem pár fotek dám.Jsem zvědavej čím se pochlubíš ty.
Co se týče toho bavoráckýho spojleru nepsal jsem BBS,ale ABS a to je materiál z kterýho je vyrobenej.Proto je pružnej,ale to je jeho poslední dobrá vlastnost co se týče možností úpravy.Nejlepší je použít ho jen jako podklad a na něj začít lepit a patlat a tvarovat a brousit,až docílíš žádaného tvaru.Jinak špičatej spojler měla myslím alpina a celý rozšířený auto bylo BMW turbo.Při troše štěstí by se taky dal sehnat kit na BMW e30 Genesis,kterej normálně stojí asi 35 000,-,ale dá se sehnat poškozenej a šel by upravit i na e21.Taky někdo inzeroval rozšíření na kadeta který by bylo jako dobrej základ.

Napsal: 30 pro 2005 15:05
od HANYSx
Martas píše:Jeden o voze druhej o koze.Za prvé jsem nepsal že preferuju polyester,ale že 90% všech neoriginál spojlerů je z něj a to i toho kterej chtěl původně spravit, a tak je blbost matlat ho epoxydem kterej je dražší a nikdy se s podkladem dokonale nespojí a nehledě k tomu,že ho určitě bude tmelit polyesterovym tmelem a ne epoxydovym.Za druhý jsem psal,že věci z kevlaru dělaný samozřejmě epoxydem(nikoli však 1200)se z důvodu ceny a váhy používaj hlavně na sportovní auta,což ti ale nebrání koupit si třeba karbonovou kapotu za 15000,-.Postup vyspravení jsem mu popsal a nevšim sem si ,že bych mu radil spravovat ho kevlarem,napřed si to pořádně přečti než to budeš komentovat.Zatím mám dojem žes to moc nepochopil,to co se snažim vysvětlit a nemám potřebu chlubit se tím co jsem už udělal,ale klidně sem pár fotek dám.Jsem zvědavej čím se pochlubíš ty.
Co se týče toho bavoráckýho spojleru nepsal jsem BBS,ale ABS a to je materiál z kterýho je vyrobenej.Proto je pružnej,ale to je jeho poslední dobrá vlastnost co se týče možností úpravy.Nejlepší je použít ho jen jako podklad a na něj začít lepit a patlat a tvarovat a brousit,až docílíš žádaného tvaru.Jinak špičatej spojler měla myslím alpina a celý rozšířený auto bylo BMW turbo.Při troše štěstí by se taky dal sehnat kit na BMW e30 Genesis,kterej normálně stojí asi 35 000,-,ale dá se sehnat poškozenej a šel by upravit i na e21.Taky někdo inzeroval rozšíření na kadeta který by bylo jako dobrej základ.
Zda se ze mame kazdej odlisny zkusenosti, protoze me se vzdy epoxy s podkladem spojil dokonale-tim bych rad ukoncil nas beef, pac me to nebavi, nechodim se sem hadat, ale neco se dozvedet, pripadne poradit. To kdyz sem se snazil udelat tak si me vysmal ze chs 1200 je nejvetsi sracka, vzhledem k tomu, ze mam zkusenosti presne opacny zacal sem reagovat, carbon a kevlar si zminil v tomhle tematu prvni ty takze sem opet jenom reagoval. vzhledem k tomu ze me tady masirujes co se do me vejde tak ver ze sem si to vsechno precet dukladne. chlubit se nicim nebudu, ale jednu fotku prilozim, abych nebyl prozmenu ja za tlučhubu

Napsal: 30 pro 2005 15:07
od Conscious
Hezkýýýýýý... Ale že plácáš nikdo neříká přece. A já uvítám rady i od víc lidí,přeci jen jsem to nikdy nedělal a zrovna ten spojler je dost hnusnej a zároveň i složitej na vymyšlení co z něj udělat a čím. Zde jsou fotky - nic moc,ale lepší to bez dílny nebude.

Napsal: 30 pro 2005 15:09
od Conscious
Jak je vidět,snahy o odstranění nátěrů se míjejí účinkem. :twisted: