Stránka 1 z 1
Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 15:15
od jamie.thomas
Zdravim, může mi pls někdo objasnit jaký je rozdíl mezi Xenon a bi-xenon sadami a co je lepší nebo co doporučujete? A jakou svítivost by jste doporučili?
Díky za objasnění.
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 15:43
od misokgb
Rozdiel medzi xenonom a bixenonom?
No, zalezi ci je to original Xenon ponukany od vyrobcu, alebo mas na mysli prestavbovu sadu HID.
Original od vyrobcu je to dost drahe, ale svieti to efektne.
Pripomeniem, ze original xenon svetla, by mali mat ostrekovac svetiel (z dovodu, ze pri spivanom svetlomete xenon rozplyva strasne svetlo a oslepuje oprotiiduce auta), mal by mat nastavovanie svetiel podla zataze auta a po prejdeni nerovnosti, aby znova neoslepoval oprotiiduce auta, k tomu samozrejme cira optika inak to nejde.
Co sa tyka prestavbovych HID sad, podla mna su vhodne len na ciru optiku, stare svetlomety s halogenovou technikou - tam to proste strasne oslepuje oprotiiduce auta.
Rozdiel medzi Bixenon a xenon v HID sade je jednoduchy, ziarovky H4 spajaju v sebe stretavacie aj dialkove svetla. Bixenon H4 je rieseny tak, ze ma sice dve urovne svietenia, ale ma len jedno "vlakno" ktore bezi stale a ked chces dialkove, tak sa len posunie ohnisko vyzarovacieho bodu, tym padom svieti viac. Jednoducho povedane, ohnisko prekryva nejaka bariera svetlom nepriepustna, ktora sa pri prepnuti na dialkove oddiali a svieti to viac.
Potom mas xenon H1 alebo H7, pouzivaju sa vacsinou len na stretavacie svetla z toho dovodu, ze xenon HID pokial dosiahne svoju ucinnost a efektivitu trva to nejaky cas, to znamena, ze pokial by si zapol dialkove svetla s takouto ziarovkou, chvilu by trvalo kym by svetlo svietilo ako malo...
A este - ked to das do normalne paraboly a mas tam H1/H7 tak vacsinou netreba dialkove svetla, lebo stretavacie svetla svietia jaxvina

Cez den sa to da vydrzat, ale v noci by som taketo auta strielal...
Pripadne sa to riesi este tak, ze dialkove svetlo bezi nepretrzite a je zakryte nejakou barierou, ktora je ovladana elektronicky a v pripade zapnutia dialkovych svetiel sa klapka otvori a svieti dialkovo, pouziva sa najma u hmlovkach a pod...
Dalsia vyhoda xenonov oproti klasickym halogenom je nizsia spotreba, vyssia svietivost. Len pozor na montaz, spicka, ktora je potrebna na vybudenie xenonu sa pohybuje v radoch tisickach voltoch, takze umi dobre kopnut

Dalsia vyhoda je sfarbenie svetla, mas na vyber od 3000 do 12000K, idealne je medzi 4500-6000 - 6000K uz taha trosku do modra...
Ale preco nekupit ziarovky osram nightbraker, ktora svietia super a neoslnuju oprotiiduce auta, ako neoriginalne xenony, za ktore mozes mat problem s policou, ci na STK, ty sice vidis pekne vsetko, ale oprotiiduce auta? Tie na teba pekne nadavaju. Ked xenony, tak cira optika a ostrekovac

Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 17:30
od jamie.thomas
Tak určitě bych si nekoupil něco jenom abych já pěkně viděl a ostatní to oslňovalo, vim jak je to nepříjemný. Proto se napřed nějak informuju, abych věděl, co je tak nejlepší a do čeho bych mohl jít.
Bohužel ani nevim jakou mám já patici, jestli H4, H1, H7 nebo tak. Mám Hyundai Coupe r.v.2005. S tim, že přední světla čirý sou a chtěl bych teda něco, abych měl v jednom a tom samym světle i dálkový, tak co tedy zvolit?
Jinak v tý intenzitě je kromě barev rozdíl jakej? Čim víc, tim víc a líp to svítí,ne? Já sem přemejšlel tak ideálně o těch 10000K, sice už je to nádech modrý, ale řekl bych, že tak ideální a líbí se mi to nejvíc.
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 17:56
od Tommís83
já myslím že idealní je 6000K, pak jak je to světlo do modro-fialova tak to už ve tmě není ono..teda takle sem to někde četl

Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 18:26
od misokgb
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 19:43
od Shelby
2 stejna auta (mondeo 2002) ja mam H7 4500k a kamarad 6000k je to v parabolach s blendou. Jemu to sviti uz dost do modra, mel bych strach z PČR. 4500K v parabolach za dne celkem normalni, jasnejsi naz halogen,celkem neprovokujici policii a za tmy krasne bile svetlo a je u nich se mi zda trochen lip videt v noci za deste/chumelenice. Do cocek bych dal ty 6000k tam je to o necem jinem,ale do parabol 4500k akorat se mi zda.
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 21:28
od jamie.thomas
Shelby píše:2 stejna auta (mondeo 2002) ja mam H7 4500k a kamarad 6000k je to v parabolach s blendou. Jemu to sviti uz dost do modra, mel bych strach z PČR. 4500K v parabolach za dne celkem normalni, jasnejsi naz halogen,celkem neprovokujici policii a za tmy krasne bile svetlo a je u nich se mi zda trochen lip videt v noci za deste/chumelenice. Do cocek bych dal ty 6000k tam je to o necem jinem,ale do parabol 4500k akorat se mi zda.
A rozdíl mezi čočkama a parabolama je ten, že jedno je jenom bez dálkovýho a to druhý se dá přepínat normálně jednim světlem i dálkový?
Ty co se přepínají i na dálkový sou teda bi-xenony?
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 21:51
od Shelby
nene, je to malinko jinac. Jak paraboly, tak cocky muzou byt bud jen potkavaci, nebo dalkove, ale muzou byt i prepinatelne - tzv bi. jde jen o to, jak je ta parabola/cocka konstruovana. Takze mám li parabolu jen pro zarovku H7 nebo H1 tak je to jen jednoucelova parabola,ale v jednom svetle musi byt dve (nebo parabola + cocka) prtoze jedna ti musi svitit potkavackama a druha dalkove a prave do te potkavaci koupis obyc HID sadu (H1 nebo H7 -kazde auto to ma jinac). Parabola pro zarovku H4 je konstruovana tak, ze zmenou ohniska v zarovce se zmeni i "osvit" paraboly okoli a tam prave potrebujes HID Bi-Xenon sadu (ta vybojka v teto sade se pomoci elektromagnetu pohybuje a tudiz meni to ohnisko. cocka je konstruovana malicko jinac - bud je klasicka H1/H7 (Takze zase na obyc HID sady) ale i do Bi cocky ktera umi prepinat potkavaci/dalkove se dava obyc H1/H7 zarovka ale v te cocce se prepina elektromagneticka clonka... a ted podkopu sam sebe tim, ze si nejsem jistej jestli existuje Bi-Halogen cocka. Bi-Xenon je jasna,ale tam nerves HID sadu zejo. Snad z toho nekdo neco pochopi

ale resume je. ze pokud z toho svetla vyndas H7/H1 zarovku (lisici se v patici) tak kupujes HID sadu ta 1700Kc a pokud tam mas H4 zarovku, kupujes Bi-Xenon sadu za 2500
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 07 pro 2008 22:13
od jamie.thomas
Shelby píše:nene, je to malinko jinac. Jak paraboly, tak cocky muzou byt bud jen potkavaci, nebo dalkove, ale muzou byt i prepinatelne - tzv bi. jde jen o to, jak je ta parabola/cocka konstruovana. Takze mám li parabolu jen pro zarovku H7 nebo H1 tak je to jen jednoucelova parabola,ale v jednom svetle musi byt dve (nebo parabola + cocka) prtoze jedna ti musi svitit potkavackama a druha dalkove a prave do te potkavaci koupis obyc HID sadu (H1 nebo H7 -kazde auto to ma jinac). Parabola pro zarovku H4 je konstruovana tak, ze zmenou ohniska v zarovce se zmeni i "osvit" paraboly okoli a tam prave potrebujes HID Bi-Xenon sadu (ta vybojka v teto sade se pomoci elektromagnetu pohybuje a tudiz meni to ohnisko. cocka je konstruovana malicko jinac - bud je klasicka H1/H7 (Takze zase na obyc HID sady) ale i do Bi cocky ktera umi prepinat potkavaci/dalkove se dava obyc H1/H7 zarovka ale v te cocce se prepina elektromagneticka clonka... a ted podkopu sam sebe tim, ze si nejsem jistej jestli existuje Bi-Halogen cocka. Bi-Xenon je jasna,ale tam nerves HID sadu zejo. Snad z toho nekdo neco pochopi

ale resume je. ze pokud z toho svetla vyndas H7/H1 zarovku (lisici se v patici) tak kupujes HID sadu ta 1700Kc a pokud tam mas H4 zarovku, kupujes Bi-Xenon sadu za 2500
Ale jedno z toho neni vyloženě přepínání dálkový/potkávací, ale jenom nějaký to oddalování, který dost oslňuje, což bych nechtěl. Chtěl bych kvalitní světlo, který by bylo jak jako potkávací, tak jako dálkový příznivý i pro protijedoucí auta.
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 08 pro 2008 00:01
od Shelby
jamie.thomas píše:Shelby píše:nene, je to malinko jinac. Jak paraboly, tak cocky muzou byt bud jen potkavaci, nebo dalkove, ale muzou byt i prepinatelne - tzv bi. jde jen o to, jak je ta parabola/cocka konstruovana. Takze mám li parabolu jen pro zarovku H7 nebo H1 tak je to jen jednoucelova parabola,ale v jednom svetle musi byt dve (nebo parabola + cocka) prtoze jedna ti musi svitit potkavackama a druha dalkove a prave do te potkavaci koupis obyc HID sadu (H1 nebo H7 -kazde auto to ma jinac). Parabola pro zarovku H4 je konstruovana tak, ze zmenou ohniska v zarovce se zmeni i "osvit" paraboly okoli a tam prave potrebujes HID Bi-Xenon sadu (ta vybojka v teto sade se pomoci elektromagnetu pohybuje a tudiz meni to ohnisko. cocka je konstruovana malicko jinac - bud je klasicka H1/H7 (Takze zase na obyc HID sady) ale i do Bi cocky ktera umi prepinat potkavaci/dalkove se dava obyc H1/H7 zarovka ale v te cocce se prepina elektromagneticka clonka... a ted podkopu sam sebe tim, ze si nejsem jistej jestli existuje Bi-Halogen cocka. Bi-Xenon je jasna,ale tam nerves HID sadu zejo. Snad z toho nekdo neco pochopi

ale resume je. ze pokud z toho svetla vyndas H7/H1 zarovku (lisici se v patici) tak kupujes HID sadu ta 1700Kc a pokud tam mas H4 zarovku, kupujes Bi-Xenon sadu za 2500
Ale jedno z toho neni vyloženě přepínání dálkový/potkávací, ale jenom nějaký to oddalování, který dost oslňuje, což bych nechtěl. Chtěl bych kvalitní světlo, který by bylo jak jako potkávací, tak jako dálkový příznivý i pro protijedoucí auta.
Nevim co myslis, ale nic jineho nez jsem napsal vyse neexistuje... Jo, vlastne jo.. Takove ty kradene sady s D1(2)S(R) z jedne fabriky v CR ktera vyrabi spickova svetla do temer vsech znacek automobilu (kdyz se kouknes kde bydlim a budes se poradne pidit, tak zjistis proc mam takove znalosti o svetlometech

) ale ty sady nemaji s HID vubec nic spolecneho, byly to origo xenonove sady do origo prvovyrobovych svetel a jak je nejakej vencek nacpal do obyc paraboly treba pro H7 tak to svitilo na veverky a ne kam melo. Toto se Ti u HID sady nestane...
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 11 pro 2008 13:51
od tonnydenny
Ja mel omegu B cocky svetla a daljsem tam HID sadu 6000k svidilo to pekne ale jak jsem se podival na auto ze predu uz to bylo moc modre auto s origo xenonama takovou barvu nikdy nema ted bych sel tak do 4500-5000k...O hid sadach se zacina moc mluvit a policajty to zacina zajimat je zbytecne je provokovat zbytecne modrym svetlem 10000k nad tim bych ani neuvazoval
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 11 pro 2008 14:18
od jamie.thomas
Zjistil sem o tom už víc na jinym fóru, takže už vim co a jak,ale chci dávat 8000K, podle mě je už 6000K málo. Jinak je to teda normálně regulerně ilegální? Nebo je to alespoň nějak sporný?
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 11 pro 2008 18:11
od elbi
8kK bych taky nedával. Je to už fialový a když prší nebo chumelí apod, tak s tím de vidět hůř. Čím vyšší teplota světla, tím horší viditelnost a životnost výbojky.
A otázka legality? Ano, je to nesporně nelegální, si do auta něco takovýho dodělat, pokud to tam není z výroby. A už vůbec ne, pokud nebudeš mít ostřikovače a automatický naklápění
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 12 pro 2008 00:20
od Shelby
ostrikovace je prkotina dodelat a myslim, ze to svestkam bude stacit, pac na to automaticke naklapeni asi neprijdou. Nebo se jeden bude houpat po aute aby druhej zjistoval, jestli se to naklapi? Samo, ze u novejsich rocniku aut.. u treba feliny to je asi jasny.
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 12 pro 2008 00:38
od elbi
Shelby píše:ostrikovace je prkotina dodelat a myslim, ze to svestkam bude stacit, pac na to automaticke naklapeni asi neprijdou. Nebo se jeden bude houpat po aute aby druhej zjistoval, jestli se to naklapi? Samo, ze u novejsich rocniku aut.. u treba feliny to je asi jasny.
no ono je úplně jednoduchý se podívat, jestl máš na palubovce štelování nebo nemáš. Ale je fakt, že to asi už zkoumat nebudou. Ale každopádně se ptal na legalitu, na což sem mu odpověděl

Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 12 pro 2008 08:59
od jamie.thomas
No a jaký máte zkušenosti právě s technickou, když máte vyměněnou HID sadu? Měli na to někdy keci nebo ste kvůli tomu neprošli nebo tak?
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 13 pro 2008 14:42
od Tom_
jamie.thomas píše:No a jaký máte zkušenosti právě s technickou, když máte vyměněnou HID sadu? Měli na to někdy keci nebo ste kvůli tomu neprošli nebo tak?
vzdycky zalezi na koho narazis,znam takove kteri prosli normalne a nic jim na to nerekli,to seridili a pohoda a znam nektere kteri nekompromisne museli svetla vymenit za origo
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 27 pro 2008 15:08
od rocky123
jen tak ,mam bixenon a potrebuju poradit.svit normalne,ale prestaly svitit dalkove...kontorlka se rozsviti,ale dalky ne.tlumeny jo.kdyz zkusim vymenit za klasickou H4 tak prepina.je to mozny,.ze je spatne rele na prepiani?diky jeslti nekdo odpovi.
Jinak 6000k super svetlo,zadnou vyssi teplotu.
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 27 pro 2008 18:05
od rocky123
nikdo nic?
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 28 pro 2008 18:16
od tsin
nwm co tahle blbost dela v tuningu, cekal sem ze to nejaky admin prehodi a nikdo nic..
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 28 pro 2008 18:58
od SubTera
jamie.thomas: zaregistruj se tady - hyundaiclub.net ...clen DEDe ma xenony v kupatku,
Re: Rozdíl Xenon Vs Bi-xenon a doporučení
Napsal: 28 pro 2008 21:36
od jamie.thomas
SubTera píše:jamie.thomas: zaregistruj se tady - hyundaiclub.net ...clen DEDe ma xenony v kupatku,
Na hyundai clubu už sem reglej dýl....jinak sem si nakonec koupil 6000 k xenon a už sem je i namontoval.