Stránka 1 z 1
Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 19:47
od bóďa
Budu dávat jiný kola, který mezních polohách škrtaj o zadní lemy. ty lemy jsou rovný a maj dost velký záhyby dovnitř. i podle servisního manuálu se maj při instalaci těhle kol ty rantly ohnout. mě by zajímalo, jak to co nejšetrněji provést, aby mi neprasknul lak, neohnul se mi blatník i zvenku a bylo to po celý dýlce ohnutý tak nějak stejně a nebyl to kekel ála pepa z prasečáku. mám možnost si to natrénovat na vraku, ale ještě než se do toho pustim bych rád zjistil nějakej tip. bojim se, že když do toho budu jen ťukat kladivem přes prkno, tak se mi to ohne i zvenku, zvlní se mi to.. navíc se to tváří, že je to docela dost pevný.
prostě to nesmim zkurvit, vzhledem k unikátnímu stavu kastle
nebo nějakýho šikovnýho klempíře ze středních čech
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:11
od m.artty
Jen takové upozornění. Počítej s tím, že jak to ohneš podle toho obrázku, tak se v tom záhybu bude držet bordel, bude tam neustále vlhko a za chvíli budeš vařit lemy.... když už, tak ohnout úplně a tu spáru dobře zalepit, ale taky to není ideální.
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:13
od maRkus
vytahovackou lemu..... a nahrat blatniky na 80 stupnu... jinac marty ma pravdu.... co to riznout ? nebo opravdu uplne a zalepit
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:13
od JOE_Cik
má pravdu ten chlapec

Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:17
od bóďa
no to je mi jasný, ale vzhledem k tomu, že auto meju hodně často a na mytí podběhů si dávám záležet (a hlavně nemám auto nikdy nijak moc zaprasený), tak mi to nevadí. moc si neumim představit, že bych měl za chvíli vařit lemy

. proto mi nesmí prasknout lak... kdybych to ohnul úplně, tak mi na 100% poraská lak, celý to otluču a jistojistě to bude vidět i zvenku. to už bych to snad radši zaříz flexou, ale právě nechci se pouštět do žádnejch větších akcí, protože ta kastle je skoro nová
markus: a tim se to da i jen takhle zazehlit? vytahnout je rozhodne nechci. navic jsou dementne rovny, neco jako u citroenu, i kdyz v mnohem mensi mire.
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:19
od maRkus
no de to tim, my sme takhle timhle delali lemy na facku, jen ty vnitrni hrany dovnitr. a napada me teda kdyz to budes delat zpusobem jak na obrazku tak u kazdyho myti bych to videl na hadrik a vytrit docista
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:20
od m.artty
Já je mám na autě ohnuté úplně nahoru a z venku není nic vidět a lak prasklej taky není. Nedělal jsem to ovšem já, takže nevím jakej byl postup.... ale asi to jde

Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 21:33
od bóďa
a jde to i kdyz jsou ty lemy takhle rovny? nikdy jsem s tim nedelal, tak nevim. takdy jde o to, ze vetsina aut to tam ma z jednoho plechu a druhej plech (podbeh) je prilepenej az vejs, kdezto tady jsou ty dva plechy spojeny prave v tom lemu.. takze je to docela pevny.
ono na tom obrazku je to trochu zdramatizovany, ono by se to nemuselo ohybat az tak, staci fakt trosku... maznul bych to silikonovou pastou a to pak staci umejt a voda z toho jen sjede. nedavno jsem delal tlumice a do měchů na tlumičích jsem dával silikonovou pastu (která tam má bejt pro jejich lubrikaci), ale chtěl jsem to vzít nečím i zvenku. tu pastu jsem tam nechtěl dávat, že se na tom bude držet prach, nakonec jsem to tím namazal i zvenku. a ono hovno, měchy jsou furt stejný, když to meju, tak se na tom voda ani neudrží a bordel na nich neni. takže bych s tim namáz i ty zahnutý lemy. navíc samozřejmě podběhy jsou nastříkaný origo nějakym gumovym nástřikem, takže koroze hned tak nehrozí (jako že by tam byla chvilku voda a korodovalo to). na mym modelu auta (výroba od 1992) jsem ještě neviděl bublinku na lemu, pokud to auto mělo originál lak. jak už to bylo stříkaný (což je bohužel cca 90% aut), tak byla koroze vždycky. na blatníkách mám origo lak, takže by to mělo něco vydržet.
prostě tohle mám pořešený, jen jak to co nejšetrnějc ohnout... když to maj popsaný i ty trubky renaultí v originál návodu, tak když to bylo nový tak to taky přece nesměli zprasit..
marty: a kdo ti to kde dělal? taky ale pokud se ohnou uplne, tak dalsi problem je, ze v jednom miste bude prechod toho original a toho zazehleneho (protoze v predni casti, k zadnim dverim se to uz ani neda ohnout a ani to neni potreba) a v tom miste se bude drzet mnohem vic srajd, ktery otamtud ani nevymeju. kdyz to bude takhle otevrene tak to z toho vymeju a bude to ok.
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 22:18
od m.artty
Nevim, kdo to dělal na mém, už jsem to auto tak koupil. Kadett má taky celkem rovné lemy a je to OK, taky je lem blatníku a podběhu spojený v tomhle místě..... Jen ty přechody z ohlého na neohlé jsou takové nahovno. Každopádně kdyby si vymyslel, jak ten přechod udělat nějak šetrně, tak sem s tím. V létě to musím nějak vyřešit, protože bordel se tam chytá dost
Nestačilo by vzít flexu a uříznout jen tu část, kde ještě není plech dvojitej?
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 22:52
od bóďa
no tak ten přechod by šel vyřešit tak, že by se to vytmelilo tmelem na spoje kastle (to "hluboky" misto, ktery ti tam vznikne), ale ja tam prave nic takovyho srat nechci, proste nejradsi bych to jen ohnul, at se to da jakoby dyztak vratit zpatky. prostě hlavně nechci poškodit lak.
no zejtra na to kouknu, ale ty dva plechy nejsou presne jak je to na obrazku, samozrejme to tam neni vsude presny. dokonce pravej lem ma trosku jinej tvar nez levej

. myslim jako to zahnutí dovnitř.
ale řezat to právě nechci. nechtěl jsem do toho vůbec zasahovat, ale to bych buď musel mít kola jak na tramvaji (jako doteď) s velkym ET a poměrně malou šířkou, že jsou prostě hodně zalezlý nebo bych musel výchozí výšku zadku nakalibrovat vejš, aby to nepropružilo až k lemu.
ještě to musim prokoumat a projet se kousek s těma kolama. hodil jsem tam totiž jen jedno kolo, podvozek úplně vypustil a hrana lemu se o pneumatiku neopírala, ale zároveň bys mezi hranou lemu a pneumatikou neprotáhnul vlas. a pokud vezmu v úvahu, že pneu, který si koupim, budou zrovna o kousek širší (protože si to každěj dělá jak chce), tak v extrémní situaci by pravděpodobně došlo ke škrtnutí. takže zahybat to moc nebudu muset, bude stačit trochu.
no holt si to prostě asi zkusim na nějakym tom vraku a když to půjde, tak to udělam na svym. já jenom myslel, jestli na to není nějaký spešl fígl...
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 07 lis 2010 23:08
od AR166
.. na kadetu jsem zaklepával zadní lemy gumovou paličkou. Dlaní druhý ruky tlumil rázy zvenku. Šlo to bez poškození, ale je to o pevnosti plechu, jak říkáš..
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 11 lis 2010 12:24
od HANYSx
spešl fígl od 4tý minuty
http://www.youtube.com/watch?v=eWMKM6wc ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 11 lis 2010 12:38
od mathias22
flexu nebrat,bude ti to rezat gumy a zhnije ti to...
karosarskou palicku,nahrat a sklepat,nic ti nepopraska,pokud to budes delat postupne,taky sem to tak mel predtim delane

Re: Zahlazení lemů
Napsal: 11 lis 2010 12:41
od mathias22
to je ten sam princip,jako vytahovacka,radsi bych vzal ji kdyz uz nez tu kovovou trubku co ti sprasi lak zevnitr ne?
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 11 lis 2010 13:16
od crazyape
Hele ja to delal stylem taky kladivko/palicka a dlan z druhe ruky. Ale na par mistech me to udelalo trosku boule takze sem potom musel kitovat, coz me nevadilo jelikoz sem mel stejne pred lakem. Udelal jsem to takhle jen na horni casti blatniku a potom plynuly prechod do puvodniho pertlu. Ten jsem jeste trosku zuzil flexou. Potom jsem to vsechno zalil zinkovym sprejem, po vyschnuti zakladovkou, vrchni barvou a nakonec cele prepatlal polyutretanovym tmelem aby do toho nesla voda atd.
Tak doufam ze to chvili vydrzi, rozhodne ale nedoporucuju pertl po castech NAREZAVAT! To fakt ne! Par chytrejch lidi to tu kdysi radilo, zkusil jsem to na jednom miste a vysledek je takovej ze to sice slo o hodne lip ale v miste nariznutti ti to rozbije linku lemu a udela to neplynulej prechod.
Re: Zahlazení lemů
Napsal: 12 lis 2010 23:39
od bóďa
hura, hura, nemusim zaklepevat

. teda zatim, nez sezenu ty moje vysneny 18" ktery jsou o pul palce sirsi.
zatim tam teda nemam ty svoje kola, ale pujceny tatovy, co maj uplne stejny rozmery. na jedny strane mi to neskrtalo, na druhy trosku jo.. nic drastickyho. nastesti diry v blatnikach kde je prisroubovany horni ulozeni maj vetsi prumer nez stefty z ulozeni, takze se s tim da par milimetru soupat. to znamena ze jeden tlumic (ten co neskrtal) jsem mel prisroubovanej co nejvic do stredu auta
(jakože "áčka", ještě tak půl metru a mam to jak ten ve vedlejším topicu
), takze jsem tam prisrouboval i ten druhej a je to ok. kdyz podvozek vypustim (takze nejniz co to muze bejt), tak je tam tak milimetr, takze jen tak tak, ale ok. uvidim jak to bude s pneu, co budu kupovat na svoje kola