At se taky pobavite - je to stary ale stale dobry

Týden správce síte
PONDELÍ
-9:05
Príchod do práce. Káva, ctení novin.
-9:20
Volala úctárna, prý se nemužou pripojit k serveru Accounting. Sáhl jsem po šanonu a poskytl jim standardní odpoved c.112: "Hmm, ale mne to funguje.". Blekotal jsem ješte chvíli a pak jsem jim poradil, aby zkusili rebootovat a prilogovat se znovu. Mezitím jsem z úpéesky odpojil kávovar (kafe už stejne docházelo) a pripojil zpátky kabel od serveru Accounting. Úctárna volala za chvíli znovu a ríkala, ze je všechno v porádku. Prece
jen, není nad spokojeného uživatele.
-10:20
Ta kráva z marketingu si stežovala, že jí nefunguje modem. Zamumlal jsem, že ji predám našeho specialistu na komunikace, a prepojil jsem hovor do údržbárského kamrlíku. Ta moderní kancelárská technika dokáže skutecne ušetrit spoustu práce!
-10:50
Zastavil se u me šéf; množí se prý stížnosti na kvalitu uživatelské podpory. Zeptal jsem se, kdo si stežuje. Samozrejme marketing. Šéf rekl, že to bude rešit, oznámil, že zbytek dne už nebude, a odešel hrát squash.
-11:05
To pondelí me vždycky zmáhá. Zapsal jsem do knihy "Odchod za úcelem nákupu disket" a vypadl jsem do mesta.
-16:20
Príchod z "nákupu disket". Podíval jsem se na záznamník, byl prázdný. Asi to bylo tím, že jsem zapomnel zapojit telefon. Napravil jsem to a doplnil záznamy v deníku.
-16:25 Odchod.
ÚTERÝ
9:10
Zase se u me zastavil šéf a znovu chtel probírat stížnosti té krávy z marketingu. Ukázal jsem mu nový screensaver Hot Amanda, který jsem minulý týden stáhl z Internetu. Šéfovi se moc líbil - chtel po mne kopii. Dal jsem mu disketu a zeptal jsem se ho, jak se budou ty stížnosti rešit; odpovedel, že bude asi nutné prijmout dalšího pracovníka, protože já už sám na všechno nestacím.
-9:50
Dorazil jsem do osmé úrovne DOOMa.
-10:25
Volal odborný poradce výrobního námestka. Chtel vedet, jak se maluje v Excelu graf. Rekl jsem mu, že na tak speciální úkoly máme odborného poradce, a prepojil jsem hovor do kamrlíku údržbáru. Ješte že máme ty moderní telefony!
-11:00
Prišel údržbár. Ríkal, že mu porád volají nejací lidé a ptají se na podivné veci. Rekl jsem mu, že ho zaškolím, když za me hodinku posedí u telefonu. Souhlasil.
-11:05
Odchod na obed.
-14:00
Návrat z obeda. Údržbár poctive sedel u telefonu. Ríkal, že porád zvonil telefon, a proto všechna volání presmeroval do kantýny. Ten chlap je fakt dobrej!
-14:10
Zacal jsem údržbáre (jmenuje se Fanda) ucit DOOM. Byl ucenlivý, a už za pár hodin me dokázal sejmout. Zacal jsem tušit, že tenhle chlapík má pred sebou budoucnost.
-16:00
Fandovi koncila smena, a tak jsme skoncili školení o DOOMu. Mne zbývala ješte hodina. Premítal jsem, co mam delat, a vzpomnel jsem si na server Accounting ze vcerejška. Zkusil jsem tedy nekolikrát za sebou stisknout hlavní vypínac, abych si overil, jestli funguje. Vypínac fungoval bez problému; horší to bylo s úpéeskou a se serverem.
-16:30
Odchod.
STREDA
-8:00
Šéf dodržel slovo a privedl nového cloveka na technickou podporu . Nejaký Milan. Ukázal jsem mu tedy místnost se servery, switch a posadil jsem mu na stul pocítac. Trochu sice protestoval, ze dostal jen PC-XT, ale ujistil jsem ho, že na Windows mu cernobílý displej úplne stací
-8:10
Milan zapíná pocítac a bootuje...
-9:00
Milanuv pocítac skoncil bootování. Milan se hned zacal zajímat, jak se pripojí k síti; zrídil jsem mu tedy uživatelské jméno. Nastavil jsem minimální délku hesla na 64 znaku, at si chlapec taky trochu užije.
-9:15
Volali z úctárny, že potrebují zrídit uživatelské jméno pro nejakou novou pracovnici. Odpovedel jsem, že k tomu potrebuji speciální formulár podepsaný vedoucím oddelení, všemi ostatními vedoucími pracovníky, skladníkem a reditelem. Trochu se divili, ale mne už to bylo jedno, protože jsem zavesil.
-10:05
Volala nejaká Lenka z úctárny, že prý potrebuje heslo na sít. Po hlasu vypadala na devatenáct až dvacet; zeptal jsem se jí tedy na jméno, príjmení, datum narození, rodinný stav a adresu. Odhad se potvrdil - devatenáct a svobodná. Rekl jsem jí tedy, že jí vecer heslo dorucím osobne domu
-11:05
Milan konecne rozchodil svoje ikstécko a zacal se shánet po nejaké práci. Poslal jsem ho pro cigára; jen at se mladej zaucuje.
-11:20
Milan prinesl cigára. Ukázal jsem mu manuál k systému AS-400 a posadil ho k telefonu, at si vyzkouší i praxi.Odchod na obed.
-16:00
Návrat z obeda. Milan se evidentne zhroutil, asi tri hodiny se prý marne pokoušel rozchodit server Accounting. Vynadal jsem mu a poslal jsem ho pro další cigára. Pak jsem znovu zapojil k serveru ethernetový kabel. Obraz na televizi se sice trochu zhoršil, ale práce má koneckoncu prednost.
-16:10
Sekretárka z personálního chtela vedet, jak se spouští kontrola pravopisu. Poradil jsem jí klávesovou zkratku Ctrl-Alt-Del. Podekovala a zavesila.
-16:30
Na záchode jsem nachytal Milana, jak procítá noviny s inzeráty nabízejícími zamestnáni. Pomyslel jsem si, že den se vcelku vydaril, a odešel jsem domu.
CTVRTEK
8:30
Znovu se objevil šéf; to sem chce chodit každé ráno? Vždyt si ani nestacím precíst noviny! Tentokrát naštestí prinesl dobrou zprávu - Milan prý vzkázal, že už do práce neprijde. Rekl jsem, že dneska je fakt težké sehnat cloveka, který za neco stojí. To tak, delit se o tohle teplé místecko ješte s nekým jiným!
-8:55
Volá kdosi z logistiky, že prý nemuže rozchodit ceské fonty. Zeptal jsem se ho, jaký cip má na videokarte; nevedel. Serval jsem ho tedy, at si nejdrív zjistí základní informace o svém pocítaci a pak at mi znovu zavolá.
-9:15
Znovu volal ten z logistiky; dozvedel se, že cipy na videokarte nemají s fonty nic spolecného. Odpovedel jsem mu, že jsem se taky neptal na videokartu, ale na grafickou kartu. Omluvil se, rekl že to zjistí, a zavesil.
-9:30
Volali z ekonomického, že se jim na fakturách objevují místo hácku a cárek prehlásky. Byl to už druhý prípad s fonty v jednom dni, takže jsem jim slíbil, že s tím neco udelám. Po chvilce premýšlení jsem se rozhodl, že zmením centrálne všechny šablony dokumentu. Nastavil jsem bílé písmo na bílém pozadí; pro jistotu jsem ješte zmenil standardní font na Wingdings.
-10:00
Uprostred deváté úrovne DOOMu se u me zastavil Fanda a zeptal se, jestli bych nezašel na obed. Predstavil jsem si, kolik me ješte ceká pitomých dotazu na fonty, a šel jsem s ním.
PÁTEK
-8:00
Návrat z obeda.
-8:25
Nejaký neštastník z plánovacího volal, že zapomnel heslo, a žádal o radu. Poradil jsem mu tedy, aby použil speciální proceduru pro obnovu hesla - FDISK. Neštatník podekoval a zavesil. Panebože, i tihle lidé mají volební právo?
-8:35
Zase volal ten z plánovacího. Problém s heslem byl vyrešen, zato se objevil jiný - po bootování mu systém hlásil "Error accessing Drive 0". Rekl jsem mu, že to je hardwarový problém a že potrebuje nový pocítac.
-9:15
Malér; ten neštastník, kterého jsem vcera v sítovém Doomu sejmul na šesté úrovni, byl šéf. Vtrhl ke mne rozcilený do kanceláre a nereagoval ani na muj nový screensaver Obsession. Od pondelka mám padáka.
-10:00
Delám to, co predevcírem Milan, tj. prohledávám inzeráty s nabídkou zamestnání a na pár vybraných zkouším volat. V prestávkách mezi telefonáty provádím úpravu maker - pridávám príkaz DeleteDocument. Bez dobré systémové podpory se proste žádná firma neobejde.
-11:15
Sehnal jsem nové místo. Je to dokonce stejná funkce, jakou jsem mel tady, a to u jedné softwarové firmy, která loni uvedla na trh nový operacní systém. Posílám tedy do síte na rozloucenou cerva a balím si hrnícek na kafe. Nashle!