Stránka 1 z 1

Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Napsal: 04 říj 2006 22:39
od Lolek
Můžete mi prosim někdo vysvětlit jak přesně to funguje? Ale kdyby byl někdo od té dobroty a vysvětlil to jako pro debila. :lol:

Napsal: 05 říj 2006 14:40
od AndreBMW
V podstatě zabírájí obě kola stejně. Když třeba jedno kolo prokluzuje točí se obě stejně. Je to dobrý na drifty 8)

Re: Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Napsal: 05 říj 2006 15:09
od Ondras
To jsi, Andre, popsal spíše uzamčený diferák. Samosvor je tak na půl cesty. Běžný - otevřený - diferák jednoduše řečeno točí tím kolem, kterým to jde snáze. Pokud je jedno kolo v luftě, točí pouze tímto. Samosvor podle míry svornosti zabrání tomu, aby některé z kol úplně přišlo o točivý moment. Vysvětlovat jak přesně to technicky funguje (a je více než 1 tech. řešení) vyžaduje na straně adresáta znalost funkce alespoň otevřeného diferáku.

Napsal: 05 říj 2006 16:05
od Breakthru
AndreBMW píše:V podstatě zabírájí obě kola stejně. Když třeba jedno kolo prokluzuje točí se obě stejně. Je to dobrý na drifty 8)
to sis spletl s uzávěrkou........

Napsal: 05 říj 2006 18:27
od T-O-M
Samosvorné diferenciály

Vlastnosti diferenciálu jsou dány jeho mechanickou účinností, tj. ztrátami vznikajícími vzájemným pohybem jeho hlavních dílů ozubených kol. Běžný souměrný diferenciál s kuželovými nebo čelními koly a přímými zuby má poměrně vysokou účinnost a může proto dělit točivý moment v poměru jen málo se lišícím od 1 :1 .Aby mohl na jednu stranu přenášet výrazné víc než 50% přiváděného momentu, musí mít nižší účinnost (resp. méně správně vyšší svornost). Toho se dosahuje jinými konstrukcemi diferenciálů, např. se šroubovými koly (Torsen), se vzpěrnými tělisky (kuličkový diferenciál), nebo jeho náhradou viskózní spojkou (diferenciál Ferguson), popř. doplněním lamelovou spojkou (brzdou) zatíženou pružinou, vyvolávající tření mezi vzájemně se otáčejícími lamelami.



Samosvorné diferenciály s omezenou svorností - LSD

Konstrukčně vychází z otevřeného diferenciálu, obsahuje však navíc další přídavné uzavírací zařízení. Tímto zařízením může být např. sada pružin a spojek. Když se kola točí stejnou rychlostí, oba boční převody se otáčejí. Spojky nastupují, když se jedno kolo točí pomaleji než druhé. Spojky se snaží docílit toho, aby se kola otáčela stejnou rychlostí. Chce li se jedno kolo otáčet rychleji než druhé, musí překonat odpor pružin a spojky. Tuhost pružin v kombinaci s třením spojky určuje, kolik točivého momentu je třeba, aby se tato snaha překonala.

takto dobře vysvětlené to má na svých stránkách kluk co má BX a chodí do French Cars, jmenuje se tuším Instalatér, takže jsem tu odbornou pasáž zkopčil aby to z toho technického hlediska bylo jasné.

Re: Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Napsal: 05 říj 2006 21:06
od Lolek
Díky, jak funguje klasický diferenciál je mi jasné ale nevěděl jsem jestli ten samosvor se uzavírá v závislosti na zatížení a nebo jestli je jakoby uzamčen pořád.

Napsal: 05 říj 2006 22:41
od Slavisimo
jinak speru ma docela casto 325i a M3

Napsal: 13 říj 2006 19:48
od Lukáš 325e
Limited slip

Napsal: 24 lis 2006 16:15
od 100RM
Jak spoznam ci mam speru alebo ne ? (doteraz si nejsem jistej)

Napsal: 24 lis 2006 21:05
od T-O-M
100RM píše:Jak spoznam ci mam speru alebo ne ? (doteraz si nejsem jistej)
až bude zima tak někde zastav jedním zadním kolem na sněhu, ledu a druhým stůj na asfaltu - prudce se rozjeď ! a když kolo na sněhu začne hrabat a druhý bude stát=nemáš, když se auto normálně rozjede tak máš!
jde o to že při ztrátě trakce na jednom kole jde všechen výkon právě na toto kolo a druhé kolo stojí na místě, špéra rozděluje výkon na obě kola rovnoměrně - proto drifteři mají auta se samosvorem.
>>jednoduše řečeno<<

odborně to je viz výše.

Napsal: 26 lis 2006 18:29
od Lukáš 325e
pouze poopravím že nerozděluje rovnoměrně ale podle toho jakou má svornost u BMW je to 25% to znamená že když budeš stát jednim kolem na asvaltu a druhym na sněhu tak na to kolo na asvaltu se přenese jenom 25% točivého momentu :D :D :D