Stránka 1 z 3
nafouknout bmw
Napsal: 13 led 2007 18:05
od tom28
Ahoj všichni
Chci se Vás zeptat, jestli zde někdo má nějaký přeplňovaný BMW?
Chtěl bych pravděpodobně kompresor, ale mám na to každou chvíli jiný názor. Problém jsou investice. Hotový kit by nebyl problém sehnat, ale je to o penězích.
Koní není nikdy dost....
Napsal: 13 led 2007 18:48
od Fugo
tady asi nikdo

Napsal: 13 led 2007 18:51
od V12
Napsal: 13 led 2007 18:59
od máca
Fugo píše:tady asi nikdo

porefena husa se vzdycky ozve

Napsal: 13 led 2007 19:00
od tom28
A kolik teď plníš Fugo?
Napsal: 13 led 2007 19:02
od Fugo
jen 0.5bar
Napsal: 13 led 2007 19:13
od tom28
Tak nějak bych si to představoval taky. Problém je v mým případě místo. Namačkal jsem Vanosovej motor do e21 a už tam není moc místa. Vešel by se tam asi ten kompresor, kterej vypadá jak půlka turba. ale narazit na něco s lepší cenovkou.
A jak ti to vůbec šlape s tím "vodním" IC o kolik jsi srazil IAT?
Napsal: 13 led 2007 19:16
od Fugo
vodní IC jsou ve výrobě, momentálně je hotov vodní chladič pro chlazení IC, vložky IC jsou zavařeny a připraveny na vodu, na IC se ještě dodělávají vstupy a výstupy vzduchu, doufám že během 14 dní to bude hotový, jak se změnila IAT ještě nevím.
Napsal: 13 led 2007 19:22
od tom28
Takže v tvém případě je IAT limitující pro vetší plnící tlak? Máš tam seriový vštřiky a jednotku, nebo máš nějakou doplňující regulaci na motoru? Tlak paliva, vstřiky, regulace předstihu apod.
Napsal: 13 led 2007 19:34
od Fugo
plno odpovědí najdeš na mých www , tlak paliva standartní, předstih si řídí origo ECU, vstřiky větší, na doladění APEXi,
IAT nebyla limitem, tou jsem se začal zaobýrat až nakonec, 0.5bar byl takový rozumný kompromis na to že nehýbu předstihem, stavěl jsem to podle jednoho američana a ten plní lehce pře 0.3bar.
Napsal: 13 led 2007 19:43
od tom28
Co je prosím tě apexi? A jakou máš kompresi? ten motor co mám má 10,5. podle příspěvků od Taboo co jsem četl, je možné přeplňovat i takové motory. Co si o tom myslíš? Popřípadě bych to snížil ale to jestli to bude fakt tutovka, že do toho půjdu. Ale prostě mi na 2,8 nějakých 190 koní přijde málo. Myslím, že takový motor musí mít veliký potenciál. Otázka je kde ho najít?
Napsal: 13 led 2007 19:50
od Fugo
APEXi je piggyback controler nebo fuel computer, zkrátka taková elektronická krabička která ojebává standartní ecu tak aby dala potřebné množství paliva při běhu motoru. Můj kompresní poměr je 8.8:1 tzn ideální pro přeplňování, 10.5:1 má např. š octavia 1.8T a taky to jde, tady ti k tomu řekne nejvíc právě Taboo, já osbně bych prošel net a zjistil zda to někdo dělal, co bylo třeba upravit atd. a dle toho bych postupoval.
Napsal: 13 led 2007 20:00
od tom28
Tak to by bylo určitě nejlepší, ale fakt jsem nikoho nanašel kdo by to řešil. Nejlíp je na tom bmw Klub. Tam mi na foru E36 mi ani nikdo neopověděl. Něco se teď draží na Ebay"bmw kompressor" ale to se ještě vyšplhá. Co prosím tě taková hračička stojí ta Apexi krabička?
Napsal: 13 led 2007 20:07
od Fugo
na bmwklubu, se nesmíš divit tam jsou většinou lidi kteří to chtějí mít origo a všechno co origo není je špatné. Apexi stojí kolem 8000kč (má jí v e-shopu Idaho) ale to není všechno co budeš potřebovat, širokopásmovou lambdu s datalogerem abys to mohl odladit, já mám LM-1 a to stálo někde kolem 14000kč, jinak samozřejmě Apexi není jediný piggyback(ale jeho ovládání se mě zdá celkem jednoduchý), pak vím ještě o FTC-1 od Split Second a to umí i hýbat předstihem.
Napsal: 13 led 2007 20:11
od MarAt
Napsal: 13 led 2007 20:14
od Fugo
já mám jen starší model - Apexi SAFC II to tam má taky.
Napsal: 13 led 2007 20:27
od tom28
Je právě škoda, že jsem na nikoho nenarazil. Nevím přesně co bych měl koupit. Jelikož má motor dvě detonační čidla měl by upravovat předstih v případě detonace, jestli je jednotka u toho motoru schopna měnit množství vtřikovaného paliva se taky asi nedovím. Myslím, že v určitém rozsahu by to měla zvládnout. Pak by to u nějakého slabšího stupně přeplňování mohlo stačit. Ale tu kontrolu A/F asi každopádně. A IC
Napsal: 13 led 2007 20:38
od Fugo
osobně o tom že to řídící jednotka zvládne pochybuju, myslím si že mapy jsou postavené mimo jiné tak že dle vstupu vzduchu (info z MAF senzoru) ECU nastaví dobu vstřiku a ty tam dáš vzduchu víc než zamýšlel výrobce a myslím si že se ocitneš mimo mapu (protože proč by výrobce počítal z větším množstvím vzduchu než je schopen atmosferický motor 2.8 nasát) a budeš bez benzinu. Myslím že to tenkrát řešil ondram z e30 , dával větší vstřiky ale pak nastane problém v režimu když neplníš je to bohatý.
Re: nafouknout bmw
Napsal: 13 led 2007 20:40
od F.l.a.n.e.l.
Známý má v garáži 735 biturbo - "dělal si to sám v garáži"
Napsal: 13 led 2007 20:44
od Fugo
chcem ho tady.
Re: nafouknout bmw
Napsal: 13 led 2007 20:45
od F.l.a.n.e.l.
Je to známý, ne přímo kamarád, vidím ho tak jednou za měsíc...

Uvidím co se dá dělat...
Napsal: 13 led 2007 20:47
od Fugo
OK, odkud je?
Re: nafouknout bmw
Napsal: 13 led 2007 20:49
od F.l.a.n.e.l.
Havířov
Napsal: 13 led 2007 21:30
od tom28
Tak ať sem něco přihodí. Osobních zkušeností není nikdy dost.
Jak tak koukám ve finále to přijde na slušnej balík.
Napsal: 13 led 2007 21:34
od T-O-M
Fugo píše:chcem ho tady.
to je slovo chlapa!
ta vaše "nafoukanost" , to je nemoc

Napsal: 13 led 2007 22:55
od Conscious
tom28 píše:Namačkal jsem Vanosovej motor do e21 a už tam není moc místa.
Vcelku mimochodná věta která mě osobně docela trefila. Chci info,chci foto,chci rady a zážitky s úpravama...

Kua a CHCI jiný auto.

Napsal: 14 led 2007 08:40
od Fugo
Napsal: 14 led 2007 08:42
od Idaho
tom28 píše:Tak to by bylo určitě nejlepší, ale fakt jsem nikoho nanašel kdo by to řešil. Nejlíp je na tom bmw Klub. Tam mi na foru E36 mi ani nikdo neopověděl. Něco se teď draží na Ebay"bmw kompressor" ale to se ještě vyšplhá. Co prosím tě taková hračička stojí ta Apexi krabička?
http://www.dicompracing.com/?p=products ... ategory=42
Napsal: 14 led 2007 13:01
od tom28
Conscious píše:tom28 píše:Namačkal jsem Vanosovej motor do e21 a už tam není moc místa.
Vcelku mimochodná věta která mě osobně docela trefila. Chci info,chci foto,chci rady a zážitky s úpravama...

Kua a CHCI jiný auto.

Kdyby jsi o mém voze chtěl vědět víc, tak skoč na E30.cz je to v sekci úpravy a téma JAK ROZEBRAT BUDÍKY?"MALÝPOSTUP"
Napsal: 16 led 2007 09:10
od Martyn156