Stránka 1 z 1

Help: E36/M40 Vyřešeno,díky

Napsal: 06 lis 2010 14:27
od Conscious
Ahoj,potřeboval bych poradit od někoho kdo se v motorech vrtá a M40 konkrétně zná... začalo to houpat otáčkami při volnoběhu,postupně to bylo horší a horší až došlo na výměnu všech hadic,váhy a přetěsnění komplet celého systému sání od filtru až k hlavě válců. Motor ale houpe dál a teď nově se k tomu přidalo to,že jak se ohřeje (zastudena to nikdy neudělá) tak při jízdě najednou začne cukat a ztrácet otáčky,pomáhá jen dát plyn až na podlahu,jinak po celé jeho "dráze" auto na přidávání nereaguje. Nevíte co by to mohlo být? Pořád mám tušení že vzduch nebo váha... :? :? :? Ale že by dvě váhy měly stejnou vadu se mi nezdá. :roll:

Re: Help: E36/M40

Napsal: 06 lis 2010 15:27
od V12
cidlo teploty vody/vzduchu anebo cidlo polohy klapky?

Re: Help: E36/M40

Napsal: 06 lis 2010 16:02
od Conscious
Ta poloha klapky se mi nezdá,to by dělalo pořád a ne jen po zahřátí ne? Nemá třeba M40 nějaký teplotní čidlo na bloku nebo... nemůže to dělat lambda? Je to prostě jako když mi v sedmě dojde benzín... na volnoběh jde dobře ale když se přidá tak místo nahoru jdou otáčky dolů. On ten starej čtyřváleček je defacto spíš o mechanice ale hlavní problém je v tom,že nevím co kde u něj je. :lol: Jinak jsem udělal: novej vzduchovej filtr,jiná váha,koupeny a namontovány nový hadice,non-return ventil,přetěsněno,vyčištěn rozdělovač,nový svíčky,nová indučka,vyčištěn a zkontrolován ventil volnoběžných otáček přeměřeny čidla na bloku a hlavě a víc mě nenapadá. :? Jedině snad ty teplotní čidla jak píšeš,jen nevím kde je hledat. Ale asi bude záser v nějaký oxidaci konektoru,je jich zelenejch (jeden drát ze tří třeba) plný auto. :lol: Myslel jsem že je chyba v non-return ventilu kterej je mezi hadicema ze sání a posilovače brzd. Má tvar písmene L a na kratší straně má nápis motor a šipku směrem do ventilu,tato strana byla právě na straně posilovače tak jsem to pokusně otočil nápisem motor k motoru ale zase to nebrzdí a pedál je jak kamennej takže to asi bylo správně. :? :ja_nic:

Re: Help: E36/M40

Napsal: 06 lis 2010 16:08
od Aladin
tipl bych lambdu pripadne hall na klice...
vaha je nova, nebo zanovni? delali jste po vymene reset ridici jednotky?

Re: Help: E36/M40

Napsal: 06 lis 2010 16:39
od Conscious
Váha je zánovní (doslova). Reset spočíval v odpojení baterky cca na hodinu. No... právě jsem byl přemontovat ten ventil nazpátek a čuměl do toho jak péro hledaje ty čidla která by měla být (jedno určitě) na termostatu nebo pumpě. Ale niiic... :shock: Buď to nemá termostat :lol: nebo je schovanej pod deklem rozvodů protože tam nic není. Našel jsem pod váhou takovej černej plastovej válec do kterýho vede modrá hadička a pod ním je jakási obdoba toho 3bar ventilu na liště vstřiků,ale vede do toho i konektor. To jsou věci který vůbec nevím na co jsou. :oops: Dále jsem prostříknul takovou menší obdobu 20pin konektoru pro diagnostiku umístěnou pod pojistkovkou a druhou obdobu umístěnou vedle pojistkovky. Oba tyto konektory byly luxusně zoxidovaný. Takže to je nutno projet a uvidíme. 8) Ale kde je čidlo teploty vody... to by mě teda zajímalo. :?

EDIT: Podle ETK jediná podobná věc teplotnímu čidlu je zboku nad pravou lampou na chladiči. :? Jakýsi dvojitý teplotní bazmek. 8)

Re: Help: E36/M40

Napsal: 06 lis 2010 17:42
od V12
Aladin píše:tipl bych lambdu pripadne hall na klice...
vaha je nova, nebo zanovni? delali jste po vymene reset ridici jednotky?
lambda ti to neudela, vicemene krom spotreby nepoznas, ze je KO, cidlo polohy kliky urcite ne, pac bez nej ani nenastartujes, u bmw se nemusi delat reset a nastaveni jako treba u vw

cidlo teploty vody je v hlave

a u M50 jsem resil podobny problem a bylo to to cidlo polohy klapky, ten potenciometr muze v urcitych mistech blbnout

a vsechno to jsou veci co jdou bez problemu promerit

Re: Help: E36/M40

Napsal: 06 lis 2010 20:09
od Conscious
No asi to Radku bude ten hajzl pod klapkou,když přidávám plyn zvolna tak to prostě nejede,ale jak ho prostě ostře narazím na podlahu jako u kickdownu na sedmě tak se to chytí a normálně to jede. Pak chvíli stačí zase lechtat plyn,je to OK a jak potřebuješ zase přidat tak to zase začne blbnout. 8) Taky jsem ho měl v pytli na E34,tam teda jen houpaly volnoběžný otáčky a auto nejelo ani v zimě na sytič. Stačilo ten snímač povolit a pootočit a utáhnout aby bylo slyšet to cvaknutí mikrospínače když se začala klapka otvírat.. To zkusím zítra. 8)

Re: Help: E36/M40

Napsal: 13 lis 2010 16:18
od Conscious
Tak je to vyřešeno - lambda kaput. Jsem ji ustřihnul a jede to jak drak. 8) Akorát se to prozměnu potkalo trochu s autobusem,ale to je drobnost. :lol:

Re: Help: E36/M40 Vyřešeno,díky

Napsal: 16 lis 2010 16:50
od Conscious
"opraveno" za 10 minut... :lol: No... dočasně to jde,aspoň to jezdí a i když to blbě vypadá... :?: :wink: Blikač věnovala E38,trochu se ohýbaly plechy a na závěr akce musela posloužit izolepa. 8) :lol: Ke klempíři to mělo jít dnes,ale nestalo se tak. Zatím sháním díly a asi to opravím pořádně sám.