Stránka 1 z 1
Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 07 črc 2006 12:10
od Dan Mag
Dělal jsem si malý přehled o MR2, o které moc nevím. Podle některých zdrojů byl v druhé generaci pro Evropu k dispozici pouze NA motor 3S-GE.
Přeplňovaný prý Toyota dodávala pouze na US a JP trhy
Je to pravda nebo ne?
Díky
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 07 črc 2006 13:28
od Beaver
Dan Mag píše:Dělal jsem si malý přehled o MR2, o které moc nevím. Podle některých zdrojů byl v druhé generaci pro Evropu k dispozici pouze NA motor 3S-GE.
Přeplňovaný prý Toyota dodávala pouze na US a JP trhy
Je to pravda nebo ne?
Díky
Je to mozny, turbovou MR20 SW20 jsem totiz jeste na vlastni oci nevidel. Zato v USA je jich zrejme dost.
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 07 črc 2006 19:35
od Dan Mag
prosim tě, tenhle motor asi do MR2 nepatří, ale nevíš co to je? Někde dříve na fóru padla zmínka o motoru "Beams" ve spojitosti s MR2. Podle popisu to má stejný výkon jako turbo 3sgte, ale přeplňovaný není - má to dual vvti.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-IS30 ... otohosting
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 13 črc 2006 20:52
od Lander
MR2 turbo se nikdy oficiálně v evropě neprodávalo. V Americe se MR2ka prodávala pouze do 95tého roku, pak byl prodej zakázán a do toho 95tého se tam prodávaly pouze verze s gen2 3s-gte, který měl pouze 200 koní. V japonsku se ten samý motor prodával s 225koňma. Vylepšená verze gen3 měla papírově 245 koní, ale prodávané verze mohli mít i více koní. 300 koní tam bylo lehce.
Co se týká atmosferických motorů, v evropě se prodávala gen2 3sge se 156koňma tak do roku 1993. Pak se už jen v evropě až do roku 1999 kdy skončil prodej MR2jek prodávala s verzí gen3 3sge, která původně měla 175koní ale vlivem plnění emisních limitů byl výkon snížen na cca 170 koní. Krouťák obou motoru (gen2 a gen3) byl stejný, vlivem váhy rev1 90 - 92 byla MR2ka i s míň koňma o něco rychlejší na 0-100kmh.
V japonsku se prodávala ještě verze gen4 3sge VVTi, která má 200 koní v sérii. Prodávala se pouze v letech 1998 - 99, cca 1000ks pouze vyrobeno, z toho cca 600 s manuální převodovkou.
No a nakonce ještě nějaké ty "odvary skoromotorů" jako 3s-fe což byla mnohem slabší verze 3sge, která se i v nějaké te evropské MR2ce najde, výkon cca 130 koní a v americe MR2ka s atmosferickým motorem měla 5s-fe, což je 2,2 litrů motor, výkon cca 135 koní.
Zkrátka pokud bych to měl shrnutou. Když MR2ku s atmosferickým motorem, tak bohatě stačí gen2 3sge s 156koňma a ten si kdyžtak od základu udělat a nebo pak 3sge VVTi s 200 koňma.
Pokud turbomotor, tak do jiného než gen3 3sgte 245 koní bych nešel. 200 koňová americká verze je nesmysl.
A zmiňovaný odkaz na 3sge dualVVTi, tak to je motor z Altezzy, 210 koní / 7600rpm... zástavba se nevyplatí, muselo by se předělat neskutečné množství věcí , sání, olejové čerpadlo, vana... atd...
Lander
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 14 črc 2006 09:16
od Dan Mag
Díky za vyčerpávající odpověď

, mám ještě několik dotazů:
- především značení verzí - troch jsi mi udělal zmatek - 3. generace je vylepšená 2. gen. jinak více méně shodná, 4. generace byla pouze v Japonsku a roadster prodávaný nyní je 5. generace?
- v Americe se tedy vylepšená verze (gen3, 3sgte, 245hp a více) po roce 95 oficiálně neprodávala?
- pro tyto motory zřejmě do Japonska?
- nejsou motory 3s-fe a 5s-fe ještě z 1.gen?
- tvoje MR2 má motor z Japonské 4.gen, nebo je to nějaká speciální verze (nepočítám-li tvoje úpravy). Přeplňovaný zřejmě VVTi nejsou?
Díky předem.
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 14 črc 2006 09:28
od Dan Mag
PS.: pročetl jsem tvůj web, takže poslední otázka je zodpovězena

Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 14 črc 2006 12:15
od Lander
Dan Mag píše:Díky za vyčerpávající odpověď

, mám ještě několik dotazů:
- především značení verzí - troch jsi mi udělal zmatek - 3. generace je vylepšená 2. gen. jinak více méně shodná, 4. generace byla pouze v Japonsku a roadster prodávaný nyní je 5. generace?
- v Americe se tedy vylepšená verze (gen3, 3sgte, 245hp a více) po roce 95 oficiálně neprodávala?
- pro tyto motory zřejmě do Japonska?
- nejsou motory 3s-fe a 5s-fe ještě z 1.gen?
- tvoje MR2 má motor z Japonské 4.gen, nebo je to nějaká speciální verze (nepočítám-li tvoje úpravy). Přeplňovaný zřejmě VVTi nejsou?
Díky předem.
No těch verzí motorů je prostě více... ano gen3 3sge je vylepšená verze gen2 3sge. Je tam vyšší komprese (z 10.1:1 na 10,3:1) lepši design sání atd..
Roadster nemá motory 3sge ale úplně jiné, 1,8čky...
gen4 3sge (200koní) a gen3 3sgte (245koní) je nejlepší sehnat přímo z japonskat
motory 3sfe a 5sfe nejsou z 1. generace MR2ky (85-89). Tam se dávala 1,6ka 4AGE, nebo turbo verze, verze s kompresorem a nebo verze jak turbo, tak i kompresor.
V americe se nikdy gen3 3sgte 245 koní neprodávala. Všechny MR2ky co tento motor mají, tak ho tam mají dodatečně namontovaný.
Ano, moje MR2ka má motor určený pro japonský trh, mimo jiné má omezovač na 180kmh, který jsem musel zrušit.
Jinak ta montáž motoru není nic složitého, od započetí práce s vymontováváním motoru až po nastartování nového motoru to zabralo 14 hodin práce
Filip
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 14 črc 2006 12:46
od GReddy
Lander píše:Dan Mag píše:Díky za vyčerpávající odpověď

, mám ještě několik dotazů:
- především značení verzí - troch jsi mi udělal zmatek - 3. generace je vylepšená 2. gen. jinak více méně shodná, 4. generace byla pouze v Japonsku a roadster prodávaný nyní je 5. generace?
- v Americe se tedy vylepšená verze (gen3, 3sgte, 245hp a více) po roce 95 oficiálně neprodávala?
- pro tyto motory zřejmě do Japonska?
- nejsou motory 3s-fe a 5s-fe ještě z 1.gen?
- tvoje MR2 má motor z Japonské 4.gen, nebo je to nějaká speciální verze (nepočítám-li tvoje úpravy). Přeplňovaný zřejmě VVTi nejsou?
Díky předem.
No těch verzí motorů je prostě více... ano gen3 3sge je vylepšená verze gen2 3sge. Je tam vyšší komprese (z 10.1:1 na 10,3:1) lepši design sání atd..
Roadster nemá motory 3sge ale úplně jiné, 1,8čky...
gen4 3sge (200koní) a gen3 3sgte (245koní) je nejlepší sehnat přímo z japonskat
motory 3sfe a 5sfe nejsou z 1. generace MR2ky (85-89). Tam se dávala 1,6ka 4AGE, nebo turbo verze, verze s kompresorem a nebo verze jak turbo, tak i kompresor.
V americe se nikdy gen3 3sgte 245 koní neprodávala. Všechny MR2ky co tento motor mají, tak ho tam mají dodatečně namontovaný.
Ano, moje MR2ka má motor určený pro japonský trh, mimo jiné má omezovač na 180kmh, který jsem musel zrušit.
Jinak ta montáž motoru není nic složitého, od započetí práce s vymontováváním motoru až po nastartování nového motoru to zabralo 14 hodin práce
Filip
3S-GE z mr2ky ma nejakej rozdil oproti celice 5th tzn ze ho jde vyndat a primo namontovat do celicy?
Re: Toyota MR2 (SW20) motory?
Napsal: 14 črc 2006 14:52
od Dan Mag
Lander: jj přišlo mi, že poslední generace využívá pouze zavedeného názvu pro koncepčně jiné auto.
Jak je to s jízdními vlastnostmi. Podle koncepce rozložení hmotnosti by měli být excelentní. Ovšem četl jsem na jednom britském fóru "snížnost" majitele 1. generace, že při vyšších rychlostech (nad 100 mph) díky lehkému předku je auto obtížně říditelné - dokonce doporučoval vozit v kufru pytel cementu

. (Ovšem možná si měl majitel zkontrolovat stav auta).