No pravda je, za tady ti poradi opravdu malokdo a odkaze te na stranku ktera se tim primo zabyva jelikoz tady ma Alfu malokdo a taky malokdo o ni neco vi... Co se tyka tech dvou motoru Boxer a TwinSpark:
Boxer je starsi a do modelu 145/146 se montoval od rokju 94 do roku 96, motor daval 76kW a byl pry velmi spolehlivy (a ten zvuk....) ale to je kazde auto kdyz se o nej clovek stara akorat u Alfy toto plati dvojnasobne.... Kazdopadne Boxerem 1,6 nic nezkazis - o techto motorech bohuzel moc nevim protoze vlastnim Alfu s motorem TS. Pokud by jsi chtel 145 Boxer tak se koukni na
www.alfaromeo146.net - jeden clovek tam prodava krasnou 145 1,6 Boxer.
Co se tyka motoru TS - tyto motory jsou velmi nachylne na mazani protoze maji velke vule, jsou vysokootackove a maji na svuj objem velmi slusne vykony (lepsi ma snad jen V-TEC od Hondy) - vzdyt 1,4 uz ma 103PS, a 1,6 uz 120PS... Takze by se tam mel lit jen olej doporuceny vyrobcem a tim je Selenia 20K 10W40, pokud nalijes Racing 10W60 tak rozhodne nic nezkazis.
Dale jsou u motoru TS casto "spatne" variatory naklapeni saci vacky - motor ma potom zvuk pripominajici diesel - novy variator stoji od 4 do 6 000,- a jeho zivotnost zavisi na pouzitem oleji.
Dalsi vec jsou svicky - motor TS jich ma 8 (na kazdy valec 2 - odtud Twin Spark). Svicky jsou platinove NGK - na kazdem valci je jedna "klasicka" a druha je mensi - tyto svicky se davaji do supersportovnich motocyklu. Jejich cena take neni zrovna prizniva - cca 5000,- za 8ks.
A jeste jedna dulezita vec: Musim se vzdy smat kdyz nekdo rekne ze "elektrika v Italskych autech stoji za h.vno protoze Italove lelktriku neumi" nebo ze "Italska elektrika je pokus = omyl" atd. Tyhle lidi vetsinou o Italskych autech vubec nic nevi a pouze idiotsky opakuji zde zazitou poveru o hrozne poruchovych Italskych autech ktera v CR panuje. Ta "hrozne na h.vno" italska elektrika je totiz nemecka a na svedomi ji ma slavny Bosch - alternatory cidla, cerpadla, startery, vahy vzduchu atd. - to vse je Bosch - odchazi nejcasteji vahy vzduchu, ruzna cidla, krokovy motorek volnobehu, obcas odejde i neco na alternatoru ci starteru ale to neni tak casto - spise bych venoval pozornost temto vecem.
Na tyhle veci lidi obvykle kaslou a taky podle toho ty auta u nas vypadaji -precejen tx dily nejsou zrovna nejlevnejsi a ty lidi to hodne casto nevedi a potom se divi ze za olej vysoli 2000, nebo za svicky 5000, rozvody atd. Kdyz uz bych si Alfu kupoval tak rozhodne ne tady v CR, ale kouknul bych treba do Nemecka nebo jeste lepe do Svycarska... PS: Nedavno jsem videl 145 2.0TS v uprave Novitec s turbokitem a vykonem 218PS a cena byla nejakych 150 000,- v prepoctu.
Takze abych to shrnul Boxer bych rekl ze je vice odolnejsi a ma lepsi zvuk (dle nazoru) nez TS zato je ale zastaraly, ma nizsi vykon a tocivy moment v nizsich otackach a take vyssi spotrebu.